Tuleeko uusi laite käyttöön tänä kesänä

TULEEKO KIRNU KÄYTTÖÖN TÄNÄ...

Onko tietoa tuleeko kirnu tänä kesänä jossain vaiheessa käyttöön?

58

53640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä se vaan olen xD

      Tuleehan se...
      Luin jostain että ne avaa laitteen taas perjantaina

      Voi kyllä mennä pidempääkin!

      • tyttöö-92

        en kyllä uskalla mennä ehkä siihen kirnuun!
        meneekö se kovaakin??
        onko se pelottava ja karmiva??
        EN USKALLA!
        meneekö se jossain vaiheessa pää-alas-päin??


      • Minä se vaan olen xD
        tyttöö-92 kirjoitti:

        en kyllä uskalla mennä ehkä siihen kirnuun!
        meneekö se kovaakin??
        onko se pelottava ja karmiva??
        EN USKALLA!
        meneekö se jossain vaiheessa pää-alas-päin??

        Eli se menee hitaasti ylös ja sitten se menee tosikovaa alas ja tekee hauskan kaaren ja lopussa se menee yhden kerran pääalaspäin mutta sitä kohtaa ei edes ehdi tuntemaan :D
        Ekaksi pikkaisen pelotti kun näin laitteen mutta laite olikin TODELLA kiva ; )


    • sitrusnnaa

      ehkä. jos kirnu saadaan kuntoon niin kyllä sitten.

    • Sweiittiläinen

      Laitteen rakensi sveitsiläiset. Sinnehä Helsinkii tuli sen yhtiön edustaja tutkimaan laitetta. Voi mennä pidempäänkin

    • En-uskaltanut-mennä-Kirnuun

      Jaa... Enpä tiedä. Kai se tänä kesänä vielä käyttöön tulee mutta menee vielä aikaa, luulisin. En mä kyllä sitä laitetta kaipaa koska en uskalatanut mennä siihen. Mutta uskoisin että se tulee vielä tänä kesänä käyttöön. :)

      • eisullekuulu

        moi. kait se tulee käyttöö mut siihen tulee varmaa jaloille joku kaide et ne ei pääse yli. kyllä se varmaa sattu vitusti!


      • habe
        eisullekuulu kirjoitti:

        moi. kait se tulee käyttöö mut siihen tulee varmaa jaloille joku kaide et ne ei pääse yli. kyllä se varmaa sattu vitusti!

        En ole ehtinyt käydä kokeilemassa sitä laitsetta edes. D;


    • :/ ?

      niin miten se henkilö satutti jalkansa siinä laitteessa?

      • huijj

        Turma sattui Hietalan mukaan, kun laite oli jo kieputuskierroksensa tehnyt. Sen jälkeen kuljettimet, jotka tuovat matkustajat asemalaiturille purkua varten, ottivat Kirnun vaunut haltuunsa. Vastoin turvallisuuskäytäntöä kuljetin lähti tuomaan yhtä epätasapainoon jäänyttä vaunua purkulaiturille.

        Matkustajana ollut mies huomasi tilanteen ja koukisti jalkansa penkin alle. Tällöin jalat osuivat laiturin lattiaan ja polvet nousivat ylös, jolloin turvapuomi iski miehen nivusten ja polvien väliin


      • mami wolf
        huijj kirjoitti:

        Turma sattui Hietalan mukaan, kun laite oli jo kieputuskierroksensa tehnyt. Sen jälkeen kuljettimet, jotka tuovat matkustajat asemalaiturille purkua varten, ottivat Kirnun vaunut haltuunsa. Vastoin turvallisuuskäytäntöä kuljetin lähti tuomaan yhtä epätasapainoon jäänyttä vaunua purkulaiturille.

        Matkustajana ollut mies huomasi tilanteen ja koukisti jalkansa penkin alle. Tällöin jalat osuivat laiturin lattiaan ja polvet nousivat ylös, jolloin turvapuomi iski miehen nivusten ja polvien väliin

        Osittain siis miehen oma vika... Mä en lähtis missäkään laitteessa koukistamaan jalkaani tai mitään muutakana ruuminosaa siten, etten näkisi sitä. Luulisin tuossa voineen olla jokin muukin vaihtehto miehellä toimia... Tietty laitteessa oli vikaa sitten siinä, että se oli jäänyt epätasapainoon. Sitä laitteessa pitäisi ruveta korjaamaan... Hauskuushan siitä lähtee, jos jaloille tulisi esim. jokin tuki :/ En ole päässyt itse vielä kokeilemaan, mutta kokemuksista tiedän, että mitä vaarallisemmalta tuntuu, sitä hauskempaa :P


      • huijj
        mami wolf kirjoitti:

        Osittain siis miehen oma vika... Mä en lähtis missäkään laitteessa koukistamaan jalkaani tai mitään muutakana ruuminosaa siten, etten näkisi sitä. Luulisin tuossa voineen olla jokin muukin vaihtehto miehellä toimia... Tietty laitteessa oli vikaa sitten siinä, että se oli jäänyt epätasapainoon. Sitä laitteessa pitäisi ruveta korjaamaan... Hauskuushan siitä lähtee, jos jaloille tulisi esim. jokin tuki :/ En ole päässyt itse vielä kokeilemaan, mutta kokemuksista tiedän, että mitä vaarallisemmalta tuntuu, sitä hauskempaa :P

        joo siin kyl vois olla sellai tuki siin jalat nimittäin heittelehtii niitä ei pysty pitää paikallaa..mä kävin just siinä laitteessa vähä ennen sitä miestä..onneks.


      • mami wolf
        huijj kirjoitti:

        joo siin kyl vois olla sellai tuki siin jalat nimittäin heittelehtii niitä ei pysty pitää paikallaa..mä kävin just siinä laitteessa vähä ennen sitä miestä..onneks.

        tarvi olla mitään tukia. Edelleenkin sehän on yks sen laitteen ideoista. Eiks ketään muu täällä muka oo käyny särkänniemen tornadossa? Samanlaisesti siinäkin jalat heittelehtii. Plus ton miehen loukkaantuminenhan EI johtunut jalkojen heittelemisestä... Mitä itse tunki jalkojansa väärään paikkaan siten ettei näe niitä. Jos nyt on niin kauheeta että jalat heittelehtii, niin älkää menkö siihen laitteeseen ja antakaa muiden nauttia, jotka OSAA nauttia siitä :P


    • pelästynyt

      Kävin pari pvää sitte Lintsillä.
      Kirnuun en halunnu, sillä kovasti paukkui laite..

      Ei tullu yllätyksenä, että Kirnu hajosi.
      Onneks selvittiin vähillä vammoilla.

      • böövs

        Se "paukkuminen" johtui nostomäestä, se kuulu joka radassa jossa on nostomäki.


      • fsdfdsfsdf

        ..onkin kopioitu Tornadosta, Särkänniemen suositusta laitteesta. Saman kaavan mukaan siis.
        -.-


    • *Kokenut*

      Hei!

      Kirnu ei välttämättä tule tänä kesänä vielä käyttöön, koska sillä miehellä oli mennyt jalka poikki. Miehellä oli vakuutus mutta Linnanmäki ei maksa korvauksia :( Olen itse käynyt laitteessa ja siinä jalat eivät pysy paikoillaan. Ne heiluvat kuin heinämiehet. Kun on siinä yläällä niin siinä on vaara löydä jalka tankoon

      | Kokenut tyttö |

      • miehelle, vai!

        Ai että Lintsi ei korvaa miehelle edes hoitokustannuksia - puhumattakaan kivusta ja muusta järkytyksestä??????

        Tosi moraalitonta. Enpä taida enää mennä koko paikkaan.


      • .........
        miehelle, vai! kirjoitti:

        Ai että Lintsi ei korvaa miehelle edes hoitokustannuksia - puhumattakaan kivusta ja muusta järkytyksestä??????

        Tosi moraalitonta. Enpä taida enää mennä koko paikkaan.

        Jotenkin kiinostaisi tietää lähde moiselle väitteelle, sillä useassa mediassa on uutisoitu miehen saaneen vain mustelmia. Ei siis jalka poikki. Ja tuskin tuota korvausasiaa edes vielä käsitelty kun keskiviikko iltana tapahtu sekä torstai vapaapäivä mikälie loppiainen.

        Ja tuo ei tapahtunut siellä ylhäällä vaan siinä "lastauslaiturin" kohdalla jossa hökötys liikkuu todella hitaasti, koska oli jääny vinoon jolloin jalat ylsivät "lastauslaituriin".


      • Menossa**

        Mitäs nyt, kun olen menossa luokkaretkelle Linnanmäelle? Tuleeko kirnu kuntoon silloin (24.5)? Ja jos tulee niin uskaltaako siihen sitten mennä? Itse en pelkää hurjia laitteita pääni kestää ja muuten, mutta pelkään kyllä hiukan turvallisuutta. Toivottavasti se olisi sitten turvallinen. Olen nimittäin niin pieni kokoinenkin. Jos jalat heiluvat miten sattuu niin kyllä taidan jättää väliin.


      • mami wolf

        eiks se oo siinä tarkotuskin, että jalat heiluu sinne tänne? :) Sehän siinä just hauskaa on. Ehkä en saisi sanoa tätä siinä mielessä, etten ole vielä päässyt kokeilemaan laitetta, mutta saattaa johtua myöskin näköharhasta, että jalka olisi melkein osunut tankoon. Niin on käynyt itsellenikin monta kertaa. Plus Särkänniemen Tornadokin ihan samanlainen ja heittelehtii siinäkin jalat... Ette te ihmiset osaa nauttii kunnon laitteista :P


      • hehhheheko

        kirnu levisi taas eilen 2.6.2007


    • ooooooo

      ''''

      • ...............

        ei muuta kun särkkään !!!


      • nimetön 111

        eikö se jo ole tullut... talhtoo kirnuun kesällä


      • --86
        ............... kirjoitti:

        ei muuta kun särkkään !!!

        joo siel on tornado ja se on paljon isompi ja parempi kun toi paska masiina. lintsi kopioi särkän niemee koko ajan.


    • äksdee

      Toivottavasti tulee käyttöön ku kohtpuolin ollaan menos luokkaretkes Tukholmaan hesan kautta ja tietysti lintsin kautta :D

    • amy_

      yks mun frendi, joka kävi kirnussa löi myöskin jalat aika pahasti... iha sairaan huono laite kyl

    • mukaan...

      Toivon mukaan aukeaa tai poistetaan kokonaan. Haluaisin kyllä käydä laitteessa.

    • Helvatu

      Kiviäkin kiinnostaa tuleeko se laita aukenemaan väelle, jos se on vaarallinen.

      • zeuss1982

        hyvä että jotain kiinnostaa!!! kaveri kuoli auto kolarissa! en voi sietää autoja ja just mitä sen jälkeen? kaikki on vapaa ehtoista!?!?


    • Voeäeäeäeäe

      Uusi käyttökielto viikonlopunyli: JARRUT EIVÄT TOMINEET KOKEILUSSA!

    • :((((((((((((((((

      Tosi kiva kun olin Torstaina lintsillä ja menin suunnilleen sen takia että pääsisin Kirnuun mutta ei sitten siinä lukee lAite on Huollossa !!
      V*ttu ku otti päähän!!! :'(

      Toivottavasti se aukoo koska haluun päästä kokeilee sitä!!!:D:D

      Ja siinä tosiaan on se yks radan kohta joka näyttää aika vaaralliselta ku ne radat on niin lähekkäin..:SS

      • kakkosen uutiset

        niin lintsi on tilannut uudet jarrut kirnuun, koska vanhat olivat romut


    • jennifer_0000

      Linnanmäen huvipuiston uutuuslaite, vuoristorata Kirnu, avattaneen yleisölle jälleen perjantaina. Näin uskoi huvipuiston tekninen johtaja Raimo Hietala torstai-iltana.

      • uskoo mitä haluaa. ihan paska laite.


      • kirnu on huono
        mikkihiiruli kirjoitti:

        uskoo mitä haluaa. ihan paska laite.

        joutaisi purkaa, koska satuttaa ihmisiä ja lintsi ei edes maksa sen haavoittuneen miehen sairauskuluja ja vakuutuksia, vaikka miehellä oli vakuutukset

        lintsi on syvältä


      • iituli^

        No eipähä auennu.. olin siel perjantaina mut eipäs ollu auki. oltais haluttu mennä sinne pikkusiskon kaa mut ei voi mittää :S
        Mut onneks ylihuomen luokkaretkel katotaa et päästäiskö kirnuu.
        Moni ainakii toivois nii (mein luokast) ku puhuttii kirnusta ja tällee


    • NeaNea

      Enmpä iha usko jos siinä on mies loukkaantunut.Mutta ei sitä koskaan tiedä. ;)

    • tumppa

      Tottakait se kirnu tulee käyttöön.Uskon että vika ei ole niin suuri, etteikö sitä voi korjata

    • uutismies!

      uutisissa sanottiin että kirnu voidaan avata taaas!!!!

    • MÄ MENEN JOS TULEE KÄYTTÖÖN

      SAATTAA TULLA KÄYTTÖÖN TÄNÄ KESÄNÄ

      • kirnu

        Toivottavasti koska menen lintisille ylihuomenna luokkaretkelle


    • Kirnu

      Kyllä tänään avataan kirnu

      • kirnu on korjattu

        tänään avattu kait


      • ioiiiiiiiii
        kirnu on korjattu kirjoitti:

        tänään avattu kait

        eipä oltu avattu tänään =)







        suoraan sanottuna aika paska kokoelma...


    • hätäinan

      siis onko kirnu nyt käyttö kiellos apu!!

    • Make

      Jarrut korjataan,ne taisi olla rikki.

    • haks

      ku mä näin sen laitteen uutisissa nii en ollenkaa ihmetelly sitä että oli jalka loukkaantunu jos me mentäis tänä kesänä siihen huvipuistoon nii en etes menis siihen laitteeseen :o

    • minnz

      Niin sitä vaan että ajattelin tänä vuonna käydä Kirnussa, mutta en oikeen tiedä olisiko se hyvä ajatus. Haluan vaan kysä että miltä kirnu tuntuu.

      • linnanmaki

        AVAAVAT SEN SITTEN TAAS HUOMENNA!! (:


      • boring

        kävin laitteessa samana päivänä kuin mies loukkasi jalkansa. laite oli hauska :D
        jalat heiluivat vähän mutta en tajua miten mies on lyönyt jalkansa!!!!?

        no mun mielest laite on hauska ja turvalline!


      • boring kirjoitti:

        kävin laitteessa samana päivänä kuin mies loukkasi jalkansa. laite oli hauska :D
        jalat heiluivat vähän mutta en tajua miten mies on lyönyt jalkansa!!!!?

        no mun mielest laite on hauska ja turvalline!

        se oli tunkenu jalkansa väärää aikaa väärääpäpaikkaa


      • Minä se vaan olen xD
        boring kirjoitti:

        kävin laitteessa samana päivänä kuin mies loukkasi jalkansa. laite oli hauska :D
        jalat heiluivat vähän mutta en tajua miten mies on lyönyt jalkansa!!!!?

        no mun mielest laite on hauska ja turvalline!

        Se mies ei lyönyt jalkaa ... Onnettomuus tapahtui aivan laitteen lopussaa...
        Siinä kun vaunut menevät hitaasti lastaus laiturille... Vaunu oli jäänyt jotenkin vinoon ja se ukko oli pistänyt jalkasna johonkin sitten se jäi puristuksiin


    • Viiviski

      Mitä sille miehelle tapahtu joka oli siin kirnus?? Pitäs olla tarkempi tieto!!

    • Don qaiote

      Toivottavasti sitä kirnua ei oteta enää käyttöön. Sehän on kamalampi, ku hirsipuu.
      se on kamalampi ku ristinpuu jolle naulitaan.

      Ihan hirveä laite!

      • juu on

        YLE:n uutisten mukaan Kirnun käyttöönotto menee loppuviikkoon...

        No jos kirnu on kesällä kun menen lintsiin kunnossa, niin täytyyhän siinä käydä =)


    • KIRNU ON NYT KÄYTÖSSÄ

      KIRNU ON NYT KÄYTÖSSÄ

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      421
      1781
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      180
      1423
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      942
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      117
      895
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      876
    Aihe