Vanha Märklin junarata?

varislintu

Sain käsiini tällaisen länsi-saksassa valmistetun märklin sähköjunaradan ja kiinnostaisi tietää onko sillä jotain arvoa. Näin nimittäin samanlaisia vetureita myytävän aika kalliilla.
Tietäisikö joku täällä asiasta tai neuvoa mistä sitä voisi kysyä?
Pakkauksen kannessa on numerosarja 2915 ja sisältää ainakin noin 40 radanpätkää, 2 veturia, 4 vaunua, 2 risteystä ja ohjekirjan, ja rata on ihan toimiva.

20

14424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • märkki

      itse en tiedä noiden mallien päälle mitään, mutta kyllä ne ovat arvossaan. kannattaa katsella huutonetistä vastaavien hintoja. usein vain on niin, että märklinille asetetaan myyntihinta kattoon ja siksi ei mene kaupaksi.

      • J.S

        Tervehdys!

        Kyllä Märklineillä aina jonkinlaista arvoa on, mutta usein hintaodotukset, niin kuin edellinen kirjoittaja totesi ovat liika kovia esim. huutonetissä tai kirppareilla. Itse harrastan ko. tuotteiden keräilyä ja jos haluat lisätietoja paketin tavaroista ota yhteyttä [email protected]. Itse koodilla 2915 en löytänyt vielä mitään tuotetietoa, mutta jos osaat sanoa noin vuosiluvun miltä paketti on niin saatan tietoa lisää löytääkkin... T:Janne


      • M 2900
        J.S kirjoitti:

        Tervehdys!

        Kyllä Märklineillä aina jonkinlaista arvoa on, mutta usein hintaodotukset, niin kuin edellinen kirjoittaja totesi ovat liika kovia esim. huutonetissä tai kirppareilla. Itse harrastan ko. tuotteiden keräilyä ja jos haluat lisätietoja paketin tavaroista ota yhteyttä [email protected]. Itse koodilla 2915 en löytänyt vielä mitään tuotetietoa, mutta jos osaat sanoa noin vuosiluvun miltä paketti on niin saatan tietoa lisää löytääkkin... T:Janne

        Täältäkin löytyy tällainen Märklinin M 2900-setti 80-luvulta, mikähän olisi tällaiselle mallille kohtuullinen hintapyyntö nykyään?


      • löytyy

      • J.S
        M 2900 kirjoitti:

        Täältäkin löytyy tällainen Märklinin M 2900-setti 80-luvulta, mikähän olisi tällaiselle mallille kohtuullinen hintapyyntö nykyään?

        Siistikuntoiselta näyttää kuvan perusteella. Kolmiakseliset veturit ovat kyllä kaikkein yleisempiä malleja Märklinin käytettyjen markkinoilla, mutta uskon, että tuosta saa hintahaitariin 40-60euroa?


      • M 2900
        J.S kirjoitti:

        Siistikuntoiselta näyttää kuvan perusteella. Kolmiakseliset veturit ovat kyllä kaikkein yleisempiä malleja Märklinin käytettyjen markkinoilla, mutta uskon, että tuosta saa hintahaitariin 40-60euroa?

        Kiitos J.S., tästä oli apua, kun ei itse tiedä noista :) ...


      • J.S.
        M 2900 kirjoitti:

        Kiitos J.S., tästä oli apua, kun ei itse tiedä noista :) ...

        Olehyvä :) Lisää apua saa jos tarvitsee...


      • Anonyymi
        J.S kirjoitti:

        Tervehdys!

        Kyllä Märklineillä aina jonkinlaista arvoa on, mutta usein hintaodotukset, niin kuin edellinen kirjoittaja totesi ovat liika kovia esim. huutonetissä tai kirppareilla. Itse harrastan ko. tuotteiden keräilyä ja jos haluat lisätietoja paketin tavaroista ota yhteyttä [email protected]. Itse koodilla 2915 en löytänyt vielä mitään tuotetietoa, mutta jos osaat sanoa noin vuosiluvun miltä paketti on niin saatan tietoa lisää löytääkkin... T:Janne

        Minulla on lihalaatikollinen Märklin rataosia, vetureita, hillivaunu, matkustajavaunuja ym rekvisiittaa n 50 luvulta joilla ei lastenlapseni enää tule leikkimään. onko jollakin kiinnostusta tarjotkaa . annan Miel lisätietoja. 0400844506.


    • troy.l

      niitte arvo on tosi paljon

    • märklin mies

      meilläkin on märklin junarata on sillä siin mielessä arvoo kun on tosi vanhoi lelui

    • ....................

      Ja muistakaa etä verkkokauooa.com'n myymälästä saatte uutta Märkliniä 24/7 suoraan hyllystä

    • sakemanni06

      Minulla on Märklinin raideosia (alkavat nrosta 5100 ja useita kappaleita, sähkömagneettivaihteita nro 5119, muuntaja, kiinteitä puskureita nro 7190 ja 7191, matkustajavaunuja, veturi 3021, veturi 3035, tankkiveturi 3000. Miltäköhän vuodelta nämä ovat? Meillä ollut ainakin jo 1950 -luvulta lähtien. Mitä keräilijät maksaisivat?

      • missäois

        Löytyiskö veturin kääntöpöytää.


      • Hele
        missäois kirjoitti:

        Löytyiskö veturin kääntöpöytää.

        Osaako kukaan sanoa mistä voisi saada lisäosia 2900-sarjan (2946) radalle? Kyseinen junarata on ostettu 1961.


    • juna harastaja
    • Markku1956

      Minulla on 1962 joululahjaksi saatu Fleischmann junarata vetureiden, kiskominen ja vaunuineen. Vaunujen pohjassa lukee "Made in West-Berlin, American Sector". Toimii. Mitähän siitä mahtaisi saada ja kuka niistä on kiinnostunut?

      • Juna

        Montako osaa junaradassa on?


    • Anonyymi

      Minulla on 80-luvulta Piko -merkkinen sähköjunarata, made in DDR ja lisäraiteita joissa pari vaihteellista lisäosaa. Juna on höyryveturin mallinen.
      Liekö tällaisella rahallista arvoa? Alkuperäinen pakkaus on tallessa, myös lisäosalle, tosin ovat vähän kärsineet.
      En ole uskaltanut kokeilla muuntajan toimintaa koska junarataa on säilytetty n. 25 vuotta kylmässä varastossa pakkasten ja helteiden lämpötilavaihteluissa. Vaikka muuntaja näyttää olevan suljettu hyvin niittaamalla kiinnitettyyn muovikoteloon, kosteus on saattanut päästä sisuskaluihin osoittimen akselin kautta ja mahdollisesti korroosiovaurioita muuntajan sisällä? Muuntajakin tosin oli alkuperäisen pakkauksen sisällä mutta sekään ei ole täysin tiivis.
      Pakkaus on tummansininen, vähän samantyylinen kuin tässä kuvassa:
      https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1298&bih=736&tbm=isch&sa=1&ei=1wjPXNGlNILVmwXv0JiYAg&q=piko ddr train set&oq=piko ddr train set&gs_l=img.3...29357.30099..30481...0.0..0.82.306.4......0....1..gws-wiz-img.XNQfgbrK2oU#imgrc=USMSDLeuHZ_oHM:

    • Anonyymi

      Märklin HO SET-S juna meilläkin myynnissä. 80-luvulla ostettu, pakkauskin ihme kyllä aivan ehjä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe