pöllikuskit

mittari

Pölliautoissa monesti ylikuormaa,
kuskeilla kortteja kuivumassa.
Onko jännää ajaa,kokeilla tuuria.

22

8044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justus_80

      kun on rekisteriotteessa omistajan kohdalla sama nimi ku auton kyljessä niin ei tarvii ylikuormilla ajella =)

      • 123-456

        se yleensä ole rekisteriotteessa ja auton ovessa sama nimi, minä olen kyllä ollut aina ja olen vieläkin siinä uskossa jotta sama nimi täytyy yleensä olla, vai onko sellainen käytäntö yleistä jotta laitetaan oveen naapurin nimi.


      • dura
        123-456 kirjoitti:

        se yleensä ole rekisteriotteessa ja auton ovessa sama nimi, minä olen kyllä ollut aina ja olen vieläkin siinä uskossa jotta sama nimi täytyy yleensä olla, vai onko sellainen käytäntö yleistä jotta laitetaan oveen naapurin nimi.

        ole sama nimi ovessa ja otteessa, omistaja kun tuppaa olemaan rahoitusyhtiö


      • sisulainen
        dura kirjoitti:

        ole sama nimi ovessa ja otteessa, omistaja kun tuppaa olemaan rahoitusyhtiö

        autossa on ainakin otteessa ja ovessa sama ja oma nimi vaikka auton omistaa puoliksi pankki.


      • varmaan
        sisulainen kirjoitti:

        autossa on ainakin otteessa ja ovessa sama ja oma nimi vaikka auton omistaa puoliksi pankki.

        haltijan kohdalla !


      • automiäs
        varmaan kirjoitti:

        haltijan kohdalla !

        ihan noinkaan ole, vaan omistajan kohdalla on minullakin oma nimi vaikka pankkiin on vielä pikkasen velkaa autosta.


      • nimi pölliautossa

        Jos oma nimi on ollu pölliauton rekisteriotteessa ni ne firmat on jo lopettanu ku on pystyny, mutta veleka kierteessä olevien on vaan vielä yritettävää ajaa ja ylikuormilla


      • VBNvvvg
        sisulainen kirjoitti:

        autossa on ainakin otteessa ja ovessa sama ja oma nimi vaikka auton omistaa puoliksi pankki.

        Siis onko pankki osakkaana yhtiössäsi, vai onko vaan antanut lainaa auton ostoon.


    • mulle kuormat

      Jos sun silmä sanoo aina puun painon kohalleen niin tuu tekee mulle kuormat ni mä kyllä ajan. Se on 62500kg niin taas mentiin.

      • tulossa???

        Eikös Metsäliitolla pidä jo olla kuormainvaa'at käytössä, Storallakin kuulemma kevään tai kesän aikana tulee pakollisiksi vaakojen käyttö autoissa. Kyllähän tuo on nykyisin aika arpapeliä kuorman teossa, jotain suolla kasvaneita ensiharvennusmäntyjä kun ottaa niin tonnit tulee täyteen vaikkei kuorma ole kun puolillaan.


      • puupena
        tulossa??? kirjoitti:

        Eikös Metsäliitolla pidä jo olla kuormainvaa'at käytössä, Storallakin kuulemma kevään tai kesän aikana tulee pakollisiksi vaakojen käyttö autoissa. Kyllähän tuo on nykyisin aika arpapeliä kuorman teossa, jotain suolla kasvaneita ensiharvennusmäntyjä kun ottaa niin tonnit tulee täyteen vaikkei kuorma ole kun puolillaan.

        Ainakaan UPM:n autoilijoiden ei kannata paljon ylikuormilla ajella kun metsäyhtiö ei maksa autoilijalle rahtia ylikuormakiloista, en muista oliko se raja kokonaispainossa 63000kg vai 65000kg eli jos sen yli tuot niin ilmaiseksi tuot!


      • puntarimies
        puupena kirjoitti:

        Ainakaan UPM:n autoilijoiden ei kannata paljon ylikuormilla ajella kun metsäyhtiö ei maksa autoilijalle rahtia ylikuormakiloista, en muista oliko se raja kokonaispainossa 63000kg vai 65000kg eli jos sen yli tuot niin ilmaiseksi tuot!

        hyvä että kuljetuksen tilaaja ei maksa ylikuormista, olen sitä mieltä että jos menee enemmän kuin tonnin yli laillisten kokonaispainojen niin niistä kiloista ei maksettaisi mitään, vähenisi ainakin harkitut ja tahalliset ylikuormilla ajot, puntarimiehenä tiedän että niitä 70 tonnin kokonaispainoja on aika paljon, jopa huolestuttavan paljon, ne kun poliisi saisi tietoon niin jopa niillä olisi juhlat.


      • vaakakin
        tulossa??? kirjoitti:

        Eikös Metsäliitolla pidä jo olla kuormainvaa'at käytössä, Storallakin kuulemma kevään tai kesän aikana tulee pakollisiksi vaakojen käyttö autoissa. Kyllähän tuo on nykyisin aika arpapeliä kuorman teossa, jotain suolla kasvaneita ensiharvennusmäntyjä kun ottaa niin tonnit tulee täyteen vaikkei kuorma ole kun puolillaan.

        On mulla loadmasterin vaaka muutta viime viikolla se näytti 1000kg-2000kg vähemmän kun todellisuuessa ja kun rimmasin sitä ni sitte se näytti toiseen suuntaa saman verran mehtään. Mutta on nestevaaka paljon parempi käytössä kun Ponssen piuhavaaka ja ennen kaikki paljon halvempi.
        Ei metsäliitolla tarvi väkisin vaakaa olla mutta ompahan toi hyvä käytössä ja toi Seinäjoen LP on tosi hyvin ollu vaakojen kannssa tien päällä tänä keväänä.
        Niin Metsäliitolla kun UPM:llä on paino katto 65000kg mistä maksetaan


      • samat
        puntarimies kirjoitti:

        hyvä että kuljetuksen tilaaja ei maksa ylikuormista, olen sitä mieltä että jos menee enemmän kuin tonnin yli laillisten kokonaispainojen niin niistä kiloista ei maksettaisi mitään, vähenisi ainakin harkitut ja tahalliset ylikuormilla ajot, puntarimiehenä tiedän että niitä 70 tonnin kokonaispainoja on aika paljon, jopa huolestuttavan paljon, ne kun poliisi saisi tietoon niin jopa niillä olisi juhlat.

        Onko aina samat autot ja yritykset mitkä näitä paljon yli olevia ylikuormia ajaa? Omasta mielestä ainakin tuntuu että ne on ne samat kuljetusliikkeet, mutta ei ne oo näkyny sen enempää rikastuvan kun muutkaan mitkä ajaa ns.lakisääteistä.


      • tuo kattoraja
        vaakakin kirjoitti:

        On mulla loadmasterin vaaka muutta viime viikolla se näytti 1000kg-2000kg vähemmän kun todellisuuessa ja kun rimmasin sitä ni sitte se näytti toiseen suuntaa saman verran mehtään. Mutta on nestevaaka paljon parempi käytössä kun Ponssen piuhavaaka ja ennen kaikki paljon halvempi.
        Ei metsäliitolla tarvi väkisin vaakaa olla mutta ompahan toi hyvä käytössä ja toi Seinäjoen LP on tosi hyvin ollu vaakojen kannssa tien päällä tänä keväänä.
        Niin Metsäliitolla kun UPM:llä on paino katto 65000kg mistä maksetaan

        kuorman vai kokonaispainon...?heh hehe


      • viisastelija
        tuo kattoraja kirjoitti:

        kuorman vai kokonaispainon...?heh hehe

        se on tietty kuorman paino, kokonaispainohan toki saa olla yli 100 tonnia, halooo. Sitäpaitsi tiedän ainakin yhden kusipää puntarimiehen joka käräyttelee kuskeja ylikuormista.


      • puujulli
        vaakakin kirjoitti:

        On mulla loadmasterin vaaka muutta viime viikolla se näytti 1000kg-2000kg vähemmän kun todellisuuessa ja kun rimmasin sitä ni sitte se näytti toiseen suuntaa saman verran mehtään. Mutta on nestevaaka paljon parempi käytössä kun Ponssen piuhavaaka ja ennen kaikki paljon halvempi.
        Ei metsäliitolla tarvi väkisin vaakaa olla mutta ompahan toi hyvä käytössä ja toi Seinäjoen LP on tosi hyvin ollu vaakojen kannssa tien päällä tänä keväänä.
        Niin Metsäliitolla kun UPM:llä on paino katto 65000kg mistä maksetaan

        Kyllähän loadmasteri punnita osaa ,mutta käyttötapa vaikuttaa niin paljo nopeus/hosuminen ja punnitus kohta.Myyjät sano että napitatte vääräs paikas ko sivuttais liikkes painetaan nappia kuulemma nostossa pitäis mutta sitte heittää jo niin pirusti tiedä siitä sitte mitä höpisee.Onneks tulee ny uus masteri ni saa kuskikohtaset säädöt.Kolmestaan ko ajetaan ni että kaikki sais 40 tonnia puuta kyyttiin ni lukemat on 35 500,36 500 ja 39 000. Helppo sillä vaakita on ko vaa tietää heitot,Ittellä justiin tuo 4,5 tonnia eroa.


      • saksanseisojavoimaa
        puujulli kirjoitti:

        Kyllähän loadmasteri punnita osaa ,mutta käyttötapa vaikuttaa niin paljo nopeus/hosuminen ja punnitus kohta.Myyjät sano että napitatte vääräs paikas ko sivuttais liikkes painetaan nappia kuulemma nostossa pitäis mutta sitte heittää jo niin pirusti tiedä siitä sitte mitä höpisee.Onneks tulee ny uus masteri ni saa kuskikohtaset säädöt.Kolmestaan ko ajetaan ni että kaikki sais 40 tonnia puuta kyyttiin ni lukemat on 35 500,36 500 ja 39 000. Helppo sillä vaakita on ko vaa tietää heitot,Ittellä justiin tuo 4,5 tonnia eroa.

        Täällä taas viisaat kuskit neuvoo isäntiä ja luulevat tietävän kaiken.Puuautoilija on kuiteski vielä kaveri joka osaa jotenkin hommansa verrattuna näihin rahti/säiliö täystuhoihin.Autojen kokonaispainot aivan liian pienet akseli/väli muutoksilla painot rekoille 60 ja täysperille ainaski 70t ei tuota mitään ongelmia käytännössä ,eli nämä parin tonniin ylikuormavouhottajat ei tiedä autohommista mitään.Autoilijat vain muistaa painojen noustessa pitää saman tonnitaksan, ettei taas käy vanhanaikaisesti,jossa teollisuus vie rahti hyödyn.


    • ylipainonvartija

      "Pölliautoissa monesti ylikuormaa,
      kuskeilla kortteja kuivumassa.
      Onko jännää ajaa,kokeilla tuuria."

      Ei niitä painoja sivusta katsoen voi tarkasti arvioida, sitäpaitsi tuo ei ilmeisesti koske sulliautoja...
      "Kuskeilla kortteja kuivumassa".. joutaakin sellaisilta jotka kännissä ajelee, sitähän "kortti kuivumassa" tarkasti ottaen tarkoittaa.
      Paljon "jännempää" on liukkaalla kelillä jo mäkien mäkien päälle pääsy ja ylikuormista puheen ollen, pari tonnia kertyy pahalla sohjokelillä runkorakenteisiin helposti.

      • Juristi...

        >Paljon "jännempää" on liukkaalla kelillä jo mäkien mäkien päälle pääsy ja ylikuormista puheen ollen,
        > pari tonnia kertyy pahalla sohjokelillä runkorakenteisiin helposti.

        Tollaset rikolliset pitäis laittaa linnaan.


      • mäntäläjä
        Juristi... kirjoitti:

        >Paljon "jännempää" on liukkaalla kelillä jo mäkien mäkien päälle pääsy ja ylikuormista puheen ollen,
        > pari tonnia kertyy pahalla sohjokelillä runkorakenteisiin helposti.

        Tollaset rikolliset pitäis laittaa linnaan.

        Eikö se ole sama panna niinpaljo kun pysyy sakko tulee jokatapauksessa oli kuorma 62500 tai 72500, kolme sakkoa vuoteen ja neljä kahteen vuoteen niin kortti lähtee. Tuo metsäyhtiöiden 65000 on ihan vitsi siinähän hurskastellaan kuka on pikkupaha ja kuka huligaani, rötös kuitenkin. Elekääkä sekottako ylikuormamaksua ja sakkoa ne on kaksi eriasiaa. Korjatkaa jos olen väärässä mutta ekös se mene että suurin sallittu kokonaispaino on 60000 kg ja jokainen siitä menevä kilo on ylikuormaa mutta 5% kokonaispainosta ja 10% akselipanosta salitaan ylikuormamaksun osalta mutta sakko voitulla jokaiselta yli 60 tn menevältä kilolta jonka käytäntö tosin vaihtelee poliisista riippuen. Elikkäs sakko tulee jokatapauksessa niin ainakin metsähallituksen ajossan kuorma täyteen jo tehtaala kototaan paljoko saatiin. Se nimittäin tuo 70nen huilovaa niin mukavasti.


    • 123-ABC

      Tuo on vähän niinkun kysysi pornotäheltä miltä tuntuu vastaus on ei paljo miltään siihen tottuu ja se on vaan työtä kun sitä tekkee jatkuvasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe