Hei!
Plussasin viime viikolla meidän toisesta IVF-hoidosta. Nyt haluaisin kysellä alkuraskauden ultrasta, kuinka varhaisessa vaiheessa voi nähdä että alkio on oikeassa paikassa, kun pelottaa tuo kohdun ulkoinen raskaus, eikös sen riski ole hieman lisääntynyt näissä hoidoissa? Soitin viime viikolla jo klinikkallekin kun oli outoja vatsakipuja, mitkä meni kyllä ohi. Vastaukseksi sain, että ovat ihan normaaleja ja munasarjat ovat vaan vielä hoidon jäljiltä kookkaat ja aiheuttavat kipuja.
Onko kenelläkään tietoa paljonko varhaisultra maksaa Tampereella? Yksityisellähän näitä tehdään?
Mulla on aika vasta reilun viikon päästä meidän lapsettomuusklinikalle ja ollaan hoidoissa julkisella puolella. En millään jaksaisi odottaa sinne asti, kun pelottaa kuitenkin tuo kohdun ulkopuolinen.
Kiitos vastauksista!
T. Marie rv 5 3
Alkuraskauden ultra?
7
5441
Vastaukset
- mistral
HUOH...Vaikka me muut kuinka iloitaan siitä, että toiset pääsevät plussaamaan niin miten sinun on vaikeaa ymmärtää mennä kyselemään noista raskausasioista toiselle puolelle??
Kuule, ei näin lapsettomana ole just ensikäden tietoa varhaisraskauden ultrien hinnoista Treella. Voi helvetin kuustoista. Oikeesti, en tarkoita minäkään mitään pahaa niin kuin eivät ne monet muutkaan varmasti jotka ovat kaikilla näillä eri palstoilla sanoneet sinulle samaa... - hoidoissa kavijä
Onnea plussan johdosta:) Maltahan vaan odottaa sitä jo annettua ultra aikaa.Viikolla 7 kuulee jo sydänäänet ja näkee onko varmasti oikeassa paikassa.Mitä hyödyttää nyt lähteä ultraan jos ei ole mitään oireita? Vatsakipuja on alkuraskaudessa muutoinkin.Jos on kohdunulkoinen niin tuleehan se sitten siinä ultrassa ilmi, ellei mene kesken ennen sitä. Malttia!!! Niin minuakin silloin pelotti, se on normaalia.
- paljon plussasta
Onnea plussasta !! Meillä ensimmäinen IVF takana, nyt pp 10. Milloinka muuten testasit ja sait plussan? Oliko oireita?
- Marilee-82
Hei!
Mä näin ensimmäisen kerran ne 2 viivaa pp11, mutta toinen viiva oli aika hailu vielä silloin. ja vahvat viivat testasin 16 päivää siirrosta.
Oireina mulla oli rinnat todella kipeät, mitkä viime IVF-hoidossa lopettivat kipuilun pp10 paikkeilla, ja vuoto alkoikin siitä melkein heti. Kovat menkkakivut myös vaivasivat tässä toisessa hoidossa ja olinkin kokoajan varma että nyt ne alkoi. Lämmöt pysyivät kokoajan kohollaan. Nyt on pikkuisen ollut sellaista öklötystä, mutta aika vähäistä.
Nyt mulla on meneillään raskausviikko 5 3
Ja ensimmäinen ultra vasta 29.5
Toivon sulle plussaa!! - emmiina00
Marilee-82 kirjoitti:
Hei!
Mä näin ensimmäisen kerran ne 2 viivaa pp11, mutta toinen viiva oli aika hailu vielä silloin. ja vahvat viivat testasin 16 päivää siirrosta.
Oireina mulla oli rinnat todella kipeät, mitkä viime IVF-hoidossa lopettivat kipuilun pp10 paikkeilla, ja vuoto alkoikin siitä melkein heti. Kovat menkkakivut myös vaivasivat tässä toisessa hoidossa ja olinkin kokoajan varma että nyt ne alkoi. Lämmöt pysyivät kokoajan kohollaan. Nyt on pikkuisen ollut sellaista öklötystä, mutta aika vähäistä.
Nyt mulla on meneillään raskausviikko 5 3
Ja ensimmäinen ultra vasta 29.5
Toivon sulle plussaa!!Tyhmää ruveta riehumaan ettei täällä saisi kysellä alkuraskauden ultrasta, jos on ollut lapseton ja sitten tuleekin raskaus niin tänne palstalle ei enää ole asiaa? pitäisi vähän avata silmiä ja tuijotella muutakin kuin sitä omaa napaa.!
Mutta siis minä kävin juuri samoilla viikoilla alkuraskauden ultrassa, yksityisellä. Hinta oli muistaakseni 50€ kelantukien jälkeen. Jos huolestuttaa kannattaa mennä eikä stressata kotona :) Mutta toivotaan parasta!! Stemppiä!!
- Kaisa rv 26+5
Heippa - ja onnea plussasta!
Itse plussasin pas-hoidosta puolisen vuotta sitten. Takana on yksi ku-raskaus (inseminaatiosta), joten pelotti kyllä kovasti.
Ku-raskaus näkyy usein jo heti alkuraskauden hcg-arvoista, onko sinulla otettu niitä? Hcg-arvoista meillä silloin edellisellä kerralla ku-raskautta epäiltiinkin. Nyt tässä pas-raskaudessa minulta otettiin verikoe muistaakseni n. 15 päivää siirron jälkeen. Hcg-arvo oli silloin normaaliraskauteen viittaavissa lukemissa (tosin normaalit lukemat voivat heitellä tuossa vaiheessa raskautta aika paljon, joten ei arvo mitään ehdotonta varmuutta anna, mutta ku-raskauden aikaan arvo oli aivan liian matala). Omasta pyynnöstämme meille tehtiin vielä toinen verikoe muistaakseni vajaa viikon päästä ja siinä hcg-arvo oli noussut normaalisti - mikä huojensi tunnelmia.
Kävimme ensimmäisessä ultrassa lapsettomuusklinikalla rv 6 2. Suosittelivat kyllä odottaman rv 7, mutta joulun yms. takia halusimme käydä noin aikaisin. Meillä näkyi silloin hyvin syke ja tietoa tästä huojensi mielialaa edelleen huomattavasti (vaikka toki huoli esim. keskenmenosta jatkui jonkun aikaa...).
Neuvoisin sinua joko odottelemaan rauhallisesti varaamaasi ultraan - tai käymään sitä ennen hcg-kokeessa. Ultraan ei vielä rv 5 käsittääkseni kannata mennä. Kokemuksesta tiedän, että odottavan aika on todella pitkä... joten tsemppiä! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin! - Niihis
Neljännellä, viimeistään viidennellä viikolla onnistuu tarkkasilmäinen lääkäri näkemään sikiöpussin kohdussa. Lääkäriin siis vaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155