VL- pappi, Pookissa radikaalilla linjalla.

Kempelainen

Kuulin tänään ihmeellisen saarnan VL papilta. Hän saarnasi päivän tekstin,,,,

>>Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Ehtoolista asettaessaan Hän sanoi, kuten kuuluukin…>>Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Onko tämä merkki siitä, että SRK alkaa tukeutua Raamattuun, he ymmärtävät, uskolla parantamisen, kileillä puhumisen, uskovien kasteen ja Pyhän Hengen armolahjat. Samoin He ottavat vastaan syntien sovituksen myös ehtoollisessa, jonka saa kaikki, kuten kuuluukin. Saiko muut mitään muuta irti saarnasta.

Radio Pooki tänään.

Hallelujaa, Herra on suuri.

30

3148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

      Olipas jotain. Mutta muistathan Kempelainen, miten se pappiseriseurakin syntyi, kun papit puolustivat kirkon kaste- ja ehtoollisoppia ja maallikot omia teorioitaan. Olisiko tämäkin pappi lukenut läksynsä ja ruvennut sen mukaisesti saarnaamaan?

      Onko oppi muuttunut vl-liikkeessä?

      • mutta se on niin

        että jos papit ja puhujat puhuu väärin, heitä ei voi seurata.

        Mutta voi kestää kauan, ennenkuin tällaiset asiat huomataan seurakunnassa. Ensin voi huomata vaan yksi. Mutta sitten kun Jumalan aika tulee, huomaa koko seurakunta.

        Raamatussa puhutaan valvomisesta ja sen tärkeydestä.

        Mutta siitä huolimatta, vaikka mitä olis tapahtunut, en voi hyvksyä väärää tapaa hoitaa asioita. Ja sitä että täällä parjataan vl-uskoa, vaikka vääryyttä olis tapahtunutkin.
        Ja ei uskovaiset tee tahallaan väärin. Sitähän erehtyy itsekukin välillä.

        Raamattu sanoo, että rakastakaa myös vihollisianne.

        Sitä tekee kaksinkertaisesti väärin, jos asiat hoitaa värällä tavalla.


      • vastaan
        mutta se on niin kirjoitti:

        että jos papit ja puhujat puhuu väärin, heitä ei voi seurata.

        Mutta voi kestää kauan, ennenkuin tällaiset asiat huomataan seurakunnassa. Ensin voi huomata vaan yksi. Mutta sitten kun Jumalan aika tulee, huomaa koko seurakunta.

        Raamatussa puhutaan valvomisesta ja sen tärkeydestä.

        Mutta siitä huolimatta, vaikka mitä olis tapahtunut, en voi hyvksyä väärää tapaa hoitaa asioita. Ja sitä että täällä parjataan vl-uskoa, vaikka vääryyttä olis tapahtunutkin.
        Ja ei uskovaiset tee tahallaan väärin. Sitähän erehtyy itsekukin välillä.

        Raamattu sanoo, että rakastakaa myös vihollisianne.

        Sitä tekee kaksinkertaisesti väärin, jos asiat hoitaa värällä tavalla.

        mutta nöyrille hän antaa armon.

        Herää kysymys, että minkälainen on näiden ihmisten sieluntila. Joilla ei ole oikeaa nöyryyttä, ja ei kuuntele vaikka vl:ät neuvoo menemään asiat selvittämään sinne, misssä ne on tapahtunutkin.
        Ja ei haluakaan hoitaa asioita kuntoon.


      • päin sama
        vastaan kirjoitti:

        mutta nöyrille hän antaa armon.

        Herää kysymys, että minkälainen on näiden ihmisten sieluntila. Joilla ei ole oikeaa nöyryyttä, ja ei kuuntele vaikka vl:ät neuvoo menemään asiat selvittämään sinne, misssä ne on tapahtunutkin.
        Ja ei haluakaan hoitaa asioita kuntoon.

        paria sanaa muuttaen:
        "Herää kysymys, että minkälainen on srk:n sieluntila. Jolla ei ole oikeaa nöyryyttä, ja ei kuuntele vaikka ihmiset neuvoo menemään asiat selvittämään sinne, misssä ne on tapahtunutkin.
        Ja ei haluakaan hoitaa asioita kuntoon."
        aatteles vaikka hoitokokouksia


    • ensimmäiset askeleet

      Jotka näkee asiat ensin. Toinen osapuolihan ei aina edes tiedä, että jollakin on kannetta häntä vastaan. Niin miten hän voi yrittääkään korjata tilannetta.

      Toinen asia on, että asiat voi korjaantua itsestään, jos ottaa vähksi aikaa tarpeeksi etäsisyyttä asioihin. Aika parantaa monesti haavat.

    • Kekkakuppi

      Kumma kyllä vl:t eivät usko Pyhän Hengen ilmenevän enää noilla raamatun kuvaamilla tavoilla, mutta kuitenkin puhujaveljen pitäisi kyetä vetäisemään lonkalta tunnin saarna Pyhän Hengen kirvoittamana kuin taikaiskusta.

    • tärkeää

      Kuuntelin jumalanpalveluksen ja siellä saarnasi pappi, joka ei kuulu vl:iin.

      Etkö tunne rauhansanalaisia? Paikkakunnalla oli heikäläisten seurat ja ne jatkuivat jum.palv. jälkeen.

      Osa heistä on tiukempia kuin vl:t. Naispappauden vastustajiakin viimeiseen saakka. Osa on sitten toisenlaisia, ja he kävelevät sieltä vähitellen pois. Kukaan ei kiroa lähtijöitä, eikä leimaa epäuskoisiksi, jos eivät käy seuroissa siellä.

      Vain se on ero on vl:iin.

      Pappi ei ollut vl.

      • makka julinen

      • Unto
        makka julinen kirjoitti:

        Olet oikeassa. Täältä löytyy vahvistus:
        http://www.raahenseurakunta.fi/tapahtumakalenteriraahe.htm

        Ja saarnaaja oli Lestadiolainen, ei muut saarnaa Jeesusken nimessä ja veressä useita kertoja peräkkäin.

        Raahen seurakunnan sivuilta ei valaistusta löytynyt, mutt pitää ottaa huiomioon, että Hän luki päivän tekstin, jossa sanottiin juuri näin.


      • yritys
        Unto kirjoitti:

        Ja saarnaaja oli Lestadiolainen, ei muut saarnaa Jeesusken nimessä ja veressä useita kertoja peräkkäin.

        Raahen seurakunnan sivuilta ei valaistusta löytynyt, mutt pitää ottaa huiomioon, että Hän luki päivän tekstin, jossa sanottiin juuri näin.

        Kumpikaan Veikko Määttä ja Jukka Malinen eivät ole Vanhoillislestadiolaisia olisivatpa saarnanneet miten tahansa.


      • julistus
        Unto kirjoitti:

        Ja saarnaaja oli Lestadiolainen, ei muut saarnaa Jeesusken nimessä ja veressä useita kertoja peräkkäin.

        Raahen seurakunnan sivuilta ei valaistusta löytynyt, mutt pitää ottaa huiomioon, että Hän luki päivän tekstin, jossa sanottiin juuri näin.

        on usein yks yhteen VL:n julistuksen kanssa. Mikäs ihme, saman hengen ja historian vaikutusta molemmissa.
        Sana vaikutti.
        t. VL


      • Rs-lainen
        julistus kirjoitti:

        on usein yks yhteen VL:n julistuksen kanssa. Mikäs ihme, saman hengen ja historian vaikutusta molemmissa.
        Sana vaikutti.
        t. VL

        Niin kuuntelin tämän itsekin. Rauhan Sanalla oli kevätseurat Raahessa. JP:ssa puhui Pyhäjoen seurakunnan kirkkoherra Jukka Malinen. Rauhan Sanan piirissä on kahdenlaista oppia mm. ehtoollisesta ja kasteesta.


      • Jukka M
        Rs-lainen kirjoitti:

        Niin kuuntelin tämän itsekin. Rauhan Sanalla oli kevätseurat Raahessa. JP:ssa puhui Pyhäjoen seurakunnan kirkkoherra Jukka Malinen. Rauhan Sanan piirissä on kahdenlaista oppia mm. ehtoollisesta ja kasteesta.

        Vasta nyt huomasin viestiketjun saarnan johdosta.

        Pidin saarnan, jossa luin päivän evankeliumitekstin, jota viestiketjun alussa lainattiin. Liturgi luki kirkkokäsikirjan mukaisesti, kuten kaikki papit lukevat, ehtoollisen asetussanat, joita myös alussa siteerattiin.

        Selvennykseksi ehtoollisesta ja kasteesta.

        Ehtoollinen on Jumalan perheväen ateria ja tarkoitettu uskovaisille.

        Lapsen kasteessa me saamme kastaa uskovaisen. Ymmärrän, että Jeesus puhuu juuri lapsen uskosta, kun hän sanoo, että heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.

        Luulen, että saarnaa kuunnellut ei jäänyt tästä asiasta epäselvyyteen.

        Juureni ja uskonkäsitykseni on syvällä lestadiolaisuudessa ja erityisen rakkaina tunnen vanhoillislestadiolaisuuden sydänäänet.

        En ole kovin ihastunut määritelmiin VL / rauhansanalainen, mutta kukin määritelköön asian niinkuin haluaa.

        Jukka Malinen


    • rauhansanalainen

      Jumalan Terve Jukka. Tuotko sinä Pyhäjoen seurakunnan tervehdyksen suviseuroissa.

    • rauhansanalainen

      Pyhässä Kasteessa ihminen uudestisyntyy, saa Pyhän Hengen ja syntinsä anteeksi. Pyhässä Ehtoollisessa kristitty saa synnit anteeksi. Kannattaa sinunkin Jukka lukea katekismus ja kirkkomme tunnustuskirjat sieltä löytyy oikea oppi.

      • jkljkljkl

        SRK on julkaissut Aulis Zidbäckin tekemän tutkimuksen Juhani Raattamaan opista ja elämästä. Se löytyy ainakin Oulun kirjastosta. Ei Raattamaalla ollut sellaista käsitystä, että lapsi saisi Pyhän Hengen kasteessa. Jukan käsitys on perinteinen lestadiolainen näkemys.

        Olen kuunnellut Jouko Talosen luentoa, jonka mukaan myös L.L.Lestadiuksella on ollut sama käsitys lapsen uskosta. Talonen piti todennäköisenä, että se on peräisin herrnhutilaisten opetuksesta. Samaa käsitystä löytyy myös uusheränneitten piiristä, joten sillä on hyvin pitkä historia.


      • hätä.housussa

        Seittämän vuotta mietiskelit ennenkuin ohjeen jukalle annoit, etpä oo hätäpoikia...niikun raakkelin tähen.


      • Pikkuesikoinen2

        Hyvä että Jukka opettaa kuten lestadiolaisuudessa aina on opetettu. Toivottavasti pikkuesikoisuudessa päästään eroon niistä joka opettaa harhaopin että kasteessa uudestisyntyisi. Tämä oppi ei ole muuta kuin taikaoppia. Ei lapselle tapahtuu mitään kasteessa. Lapsi ei ymmärrä yhtään mitään siitä mitä tapahtuu.


    • radikaalitjuhlat

      Rauhan Sanan suvijuhlissa Kokkolassa kaikki teologit opettivat että Pyhässä Kasteessa ihminen uudestisyntyy. Suvijuhlien ohjelmassa oli mm tanssia

    • tietotuusjaelämä

      No niin. Kyllähän kuljetaan oikeaan suuntaan, mutta ehtoollisella käynti ei anna syntejä anteeksi - vaikka niin uskotellaan ja luullaan. Muistakaa mitä Jeesus sanoi, tehkää se minun muistokseni.
      Siis kun menette ehtoolliselle, viettäkää se Jeesuksen muistoksi. Halpaa armoa ei ole olemassa !

      • SRKopetusEksyksissä

        Vl:t eivät ole alkuunkaan Luterilaisia. Luthetin opetusta:

        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/5osa.html

        " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

        "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."


      • RaimoP

        # Kyllähän kuljetaan oikeaan suuntaan, mutta ehtoollisella käynti ei anna syntejä anteeksi -#

        Jos ei ole uskoa niin ei saa - kuten Luther opastaa. Epäuskossa ehtoollinen otetaan kadotukseksi.


      • tietotuusjaelämä
        RaimoP kirjoitti:

        # Kyllähän kuljetaan oikeaan suuntaan, mutta ehtoollisella käynti ei anna syntejä anteeksi -#

        Jos ei ole uskoa niin ei saa - kuten Luther opastaa. Epäuskossa ehtoollinen otetaan kadotukseksi.

        Ymmärrän hyvin että kun uskotaan ennemmin Lutheria niin silloin toimitaan mitä hän opetti. Raamattu ei ole totuutta kirkkouskovaisille vaan uskon perusteena on ihmisen näkemykset ja luulo, kuten Lestadius, Luther, Athanasius, ym.
        Luther oli väärässä koska Jeesus itse ilmoitti opetuslapsilleen mikä merkitys ehtoollisella on. Ja se jokainen voi itse todeta näistä sanoista.

        Luuk. 22:19
        Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

        1. Kor. 11:25
        Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

        Siis ehtoollinen nautitaan Jeesuksen muistoksi.


    • katkismuksetsaunanpesään

      Kymmenen vuotta on kulunut aloituksesta, mutta mitään järkiintymistä EI ole tapahtunut sen mukaan kuin loppuun asti aihesta kommentit luin!

      Samaa roskaa vauvan kasteiden taikatapahtumista ja ehtoollisen mystifioimisesta ja syntien anteeksi syömisistä!!

      olette te paksukalloista porukkaa lestat kaikki reilut 30 eri haaraa jotka kaikki olette oikeassa eikö niin hohoijaa.

      milloin lakkaatte lukemasta kirkon kirjoja jotka on kirjoitettu tukemaan luterilaista oppia, ettekö edes sitä tajau aettä oikea oppi löytyy Raamatusta, eikä jostain lutterin sekopäisistä kirjoitelmista taikka leevin piipunkatkuisista saaarnoista aikalaisilleen voi hyvänen aika teidän kanssanne.

      • sielläeihörhöillä

        Tuli vain ykskaks mieleen oliko leevilläkin oma huumeviljelmä jossain kirkon kupeessa, eli tupakkaviljelmä, melko varmasti oli!!

        Pappi hoitamassa huumetarhaansa!!

        ja lutteri hörppi kaljaa aamusta alakaen eli olisko jo aika palata Raamattuun, mitäs luulette!


      • sielläeihörhöillä kirjoitti:

        Tuli vain ykskaks mieleen oliko leevilläkin oma huumeviljelmä jossain kirkon kupeessa, eli tupakkaviljelmä, melko varmasti oli!!

        Pappi hoitamassa huumetarhaansa!!

        ja lutteri hörppi kaljaa aamusta alakaen eli olisko jo aika palata Raamattuun, mitäs luulette!

        Aika törkeätä höpinää sinulla. Ehtoollinen antaa, mitä sana siinä lupaa, eli synnit anteeksi, ja usko omistaa sen. Se, että se tapahtuu myös muistoksi, ei kumoa edellä olevaa. "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille.


      • Raamatustahan pyhä Luther ehtoollisesta opettaa. Ei siis sinun lihallisesta hurmahengestä.


    • tietotuusjaelämä

      Minua opettaa Jeesus ja tiedän tasan tarkkaan mitä ehtoollinen merkitsee. Eli weha voi tietenkin opettaa ja uskoa Lutheriin, eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Suomessa on uskonnonvapaus.

    • koittakaajoherätä

      vai pyhä lutteri!!

      kyllä taitaa wehalla sirittää jossain kohtaa aika lailla, ei tuollaista pöljää ja naurettavaa ropaskaa muuten voi kirjottaa.

      mikä se oikein on joka tekee ihmisestä uskonnollisen sekoilijan, siinä sitä on ihmettä.

      ja mitä merkillistä höpinää sellainenkin on että pitää mennä johonkin ehtoolliselle saadakseen jotain anteeksi, voi hulluutta, kun Jeesus asuu sydämessä ja on siis kokoaikainen anteeksianto ja sovitus olemassa joka sekunti!!

      niin muutamat menee johonkin taikatilaisuuteen saadaksen jotakin heh ei voi kuin nauraa jos sitkään tätä suomalaista taikauskonnollisuutta jonka joku katoklinen munkki meille lobbasi valtion rahalla ja tuella hohoijaa.

    • Anonyymi

      jorma puhakka puhuu sunnuntaina klo 12 pahkalan kesäseuroissa katsoa voi youtube Lähetysyhdistys rauhan Sana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe