Kokemuksia Timberwisestä..?!?

Niina*

Onko ollut hyvä valinta lapsiperheeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia...? Haaveena olisi saada Timberwisen lehtikuusilattia uuteen taloon. Hinta on niin pirun kova että olisi saada kommentteja ennen ostopäätöstä :D

Kiitos!

8

9315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Näköjään keskustelemme siis aiheesta useammalla alalla ;) Meille ei tule Timberwise, mutta kävin kyllä sen katsastamassa. Eivät (ainakaan täällä) pystyneet tulemaan hinnassa ollenkaan vastaan. Meille tulee Tarkett Antiikki Tammi lankkuparketti, mutta vain alakertaan oh kirjasto.
      Meillä 3 muksua, joten makuuhuoneisiin tulee laminaatti, joka on aikalailla iskun kestävämpi, vaikkakin hiukan viileän tuntuinen jalan alla.
      Siskon perheen 1 vuoden vanhaa pähkinäparkettia tarkasteltuani, olen entistä vakuuttuneempi päätöksestäni.
      Jo sillä säästää aikalailla, että sitä luksus lattiaa laittaa vain ns."julkisiin tiloihin". Esim. Tarketilta löytyy todella hyvän näköisiä laminaatteja, joita ei yhtään tarvitse hävetä siellä yläkerran aulassa ja makkareissa. esim. alle 17€/m2 saa jo mielettömän hienoa Origins vintage: Linnen Wood laminaattia. Sellainen lankkulattian jäljitelmä viisteet ja kaikki. Erittäin Rauhala!!
      Itse päädyimme vielä edullisempaan Free- Tammi (13,90€/m2), ilman viisteitä, koskapa lapsemme ovat suttupyttyjä (7,4,2) ja minä en jaksa panostaa siivoukseen viisteiden vaatiman lisäpanoksen verran. Tässäkin versiossa puumainen rustiikkinen ilmapiiri säilyy.
      Myös Orient Occidentin maahantuomat laminaatit ovat hyvännäköisiä, mutta hinta hiukan Tarkettia kalliimpaa. Molempien mallistot löydät googlettamalla! (edelliseen asuntoomme laitoimme muka-halvan-Bauhaus-laminaatin, joka oli IHAN P..KA. Nyt huomasimme ns. merkkituotteiden olevan halvempia..)
      Tsemppiä etsintään ja hyviä löytöjä!!!

      • mahdoton hinta?

        josta ei saa alennustakaan. tietysti materiaali valinta on useamman asian kompromissi kustannukset ja ulkonäkö esimerkkeinä. kuitenkin puhutaan eriasioista kun puhutaan laminaateista ja parketeista, sillä parkettia tuo timberwisekin on vaikka muulla nimellä sitä kutsuvatkin. eikö muilta löydy vastaavaa parkettia? lehtikuusiko on hakusessa alkuperäisellä kirjoittajalla että mikä pinnoite siinä on lakka vai öljy ,harjattuna vai sileä pinta?

        laminaattikin tänä päivänä on hyvä vaihtoehto lattioille jos halutaan kestävyyttä pinnalta. eroja toki parkettiin löytyy mutta ne ovat toisiaan täydentäviä materiaaleja se missä toinen on hyvä siinä toinen häviää ja päinvastoin . timberwisekaan ei ole huono tuote myyminen sen sijaan puulattiana on arveluttavaa, kun kyseessä on parketti runkoratkaisuista eikä massiivipuusta.
        laminaattien hinnoitteluun vielä sen verran että edellä kirjoittanutkin selvästi oli ostanut kaikkitalon tuotteensa samasta paikasta ja jos joku haluaa 12 m2 kyseistä laminaattia huoneeseesa, ei hän tule todennäköisesti saamaan samaan hintaan joten pikkuisen varovaisuutta niihin hintojen seuraamiseen. quikstepistä sen verran että sieltä ei irtoa kohtuullista laminaattia alle 25,- m2 ja jos sattuu sijoittamaan rahansa 700 sarjaan voit yhtä hyvin ostaa mitä tahansa kymmenen euron laminaattia kaupasta laatu on samaa. kalliimmat ,ne hienot, kuosit maksavatkin sitten jo saman kun halpa parketti jollei enemmänkin.


      • minä vaan
        mahdoton hinta? kirjoitti:

        josta ei saa alennustakaan. tietysti materiaali valinta on useamman asian kompromissi kustannukset ja ulkonäkö esimerkkeinä. kuitenkin puhutaan eriasioista kun puhutaan laminaateista ja parketeista, sillä parkettia tuo timberwisekin on vaikka muulla nimellä sitä kutsuvatkin. eikö muilta löydy vastaavaa parkettia? lehtikuusiko on hakusessa alkuperäisellä kirjoittajalla että mikä pinnoite siinä on lakka vai öljy ,harjattuna vai sileä pinta?

        laminaattikin tänä päivänä on hyvä vaihtoehto lattioille jos halutaan kestävyyttä pinnalta. eroja toki parkettiin löytyy mutta ne ovat toisiaan täydentäviä materiaaleja se missä toinen on hyvä siinä toinen häviää ja päinvastoin . timberwisekaan ei ole huono tuote myyminen sen sijaan puulattiana on arveluttavaa, kun kyseessä on parketti runkoratkaisuista eikä massiivipuusta.
        laminaattien hinnoitteluun vielä sen verran että edellä kirjoittanutkin selvästi oli ostanut kaikkitalon tuotteensa samasta paikasta ja jos joku haluaa 12 m2 kyseistä laminaattia huoneeseesa, ei hän tule todennäköisesti saamaan samaan hintaan joten pikkuisen varovaisuutta niihin hintojen seuraamiseen. quikstepistä sen verran että sieltä ei irtoa kohtuullista laminaattia alle 25,- m2 ja jos sattuu sijoittamaan rahansa 700 sarjaan voit yhtä hyvin ostaa mitä tahansa kymmenen euron laminaattia kaupasta laatu on samaa. kalliimmat ,ne hienot, kuosit maksavatkin sitten jo saman kun halpa parketti jollei enemmänkin.

        Juu tiedän alkuperäisen puhuneen parketista. Niin puhuin minäkin, sinne alakertaan..
        Olen alkuperäisen kanssa vaihatanut ajatuksia ennekin, joten tiedän myös millaisesta talosta on kyse. Tiedän myös, että heillä on lapsia ja makuuhuoneet yläkerrassa. Siksipä ehdotin mh osastoon laminaattia, koska parketti ei niin kovasti pidä pikkuautoista ja lego-palikoista.
        Samalla se parketin kova hinta ei olisi niin paha, kun täytyisi peittää "vain" olohuoneen yms neliötä alakerrassa.
        Ja en ole ostanut kaikkia talon tarvikkeita samasta paikasta, koskapa alueellamme Tarkett-tuotteita myy vain yksi lattialiike.
        Kysyin Timberwise tarjouksen, mutta kyseinen myymälä (k-Rauta) antoi tiukan listahinnan ota tai jätä. Tarkett myyjällä oli eri ote. Ja ilmoittamani hinnat olivat ihan LISTAHINTOJA, eivät siis välttämättä hintoja jotka maksoimme itse ;)


      • Niina*
        minä vaan kirjoitti:

        Juu tiedän alkuperäisen puhuneen parketista. Niin puhuin minäkin, sinne alakertaan..
        Olen alkuperäisen kanssa vaihatanut ajatuksia ennekin, joten tiedän myös millaisesta talosta on kyse. Tiedän myös, että heillä on lapsia ja makuuhuoneet yläkerrassa. Siksipä ehdotin mh osastoon laminaattia, koska parketti ei niin kovasti pidä pikkuautoista ja lego-palikoista.
        Samalla se parketin kova hinta ei olisi niin paha, kun täytyisi peittää "vain" olohuoneen yms neliötä alakerrassa.
        Ja en ole ostanut kaikkia talon tarvikkeita samasta paikasta, koskapa alueellamme Tarkett-tuotteita myy vain yksi lattialiike.
        Kysyin Timberwise tarjouksen, mutta kyseinen myymälä (k-Rauta) antoi tiukan listahinnan ota tai jätä. Tarkett myyjällä oli eri ote. Ja ilmoittamani hinnat olivat ihan LISTAHINTOJA, eivät siis välttämättä hintoja jotka maksoimme itse ;)

        Kiva kun täällä puolustat kun itse en ole muistanut käydä pariin päivään koko 24:ssa ;)

        Muistatko hintaa joka teille tarjottiin Timberwisestä m2? Me saatiin nääs aika hulppea tarjous 44 e/m2 mikä mun mielestä ei ole enää paha hinta. Keskustelin myyjien kanssa ja kyllä jokainen suositteli laittamaan Timberwisen mielummin kuin tavallisen parketin tai laminaatin, jos hinta ei mene yli budjetin.
        Jo ihan sen vuoksi et sen pystyy hiomaan 1-3krt.

        Meille tulisi konjakinvärinen lehtikuusilattia harjattu ja öljyvahattu. Vaikka miten oon mieheni suosituksesta yrittänyt etsiä halvempaa parkettia tai laminaattia makuuhuoneisiin, ei mitään niin mieluista meinaa löytyä. Aina vain kävelen kaupassa sen Timberwisen mallipalan kanssa. Se vain tuntuu NIIN ihanalta kämmeneenkin...(meillähän toki kävellään käsillään... ;) ) Arveluttaa totisesti vain kallis hieno lattia versus lapset (1-, 2- ja 9- vuotiaat) Saavatko ne tuhoja sille heti aikaan ja stressaako ja vahtiiko sitä lattiaa itse koko ajan... ja meidän lapset leikkivät uudessa talossa sitten VAIN pehmoleluilla ja äippä kulkee Osmocolorin fixing-aine ja hiomapaperi kädessä ;) Wau!


      • minä vaan
        Niina* kirjoitti:

        Kiva kun täällä puolustat kun itse en ole muistanut käydä pariin päivään koko 24:ssa ;)

        Muistatko hintaa joka teille tarjottiin Timberwisestä m2? Me saatiin nääs aika hulppea tarjous 44 e/m2 mikä mun mielestä ei ole enää paha hinta. Keskustelin myyjien kanssa ja kyllä jokainen suositteli laittamaan Timberwisen mielummin kuin tavallisen parketin tai laminaatin, jos hinta ei mene yli budjetin.
        Jo ihan sen vuoksi et sen pystyy hiomaan 1-3krt.

        Meille tulisi konjakinvärinen lehtikuusilattia harjattu ja öljyvahattu. Vaikka miten oon mieheni suosituksesta yrittänyt etsiä halvempaa parkettia tai laminaattia makuuhuoneisiin, ei mitään niin mieluista meinaa löytyä. Aina vain kävelen kaupassa sen Timberwisen mallipalan kanssa. Se vain tuntuu NIIN ihanalta kämmeneenkin...(meillähän toki kävellään käsillään... ;) ) Arveluttaa totisesti vain kallis hieno lattia versus lapset (1-, 2- ja 9- vuotiaat) Saavatko ne tuhoja sille heti aikaan ja stressaako ja vahtiiko sitä lattiaa itse koko ajan... ja meidän lapset leikkivät uudessa talossa sitten VAIN pehmoleluilla ja äippä kulkee Osmocolorin fixing-aine ja hiomapaperi kädessä ;) Wau!

        Huippu hintaan sinulle lupaavat!! me kyselimme tammea, mutta hinta oli yli 70€/m2 eikä saumaa tiputtaa.
        Mutta sitä en tiedä miksi väittävät ettei muita parketteja voisi hioa?? Kyllä lähes kaikki parketit voi hioa 2-4 krt. Tietysti se pintakäsittely ei välttämättä ulotu kovin syvälle puuhun (luulo).
        Minä myös hinguin tummaa lattiaa esim saarni cognag, kunnes "hoksasin", että meille tulee ne Kannuksen valkoiset jalkalistat. Miltä se näyttää?? Koitin kaikkien lattiafirmojen sivuilta etsiä kuvaa tumma lattia ja valkoiset listat, oli muuten vaikeaa. Listoista en luovu, joten lattian väri muuttui tammi antiikiksi (samalla muuten säästyi heti 12€/m2). Toki vain mun mielipide.. Se unelma lattia oli aluksi Tarketin Tammi Java... Ihana ihana, mutta se harjattu pinta on pikkuisen ikävämpi pitää puhtaana. (inhoan siivousta, joten siivous helppous saa aina korostettuja plussia ;) )
        Siskotytöllä 2 ja 4 vuotiaat muksut, pähkinäparketti on vuoden vanha ja TOSI kauheassa kunnossa makuuhuoneissa. Silläpä itse luovuin kättelyssä parketti makuuhuoneisiin ajatuksesta. (eikä rehellisesti sanoen kyllä budjetti kestäisikään)
        Yksi juttu muuten, jonka kanssa kannattaa lähteä ajoissa liikkeelle (ellei teille tule Kannukselta) on portaat. Me olemme saaneet aika mukavan tarjouksen Hovinikkareilta, sellaiset kartanomalliset portaat tolpanhatut yms kais tiedät ;), muuten mäntyä paitsi käsijohteet ja askelmat koivua 3700 (ilman asennusta). Kannuksen kautta WW vastaavat portaat yli 5000€....
        Raksaus intoa!!!


    • Anonyymi

      Hei, en voi suositella firmaa tai tuotetta. Asiakaspalvelukokemus todella huono ja lattia huonolaatuista. Lattia halkeilee ja toimituksissa paljon viallisia lautoja. Toimitus tuli myöhässä.

      • Anonyymi

        Hei, ikävä kuulla että sinulle on jäänyt huono kokemus yrityksestämme ja palvelustamme. Oletan viestisi perusteella, että olet ollut yhteydessä suoraan yritykseemme, etkä jälleenmyyjään, mutta parempi tarkastaa kuitenkin. Koska puu on luonnonmateriaali, se reagoi ilman suhteelliseen kosteuteen. Mikäli ilman suhteellinen kosteus on päässyt selkeästi alle 30% Rh, lattiaan valitettavasti tulee hiushalkeamia tai halkeamia, jotka sitten kostealla kaudella taas pienenevät. Myös lattialämmitys saattaa laskea ilman suhteellista kosteutta. Tämän vuoksi pyrimme kertomaan asiasta nettisivuillamme ja informoimaan myös jälleenmyyjiämme asiasta. Ovatko halkeamat tulleet kuivalla kaudella? Myös puulajeilla on eroa, ja esim. lehtikuusi materiaalina reagoi herkemmin ilman suhteellisen kosteuden vaihteluihin. Useimmiten asiaa tarkastellessamme käy ilmi, että ilman suhteellinen kosteus on päässyt liian alhaiseksi mikä on aiheuttanut halkeilun. Suosittelemme seuraamaan digitaalisella mittarilla ilman suhteellista kosteutta ja nostamaan kosteutta kuivina kausina esim. ilmankostuttimella tms. Tämä myös siksi, että puulle optimaalinen ilman suhteelinen kosteus 35 - 60 % Rh on myös ihmisen terveydelle optimaalinen. Olethan ilmoittanut mahdollisesti viallisista laudoista jälleenmyyjäämme ja yritystämme ennen asennusta? Mikäli toimituksessa on ollut viallisia lautoja, ja ne on asennettu, emme voi enää tehdä mitään, sillä asennettu lauta tarkoittaa hyväksyttyä lautaa. Pyrimme aina laaduntarkkailussa olemaan tarkkana, ja nostamaan sivuun mahdolliset vialliset laudat, mutta inhimillisen virheen mahdollisuus on toki aina olemassa. Tämänkin vuoksi on tärkeää, että tieto tulee tänne meille asti. Usein on myös kyse mielipide eroista siinä, onko kyseessä oikeasti viallinen lauta vai onko kyse lajitelmalle sallitusta ominaisuudesta, mikä on saattanut jäädä huomaamatta tilausta tehdessä. Pahoittelemme myös myöhästynyttä toimitusta. Mikäli toimitus on ollut korona-aikana, on siihen todennäköisesti vaikuttanut raaka-ainehaasteet, joita tällä hetkellä on kaikkialla puutavaran kohdalla, ja jonka takia olemme olleet pakotettuja siirtämään toimitusta alkuperäisestä. Mikäli haluat laittaa palautetta suoraan, voit laittaa viestiä [email protected]

        Ystävällisin terveisin, Laura Lankinen, Brand director, Timberwise Oy


    • Anonyymi

      Timberwise lankkuparketti on valitettavasti nariseva ja äänekäs jalan alla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe