Onko kenelläkään kokemusta vaihto-opiskelusta Finlandia Universityssa (USA) tai Inhollandissa (Hollanti)? Mitä mieltä olette noista paikoista? Olen ajatellut lähteä vaihtoon joko vuonna 2008 tai 2009 (todennäköisesti jälkimmäisempi, sillä armeija edessä tänä kesänä). Liiketaloutta opiskelin ja kv.kauppaa aion opiskella, Finlandia Universityssa ainakin vaikuttaa olevan kiinnostavia kursseja ja melko hyvä sijainti.
Finlandia University ja Inholland
3
1488
Vastaukset
- sillä
yritykset arvostaa USA vaihto kokemusta jkostain syystä. Taidat muuten olla vaihtopaikkojen perusteella JAMKin opiskelija. En ole ite käyny kummassakaan mutta se Finlandia nimi paljasytaa aika paljon siitä paikasta. Niitteen Business puolen Dean kävi pitämässä jonkun luennon heidän MBA ohjelmasta ja ainakin silloin koulusta sai hyvän kuvan.
- Rotterdam
Itse olin Inhollandissa puoli vuotta vaihtarina Rotterdamissa. Rotterdamissa sijaitseva yksikkö oli ainakin todella hieno, puitteet opiskeluun oli viimeisen päälle hienot. Kouluna minulle jäi ainakin hyvät fiilikset, ehdottomasti suosittelen! Mielenkiintoisia kursseja ja hyvät ammattitaitoiset opettajat.
- Anonyymi
Olen ollut vaihto-oppilaana finlandia university koulussa noin vuonna 2005. En suosittele tätä paikkaa. Täällä on ollut koulukiusaamista. Jotkut opiskelijat ja joskus jopa opettajat on solvanneet homokammoisilla nimillä. Pian sen jälkeen kun olin saapunut asuntolaan sana "fag" oli kaiverrettu hissin oveen. Sana tarkoittaa hinttaria. Eräs amerikkalais suomalainen nainen joka on toiminut jonkinlaisena suomalaisten vaihto-oppilaiden ohjaajana myös kiusasi. Tämä vei autolla vaikka katsomaan amerikkalaista jalkapalloa ja mainitsi erilaisista toiminnoista/asioista mitä voi tehdä.
Syksyllä vaihto-oppilailla oli mahdollisuus mennä lyhyelle laivaristeilylle läheiselle järvelle. Keskellä matkaa myrsky alkoi, hytissä oli vain yksi paikka vapaana, eräs suomalainen oppilas jonka vieressä on ollut paikka vapaana sanoi hintiksi joten en istunut siihen. Jouduin olemaan kannella. Melu oli kova ja oli tunne että olisin voinut lentää kannen yli myrskyn vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167220- 1992607
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1112264En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761628Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911129- 451044
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va461019- 99961
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6773- 46773