Blondille virusturva ohjelma?

Emmiella

Osaisiko joku suositella helppokäyttöistä virusturvaa ja palomuuria ei tietokoneista tietävälle ? Mielellään itse itsensä päivittävä.Netistä ilmaiseksi saatavia kyselen siis nyt on soneralta f-securen ohjelma (maksullinen) käytössä ja mietin että vaihdanko se soneran uuteen versioon vai vaihdanko johonkin ilmaiseen?

22

7711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa

      Kokeile vaikka Avast virustorjuntaa, saa suht helposti Suomenkiekiseksikin, tarvii rekisteröinnin, mutta on ilmainen. Itse olen käyttänyt pari vuotta muutamassa koneessa ja ollut tyytyväinen.

      Vaikein homma sulla lienee ensin saada tuo F-secure kokonaan pois koneelta, käy katsomassa F-securen sivuilta tarviko erillisen poisto-ohjelman. Jotkin virusturvaohjelmat ovat aika sitkeässä, ja aiheuttavat sitten ongelmia uuden ohjelman kanssa.

      • TL

        Kyllä. Netistä pitäisi löytyä ajureita virusturvan poistoon . Sitten vielä poistaa Windows/Temp kansiosta kaikki ne mitkä lähtee. mm. F-secureltakin löytyy ajuri joka poistaa ohjelman ja siihen kuuluvat tiedostot/Programfiles/---"----- jne. kannattaa katsoa sitten ettei windows piilota tunnettuja tiedosto tyyppejä. homma yksinkertainen: Väkänen pois kys. kohdasta Eli asiaa linkistä: http://neko.kapsi.fi/ohje/nayta_tiedostotyyppien_tunnisteet.html


    • Tarvitsee
      • höpöhöp

        Avastia ei tarvitse päivittää itse, se päivittää itse uusimmat virustunnisteet sekä uusimman ohjelmistoversion.


      • Päivittää
        höpöhöp kirjoitti:

        Avastia ei tarvitse päivittää itse, se päivittää itse uusimmat virustunnisteet sekä uusimman ohjelmistoversion.

        Mutta aika laiskasti, koska saan uudet päivitykset lähes poikkeuksetta kun niitä haen. Asetukset on kyllä automaatilla. Tätä olen kyllä vähän ihmetellyt, mutta ei tuo haittaa.


    • Koska

      Tarvitsee käyttää antivirus ohjemaa, spywaren poisto ohjelmaa, rootkit poisto ohjelmaa...

      (Ehkäpä jotain muitakin ohjelmia?
      PeerGuard, xp-antispy, ccleaner, spywareblasteri...?)

      Ei ole olemassa ilmaisohjelmaa jossa olisi kaikki nämä erinlaiset haittaohjelmien poistot samassa. Vielä sen tarvitsisi olla käytönaikainen ja pärjännyt testeissä.

      Joku guru vois kertoa mitä tehdä jos haluaa ilmaisen ja kattavan suoja?

      Ehdotan että osta helppokäyttönen f-secure 2007 jos se on kerran muutenkin jo tuttu ohjelma, tai joku muu paketti jossa on kaikki samassa.

      • gbhvhvy

        Mikä siinä on hankalaa? Taidat olla Myyntimies. Noilla ohjelmilla pärjää ja ovat nimenomaan helppokäyttöisiä.


      • esimerkkis
        gbhvhvy kirjoitti:

        Mikä siinä on hankalaa? Taidat olla Myyntimies. Noilla ohjelmilla pärjää ja ovat nimenomaan helppokäyttöisiä.

        Tota pärjäämistä ja helppokäyttöisyyttä vaan hoetaan. Pitääkö lukee "tietämättömyyttä".


      • Koska
        gbhvhvy kirjoitti:

        Mikä siinä on hankalaa? Taidat olla Myyntimies. Noilla ohjelmilla pärjää ja ovat nimenomaan helppokäyttöisiä.

        En ole myyntimies puhun vaan sen vähän mitä tiedän.

        Oli vaan tarkoitus auttaa blondia löytämään helppo paketi ja mielestäni ainut ratkaisu voisi olla valmis paketti missä on kaikki samassa.


        ps. sen ccleanerin voi laittaa esim,siihen f-secure 2007 kanssa vaikka se ei ole mikään haitta ohjelmien poistaja.


      • Blondille neuvo
        Koska kirjoitti:

        En ole myyntimies puhun vaan sen vähän mitä tiedän.

        Oli vaan tarkoitus auttaa blondia löytämään helppo paketi ja mielestäni ainut ratkaisu voisi olla valmis paketti missä on kaikki samassa.


        ps. sen ccleanerin voi laittaa esim,siihen f-secure 2007 kanssa vaikka se ei ole mikään haitta ohjelmien poistaja.

        Ehkä paras ilmainen virusturva,kaperskyn virustunnisteet todella helppo käytöinen ja päivitykset toimivat taustalla. Et vain asenna sitä AOL toolbaaria.

        Palomuurisoftia esim kerio,comodo,zone alarm.


      • Koska
        Blondille neuvo kirjoitti:

        Ehkä paras ilmainen virusturva,kaperskyn virustunnisteet todella helppo käytöinen ja päivitykset toimivat taustalla. Et vain asenna sitä AOL toolbaaria.

        Palomuurisoftia esim kerio,comodo,zone alarm.

        Poistaako se kaikki? eri tyyppiset haitta ohjelmat?

        Jos poistaa niin kiitti neuvosta : )


      • just just
        Koska kirjoitti:

        Poistaako se kaikki? eri tyyppiset haitta ohjelmat?

        Jos poistaa niin kiitti neuvosta : )

        Joitakin näyttää harmittavan se, että he maksavat tietoturvasta jonka fiksummat saavat ilmaiseksi, mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Jos se maksaminen lisää turvallisuuden tunnetta niin hyvä.


      • Blondille neuvo
        Koska kirjoitti:

        Poistaako se kaikki? eri tyyppiset haitta ohjelmat?

        Jos poistaa niin kiitti neuvosta : )

        Spywaret ja virukset,tohon rookittiin en ole varma löytääkö ne,mutta luulen että löytää. Spywareblasteri kannattaa myös asentaa,jolloin suoja mömmöjä vastaan on todella hyvä.

        Ja jos taidot riittää niin ehdottomasti modeemin palomuuri ja Nat käyttöön ja selaimeksi Firefox. Jos näitten jälkeen virukset vaivaa niin sen on blondiutta johon ei ohjelmat auta:=)

        Alla eräs testi jossa AOL aivan kärjessä

        http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=85&mnu=85


      • Virtaheboinen
        Koska kirjoitti:

        En ole myyntimies puhun vaan sen vähän mitä tiedän.

        Oli vaan tarkoitus auttaa blondia löytämään helppo paketi ja mielestäni ainut ratkaisu voisi olla valmis paketti missä on kaikki samassa.


        ps. sen ccleanerin voi laittaa esim,siihen f-secure 2007 kanssa vaikka se ei ole mikään haitta ohjelmien poistaja.

        On järkyttävä muistisyöppö ja muutenkin hillittömän kokoinen.. Avastia ite käytän ja muurina Zone..


      • Virtaheboinen
        Virtaheboinen kirjoitti:

        On järkyttävä muistisyöppö ja muutenkin hillittömän kokoinen.. Avastia ite käytän ja muurina Zone..

        Päätinpä kokeilla tuollaista yhdistelmää..


    • Tummat silmät ,ruskea tukka

      Avast Ad Aware Spybot Easy Cleaner XP oma muuri.(2 vuotta ,no problems)

      • Emmiella

        En nyt ihan mämmikoura ole koneiden kanssa ja tähän saakka olen pärjännyt ihan hyvin.Ohjeet kun annetaan niin onnistuu yleensä esim polttavan dvd aseman asensin itse mutta eipä siihen mikään nero tarvi olla :P

        Kysyinkin täällä ihan noista ilmaisista koska jos haluan maksaa tilaan soneralta uuden version niiden maksullisesta ohjelmasta mutta on kalliimpi kuin entinen ja opiskelijan budjetissa se 40€:n nettilaskukin jo on tosi iso meno.

        Olen kuullut monista ohjelmista sekä hyvää että huonoa ja haluaisin tietää mikä oikeasti toimii nykyaikana suojana viruksilta ? haittaohjelman poisto ohjelma ad-avare on tuttu ja käytössä ollut.

        Koneella tosiaan on käytössä windows XP.


      • Toimii hyvin
        Emmiella kirjoitti:

        En nyt ihan mämmikoura ole koneiden kanssa ja tähän saakka olen pärjännyt ihan hyvin.Ohjeet kun annetaan niin onnistuu yleensä esim polttavan dvd aseman asensin itse mutta eipä siihen mikään nero tarvi olla :P

        Kysyinkin täällä ihan noista ilmaisista koska jos haluan maksaa tilaan soneralta uuden version niiden maksullisesta ohjelmasta mutta on kalliimpi kuin entinen ja opiskelijan budjetissa se 40€:n nettilaskukin jo on tosi iso meno.

        Olen kuullut monista ohjelmista sekä hyvää että huonoa ja haluaisin tietää mikä oikeasti toimii nykyaikana suojana viruksilta ? haittaohjelman poisto ohjelma ad-avare on tuttu ja käytössä ollut.

        Koneella tosiaan on käytössä windows XP.

        Virusohjelma: Avast! tai AOL Active Virus Shield
        Vakoiluohjelmien torjunta: Spyware Blaster Ja Windows Defender
        Jos haluaa skannailla konetta varmuudenvuoksi: AVG Anti-Spyware
        Selain: Firefox
        Palomuuri: Sunbelt Kerio -Windowsin omallakin pärjää, jos suojaus on kunnossa eikä lataile simona netistä. Mielellään myös modeemin palomuuri saisi olla käytössä.
        Puhdistus: CCleaner


      • Aloittaja...
        Toimii hyvin kirjoitti:

        Virusohjelma: Avast! tai AOL Active Virus Shield
        Vakoiluohjelmien torjunta: Spyware Blaster Ja Windows Defender
        Jos haluaa skannailla konetta varmuudenvuoksi: AVG Anti-Spyware
        Selain: Firefox
        Palomuuri: Sunbelt Kerio -Windowsin omallakin pärjää, jos suojaus on kunnossa eikä lataile simona netistä. Mielellään myös modeemin palomuuri saisi olla käytössä.
        Puhdistus: CCleaner

        Selaimena explorer on ja pysyy se on blondille tutuin ja helpoin käyttää.Tiedän että sitä sanotaan huonoksi mutta minä en halua siitä luopua.


      • Rinnalle
        Aloittaja... kirjoitti:

        Selaimena explorer on ja pysyy se on blondille tutuin ja helpoin käyttää.Tiedän että sitä sanotaan huonoksi mutta minä en halua siitä luopua.

        Itse käytän Exploreria virallisissa yhteyksissä. Firefoksia taas käytän nopeaan, helppoon ja turvalliseen surffailuun (tämähän alkaa näyttää mainokselta).
        http://www.firefox-2-0.com/fi/


      • Tosi turvallista
        Rinnalle kirjoitti:

        Itse käytän Exploreria virallisissa yhteyksissä. Firefoksia taas käytän nopeaan, helppoon ja turvalliseen surffailuun (tämähän alkaa näyttää mainokselta).
        http://www.firefox-2-0.com/fi/

        Firefoksissa on nykyään eniten tietoturva-aukkoja


    • kjojo

      on best, ainakin ollu vuodesta 2003 asti. Tietenkin olen päivitellyt aina versiota 2003, 2004, 2005, 2006 ja nyt 2007.
      Itse olen ollut erittäin tyytyväinen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5484
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2276
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2272
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1024
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      900
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      853
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      773
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      761
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      753
    Aihe