Lapsilukkojen avaaminen etuovesta...

Scenu

Kysyin jo maahantuojaltakin webin kautta, mutta luultavasti vastauksen saaminen kestää taas pari-kolme kuukautta... Grand Scenicissämme lakkasi tänä aamuna toimimasta toiminto, jolla saa takaovien lapsilukituksen auki takaikkunoiden lukituskytkimestä. Myöskään merkkivalo ko kytkimessä ei pala.

Ohjekirjassa on tilanne kuvattu, heti alkupäässä ja sen mukaan homman saa päälle painamalla ASR:n kytkintä (?!?!?) ja pois päältä painamalla ASR:n kytkimen yläpuolta(?!?!?).

Ensinnäkin kun siitä ASR:n kytkimestä menee ASR päälle ja pois. Ja se ei ole kaksipuolinen keinukytkin, alareunasta kytketään ASR ja yläreuna ei tee mitään, ei se edes liiku.

Lienee taas kerran esimerkki tuosta luvattoman huonosti käännetystä/kyhätystä omistajan oppaasta. Joka tapauksessa pikainen tieto siitä millä sen takaoven avauksen saisi taas päälle olisi kiva saada, niin ei tarvitsisi pomppia aina autosta avaamaan...

5

1679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se..

      aukea siintä ASR painikkeestä. Taistelin saman asian kanssa ja sain sen vihdoinkin auki. Se aukeaa kuljettajan ovesta. En muista sitä painiketta tosin, enkä pysty katsomaan sitä koska auto ei ole kotona. Muistelen että se oli pitkulainen painike ja sitä piti pitää pohjassa jonkun aikaa. Ohjekirjassa se on väärin opetettu, tosin olihan siinä myös toinen tapa aukaista kyseinen lapsilukitus.

    • mja

      Mitähän tekemistä luistonestojärjestelmän (ASR) kytkimellä on takaoven lapsilukkojen kanssa? Näin ainakin kirjoitat:

      "Grand Scenicissämme lakkasi tänä aamuna toimimasta toiminto, jolla saa takaovien lapsilukituksen auki takaikkunoiden lukituskytkimestä. Myöskään merkkivalo ko kytkimessä ei pala. Ohjekirjassa on tilanne kuvattu, heti alkupäässä ja sen mukaan homman saa päälle painamalla ASR:n kytkintä (?!?!?) ja pois päältä painamalla ASR:n kytkimen yläpuolta(?!?!?)"

      Ehkä tuossa oli vaan painovirhe, varsinkin jos lapsilukot ovat aikaisemmin toimineet. Mutta tuskin sentään ASR:n eli luistoneston keinuvivusta kojelaudan alla. Jos autossa on sähkötoimiset takalasinnostimet, niin lapsilukot kytketään kuljettajan ovesta, lasinnostinkytkimien takana olevasta keinuvivusta. Siinä palaa punainen merkkivalo kun lapsilukot ovat päällä.

      • Scenu

        Kerroin siis mitä ohjekirja asiasta kertoi, sopii tarkastaa itse omasta omistajan oppaasta. Tottakai tiedän miten sen pitäisi toimia, mutta entäs sitten kun se ei vaan tee katkaisijasta yhtään mitään, eikä pala ei niin punanainen kuin vihreäkään valo siinä...
        Ohjekirjassa tilanne on kuvattu suht alussa, valitettavasti en muista sivua ulkoa, ja siinä väitetään homman hoituvan ASR:n kytkimellä, tsekkaa vaikka itse...
        Maahantuojan vastaus oli vain pahoittelut siitä ettei ohjekirja vastaa odotuksia, ja kehoitus ottaa yhteyttä paikalliseen huoltoon!
        Siellä ne ei varmasti tiedä noista lukoista yhtään sen enempää kuin minäkään, ja lukot alkoivat taas pelittämään hyvin pian yhtä maagisesti kuin olivat lopettaneetkin, ja taas sen jälkeen pelanneet ongelmitta, knock-knock...


      • mja
        Scenu kirjoitti:

        Kerroin siis mitä ohjekirja asiasta kertoi, sopii tarkastaa itse omasta omistajan oppaasta. Tottakai tiedän miten sen pitäisi toimia, mutta entäs sitten kun se ei vaan tee katkaisijasta yhtään mitään, eikä pala ei niin punanainen kuin vihreäkään valo siinä...
        Ohjekirjassa tilanne on kuvattu suht alussa, valitettavasti en muista sivua ulkoa, ja siinä väitetään homman hoituvan ASR:n kytkimellä, tsekkaa vaikka itse...
        Maahantuojan vastaus oli vain pahoittelut siitä ettei ohjekirja vastaa odotuksia, ja kehoitus ottaa yhteyttä paikalliseen huoltoon!
        Siellä ne ei varmasti tiedä noista lukoista yhtään sen enempää kuin minäkään, ja lukot alkoivat taas pelittämään hyvin pian yhtä maagisesti kuin olivat lopettaneetkin, ja taas sen jälkeen pelanneet ongelmitta, knock-knock...

        Totta kai olin tarkastanut jo ennen kommentointia, mitä ohjekirja kertoo asianomaisista kohdista. Ihmetytti vaan kovasti, että mitä tekemistä Renaultin luistonestojärjestelmällä (ASR = Anti Spin Regulation) voisi olla lapsilukkojen kanssa.

        ASR luistonestojärjestelmästä kerrotaan sivuilla 2.25-2.26 otsikolla LUISTONESTOJÄRJESTELMÄ ASR "järjestelmä estää vetävien luiston ja pitää suuntavakavuuden ....." Sivulla 2.26 on kuva "toiminnon kytkeminen pois käytöstä" kuvassa näkyy keinuvipu kojelaudan alla.

        Otsikolla SÄHKÖTOIMISET LASINNOSTIMET kerrotaan sivulla 3.17 - 3.18. Sivun 3.17 kuvan alla selitetään lasinnostimien kytkimien kytkimen (4) toiminnasta insertissä "Lasten turvallisuus" huomiomerkin kera:
        "kytkin 4 estää lasinnostimien toiminnan takaovissa ja takaovien aukaisemisen" Kytkin 4 on siis lapsilukon kytkin.


      • Scenu
        mja kirjoitti:

        Totta kai olin tarkastanut jo ennen kommentointia, mitä ohjekirja kertoo asianomaisista kohdista. Ihmetytti vaan kovasti, että mitä tekemistä Renaultin luistonestojärjestelmällä (ASR = Anti Spin Regulation) voisi olla lapsilukkojen kanssa.

        ASR luistonestojärjestelmästä kerrotaan sivuilla 2.25-2.26 otsikolla LUISTONESTOJÄRJESTELMÄ ASR "järjestelmä estää vetävien luiston ja pitää suuntavakavuuden ....." Sivulla 2.26 on kuva "toiminnon kytkeminen pois käytöstä" kuvassa näkyy keinuvipu kojelaudan alla.

        Otsikolla SÄHKÖTOIMISET LASINNOSTIMET kerrotaan sivulla 3.17 - 3.18. Sivun 3.17 kuvan alla selitetään lasinnostimien kytkimien kytkimen (4) toiminnasta insertissä "Lasten turvallisuus" huomiomerkin kera:
        "kytkin 4 estää lasinnostimien toiminnan takaovissa ja takaovien aukaisemisen" Kytkin 4 on siis lapsilukon kytkin.

        Käyttöohjekirja ver kesäkuu 2004 Sivu 1.10:
        "OVIEN AVAAMINEN JA SULKEMINEN (jatkoa)
        ...
        Muut tapaukset
        Takaovet voidaan lukita, niin ettei niitä voi avata sisäpuolelta. Paina kytkintä 5, jolloin kytkimen merkkivalon tulee syttyä.

        Ovet voidaan edelleen avata ulkopuolelta.

        Ovien lukitus avataan painamalla katkaisimen 5 yläosaa."
        Ja mikäs se maaginen kytkin/katkaisija 5 siinä kuvassa yläpuolella on, ainakin tuossa kirjaversiossa... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe