Onko Saksassa kallista syödä ulkona? Vaatteet? ja miten Suomeen verrattuna hinnat on?
Pärjääkö saksassa hyvin englannin kielellä?
kallista
4
1226
Vastaukset 4
- Kenau
Anakin etelän isoissa kaupungeissa vaatteet on suunnilleen samanhintaisia kun suomessakin, joitakin poikkeuksia esim. WÖHRL paikallinen seppälä on edullinen. Ruoka on ravintoloissa halvempaa. ja enkulla ihan pärjää.
- Minä vain
Hei!
Ravintoloissa on halvempaa kuin Suomessa. Paikalliset erot ovat suuria... Berliinissä on tosi kivaa käydä ulkona, hinnat ovat Müncheniin verrattuna ihan toista luokkaa.
Vaatekauppoja löytyy joka lähtöön... Riippuu mitä haluaa - ja mitä on valmis maksamaan! - Zia
Ravintoloita löytyy joka lähtöön - myös hintojen puolesta. Yleisesti ottaen ulkona käyminen (ja varsinki alkoholi) on edullisempaa ku Suomessa.
Vaatteissa sama juttu, tietyt merkit&ketjut on tasan saman hintasia ku Suomessa, mut edullisiakin kauppoja/ketjuja löytyy, riippuu tosiaan paljo siitä mitä ja minkä tyylistä hakee. Suht edullisia nuortenvaatteita varsinki löytyy hyvät valikoimat.
Yks mitä oon huomannut, niin kengät on Saksassa järkiään edullisempia ku Suomessa, esim Deichmann- ja Tack-ketjuista voi tehdä varsinaisia löytöjä, tosin laadun kans on toisinaan vähä niin ja näin...
Englannin puhumisesta sen verran, et varsinki vanhemmat ihmiset puhuu enkkua huonosti, ja nuorten kohallaki vaihtelee osaaminen aikalailla. Mut eiköhän esim ravintoloissa saa palvelua englanniksiki, ainaki isommissa kaupungeisa. Ite oon puhunu mieluummin saksaa, kun sillä on pärjänny huomattavasti paremmin, vaikka oma kielitaito ei ehkä niin loistava ookaan... - syöt
Palasimme eilen Baijerista.
Kiertelimme pienehköjä maaseutukaupunkeja ja majoituimme gashofeihin, jokunen kerta yksityiseen.
Hofeissa ja vastaavissa syöminen maksoi 5 - 10E ilman juomia jotka ovat kyllä hinnakkaita.
o,5l hapollista vettä 1,5E, paikalliset erikoisoluet o,33l 2,40 - 2,80E, virvoitusjuomat samaa tasoa ym.
Alle 10E sai mahtavan annoksen paikallisen peuran persettä.
5E:lla nejä pitkää olutmakkaraa haudutetun hapankaalin kanssa.
Kyökkimestarin salaatti, en halunnut syödä lämmintä, 6,50E josta jaksoin syödä puolet.
Sisältö juustoja, kinkkusiivuja, munanpuolikkaita, paprikoita, kurkkua, erilaisia salaatteja.
Olen 176cm/93kg mies!
Näissä paikoissa saatetaan puhuakin englantia, joskus!
Suosittelen kyllä kaivamaan sen vaatimattomankin saksan taidon käyttöön.
Saa paljon paremman palvelun ja jos joku osaa sitä lontoota niin kyllä kääntää sille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241385
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain841263Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411249Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2421160Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571036- 65939
- 83881
Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-2024492514852Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S42710- 65687
- 42600
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin15568- 32549
- 33544
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28539- 65508
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari39485- 86483
- 29479
- 92475