Pitkästä

tavarasta

Mitähän tulis maksaa tollanen kirvesmies tai firma joka tekis anturan,sokkelin,rungon pystytyksen,kattotuolien asennuksen sekä vesikaton asennus siihen asti? loput ite ja tavarat ois omasta takaa.

19

4384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50 000

      euroa annetuilla lähtötiedoilla.

      • maksa

        50000 saa tuohon tilaan asennetun talopaketin materiaaleineen poislukien ne perustukset. Kysyjällä oli tavarat omasta takaa. Veikkaisin 15000-25000€


      • ei paljoa muuta voikaan.
        maksa kirjoitti:

        50000 saa tuohon tilaan asennetun talopaketin materiaaleineen poislukien ne perustukset. Kysyjällä oli tavarat omasta takaa. Veikkaisin 15000-25000€

        Tuohon veikkaamaasi rahaan voi pimeänä saada teetettyä - tuskin kylläkään.


      • mutta joka
        maksa kirjoitti:

        50000 saa tuohon tilaan asennetun talopaketin materiaaleineen poislukien ne perustukset. Kysyjällä oli tavarat omasta takaa. Veikkaisin 15000-25000€

        parru pitää pätkäistä työmaalla piirustusten mukaan. Ja mitat pitää katsoa kuvista.

        Talopaketissa se työ on mukana hinnassa.


    • on tavarat

      aikaa ja taitoa niin tee itse, säästät aika paljon, niin tai ota se paketti pystytettynä

      loppujen lopuks se talo tulee maksamaan melkein saman siitä riippumatta miten se on tehty

    • duunari2

      15 000 eurolla noi hommat jos sulla on kaikki tarvikkeet. Eihän noitten tekemiseen mene kuin pari kuukautta, riippuen hieman talon mallista ja pinta-alasta.

      Juuri syksyllä tein 3 kuukaudessa n. 500 tuntia, talon 151 m2 perustukset ja autotallin 65 m2 perustukset, runko pitkästä, kattoristikot ja vesikatteet taloon ja talliin.

      • hidasta

        hommaa, perinteisesti talo on kahdessaviikossa vesikatossa, vaikka tuolit naulattiin paikanpäällä, joten viikossa rungon kyllä pystyttää, pohjissa max 3vrk.


      • piti ?
        hidasta kirjoitti:

        hommaa, perinteisesti talo on kahdessaviikossa vesikatossa, vaikka tuolit naulattiin paikanpäällä, joten viikossa rungon kyllä pystyttää, pohjissa max 3vrk.

        aikaa tappaa työmaalla???


      • duunari2
        hidasta kirjoitti:

        hommaa, perinteisesti talo on kahdessaviikossa vesikatossa, vaikka tuolit naulattiin paikanpäällä, joten viikossa rungon kyllä pystyttää, pohjissa max 3vrk.

        jos yksin tekee ja normaalia 8 tunnin päivää.


      • duunari2
        duunari2 kirjoitti:

        jos yksin tekee ja normaalia 8 tunnin päivää.

        voi vielä lisätä autotallin seinien villoituksen ja tuulensuojavillan asennus, pystykoolauksen asennus, talon päätykolmioiden rungon teon ja talon rossipohjan tukipalkkien ja lattiakannattajien asennuksen.

        Sitä kun valokuvista katsoo mitä on tehnyt ja minä päivänä tulee helposti puutteita.


      • olet

        ettet vain olisi remontti-reiska itse?
        Pääset meille heti töihin jos näin.
        Vai laskutatko 2000h mukaan sutta jonka teit 500h aikana?


      • ihmien
        duunari2 kirjoitti:

        voi vielä lisätä autotallin seinien villoituksen ja tuulensuojavillan asennus, pystykoolauksen asennus, talon päätykolmioiden rungon teon ja talon rossipohjan tukipalkkien ja lattiakannattajien asennuksen.

        Sitä kun valokuvista katsoo mitä on tehnyt ja minä päivänä tulee helposti puutteita.

        yli kaks kuukautta rakentaa konsvärkkiä, on hänen syytä todeta olevansa väärällä alalla, yhdessä päivässä, ja yksin, nostan talon rungon pystyyn, mikä siinä aikaa vie, pelkää tolppaviidakkoa se on, ja niin yksinkertaista tehdä.


      • duunari2
        ihmien kirjoitti:

        yli kaks kuukautta rakentaa konsvärkkiä, on hänen syytä todeta olevansa väärällä alalla, yhdessä päivässä, ja yksin, nostan talon rungon pystyyn, mikä siinä aikaa vie, pelkää tolppaviidakkoa se on, ja niin yksinkertaista tehdä.

        oikealla alalla kun et ymmärrä mitä olet lukenut.

        Jos kirjoitin, että n. 500 tuntia mennyt kun olen tehnyt kahdet perustukset anturalaudoituksineen, raudoituksineen, perusmuuri valuharkosta kaikkiaan 650 kpl harkkoa valuineen, autotallin rungon pitkästä tavarasta, vesikaton tiilestä ruoteineen aluskatteineen, latonut tiilet, villoittanut seinät, tuulensuoja villa ja koolaus.

        Taloon tehnyt päätykolmioiden rungon, vesikaton tiilestä ruoteineen aluskatteineen, latonut tiilet, tehnyt rossipohjan kannatinlinjat ja asentanut rossilattian kannatinpuut.

        Kaiken lisäksi kaikki on kehunut työnjälkeä ja mitään ei ole vielä tarvinnut uudestaan tehdä eli korjailla jälkiä ja töitä riittää.


      • duunari2
        olet kirjoitti:

        ettet vain olisi remontti-reiska itse?
        Pääset meille heti töihin jos näin.
        Vai laskutatko 2000h mukaan sutta jonka teit 500h aikana?

        ja sudet kuuluu metsään. Toistaiseksi omaa työnjälkeä on pelkästään kehuttu. Ehkä teen hieman hitaammin kuin urakkamiehet mutta työnjälki korvaa kyllä käytetyn ajan kun ei tarvi mitään uudestaan tehdä.


      • kysymyksessä
        duunari2 kirjoitti:

        oikealla alalla kun et ymmärrä mitä olet lukenut.

        Jos kirjoitin, että n. 500 tuntia mennyt kun olen tehnyt kahdet perustukset anturalaudoituksineen, raudoituksineen, perusmuuri valuharkosta kaikkiaan 650 kpl harkkoa valuineen, autotallin rungon pitkästä tavarasta, vesikaton tiilestä ruoteineen aluskatteineen, latonut tiilet, villoittanut seinät, tuulensuoja villa ja koolaus.

        Taloon tehnyt päätykolmioiden rungon, vesikaton tiilestä ruoteineen aluskatteineen, latonut tiilet, tehnyt rossipohjan kannatinlinjat ja asentanut rossilattian kannatinpuut.

        Kaiken lisäksi kaikki on kehunut työnjälkeä ja mitään ei ole vielä tarvinnut uudestaan tehdä eli korjailla jälkiä ja töitä riittää.

        oli kyse pohjista ja rungosta vesikattoon, eli kahdenviikon työ=80 tuntia, siitä sinä pyydät 15.000€, joten huippusällille huippupalkka.


      • duunari2
        kysymyksessä kirjoitti:

        oli kyse pohjista ja rungosta vesikattoon, eli kahdenviikon työ=80 tuntia, siitä sinä pyydät 15.000€, joten huippusällille huippupalkka.

        kaikki viestit ketjusta.

        Eka vastaaja sanoi, että maksaa 50 000 euroa johon toinen vastasi "ei taatusti maksa" ja veikkasi 15 000 - 25 000. Kolmas oli sitä mieltä, että tuhon hintaan ei kukaan tee muuta kuin pimeästi ja vastasin siihen itse, että "minä ainakin tekisin 15 000 eurolla"

        Mutta teen rakennustyöt tuntihinnalla, mukaanlukien laatoitustyöt ja vedeneritystyöt yms. joten hinta olisi paljon halvempi oikeasti.


      • seli seli seli!
        duunari2 kirjoitti:

        kaikki viestit ketjusta.

        Eka vastaaja sanoi, että maksaa 50 000 euroa johon toinen vastasi "ei taatusti maksa" ja veikkasi 15 000 - 25 000. Kolmas oli sitä mieltä, että tuhon hintaan ei kukaan tee muuta kuin pimeästi ja vastasin siihen itse, että "minä ainakin tekisin 15 000 eurolla"

        Mutta teen rakennustyöt tuntihinnalla, mukaanlukien laatoitustyöt ja vedeneritystyöt yms. joten hinta olisi paljon halvempi oikeasti.

        samoja kädettömiä mopoja kaikki tyynni!


      • tänään kävi
        duunari2 kirjoitti:

        kaikki viestit ketjusta.

        Eka vastaaja sanoi, että maksaa 50 000 euroa johon toinen vastasi "ei taatusti maksa" ja veikkasi 15 000 - 25 000. Kolmas oli sitä mieltä, että tuhon hintaan ei kukaan tee muuta kuin pimeästi ja vastasin siihen itse, että "minä ainakin tekisin 15 000 eurolla"

        Mutta teen rakennustyöt tuntihinnalla, mukaanlukien laatoitustyöt ja vedeneritystyöt yms. joten hinta olisi paljon halvempi oikeasti.

        tuli kaks viikkoa täyteen eräässä kohteessa, ja maalari talossa, mieti sitä, hituri:)n, tiesitkö, että tällainenn ammattilainen laittaa n.85kpl, lastu/ gyprog levyjä paikalleen päivässä? siinä sulle haaste!


      • kehuskella
        tänään kävi kirjoitti:

        tuli kaks viikkoa täyteen eräässä kohteessa, ja maalari talossa, mieti sitä, hituri:)n, tiesitkö, että tällainenn ammattilainen laittaa n.85kpl, lastu/ gyprog levyjä paikalleen päivässä? siinä sulle haaste!

        että sai tikkarin syötyä kahdessa viikossa.
        hyvä sitä täällä on kehuskella.
        ei taida löytyä mitään näyttöä asiasta.
        lienetkö koskaan edes raksalla käynytkään.
        näihinkin asioihin pätee vanha sanonta:
        kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
        Eli ei tälläkään palstalla kovin moni laita kuvia sanojensa lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe