Tarviiko sisäkumia Pirellin

Demon merkkiseen renkaaseen?

Siis onko Pirellin demon rengas sisäkumiton, vai tarviiko siihen laittaa sisäkumin?

18

2372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      lukee TUBELESS. Eikä se nyt ihan niin mene, että käytellään renkaita fiiliksen mukaan sisäkumeilla tai ilman. Moottoripyörä on suunniteltu käyttämään joko sisäkumillisia tai tubelesseja renkaita, ja noita ohjeistuksia on syytä noudattaa. Et edes voi käyttää tubelessia tube type-vanteessa, koska se ei ole ilmatiivis.

      • tyreman 

        sisärenkaattomaan voi aina laittaa sisärenkaan.

        Eikös olekin ihmeellistä.


      • Turo--Inkeri
        tyreman  kirjoitti:

        sisärenkaattomaan voi aina laittaa sisärenkaan.

        Eikös olekin ihmeellistä.

        laittaa vaikka petankkikuulia, jos siltä tuntuu. En kuitenkaan suosittele, vaan noihin valmistajan suosituksiin voi olla ihan vissi syy olemassa.


      • tyreman 
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        laittaa vaikka petankkikuulia, jos siltä tuntuu. En kuitenkaan suosittele, vaan noihin valmistajan suosituksiin voi olla ihan vissi syy olemassa.

        Kautta aikain on ongelmalliset lessit korjattu laittamalla sisägummi.

        On sulla kanssa ihme höpötyksiä.


      • Turo--Inkeri
        tyreman  kirjoitti:

        Kautta aikain on ongelmalliset lessit korjattu laittamalla sisägummi.

        On sulla kanssa ihme höpötyksiä.

        missään 300 kulkevassa superpyörässä laittaisi sisäkumia tubeless-vanteeseen, vaan vaihtaisin viallisen ulkokumin.


    • nyt laittaa

      sisäkumiton rengas pinnavanteelle ja katsokaa mitä tapahtuu.

      Elikkä pinnavanteelle aina sisäkumi, on rengas sitten tubeles, tai ei.

      • Turo--Inkeri

        tubeless-pinnavanne, löytynee ainakin GS Adventuresta.


      • ja kaikillahan
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        tubeless-pinnavanne, löytynee ainakin GS Adventuresta.

        meillä on ko. fillari. Hip hei äly hoi, ymmärrys älä jätä!!!


      • Turo--Inkeri
        ja kaikillahan kirjoitti:

        meillä on ko. fillari. Hip hei äly hoi, ymmärrys älä jätä!!!

        mutta on silti väärä tieto, että aina käytettäisiin sisäkumia pinnavanteessa.


      • jaahas....
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        mutta on silti väärä tieto, että aina käytettäisiin sisäkumia pinnavanteessa.

        Ensimmäinen mp-aiheinen keskustelu jonka tänään avasin, niin yllättäin tää yks saatanan inkeri on jo vänkäämässä vastaan päivän selvissä asioissa. Mene Turo hoitoon,please!


      • Turo--Inkeri
        jaahas.... kirjoitti:

        Ensimmäinen mp-aiheinen keskustelu jonka tänään avasin, niin yllättäin tää yks saatanan inkeri on jo vänkäämässä vastaan päivän selvissä asioissa. Mene Turo hoitoon,please!

        pakko oikaista pari HTT:n (HevosmiestenTietoToimisto) väärää ja mahdollisesti jopa vaarallista harhainfoa. Koitappa kaivaa se herne nenästäsi (pinsetit voisi ehkä auttaa?)


      • todellakin
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        pakko oikaista pari HTT:n (HevosmiestenTietoToimisto) väärää ja mahdollisesti jopa vaarallista harhainfoa. Koitappa kaivaa se herne nenästäsi (pinsetit voisi ehkä auttaa?)

        olet aito Turo!

        Mitä vitun vaarallista on siinä, jos käyttää sisäkumia missä vaan renkaassa?

        Ihan sama mitä rengasvalmistaja sanoo, tai joku mopovalmistaja jostain tietystä mallistaan!!

        Kerro nyt valopää ihan omin sanoin!

        Laukeeko kone, vai mitä?


      • arizona10
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        mutta on silti väärä tieto, että aina käytettäisiin sisäkumia pinnavanteessa.

        hei!nämä sun juttus on kyllä hyviä,älä välitä vänkääjistä,jatka samaan tyyliin.nähdään brittirallissa!


      • Turo--Inkeri
        todellakin kirjoitti:

        olet aito Turo!

        Mitä vitun vaarallista on siinä, jos käyttää sisäkumia missä vaan renkaassa?

        Ihan sama mitä rengasvalmistaja sanoo, tai joku mopovalmistaja jostain tietystä mallistaan!!

        Kerro nyt valopää ihan omin sanoin!

        Laukeeko kone, vai mitä?

        ettei noilla nykyisillä teräsvyörenkailla pidä ajaa, jos ei renkaan rakenne ole täysin kunnossa. Rengas siis pitää joko paikata niin, että se on ilmatiivis (ja paikkaus kestää nopeudet joita sillä voidaan ajaa) taikka uusia.

        Tiedän erään tapauksen kun paikattu takarengas hajosi CBR1000F:ssä, tuloksena koko pyörän takaosa täysin paskana, kaikki katteet solmussa jne. Teräsvyöt tulivat ulos riekaleiksi menneestä renkaasta ja saivat tämän aikaan; ihme kyllä ei mennyt vielä bonuksena nurin. Jos olisi ollut joku kyydissä, hänen jalkansakin olisivat olleet varmaan mielenkiintoisen näköiset.

        "Ihan sama mitä rengasvalmistaja sanoo".. jaa no niin justiinsa, eihän ne noista mitään tiedä, ne vaan valmistaa niitä. Kertoo paljon asenteestasi. Ei muuta kuin lycka till sitten vaan!


      • tuon 150 kiinni
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ettei noilla nykyisillä teräsvyörenkailla pidä ajaa, jos ei renkaan rakenne ole täysin kunnossa. Rengas siis pitää joko paikata niin, että se on ilmatiivis (ja paikkaus kestää nopeudet joita sillä voidaan ajaa) taikka uusia.

        Tiedän erään tapauksen kun paikattu takarengas hajosi CBR1000F:ssä, tuloksena koko pyörän takaosa täysin paskana, kaikki katteet solmussa jne. Teräsvyöt tulivat ulos riekaleiksi menneestä renkaasta ja saivat tämän aikaan; ihme kyllä ei mennyt vielä bonuksena nurin. Jos olisi ollut joku kyydissä, hänen jalkansakin olisivat olleet varmaan mielenkiintoisen näköiset.

        "Ihan sama mitä rengasvalmistaja sanoo".. jaa no niin justiinsa, eihän ne noista mitään tiedä, ne vaan valmistaa niitä. Kertoo paljon asenteestasi. Ei muuta kuin lycka till sitten vaan!

        Juu no itelle se on ihan sama mut nyt on kuitenkin tuo tulbessin kumi tybe-tube vanteessa.. ei siin mitää vaik 100km/h ajoin (mopolla) Ja ei tuntunu yhtään erillaiselta kuin 130 vee rubberin kanssa.. Kuvia http://www.motot.net/galleria/47298


      • Nythän
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ettei noilla nykyisillä teräsvyörenkailla pidä ajaa, jos ei renkaan rakenne ole täysin kunnossa. Rengas siis pitää joko paikata niin, että se on ilmatiivis (ja paikkaus kestää nopeudet joita sillä voidaan ajaa) taikka uusia.

        Tiedän erään tapauksen kun paikattu takarengas hajosi CBR1000F:ssä, tuloksena koko pyörän takaosa täysin paskana, kaikki katteet solmussa jne. Teräsvyöt tulivat ulos riekaleiksi menneestä renkaasta ja saivat tämän aikaan; ihme kyllä ei mennyt vielä bonuksena nurin. Jos olisi ollut joku kyydissä, hänen jalkansakin olisivat olleet varmaan mielenkiintoisen näköiset.

        "Ihan sama mitä rengasvalmistaja sanoo".. jaa no niin justiinsa, eihän ne noista mitään tiedä, ne vaan valmistaa niitä. Kertoo paljon asenteestasi. Ei muuta kuin lycka till sitten vaan!

        mä alan tajuamaan sun juttujas.

        Sinähän puhutkin jostain paskaksi menneestä renkaasta, jolla kaveri on vinguttanut miljuunaa.

        Alkuperäisen viestin lähettäjä tarkoitti mielestäni uutta/ehjää rengasta, ei mitään valmiiksi paskaa.

        Kait järki pitää olla rengasasioissakin!?

        Toki ne tietää, mutta aina voi sisäkumin laittaa, vai miks ei vois? Kerro sinä kaikkitietävänä!


      • vielä, että
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ettei noilla nykyisillä teräsvyörenkailla pidä ajaa, jos ei renkaan rakenne ole täysin kunnossa. Rengas siis pitää joko paikata niin, että se on ilmatiivis (ja paikkaus kestää nopeudet joita sillä voidaan ajaa) taikka uusia.

        Tiedän erään tapauksen kun paikattu takarengas hajosi CBR1000F:ssä, tuloksena koko pyörän takaosa täysin paskana, kaikki katteet solmussa jne. Teräsvyöt tulivat ulos riekaleiksi menneestä renkaasta ja saivat tämän aikaan; ihme kyllä ei mennyt vielä bonuksena nurin. Jos olisi ollut joku kyydissä, hänen jalkansakin olisivat olleet varmaan mielenkiintoisen näköiset.

        "Ihan sama mitä rengasvalmistaja sanoo".. jaa no niin justiinsa, eihän ne noista mitään tiedä, ne vaan valmistaa niitä. Kertoo paljon asenteestasi. Ei muuta kuin lycka till sitten vaan!

        jos joku on niin idiootti, et lähtee ajamaan renkaalla josta kudokset rikki, niin eipä paljon muuta tehtävissä, kuin tällaisen tyypin katsoa peiliin.

        Tähänkohtaan sopii hyvin edesmenneen kansakoulun opettajani viisaus: Äly hoi, ymmärrys älä jätä!


    • Aikaisemmin olen kuullut, ettei tubeless-renkaaseen saisi missään nimessä laittaa sisärengasta mutku...
      Näissä linkeissä kylläkin sallitaan sisärenkaan käyttö;
      http://www.pirellityre.com/web/motorcycle/tyres/tyres-technology/fitting/tubeless_tyres.page
      http://www.metzelermoto.com/web/products/technology/faq/default.page
      Pirelli kieltää sisärenkaan ZR-tyyppisissä teräsvyörenkaissa;
      http://www.pirellityre.com/web/motorcycle/tyres/tyres-technology/fitting/radial_tyres.page
      Metzeler vakuuttaa, että hyväksyvät oman sisärenkaansa asennettavaksi tubelessiin.
      Tubelessin paikkaamisesta onkin aikaisemmin ollut täällä juttua. Tässä olisi tehtaiden ohjeet;
      http://www.pirellityre.com/web/motorcycle/tyres/tyres-technology/tyres-care/Tyre_Repair.page
      http://www.metzelermoto.com/web/products/technology/maintenance/default.page#13
      Eli pieniä pistoreikiä voi paikata, jos paikkaaminen on yleensä ko. maassa sallittua, mikä tietääkseni Suomessa on, kun täällä kerta paikkauksia tehdään - puhutaan tieliikenteestä eikä rata-ajosta.
      Pirelli kieltää sisärenkaan käytön paikatussa tubelessissa - HUOM!
      Jos renkaan rakenne/kudos on rikkoutunut, en itse ainakaan uskaltaisi paikkauttaa.
      Voithan maahantuojilta pyytää vahvistusta näihin tehtaan sivuilla oleviin juttuihin - jos et luota
      Meidän Palstan Asiantuntijoihin €:0)
      Pirelli Demon renkaat ovat sisärenkaattomia, jos/kun renkaan kyljessä on kirjaimet TL = TubeLess.
      http://www.pirellityre.com/web/catalog/moto/moto_catalogo_schedaDescription.page?categoria=/catalog/moto/street/sport_touring&vehicleType=MOTO&product_id=1858&uri=/pirellityre/en_IT/browser/xml/catalog/moto/MOTO_MV_SPORTDEMON_STR.xml

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe