Millaisia kokemuksia on Night & Day piilareista tai muista joita voi pitää monta päivää putkeen?
Aiheuttaako satunnainen yötäpäivää -käyttö merkittäviä terveysriskejä?
Kiinnostaisi hankkia sellaiset piilarit, joita voisi silloin tällöin pitää muutaman päivän putkeen, esim. jos on matkoilla paikassa jossa on huono hygienia.
Night & Day piilolinssit
13
9578
Vastaukset
- Linssi hukassa
En ole uskaltanut koittaa.
Epäilen, että hukkuvat silmiin nukkuessa. Entä kun unissaan hieroo silmiä? Lissi putoaa, kierähtää silmän taakse!
Onko tästä kokemuksia?- yötäpäivää
Käsittääkseni tuo on silkkaa legendaa, että linssi voisi kierähtää silmän takapuolelle. Vai onko sellaista todistetusti tapahtunut?
- sellaisia.
Olen myös joskus ollut "normaaleilla" piilareilla pari päivää putkeen, kun unohtui kotiin kaikki nesteet ym.
Ei mitään ongelmaa, ainakaan näiden yötäpäivää-linssien kanssa, juuri yksi vkl olin piilarit päässä koko viikonlopun. Ei mitään ongelmia, ei silmät kuivuneet, ei kirvellyt tm. ja linssit pysyvät kyllä päässä, vaikka nukkuukin.
Linssihän ei voi "kadota" silmään millään lailla. Toki linssi voi silmää hieroessa siirtyä luomen alle, mutta näin on tapahtunut mullekin vain hereillä, ja vain pari kertaa. Silloinkin linssin on helposti saanut pois vain nostamalla luomea ja räpyttelemällä.
Hyvät kokemukset on, tosin aluksi pitää käydä kontrollikäynnillä kun on ekan yön nukkunut linssit päässä, että optikko katsoo, ettei silmäsi siitä vahingoitu mitenkään. Jos mitään häikkää ei ole, niin uskon, että linssejä uskaltaa pitää pari päivää ilman pelkoa mistään "vammoista". Kannattaa tietty ite "kuunnella" silmiään, jos tuntuu pahalta, niin ottaa linssit pois.
Myös kertakäyttölinssit on matkalle hyvät. Eli illalla roskiin, ja aamulla paketista uudet tilalle.- piilarimies
Satunnaiseen (= erikoishappeningit joitakin kertoja vuodessa) käyttöön erinomaiset, olen pitänyt viikonkin putkeen tuosta vain. Sen sijaan sellainen, että niitä käyttäisi vakituisesti, onnistuu vain harvoilla. Syynä mm. että linsseihin kertyy kuukaudessa aika lailla likaa. Hapenläpäisykyky (joka night & day -linsseissä on loistava) ei ole se ainoa asia, joka piilareiden sopivuuden ratkaisee, vaikka siitä niin paljon puhutaan.
Itse käytin yhtä väliä night & day-linssejä vakituisesti. Pidin niitä aamuvarhaisesta nukkumaanmenoon, mutta otin kuitenkin yöksi pois. Nyt olen siirtynyt kertakäyttöisiin, joita käytä lähes aina. Silmieni terveys on nyt paljon, paljon parempi - optikon mielestä. Ei ne pelkästään omat tuntemukset linssien sopivuudesta ole ratkaisevia, kannattaa kuunnella myös asiantuntijoita. - yötäpäivää
kiitos kokemuksista.
Kertakäyttöiset olis joo hyvät, mutta mulla on tulossa työmatkoja alueille jossa ei välttämättä saa edes pestyä käsiään puhtaalla vedellä....
- Samu-
Hei. Itse käytin night & day piilareita inttinvuoteni (2003) alusta loppuun, koska yksikössäni jossa palvelin ei saanut olla silmälaseja. Mitään ongelmia, silmänkuivumisia yms. ei esiintynyt...
Myöhemmin olen korjannut näköni lasikilla, jonka esitutkimuksissa todettiin, että silmiini on kasvanut todella "voimakas" verisuonisto. Joka haittasi hieman itse leikkausta, koska suonista syntyi verenvuotoa.
Muuten voin sanoa, että posiitiviset kokemukset jäivät niistä, paremmin sopivat minulle mitä kertakäyttöiset, jotka saattoivat alkaa tuntua "roskalta" silmässä hyvinkin nopeaa. Puhumattakaan siitä, kuinka kuivat silmät oli jos ne päässä erehtyi nukkumaan.- yötäpäivää
Tuopa mielenkiintoista. Menee vähän sivuraiteelle mutta kysäisen pari kysymystä.
Kyseisessä yksikössä ei siis saanut käyttää silmälaseja, mutta silti pääsit sinne vaikka sinulla on taittovirhettä? Huijasitko terveystarkastuksessa?
Jos piilarit olisivat ruvenneet ärsyttämään silmiä etkä olisi voinut käyttää niitä, olisiko sinut lempattu siitä yksiköstä pois?
Entä sotatilanteessa, lähtisitkö sitten rintamallekin nigh&day -piilarit silmissä? (Jos et olisi käynyt siellä lasikissa) - Samu-
yötäpäivää kirjoitti:
Tuopa mielenkiintoista. Menee vähän sivuraiteelle mutta kysäisen pari kysymystä.
Kyseisessä yksikössä ei siis saanut käyttää silmälaseja, mutta silti pääsit sinne vaikka sinulla on taittovirhettä? Huijasitko terveystarkastuksessa?
Jos piilarit olisivat ruvenneet ärsyttämään silmiä etkä olisi voinut käyttää niitä, olisiko sinut lempattu siitä yksiköstä pois?
Entä sotatilanteessa, lähtisitkö sitten rintamallekin nigh&day -piilarit silmissä? (Jos et olisi käynyt siellä lasikissa)Muutaman kuukauden tulee nyt vastaus myöhässä.
Pääsin sisään sillä, että kävin kaikki näkötarkistukset piilolinssit päässä en missään vaiheessa maininnut tarvitsevani laseja. Myöhemmin ketään ei enää kiinnostanut.
Tuskinpa minua olisi lempattu, joskus iltaisin pidin laseja päässä, sillä aikaa kun linssit olivat puhdistumassa. Ihmiset ihmettelivät kyllä lasejani, mutta ei kukaan puhunut minun lemppaamisestani.
Ja lähtisin night&day piilarit päässä sotaan mieluummin, mitä silmälasien kanssa. Kyllä ero on kuitenkin selvä lasien kanssa ryynätessä ja ilman, jo pelkästään ampuminen on huomattavasti helpompaa. Ja tosiaanhan näköni on nykyisin hyvä ilman laseja, kiitos lasikin.
- minie
Netissä on käynnissä kampanja josta saa tilattua ilmaset piilat. Tilasin jo itelleni, teidänkin kannattaa tilata ennen kuin kampanja päättyy!
http://www.seonilmainen.com/ilmainen.aspx?id=51- nyyti_
Tilasin tuolta sitten 5e night&day-piilolinssit. Kesää ajatellen (festarit, matkat ym.) olisivat erittäin kätevät.
Onglema on vain nyt se, että en ole nigh&day-piilareita ennen käyttänyt. Ensinhän pitäisi käydä optikolla tutkimassa, sopivatko kyseiset piilarit minulle. Olen ennenkin tilannut netistä kuukausipiilareita ilman optikon määräystä, eli laittanut huolettomasti ruksin ruutuun "optikkoni on määrännyt minulle kyseiset piilolinssit", vaikka näin ei todellisuudessa ole ollut (silmälääkärikäynneillä ei ole ilmennyt silmissä mitään vaurioita tms.), mutta night&day-piilarit voivatkin olla vähän eri juttu...uskallanko käyttää niitä, vaikka en optikolla olekaan käynyt? Aika hölmöä toimintaa minulta, mutta kun viidellä eurolla sai ja niin haluaisin välillä viettää monta päivää putken ilman piilari-ja silmälasihäslinkiä. ;) En minä niitä kuukautta putkeen edes aikoisi pitää. Silloin tällöin vaan tulee tarve nukkua yön yli linssit silmissä (olen sitäpaitsi tenyt niin ihan kuukausipiilareillakin joskus, joten ehkä uskallan kokeilla).
- yötäpäivää linssejä
Olen siis käyttänyt nyt jo pari vuotta yötäpäivää linssejä. Olen ns. piilolinssien suurkuluttaja. Piilolinssien kanssa on niin paljon helpompi olla kuin lasien kanssa.
Yötäpäivää linssejä saa siis käyttää kuukauden ja sen jälkeen vaihtoon. Käytän useasti koko kuukauden putkeen, en siis ota välillä pois. Vähän aikaa sitten kävi jopa niin, että samat linssit oli 2kk putkeen, mutta se oli vahinko.. En tehnyt sitä tarkoituksella!
Käyn aina välillä optikon luona näyttämässä silmiäni, alussa tosiaan useasti, mutta siitä ei ole vaivaa, ainakaan kun on mukava optikko!
Mä ainakin voin lämpimästi suositella yötäpäivää linssejä! Ne ovat erinomaiset erityisesti matkalla, jossa hygienia ei välttämättä ole parasta mahdollista.- Olen varma sopivuudesta
Minun tekee mieli myös kokeilla ja olen varma sopivuudesta, ainakin uskon yö-päivälinssien olevan itselleni parhaat koko piilolinssivalikoimasta. Olen kehno poistamaan linssejä ja silmäni turpoavat ja väsyvät iltaisin, joten pois otto illalla on hyvin hankalaa. Mökkeilen ja mökilläni ei ole vesijohtoa eikä sähkövaloa. Tosin ilmaisessa kokeiluvalikoimassa ei valitettavasti ole progressiivisia piilolinssejä. Tavallisella plussallakin näkee tosin paremmin kuin silmälaseilla vastaavilla vahvuuksilla.
Onko piilareissa nykyisin yhtään väriä, vai ovatko ne edelleen ihan värittömiä, eli vaikeasti havaittavia ja onko valmistajilla eroja? - piilarimies
Olen varma sopivuudesta kirjoitti:
Minun tekee mieli myös kokeilla ja olen varma sopivuudesta, ainakin uskon yö-päivälinssien olevan itselleni parhaat koko piilolinssivalikoimasta. Olen kehno poistamaan linssejä ja silmäni turpoavat ja väsyvät iltaisin, joten pois otto illalla on hyvin hankalaa. Mökkeilen ja mökilläni ei ole vesijohtoa eikä sähkövaloa. Tosin ilmaisessa kokeiluvalikoimassa ei valitettavasti ole progressiivisia piilolinssejä. Tavallisella plussallakin näkee tosin paremmin kuin silmälaseilla vastaavilla vahvuuksilla.
Onko piilareissa nykyisin yhtään väriä, vai ovatko ne edelleen ihan värittömiä, eli vaikeasti havaittavia ja onko valmistajilla eroja?Ei kai ne ole kokonaan värittömiä olleet aikoihin eli ovat aina nk. käsittelyvärjättyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538293- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404323Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353453Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492624