Finlandia University ja Inholland

Repe sorsakoski

Onko kenelläkään kokemusta vaihto-opiskelusta Finlandia Universityssa (USA) tai Inhollandissa (Hollanti)? Mitä mieltä olette noista paikoista? Olen ajatellut lähteä vaihtoon joko vuonna 2008 tai 2009 (todennäköisesti jälkimmäisempi, sillä armeija edessä tänä kesänä). Liiketaloutta opiskelin ja kv.kauppaa aion opiskella, Finlandia Universityssa ainakin vaikuttaa olevan kiinnostavia kursseja ja melko hyvä sijainti.

3

1488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä

yritykset arvostaa USA vaihto kokemusta jkostain syystä. Taidat muuten olla vaihtopaikkojen perusteella JAMKin opiskelija. En ole ite käyny kummassakaan mutta se Finlandia nimi paljasytaa aika paljon siitä paikasta. Niitteen Business puolen Dean kävi pitämässä jonkun luennon heidän MBA ohjelmasta ja ainakin silloin koulusta sai hyvän kuvan.

• Rotterdam

Itse olin Inhollandissa puoli vuotta vaihtarina Rotterdamissa. Rotterdamissa sijaitseva yksikkö oli ainakin todella hieno, puitteet opiskeluun oli viimeisen päälle hienot. Kouluna minulle jäi ainakin hyvät fiilikset, ehdottomasti suosittelen! Mielenkiintoisia kursseja ja hyvät ammattitaitoiset opettajat.

• Anonyymi

Olen ollut vaihto-oppilaana finlandia university koulussa noin vuonna 2005. En suosittele tätä paikkaa. Täällä on ollut koulukiusaamista. Jotkut opiskelijat ja joskus jopa opettajat on solvanneet homokammoisilla nimillä. Pian sen jälkeen kun olin saapunut asuntolaan sana "fag" oli kaiverrettu hissin oveen. Sana tarkoittaa hinttaria. Eräs amerikkalais suomalainen nainen joka on toiminut jonkinlaisena suomalaisten vaihto-oppilaiden ohjaajana myös kiusasi. Tämä vei autolla vaikka katsomaan amerikkalaista jalkapalloa ja mainitsi erilaisista toiminnoista/asioista mitä voi tehdä.

Syksyllä vaihto-oppilailla oli mahdollisuus mennä lyhyelle laivaristeilylle läheiselle järvelle. Keskellä matkaa myrsky alkoi, hytissä oli vain yksi paikka vapaana, eräs suomalainen oppilas jonka vieressä on ollut paikka vapaana sanoi hintiksi joten en istunut siihen. Jouduin olemaan kannella. Melu oli kova ja oli tunne että olisin voinut lentää kannen yli myrskyn vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7220
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2607
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      111
      2264
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1628
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1129
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      45
      1044
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      1019
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      961
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      773
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      773
    Aihe