Pääseekö "erikoisluvalla" naimisiin kirkossa sillä perusteella, että on raskaana? Ongelmana nimittäin on, etten ole käynyt rippikoulua, vaikka molemmat kuulummekin kirkkoon. Ei tietenkään ole välttämätöntä mennä naimisiin ennen lapsen syntymää, mutta olisihan se mukavampaa niin. Olen täysi-ikäinen ja se etten käynyt rippikoulua ei liity mitenkään uskontoon, vaan silloiseen elämäntilanteeseen.
Naimisiin?
wifetobe
3
718
Vastaukset
- prest
Tuota, tämmöisessä tapauksessa tulisi kyseeseen myös se rippikoulun käynti. Ota yhteyttä kirkkoherraan, ne järjestää koulun yleensä "lyhyimmän kaavan mukaan".
- albagga
Ei onnistu. Nykyään raskaana naimiseen meneminen on niin tavallista, ettei sillä perusteella mitään poikkeuksia saa.
- paikoissa
rippukoulun voi käydä päivässä tai kahdessa... joten ei pitäisi olla este... mutta kannattaa käydä kysymässä järjestelyistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245202
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34627- 1041419
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1541414Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais131234- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211034viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168892En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61863- 37809