Ensimmäinen pidempi suora reitti Ryanairilla Tampereelta aukeaa. Ryanairin nettisivuille on ilmestynyt reittikarttaan Tampere-Milano(Bergamo) ja etusivulla mainostetaan yhdensuuntaisia lentoja hintaan 19,21 e veroineen. Varaaminen ei vielä näytä onnistuvan, mutta eiköhän lennot ilmesty pian varaussysteemiin.
Olen aivan varma, että tämä tuleva uusi reitti tulee olemaan huippusuosittu. Bergamon kenttä on LOISTAVALLA paikalla sekä Milanoon, että koko Pohjois-Italiaan nähden. Lisäksi se on valtava Ryanairin hubi, josta voi jatkaa joka puolelle Välimeren alueella.
Seuraava reitti Tampereelta tulee olemaan melko varmasti Tampere-Barcelona (Girona) tai Tampere-Madrid.
RYANAIRILLA MILANOON
33
12570
Vastaukset
- alkaa joulukuussa
Reitti aukeaa 12.12. ja sitä operoidaan ma, ke, pe ja su. Aikataulu on seuraavanlainen:
16:25 Lähtö Milan (Orio al Serio)
20:35 Tulo Tampere
21:00 Lähtö Tampere
23:10 Tulo Milan (Orio al Serio)
Melko hyvä aikataulu, joka mahdollistaa viikonloppumatkat pe-su ja pe-ma.- suomalaisia sorretaan
Vai että melko hyvä aikataulu. En tosiaan ymmärrä mitä hyvää siinä on, että suomalaiset lennätetään kohteeseen kuin kohteeseen keskellä yötä. Se on taas keskiyö ennen kuin kentältä pääsee ulos ja sitten on taksisuharien ja kaikki maailman pikkutiet kiertävien yöbussien armoilla (vrt. Lontoo), että pääsee joskus pikkutunneilla hotellille ja sitten on parin tunnin yöunien jälkeen TOSI pirteänä viettämässä viikonloppureissua. Ehkäpä Ryanin halvat hinnat perustuvatkin siihen, että ne keräävät lisää rahaa yöbusseilta ja suojelurahaa takseilta.
Paluulento sentään on suht hyvä verratuna johonkin Saksan reitin aamuyöstä lähteviin lentoihin. No eipä kai tässä enää kovin montaa kohdetta tarvita lisää, niin Tampereesta tule hubi ja aikataulut kääntyvät niin päin, että paluu Suomeen on keskiyöllä kun koneet yöpyvät Suomessa. Veikkaan kyllä, että seuraava kohde ei ole Espanjasta, vaan kyllä ne Saksasta, Britannia/Irlanti akselilta tai jostain Itä-euroopasta löytävät taas jonkun tuppukylän. - Åbo-
suomalaisia sorretaan kirjoitti:
Vai että melko hyvä aikataulu. En tosiaan ymmärrä mitä hyvää siinä on, että suomalaiset lennätetään kohteeseen kuin kohteeseen keskellä yötä. Se on taas keskiyö ennen kuin kentältä pääsee ulos ja sitten on taksisuharien ja kaikki maailman pikkutiet kiertävien yöbussien armoilla (vrt. Lontoo), että pääsee joskus pikkutunneilla hotellille ja sitten on parin tunnin yöunien jälkeen TOSI pirteänä viettämässä viikonloppureissua. Ehkäpä Ryanin halvat hinnat perustuvatkin siihen, että ne keräävät lisää rahaa yöbusseilta ja suojelurahaa takseilta.
Paluulento sentään on suht hyvä verratuna johonkin Saksan reitin aamuyöstä lähteviin lentoihin. No eipä kai tässä enää kovin montaa kohdetta tarvita lisää, niin Tampereesta tule hubi ja aikataulut kääntyvät niin päin, että paluu Suomeen on keskiyöllä kun koneet yöpyvät Suomessa. Veikkaan kyllä, että seuraava kohde ei ole Espanjasta, vaan kyllä ne Saksasta, Britannia/Irlanti akselilta tai jostain Itä-euroopasta löytävät taas jonkun tuppukylän.Valitettavasti on vain niin, että niin kauan kuin Tampere ei ole hubi, siellä ei ole yöpyviä Ryanairin koneita. Ryanairin halvat hinnat perustuvat siihen, että koneet ovat koko päivän ilmassa klo 6:n ja 24 välillä. Yön tunteina ei lennetä. Monet halpalentoyhtiöt (ja myös Finnairin lomalennot) lentävät myös öisin (esim. Clickair Barcelonasta Helsinkiin.) Ryanair ei lennä öisin.
Koska Ryanairin koneet pidetään ilmassa koko päivän, on varsin todennäköistä, että useille reiteille tulee joko aikainen lähtö tai myöhäinen saapuminen. Sen sijaan toinen lento, joko paluu tai meno, on sitten vastaavasti erinomaisella aikataululla.
Esimerkiksi paluulennot Lontoosta, Milanosta ja Riiasta Tampereelle ovat erinomaiset. Aikaa jää vielä reilusti paluupäivänäkin tehdä yhtä sun toista kohteessa, mutta silti Tampereella ollaan vielä ihmisten aikaan.
Frankfurt-Hahnin lennot ovat iltapäivälentoja mennen tullen.
Dublinin ja Bremenin lennot lähtevät aikaisin aamulla Tamperelle. Sen sijaan lennoilla Tampereelta Dubliniin ja Bremeniin on loistava aikataulu.
En ymmärrä tätä valitusta. Myös Finnairilla ja muilla yhtiöillä on aikaisia aamulentoja Helsingistä. Itse olen Turusta lähtenyt usein ajelemaan aamulla 5:n ja 6:n välillä lähteville lomalennoille 2:n 3:n aikoihin. Ei kovin hauskaa, mutta kyllä sen kestää. Finnairin ja SAS:n syöttölennot täältä Turusta Köpikseen, Helsinkiin ja Tukholmaan lähtevät klo 6.30. Koneet ovat täynnä bisnesväkeä, jotka eivät valita aikaista aamulähtöä. Viimeiset paluut ovat klo 1:n jälkeen yöllä.
Ja kun Tampereesta jonakin päivänä tulee hubi, valitukset vain jatkuvat. Tällöin Tampereelta lähtee ainakin pari lentoa noin klo 6.30. Voi vitsi kun pitää nousta aikaisin. - Klala
suomalaisia sorretaan kirjoitti:
Vai että melko hyvä aikataulu. En tosiaan ymmärrä mitä hyvää siinä on, että suomalaiset lennätetään kohteeseen kuin kohteeseen keskellä yötä. Se on taas keskiyö ennen kuin kentältä pääsee ulos ja sitten on taksisuharien ja kaikki maailman pikkutiet kiertävien yöbussien armoilla (vrt. Lontoo), että pääsee joskus pikkutunneilla hotellille ja sitten on parin tunnin yöunien jälkeen TOSI pirteänä viettämässä viikonloppureissua. Ehkäpä Ryanin halvat hinnat perustuvatkin siihen, että ne keräävät lisää rahaa yöbusseilta ja suojelurahaa takseilta.
Paluulento sentään on suht hyvä verratuna johonkin Saksan reitin aamuyöstä lähteviin lentoihin. No eipä kai tässä enää kovin montaa kohdetta tarvita lisää, niin Tampereesta tule hubi ja aikataulut kääntyvät niin päin, että paluu Suomeen on keskiyöllä kun koneet yöpyvät Suomessa. Veikkaan kyllä, että seuraava kohde ei ole Espanjasta, vaan kyllä ne Saksasta, Britannia/Irlanti akselilta tai jostain Itä-euroopasta löytävät taas jonkun tuppukylän.Sekä Stanstedsita Lontooseen että Bergamon kentältä Milanoon liikennöi italiainen halpabussifirma Terravision ja bussiliput ovat TODELLA EDULLISIA. Aikataulut on suunniteltu siten, että yhteys on jokaiselta Ryanairin lennolta. Esim. Lontoossa bussit ajat sekä Liverpool Str. asemalle että Victorian bussiterminaaliin. Edelliseen ajoaika on noin 50 min. Terravisionin bussilippuja voi ostaa jo ennen lähtöä Tampereen kentällä terravisionin lippuluukulta.
http://www.terravision.eu/
Milano-Bergamon kenttä on äärimmäisen sujuva. Varsinkin jos sinulla ei ole matkatavaraa, olet ulkona terminaalissa noin 5-10 minuutin kuluttua koneen saapumisen jälkeen. Huom! Italia on Schengen maa ja mitään rajatarkastuksiakaan ei ole. Kenttä sijaitsee aivan Bergamon kaupungin keskustan lähellä. Bergamo on todella hieno kaupunki, jossa esim. itse olen aikaisemmin yöpynyt aina ennen lentoa. Viime kesänä lensin Air Berlinillä Bergamosta Düsseldorfiin ja lähtö oli aikaisin aamulla. Yövyimme Bergamossa, lähellä rautatieasemaa. Terminaalin ja Bergamon rautatieaseman välillä liikennöi halpa paikallisbussi.
Todella ärsyttävää tuollainen jatkuva marina. Mihinkään ei olla tyytyväisiä. Mikäli Ryanairin aikataulut eivät sovi sinulle, lennä jollakin muulla ja maksa 10 tai 20 kertaa enemmän lipustasi. Riittää halpoja lippuja enemmän meille, jotka olemme tyytyväisiä siihen, että Ryanair ainoana halpalentoyhtiönä tarjoaa myös suomalaisille useita reittejä (Lontooseen, Dubliniin, Frankfurtiin(Hahn), Bremeniin, Riikaan ja Milanoon(Bergamo)) ja pitää muidenkin yhtiöiden hinnat täällä kurissa. - lentoajat
Åbo- kirjoitti:
Valitettavasti on vain niin, että niin kauan kuin Tampere ei ole hubi, siellä ei ole yöpyviä Ryanairin koneita. Ryanairin halvat hinnat perustuvat siihen, että koneet ovat koko päivän ilmassa klo 6:n ja 24 välillä. Yön tunteina ei lennetä. Monet halpalentoyhtiöt (ja myös Finnairin lomalennot) lentävät myös öisin (esim. Clickair Barcelonasta Helsinkiin.) Ryanair ei lennä öisin.
Koska Ryanairin koneet pidetään ilmassa koko päivän, on varsin todennäköistä, että useille reiteille tulee joko aikainen lähtö tai myöhäinen saapuminen. Sen sijaan toinen lento, joko paluu tai meno, on sitten vastaavasti erinomaisella aikataululla.
Esimerkiksi paluulennot Lontoosta, Milanosta ja Riiasta Tampereelle ovat erinomaiset. Aikaa jää vielä reilusti paluupäivänäkin tehdä yhtä sun toista kohteessa, mutta silti Tampereella ollaan vielä ihmisten aikaan.
Frankfurt-Hahnin lennot ovat iltapäivälentoja mennen tullen.
Dublinin ja Bremenin lennot lähtevät aikaisin aamulla Tamperelle. Sen sijaan lennoilla Tampereelta Dubliniin ja Bremeniin on loistava aikataulu.
En ymmärrä tätä valitusta. Myös Finnairilla ja muilla yhtiöillä on aikaisia aamulentoja Helsingistä. Itse olen Turusta lähtenyt usein ajelemaan aamulla 5:n ja 6:n välillä lähteville lomalennoille 2:n 3:n aikoihin. Ei kovin hauskaa, mutta kyllä sen kestää. Finnairin ja SAS:n syöttölennot täältä Turusta Köpikseen, Helsinkiin ja Tukholmaan lähtevät klo 6.30. Koneet ovat täynnä bisnesväkeä, jotka eivät valita aikaista aamulähtöä. Viimeiset paluut ovat klo 1:n jälkeen yöllä.
Ja kun Tampereesta jonakin päivänä tulee hubi, valitukset vain jatkuvat. Tällöin Tampereelta lähtee ainakin pari lentoa noin klo 6.30. Voi vitsi kun pitää nousta aikaisin.Tampereelta Finnairilla aamu- ja iltakoneella matkustavat voivat tehdä päivän matkan kohteeseen, sitä ett Ryanairilla ikuna pysty tekemään. Jos Finnair lentää kohteeseen, ensin lähdetään Suomesta ja sitt tullaan takasin, halpiksilla toisinpäin. Siis ollaan useasti myöhään illalla perillä. Tämä aiheuttaa lomalla yhden ylimääräisen hotelliyön, jonka joutuu laskemaan matkan hintaan.
Hyvä että on vaihtoehtoja ja lentoja mistä valita, jokainen saa matkustaa niin kuin itse haluaa, mutta hyvä muistaa että AINA ei halvin olekkaan se halvin kun laskee kaikki kustannukset mukaan. - Ryanin koneet
Åbo- kirjoitti:
Valitettavasti on vain niin, että niin kauan kuin Tampere ei ole hubi, siellä ei ole yöpyviä Ryanairin koneita. Ryanairin halvat hinnat perustuvat siihen, että koneet ovat koko päivän ilmassa klo 6:n ja 24 välillä. Yön tunteina ei lennetä. Monet halpalentoyhtiöt (ja myös Finnairin lomalennot) lentävät myös öisin (esim. Clickair Barcelonasta Helsinkiin.) Ryanair ei lennä öisin.
Koska Ryanairin koneet pidetään ilmassa koko päivän, on varsin todennäköistä, että useille reiteille tulee joko aikainen lähtö tai myöhäinen saapuminen. Sen sijaan toinen lento, joko paluu tai meno, on sitten vastaavasti erinomaisella aikataululla.
Esimerkiksi paluulennot Lontoosta, Milanosta ja Riiasta Tampereelle ovat erinomaiset. Aikaa jää vielä reilusti paluupäivänäkin tehdä yhtä sun toista kohteessa, mutta silti Tampereella ollaan vielä ihmisten aikaan.
Frankfurt-Hahnin lennot ovat iltapäivälentoja mennen tullen.
Dublinin ja Bremenin lennot lähtevät aikaisin aamulla Tamperelle. Sen sijaan lennoilla Tampereelta Dubliniin ja Bremeniin on loistava aikataulu.
En ymmärrä tätä valitusta. Myös Finnairilla ja muilla yhtiöillä on aikaisia aamulentoja Helsingistä. Itse olen Turusta lähtenyt usein ajelemaan aamulla 5:n ja 6:n välillä lähteville lomalennoille 2:n 3:n aikoihin. Ei kovin hauskaa, mutta kyllä sen kestää. Finnairin ja SAS:n syöttölennot täältä Turusta Köpikseen, Helsinkiin ja Tukholmaan lähtevät klo 6.30. Koneet ovat täynnä bisnesväkeä, jotka eivät valita aikaista aamulähtöä. Viimeiset paluut ovat klo 1:n jälkeen yöllä.
Ja kun Tampereesta jonakin päivänä tulee hubi, valitukset vain jatkuvat. Tällöin Tampereelta lähtee ainakin pari lentoa noin klo 6.30. Voi vitsi kun pitää nousta aikaisin.ovat ilmassa 6-24, niin miksi aina se viimeinen lento on Suomesta? Saman verran sitä ilmassaoloaikaa tulee, vaikka Suomessa kävisi kääntymässä pari tuntia aiemmin ja sen jälkeen tekisi vielä jonkun lyhyen lennon hubin läheisyydessä. No suomalaiset ovat kakkosluokan kansalaisia, joita voi pompottaa miten haluaa.
- vaaaan
Klala kirjoitti:
Sekä Stanstedsita Lontooseen että Bergamon kentältä Milanoon liikennöi italiainen halpabussifirma Terravision ja bussiliput ovat TODELLA EDULLISIA. Aikataulut on suunniteltu siten, että yhteys on jokaiselta Ryanairin lennolta. Esim. Lontoossa bussit ajat sekä Liverpool Str. asemalle että Victorian bussiterminaaliin. Edelliseen ajoaika on noin 50 min. Terravisionin bussilippuja voi ostaa jo ennen lähtöä Tampereen kentällä terravisionin lippuluukulta.
http://www.terravision.eu/
Milano-Bergamon kenttä on äärimmäisen sujuva. Varsinkin jos sinulla ei ole matkatavaraa, olet ulkona terminaalissa noin 5-10 minuutin kuluttua koneen saapumisen jälkeen. Huom! Italia on Schengen maa ja mitään rajatarkastuksiakaan ei ole. Kenttä sijaitsee aivan Bergamon kaupungin keskustan lähellä. Bergamo on todella hieno kaupunki, jossa esim. itse olen aikaisemmin yöpynyt aina ennen lentoa. Viime kesänä lensin Air Berlinillä Bergamosta Düsseldorfiin ja lähtö oli aikaisin aamulla. Yövyimme Bergamossa, lähellä rautatieasemaa. Terminaalin ja Bergamon rautatieaseman välillä liikennöi halpa paikallisbussi.
Todella ärsyttävää tuollainen jatkuva marina. Mihinkään ei olla tyytyväisiä. Mikäli Ryanairin aikataulut eivät sovi sinulle, lennä jollakin muulla ja maksa 10 tai 20 kertaa enemmän lipustasi. Riittää halpoja lippuja enemmän meille, jotka olemme tyytyväisiä siihen, että Ryanair ainoana halpalentoyhtiönä tarjoaa myös suomalaisille useita reittejä (Lontooseen, Dubliniin, Frankfurtiin(Hahn), Bremeniin, Riikaan ja Milanoon(Bergamo)) ja pitää muidenkin yhtiöiden hinnat täällä kurissa.Jos ei koskaan marise, niin eipä tilanne koskaan paranekaan. Jos Keski-euroopassa ja Englannissa myydään vähän väliä lentoja sentillä ja Ruotsissakin on hubi, niin minkä ihmeen vuoksi meidän pitäisi tyytyä siihen, että tänne ylipäänsä lennetään? Alkaa jurppia suomalaisten ikuinen hallitusta myöten harjoittama "parempi kuin ei mitään" asenne.
- virkailijat
Ryanin koneet kirjoitti:
ovat ilmassa 6-24, niin miksi aina se viimeinen lento on Suomesta? Saman verran sitä ilmassaoloaikaa tulee, vaikka Suomessa kävisi kääntymässä pari tuntia aiemmin ja sen jälkeen tekisi vielä jonkun lyhyen lennon hubin läheisyydessä. No suomalaiset ovat kakkosluokan kansalaisia, joita voi pompottaa miten haluaa.
> No suomalaiset ovat kakkosluokan kansalaisia
Älä ajattele näin. Sanoisin vain, että suomalaiset virkailijat eivät koskaan ole tehnyt mitään, jotta halpalentoyhtiöt viihtyisivät maassa paremmin (koskee kaikkia muitakin halpoja lentoyhtiöitä). Näin ollen 'low-cost' yhtiöt harkitsee Suomen reittien avaamistakin ihan viimeisenä vaihtoehtona. - Valitusta
vaaaan kirjoitti:
Jos ei koskaan marise, niin eipä tilanne koskaan paranekaan. Jos Keski-euroopassa ja Englannissa myydään vähän väliä lentoja sentillä ja Ruotsissakin on hubi, niin minkä ihmeen vuoksi meidän pitäisi tyytyä siihen, että tänne ylipäänsä lennetään? Alkaa jurppia suomalaisten ikuinen hallitusta myöten harjoittama "parempi kuin ei mitään" asenne.
Joo ei tarvitse olla sinisilmänen, luulla että 20 egee matkasta on halpaa kun matkustaa huonoilla lentoajoilla, kalliilla safkalla koneissa ja kentillä, kentät aina kaukana itse kohteesta ja 2 luokan palvelua kentällä jos sieltä lentää muitakin kuin halpiksia.
Ryanair on monesti ihan hyvä vaihtoehto, mutta ei sitä kaikkee tarvitse sietää ja valittaa saa, vaikka matkustaisikin tulevaisuudessa Ryanairilla. - Hinnat
Valitusta kirjoitti:
Joo ei tarvitse olla sinisilmänen, luulla että 20 egee matkasta on halpaa kun matkustaa huonoilla lentoajoilla, kalliilla safkalla koneissa ja kentillä, kentät aina kaukana itse kohteesta ja 2 luokan palvelua kentällä jos sieltä lentää muitakin kuin halpiksia.
Ryanair on monesti ihan hyvä vaihtoehto, mutta ei sitä kaikkee tarvitse sietää ja valittaa saa, vaikka matkustaisikin tulevaisuudessa Ryanairilla.Ryanairille kiitos hinnoista. Kilpailu on kovaa, ko yhtiö on aiheuttanut sen että nyt pääsee hyvillä lentoyhtiöillä halvalla ja palvelu pelaa. Toivon todella, että Ryanair pysyy Suomessa, laskee lisää vaan hintojaan, muut tulevat perässä ja tasokkaan matkailun hinnat tippuvat.
- Lklaklöa
Valitusta kirjoitti:
Joo ei tarvitse olla sinisilmänen, luulla että 20 egee matkasta on halpaa kun matkustaa huonoilla lentoajoilla, kalliilla safkalla koneissa ja kentillä, kentät aina kaukana itse kohteesta ja 2 luokan palvelua kentällä jos sieltä lentää muitakin kuin halpiksia.
Ryanair on monesti ihan hyvä vaihtoehto, mutta ei sitä kaikkee tarvitse sietää ja valittaa saa, vaikka matkustaisikin tulevaisuudessa Ryanairilla.Ryanair lentää yhä enemmän myös pääkentille ja muutkin sen käyttämät kentät ovat hyvien maayhteyksien päässä. Monet kakkoskentistäkin kuten esim. Milano-Bergamo ja Rooma (Ciampino) ovat lähempänä keskustaa kuin uudet ns. pääkentät.
Uusimpia pääkenttiä Ryanairilla ovat mm. Madrid Bajaras (uusi hubi) ja Budapest. Kumpaankaan ei tosin vielä lennetä Suomesta.
Tampereelta Ryanair lentää Dublinin, Bremenin ja Riian pääkentille. Stansted on yksi Lontoon pääkentistä ja kuuluu samalle yhtiölle kuin Heathrow. Frankfurt-Hahnin lentoasema kuuluu Frankfurtin lentokenttäyhtiölle ja se sijaitsee 100 km Frankfurtista, mutta kenttä on muodostunut valtavaksi hubiksi, josta on loistavat maayhteydet joka suuntaan sekä valtava määrä kohteita, joihin voi jatkaa lentämällä. Tampere-Hahn on Ryanairin suosituin reitti Suomesta. Keskimääräinen käyttöaste yli 90%. - pääkentille
Lklaklöa kirjoitti:
Ryanair lentää yhä enemmän myös pääkentille ja muutkin sen käyttämät kentät ovat hyvien maayhteyksien päässä. Monet kakkoskentistäkin kuten esim. Milano-Bergamo ja Rooma (Ciampino) ovat lähempänä keskustaa kuin uudet ns. pääkentät.
Uusimpia pääkenttiä Ryanairilla ovat mm. Madrid Bajaras (uusi hubi) ja Budapest. Kumpaankaan ei tosin vielä lennetä Suomesta.
Tampereelta Ryanair lentää Dublinin, Bremenin ja Riian pääkentille. Stansted on yksi Lontoon pääkentistä ja kuuluu samalle yhtiölle kuin Heathrow. Frankfurt-Hahnin lentoasema kuuluu Frankfurtin lentokenttäyhtiölle ja se sijaitsee 100 km Frankfurtista, mutta kenttä on muodostunut valtavaksi hubiksi, josta on loistavat maayhteydet joka suuntaan sekä valtava määrä kohteita, joihin voi jatkaa lentämällä. Tampere-Hahn on Ryanairin suosituin reitti Suomesta. Keskimääräinen käyttöaste yli 90%.Mitä enemmän pääkentille, sitä enemmän tulee varmaan C-luokan terminaaleja pääkentille. (Riika yksi esimerkki) Enää et ostele taxfree tuotteita, saa samoja palveluja kuin muitten lentoyhtiöiden matkustajat, eikä pidäkkään saada, mutta usein lähtöhinta halpa on kallis kun laskee kaikki maksut yhteen. Hahn on ihan jess, mutta loistavista yhteyksistä huolimatta ylimääräistä aikaa (lisää yöpymiskustannuksia) tuhraantuu jos ett halua siihen pikkukylään lomalle.
- Raikku
Hinnat kirjoitti:
Ryanairille kiitos hinnoista. Kilpailu on kovaa, ko yhtiö on aiheuttanut sen että nyt pääsee hyvillä lentoyhtiöillä halvalla ja palvelu pelaa. Toivon todella, että Ryanair pysyy Suomessa, laskee lisää vaan hintojaan, muut tulevat perässä ja tasokkaan matkailun hinnat tippuvat.
On aivan selvää, että Ryanair on todella tärkeä hintoja laskeva tekijä koko Euroopan lentoliikenteessä. Se on jättiläismäinen yhtiö ja Euroopan kannattavin lentoyhtiö halvoista hinnoistaan huolimatta. Esim. juuri nyt se myy lentoja sentillä ja hintaan sisältyy lentokenttäverot ja matkustamaksut.
Mitä tulee tasokkaaseen matkustamiseen niin en ymmärrä mitä tarkoitat. Ryanairin lento on kuin linja-autossa matkustaisi. Pääsee aikataulun mukaisesti paikasta toiseen ja halvalla. Ilmaista tarjoilua ei ole, mutta eihän sitä ole bussissa ja junassakaan. Kuka sitä edes kaipaisikaan.
Sitä paitsi ilmaisia juomia ja aterioita ei ole olemassakaan. Jos sellaisia tarjotaan, lentoyhtiöt lisäävät ne lipun hintaan ja maksamaan joutuu, vaikka ei niitä haluaisikaan.
Mielestäni Ryanair on ihan hyvä vaihtoehto ja sillä on Euroopan paras hinta-laatu -suhde. - Siitä vaan
Raikku kirjoitti:
On aivan selvää, että Ryanair on todella tärkeä hintoja laskeva tekijä koko Euroopan lentoliikenteessä. Se on jättiläismäinen yhtiö ja Euroopan kannattavin lentoyhtiö halvoista hinnoistaan huolimatta. Esim. juuri nyt se myy lentoja sentillä ja hintaan sisältyy lentokenttäverot ja matkustamaksut.
Mitä tulee tasokkaaseen matkustamiseen niin en ymmärrä mitä tarkoitat. Ryanairin lento on kuin linja-autossa matkustaisi. Pääsee aikataulun mukaisesti paikasta toiseen ja halvalla. Ilmaista tarjoilua ei ole, mutta eihän sitä ole bussissa ja junassakaan. Kuka sitä edes kaipaisikaan.
Sitä paitsi ilmaisia juomia ja aterioita ei ole olemassakaan. Jos sellaisia tarjotaan, lentoyhtiöt lisäävät ne lipun hintaan ja maksamaan joutuu, vaikka ei niitä haluaisikaan.
Mielestäni Ryanair on ihan hyvä vaihtoehto ja sillä on Euroopan paras hinta-laatu -suhde.Toiset ajaa Ladalla toiset Mersulla, matkan taso on muutakin kuin lentokoneessa istuminen. Hyvä, että vaihtoehtoja löytyy.
- syrjäkentilläkin
pääkentille kirjoitti:
Mitä enemmän pääkentille, sitä enemmän tulee varmaan C-luokan terminaaleja pääkentille. (Riika yksi esimerkki) Enää et ostele taxfree tuotteita, saa samoja palveluja kuin muitten lentoyhtiöiden matkustajat, eikä pidäkkään saada, mutta usein lähtöhinta halpa on kallis kun laskee kaikki maksut yhteen. Hahn on ihan jess, mutta loistavista yhteyksistä huolimatta ylimääräistä aikaa (lisää yöpymiskustannuksia) tuhraantuu jos ett halua siihen pikkukylään lomalle.
Jokaiselta syrjäkentältä löytyy ainakin autovuokraamoja. Hahnistakin voi autolla saapua lyhyessä ajassa läntisen Saksan joka kolkalle, sekä myös mm. Sveitsiin, Ranskaan tai Luksemburgiin. Taxfree? Kiitos, en tarvitse. Valkoviini on halvempaa missä vaan kentän ulkopuolella ja karkit jopa Suomessa.
- varmaankin
syrjäkentilläkin kirjoitti:
Jokaiselta syrjäkentältä löytyy ainakin autovuokraamoja. Hahnistakin voi autolla saapua lyhyessä ajassa läntisen Saksan joka kolkalle, sekä myös mm. Sveitsiin, Ranskaan tai Luksemburgiin. Taxfree? Kiitos, en tarvitse. Valkoviini on halvempaa missä vaan kentän ulkopuolella ja karkit jopa Suomessa.
Se autonvuokraus on ilmaista
- Hinnat
syrjäkentilläkin kirjoitti:
Jokaiselta syrjäkentältä löytyy ainakin autovuokraamoja. Hahnistakin voi autolla saapua lyhyessä ajassa läntisen Saksan joka kolkalle, sekä myös mm. Sveitsiin, Ranskaan tai Luksemburgiin. Taxfree? Kiitos, en tarvitse. Valkoviini on halvempaa missä vaan kentän ulkopuolella ja karkit jopa Suomessa.
Oletko muuten tietoinen, että kosmetiikka taxree on 30% edullisempaa kuin kaupassa, ai niin mutt eihän Ryanairilla matkustavat osta kosmetiikkaa.
- wertyuiaa
Hinnat kirjoitti:
Oletko muuten tietoinen, että kosmetiikka taxree on 30% edullisempaa kuin kaupassa, ai niin mutt eihän Ryanairilla matkustavat osta kosmetiikkaa.
Euroopan sisäisillä lennoilla ei voi ostaa Taxfree tuotteita, ainoastaan Euroopan ulkopuolelta tultaessa voi hyödyntää tuota veroetua!
- tietenkään
varmaankin kirjoitti:
Se autonvuokraus on ilmaista
Koko ideahan siinä on, että halpalentoyhtiöt tekee rahansa lähinnä volyymillä ja etenkin PAIKKAKUNNAT hyötyy (kun turistit käyttää rahojaan kohteissa joka tapauksessa). Meidän suomalaisten virhe on se, ettei luoda maassa edellytyksiä edullisten lentojen kehitykselle (kalliiden lentokenttien politiikka). Nyt meillä on varsin vähän nykypäivän ulkolaisia turisteja, jotka mielellään tulisivat tänne "tukemaan" paikallisia yrittäjiä, mutta yksi houkutin puuttuu: halvat lennot (no onhan se raikku täälläkin, mutta lentotarjonta on ollut niin vähäistä).
- mtv3 internet matkailusivuilta
wertyuiaa kirjoitti:
Euroopan sisäisillä lennoilla ei voi ostaa Taxfree tuotteita, ainoastaan Euroopan ulkopuolelta tultaessa voi hyödyntää tuota veroetua!
"Kosmetiikan ostaminen matkalta on lähestulkoon aina edullista, sillä kosmetiikan suhteen noudatetaan erityiskäytäntöä. Kosmetiikka on samanhintaista matkustipa EU:n sisällä tai sen ulkopuolelle. Niinpä säästöä lentoasemalta ostettaessa saadaan aina vähintään 25 prosenttia"
- Elämää kehakolmosen ulkopuo...
Siitä vaan kirjoitti:
Toiset ajaa Ladalla toiset Mersulla, matkan taso on muutakin kuin lentokoneessa istuminen. Hyvä, että vaihtoehtoja löytyy.
Matkan taso on muutakin kuin lentokoneessa istuminen. Lähden parin viikon matkalle, joskun jopa kolmen viikon reissuun. Istun pari-kolme tuntia lentokoneessa mennen tullen. Se on lyhyt aika koko lomaani ajatellen. En todella kaipaa siinä mitään tarjoilua tms. mieluummin toivoisin, että valot jäisivät hämäräksi vielä nousun jälkeenkin ja saisin vaikka nukkua matkan.
Loma alkaa vasta kun pääsen kohteeseen. Ja se on ihan eri juttu kuin lentomatka.
Lennän nopeasti halvalla kohteeseeni ja avot, sitten vasta elämä alkaa :)
Miksi maksaisin tuosta pari tuntisesta moninkertaisen hinnan? Että istuisin ihan yhtä ahtaasti ja saisin jonkun turhan välipalan syödäkseni? Ei kiitos.
Odotan nytkin vaan, että parin viikon päästä lennähdän lomalleni. Tampereelta nääs :) - Tyytyväinen reissari
varmaankin kirjoitti:
Se autonvuokraus on ilmaista
Pitäisikö se autokin vielä saada ilmaiseksi kun lentolippukaan ei maksa juuri mitään? Harva sitä kai lomaansa lentokentällä viettää. Kyllä sieltä yleensä jonnekin tulee lähdettyä. Jos ei vuokra-autolla niin busseilla tai junalla kuitenkin. Et taitaisi kävellä Heathrowistakaan Lontooseen, vaikka lentäisit millä yhtiöllä???
Ja juuri jos ajattelee vaikka Hahnia. Oletan, että monet juuri menevät sinne lähteäkseen sitten eteenpäin Saksaa katselemaan. Ja kyllä siinä sitten auto ehkä tarvitaan.
Tykkään, että kiva kun pääsee halvoilla lennoilla kohteen lähistölle, koska se lentomatka ei ole kuitenkaan pääasia, vaan se, että pääsen ko. maahan esimerkiksi!
Mukavia lomia vaan kaikille! Lentokentällä tai ympäristössä ;)
- Borjekko
Kumpa olisikin tuo Espanja tulossa, vaan onkohan liian pitkät lentoajat, itse veikkaan tuota itäistä keskieurooppaa, tosin siellä ei ole hubia :(
- Bamse Brön
Valittaa, vaan kun kerran olemme saaneet jonkinsortin (ja hyvänkin) halpisyhtiön ja muutaman reitinkin, niin käytetään niitä, ettei nuo finski ja sassi pääse taas ylihinnoittelemaan "palveluitaan". Rakentava kritiikki on varmasti ryaninkin etu ja varmasti avaavat lisää reittejä jos/kun se niille on kannattavaa. Toivonmukaan nyt Tampereesta saataisiin se hubi tehtyä, jotta nuo koneet saisivat yöpyä siellä. Veikkaan vahvasti että seuraava kohde on Skotlanti ja/tai keskisessä itäeuroopassa.
- Sivut
Bamse Brön kirjoitti:
Valittaa, vaan kun kerran olemme saaneet jonkinsortin (ja hyvänkin) halpisyhtiön ja muutaman reitinkin, niin käytetään niitä, ettei nuo finski ja sassi pääse taas ylihinnoittelemaan "palveluitaan". Rakentava kritiikki on varmasti ryaninkin etu ja varmasti avaavat lisää reittejä jos/kun se niille on kannattavaa. Toivonmukaan nyt Tampereesta saataisiin se hubi tehtyä, jotta nuo koneet saisivat yöpyä siellä. Veikkaan vahvasti että seuraava kohde on Skotlanti ja/tai keskisessä itäeuroopassa.
ei mielestäni ole pelkästään Ryanairin kehumista varten, kaikilla saa olla mielipiteensä ja monet ovat antaneet asiallista kriitiikkiä. Itse lennän aina sillä lennolla, joka parhaiten sillä hetkellä sopii. Ryanairilla useasti menee lennot aivan putkeen, mutta mitä enemmän matkustaa, sitä enemmän sattuu. Varmasti nykyinen Ryanairiin täysin tyytyväinen asiakas muuttaa ääntä kellossa, jos kaksi matkaa peräkkäin menee pieleen Ryanairilla.
Seuraava kiva kohde olisi mielestäni Bratislava (Vienna). - Bamse Brön
Sivut kirjoitti:
ei mielestäni ole pelkästään Ryanairin kehumista varten, kaikilla saa olla mielipiteensä ja monet ovat antaneet asiallista kriitiikkiä. Itse lennän aina sillä lennolla, joka parhaiten sillä hetkellä sopii. Ryanairilla useasti menee lennot aivan putkeen, mutta mitä enemmän matkustaa, sitä enemmän sattuu. Varmasti nykyinen Ryanairiin täysin tyytyväinen asiakas muuttaa ääntä kellossa, jos kaksi matkaa peräkkäin menee pieleen Ryanairilla.
Seuraava kiva kohde olisi mielestäni Bratislava (Vienna).Tuo Slovakia/Itävalta olisi sangen mieluisa kohde minullekkin :) Lentoajatkin olisivat "siedettävät".
- Kaipaan Liverpoolia :)
Bamse Brön kirjoitti:
Valittaa, vaan kun kerran olemme saaneet jonkinsortin (ja hyvänkin) halpisyhtiön ja muutaman reitinkin, niin käytetään niitä, ettei nuo finski ja sassi pääse taas ylihinnoittelemaan "palveluitaan". Rakentava kritiikki on varmasti ryaninkin etu ja varmasti avaavat lisää reittejä jos/kun se niille on kannattavaa. Toivonmukaan nyt Tampereesta saataisiin se hubi tehtyä, jotta nuo koneet saisivat yöpyä siellä. Veikkaan vahvasti että seuraava kohde on Skotlanti ja/tai keskisessä itäeuroopassa.
Harmi kun tuo Liverpoolin reitti loppui! Sillä pääsi jo aika mukavasti sitten siirtymään pohjoiseen. Nyt joutuu taas mennä Stanstediin :) ja sieltä on paljon pitempi matka Skotlantiin, joka on aivan upeaa seutua luonnosta pitäville. Samoin kuin etelämpänä oleva järviseutu!
- Hinta pistää asenteen kohda...
Sivut kirjoitti:
ei mielestäni ole pelkästään Ryanairin kehumista varten, kaikilla saa olla mielipiteensä ja monet ovat antaneet asiallista kriitiikkiä. Itse lennän aina sillä lennolla, joka parhaiten sillä hetkellä sopii. Ryanairilla useasti menee lennot aivan putkeen, mutta mitä enemmän matkustaa, sitä enemmän sattuu. Varmasti nykyinen Ryanairiin täysin tyytyväinen asiakas muuttaa ääntä kellossa, jos kaksi matkaa peräkkäin menee pieleen Ryanairilla.
Seuraava kiva kohde olisi mielestäni Bratislava (Vienna).Enpä usko, että ääneni kellossa muuttuisi, vaikka vähän menisi joskus pieleenkin :)
Olen käyttänyt aika usein Ryanairia ja olen jo asennoitunut niin, että kun en maksa paljon mitään, varaudun jo valmiiksi takaiskuihin ;) No, niitä ei ole vielä tullut niin paljon, että olisi mielipide muuttunut. Kerran on oltu myöhässä muistaakseni tunnin. Kai aika tavallista muillakin yhtiöillä. Liverpoolin reitin lopetus koski myös minua. Matka vaihtui Stanstediin, mutta ei maailma siihen kaatunut. Matkamme muut suunnitelmat säilyivät, mitä nyt tuli pikku junamatka lisää. Mutta lento ei maksanut juuri mitään, joten minun riskinottooni kuuluu vielä tuo junakustannus hyvin.
- TeemuK
Itsekin uskon vahvasti Ryanairin aloittavan lennot Tampereelta Espanjaan varsin pian. Todennäköisin kohde lienee tosiaan Barcelona-Girona, koska lentoaika sinne on kohtuullinen. Vain hieman pidempi kuin Milanoon. Reitille riittäisi varmasti hyvin matkustajia ja sitä voisi operoida esim. 4 kertaa viikossa. Madrid-Bajaras on toinen Ryanairin hubi Espanjassa, mutta riittäisiköhän sinne tarpeeksi matkustajia ja se on kauempanakin.
Mikäli Malagasta tulee Ryanairin Etelä-Espanjan hubi, kuten on arveltu, kannattaa sieltä ehdottomasti vetää reitti Tampereelle. Se olisi varma hitti ja lentoja ei tarvitsisi edes antaa ilmaiseksi vaan niistä saisi ihan kunnon hinnan.- w4erf4
Höpö höpö, tietenkin ne haluaa myydä halpoja ja lyhyitä matkoja, tahallaan. Tulee kaikki lisäkustannukset.
- oikein?
Niin, vanha keskustelu on herätetty kahden vuoden tauon jälkeen.
Mutta hei, huomasinko oikein, että vast'ikään on lisätty lentovuoroja Bergamosta Tampereelle. Kesäaikataulusta piti olla muistaakseni neljä lentoa per viikko, nyt on kuitenkin viisi. Olenko oikeassa? - mene turusta
Turusta pääsee nyt jo riikan kautta milanoon.
Eli airbaltic lähtee 8 jälkeen ja on milanon malpensan kentällä 14.20 maissa.
takaisin on kaksi vaihtoehtoa, toinen perillä turussa klo 21 maissa, toinen vähän jälkeen puolenyön.
Parempi ja halvempi vaihtoehto kun ainainen meno autolla tai bussilla Hkiin ja kalliin parkkimaksun/bussilipun maksu.- foreveru
180e maksaa menopaluu tampere-milano
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670