Olisin halunnut tehdä listää lastenkirjoista, jotka käsittelevät perheiden erilaisia tilanteita, myös vaikeita tilanteita (kuten avioero, muutto, alkoholi,vauvan tulo perheeseen..yms). Kerään listää tulevaisuuden varalle ja opiskeluja varten, sillä ei koskaan tiedä, milloin joutuu etsimään kirjan, jonka avulla käsitellä vaikeita aiheita..Kiitos kaikille kirjavinkeistä!
lastenkirjat..
1
394
Vastaukset
- Opera
Lapseni päiväkodin opettaja kertoi kuinka he kuuntelivat kolmen lapsen huoletonta keskustelua: "Mun äiti ja isi ovat eronneet.", "Niin munkin" vastaa toinen. "Mun äiti on kuollut" toteaa kolmas, ja he jatkoivat askartelua.
Perhekirja käsittelee elämäntilanteita vähän samalla tavalla. Kirjassa todetaan, ett perheitä voi olla erilaisia: "Perheessä voi olla adoptoituja lapsia", "Perheessä voi olla kaksi äitiä tai kaksi isää", "Perheessä voi olla äitipuoli tai isäpuoli tai sisarpuoli tai velipuoli", "Perheessä voi olla vain yksi vanhempi", jne. Sivuilla on ihastuttavia värikkäitä piirroksia.
Kustantajan sivuille linkki: http://www.pienikarhu.fi/perhekirja.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2394190Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1142649Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412402Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161446Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811446- 481179
- 781097
- 59973
- 45956
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58931