BMW ei ole kestävä auto

omistaja.

BMW voi olla laadukas ajaa, ja tehokas moottoriltaan, mutta mikään kestävä auto se ei ole. Otetaan esimerkiksi n. 10 vuotta vanha 500 sarjalainen. Tällaiseen autoon on saanut vaihtaa jo lähes kaiken uusiksi.Laturit,vesipumput,laakerit,mahdolliset koneremontit. Ja lisänä vielä kaikenlaista moottorin säätömekaniikkaa jota esim. japsiautoista ei löydy.Sähköpuoleen on myös melko varmasti tullut vikaa.

Bemarilla on jonkinlaista statussymbolia, mutta jos sinulla ei ole paljon ylimääräistä auton korjauksiin tai varaa ostaa lähes uutta bemaria, niin en suosittele.

129

16948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdzzz

      10 vuotta??? Eikai mikään voi ikuisuutta kestää. Varsinkaan täällä Suomessa. On kesät ja talvet ja syksyt ja keväät!!

    • fdsfsdsdf

      meillä pemari miehillä on kato rahaa kuin roskaa. Mun M5:ta palo polttimo, niin ostin uuden m5:en. Mitä sitä huoltamaan turhaan.

      • jep jep

        jos ei oo rahaa maksaa bensoja tai jos hajoo jotain(harvemmin) eikä oo varaa maksaa bemarin osia nii parempi et pyytää iskälta rahaa johki toiseen autoon.


    • aika

      oudolta nuo Bemariuskovaisten ajatukset; rahaa löytyy, millä tehdä remonttia. Mua ainakin vituttas ajaa autolla jota pitää koko ajan rassata, vaikka rahaa olis kuinka paljon tahansa. Nytkään en viitsi ajaa sellaisella autolla joka ei toimi. Bemareita on ihan helvetisti myytävänä moottorivikaisena, enemmän kuin mitään muuta merkkiä.

      • kestettävä

        Jep, mut ei kestä kantti sanoa että paskan ostin, mieluummin puree hammasta ja vakuuttelee naapurille, että hyvin pelittää bemu...ja aamulla eikun pärnäsen korjaamollemollemolle..


      • bmwww

        paska autoja kokemusta kyllä on useimmista niin bensa ja dieselistä,
        mersu se olla pitää


      • Anonyymi

        Laita linkki tutkimustulokseen, mistä kaikki voi todeta, että Bemareita myydään enemmän moottorivikaisina, kuin mitään mutta automerkkiä. Sitten kun sä huomaat, että sulla ei ole mitään faktaa väitteidesi tueksi, niin pidä sen jälkeen lättysi kiinni disinformaatiosi kanssa, joka perustuu ainoastaan sun harhoihin. Sun empiirinen tutkimus rajautuu maksimissaan suppeaan lähipiiriisi, joilla on vanhoja amisbemuja, jotka on jo muutenkin loppuun poljettuja.


    • uuden 525iA:n

      ja annoin vaihdossa 530iA -04:n. Ei vikoja, ei edes yhden yhtä lampun vaihtoa - tuulilasi vaihdettiin kiveniskun vuoksi, siinä kaikki. 10 vuotta? Ei kiitos, siinähän ehtisi jo kyllästyäkin...ja tulis varmasti vikojakin.

    • Nimetön

      Kiva kuulla vaan kun on niin varmaa omakohtaista kantapäänkautta hankittua huhu tietoa.

      Olisi kiva tietää millä autolla huhujen kertoja itse ajaa ?

      Toki linja-autokin on auto siinä missä kuorma-autokin.

      Ps. Kyllä mihin tahansa muuhunkin 10 - vuotta vanhaan paljon ajettuun on vaihdettu samat osat. On yksi suuri valmistaja = Bosch esim. Kaikilla samoja osia. Ei ole mitään toista parempaa, jos tulee samalta valmistajalta samoilla kriteereillä osat. Myös SKF ja jne.

      • ja nautin

        ajamisen ilosta :)


      • Omistaja.

        "Kiva kuulla vaan kun on niin varmaa omakohtaista kantapäänkautta hankittua huhu tietoa." Itse asiassa omakohtaista käytännönkokemusta. Omistan valitettavasti vieläkin 520:sen 96 sedanin. Ja uskomaton raharteikä tuo on ollut. Mikään paikka ei tunnu kestävän.

        "Ps. Kyllä mihin tahansa muuhunkin 10 - vuotta vanhaan paljon ajettuun on vaihdettu samat osat." No noita 10 vuotta vanhoja autoja on ollut ennenkin, ja yhteenkään ei ole tarvinnut vaihtaa latureita,vesipumppuja, starttimoottoreita, selvitellä mystisiä sähkövikoja, jne. Tosin ne ovat olleet muita merkkejä kuin BMW. 3 vuotta omistin Honda Accord -93. Auto meni 3 kertaa katsastuksesta heittämällä läpi, ja ainoa mitä 3 vuoden aikana autoon vaihdettiin oli: ilmanputsari,tulpat,jarrupalat eteen, polttimoita, öljyjä. Ja kilometrejä tuli yli 70 000. Oli myös pari vuotta 96 ford mondeo. Tähän vaihdettiin ainoastaan etujouset. BMW:llä kilometrejä on tullut reilussa vuodessa alle 15 000 ja korjauksiin on uponnut yli 3000€.

        Tälläkin hetkellä 520:nen nykii, vaikka siihen on lähiaikoina tehty täydellinen koneremontti. Nyt siitä on paskana joko lambda, ilmamäärämittari,virranjakaja, tai nuo kaikki yhdessä. Kun vielä otetaan päälle se miten jumalattomasti bensaa bmw vie moniin muihin automerkkeihin verrattuna, niin melkoista rahanmenoa noilla ajeleminen on. Toki jokainen saa upottaa rahansa mihin lystää. Minä olen kyllästynyt elättämään autokorjaamoja.


      • Sun BMW
        Omistaja. kirjoitti:

        "Kiva kuulla vaan kun on niin varmaa omakohtaista kantapäänkautta hankittua huhu tietoa." Itse asiassa omakohtaista käytännönkokemusta. Omistan valitettavasti vieläkin 520:sen 96 sedanin. Ja uskomaton raharteikä tuo on ollut. Mikään paikka ei tunnu kestävän.

        "Ps. Kyllä mihin tahansa muuhunkin 10 - vuotta vanhaan paljon ajettuun on vaihdettu samat osat." No noita 10 vuotta vanhoja autoja on ollut ennenkin, ja yhteenkään ei ole tarvinnut vaihtaa latureita,vesipumppuja, starttimoottoreita, selvitellä mystisiä sähkövikoja, jne. Tosin ne ovat olleet muita merkkejä kuin BMW. 3 vuotta omistin Honda Accord -93. Auto meni 3 kertaa katsastuksesta heittämällä läpi, ja ainoa mitä 3 vuoden aikana autoon vaihdettiin oli: ilmanputsari,tulpat,jarrupalat eteen, polttimoita, öljyjä. Ja kilometrejä tuli yli 70 000. Oli myös pari vuotta 96 ford mondeo. Tähän vaihdettiin ainoastaan etujouset. BMW:llä kilometrejä on tullut reilussa vuodessa alle 15 000 ja korjauksiin on uponnut yli 3000€.

        Tälläkin hetkellä 520:nen nykii, vaikka siihen on lähiaikoina tehty täydellinen koneremontti. Nyt siitä on paskana joko lambda, ilmamäärämittari,virranjakaja, tai nuo kaikki yhdessä. Kun vielä otetaan päälle se miten jumalattomasti bensaa bmw vie moniin muihin automerkkeihin verrattuna, niin melkoista rahanmenoa noilla ajeleminen on. Toki jokainen saa upottaa rahansa mihin lystää. Minä olen kyllästynyt elättämään autokorjaamoja.

        On sitten 20 vuotta vanha, jos sieltä virranjakaja löytyy


      • omistaja.
        Sun BMW kirjoitti:

        On sitten 20 vuotta vanha, jos sieltä virranjakaja löytyy

        elektroninen ohjainyksikkö sieltä tietenkin on paskana, eikä virranjakaja. Pyydän anteeksi. Tosin, toivoisin että olisi virranjakaja, tulisi n. 300€ halvemmaksi.

        Tuollaisella 10 vuotta vanhalla bemarilla kun ajelee, saa varautua siihen että 7000km ja 3000€ palaa helposti rahaa.


      • Just.
        omistaja. kirjoitti:

        elektroninen ohjainyksikkö sieltä tietenkin on paskana, eikä virranjakaja. Pyydän anteeksi. Tosin, toivoisin että olisi virranjakaja, tulisi n. 300€ halvemmaksi.

        Tuollaisella 10 vuotta vanhalla bemarilla kun ajelee, saa varautua siihen että 7000km ja 3000€ palaa helposti rahaa.

        Keksippä lisää tarinoita. Hinnatkin ovat päin seiniä. Ehkäpä sinä joskus opit kirjoittamaan uskottavia provosointeja


      • Jarppi...
        omistaja. kirjoitti:

        elektroninen ohjainyksikkö sieltä tietenkin on paskana, eikä virranjakaja. Pyydän anteeksi. Tosin, toivoisin että olisi virranjakaja, tulisi n. 300€ halvemmaksi.

        Tuollaisella 10 vuotta vanhalla bemarilla kun ajelee, saa varautua siihen että 7000km ja 3000€ palaa helposti rahaa.

        Itellä -89 bmw 535 ja huoltoihin tässä puolentoista vuoden aikana menny hmm.
        Laturiremmi, 7e (yleismalli)
        Ohjaustehostimenremmi, 5e (yleismalli)
        Polttimo, ei muista hintaa
        Yks joku polttoainehuohotusletku, 5e (yleismalli)
        Tankinhuohotusletku, 4e (kupariputkea 3m)

        ...
        Nuo ois tietty voinu viedä korjattavaks huoltoon ni ois menny työhön joku 500e ja alkuperäisosat ois varmaan ollu joku 150e.

        Aikasempi auto oli 106 rallye -97 ja siihen ku joutu vaihtaa laturinhihnankiristimen ni sillä oli hintaa 98e ja se piti tilata belgiasta, 3vk kesti tulla. Sama oli syyläri ku kesti 2,5vk tulla ja se makso 159e.

        Bemukassa paljon noita yleisremmejä ja sellasia, ketjuveto ja kaikki ni ei se nii kallista oikeesti ees oo ellei oo tumpelo. Öljynvaihto täsä nyt on tulossa että se o aika kallis ku tuolla on iso kita mutta eipä siinä oo kyllä pinta laskenu pätkääkää eikä oo ees väriä vaihtanu että kyllä aika fiilispohjalta menee vaihtoon ku 20tkm ollu jo. En tiä onko hyvä tuuri sitte käyny auton kanssa. Saksasta uitettu aikoinaan tuo räppänä ja on muuten aikamoinen ajonautinto. Vääntö on ku dieselillä ja tehojakin löytyy riittävästi mulle.


      • Anonyymi
        Jarppi... kirjoitti:

        Itellä -89 bmw 535 ja huoltoihin tässä puolentoista vuoden aikana menny hmm.
        Laturiremmi, 7e (yleismalli)
        Ohjaustehostimenremmi, 5e (yleismalli)
        Polttimo, ei muista hintaa
        Yks joku polttoainehuohotusletku, 5e (yleismalli)
        Tankinhuohotusletku, 4e (kupariputkea 3m)

        ...
        Nuo ois tietty voinu viedä korjattavaks huoltoon ni ois menny työhön joku 500e ja alkuperäisosat ois varmaan ollu joku 150e.

        Aikasempi auto oli 106 rallye -97 ja siihen ku joutu vaihtaa laturinhihnankiristimen ni sillä oli hintaa 98e ja se piti tilata belgiasta, 3vk kesti tulla. Sama oli syyläri ku kesti 2,5vk tulla ja se makso 159e.

        Bemukassa paljon noita yleisremmejä ja sellasia, ketjuveto ja kaikki ni ei se nii kallista oikeesti ees oo ellei oo tumpelo. Öljynvaihto täsä nyt on tulossa että se o aika kallis ku tuolla on iso kita mutta eipä siinä oo kyllä pinta laskenu pätkääkää eikä oo ees väriä vaihtanu että kyllä aika fiilispohjalta menee vaihtoon ku 20tkm ollu jo. En tiä onko hyvä tuuri sitte käyny auton kanssa. Saksasta uitettu aikoinaan tuo räppänä ja on muuten aikamoinen ajonautinto. Vääntö on ku dieselillä ja tehojakin löytyy riittävästi mulle.

        Mikä on ja mistä saa " yleismallin " hihnoja ? Vai valmistaako Bmw kaltainen pikkuvalmistaja hihnat itse ?


    • pikileka

      Nyt on sitte varmaan pakko vaihtaa oma 525 pois. Sillä on jo 7 vuotta ikää. Kohta se varmaan räjähtää atomeiksi. No onneksi se on kestänyt sen 7 vuotta ja 397000 kilometriä. Pääsköön eläkkeelle. Mutta mikä tilalle??? Aivan, uudempi 525. Ehkä jopa 530...

    • tyytyväinen bemukuski

      Mitä paskaa kateellinen horiset ?

      Itse ajan 300000 km mittarissa olevalla E36 koppaisella 328i bemarilla.

      Auto toimii kuin sveitsiläinen kello.
      Kaikki mitoitukset ovat järeää luokkaa katsoipa sitten perämurikkaa, kardaania tai vaihdelaatikkoa tai vaikkapa moottoria ja sen upeita hihnajärjestelyjä hydraulisine kiristimineen.
      Nokkahihnaahan siihen ei tarvitse vaihtaa kun siinä on loputtomiin kestävä ketju Vanos-systeemiä pyörittämässä.

      Kone kestää kilometrejä ja veto on kuin uudessa.
      Sehän on suunniteltu erittäin rankkaan tuntikausien autobaana-ajoon runsaine öljy- ja vesitiloineen

      Totta helvetissä siihen pitää öljyt vaihtaa ja huoltaa, mutta niin pitää muitakin autoja.
      Huoltamattomat autot hajoavat.

      Bonuksena omassa autossani on pirunmoinen suorituskyky.
      Siinä naama leviää hymyyn kun motarille tullessa rampilla Type R liimautuu perään. Menee Honda-kuskilla pasmat sekaisin kun vilkun vasemmallelaittamisen ja ohittamisyrityksen jälkeen jääkin sinne vasemmalle kaistalle bemarin paetessa edellä.

      Asian hauskuutta lisää se, ettei Bemarin takaluukussa ole mitään logoa...

      • IsoBemu

        E36 328i 4d:
        M52B28 rivi-6 2793 193@5500 280@3500
        Omamassa: 1415kg

        Honda Civic Type-R (vanhempi):
        200hv/7400rpm
        196Nm/5900rpm
        Omamassa: 1275 kg

        Massoista ja tehoista on helposti pääteltävissä, että jos Type-R kuski käyttää moottorin kierroslukualueen ylärekisteriä, ei 328:lla sitä karkuun pääse. Tietysti vääntöetu on 328:n puolella jos lähdetään kiihdyttämään kruisailukierroksilta vaihdetta vaihtamatta.

        Ehdottomasti ottaisin silti ennemmin 328:n kuin typerän.


      • biimsteri
        IsoBemu kirjoitti:

        E36 328i 4d:
        M52B28 rivi-6 2793 193@5500 280@3500
        Omamassa: 1415kg

        Honda Civic Type-R (vanhempi):
        200hv/7400rpm
        196Nm/5900rpm
        Omamassa: 1275 kg

        Massoista ja tehoista on helposti pääteltävissä, että jos Type-R kuski käyttää moottorin kierroslukualueen ylärekisteriä, ei 328:lla sitä karkuun pääse. Tietysti vääntöetu on 328:n puolella jos lähdetään kiihdyttämään kruisailukierroksilta vaihdetta vaihtamatta.

        Ehdottomasti ottaisin silti ennemmin 328:n kuin typerän.

        328i:ssä on enemmän potkua kuin tehdas lupaa.
        Suurilla nopeuksilla painoero ei enää ole merkitsevä.
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=47495

        Huipuissa Honda voi jopa jäädä jälkeen.


      • iivari
        biimsteri kirjoitti:

        328i:ssä on enemmän potkua kuin tehdas lupaa.
        Suurilla nopeuksilla painoero ei enää ole merkitsevä.
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=47495

        Huipuissa Honda voi jopa jäädä jälkeen.

        suuret on luulot 328sta, no ite keppitelen tollasten ohi 2.5kkaalla


      • Biimsteri
        iivari kirjoitti:

        suuret on luulot 328sta, no ite keppitelen tollasten ohi 2.5kkaalla

        Carfoliossa on tietoa.

        Type R kulkee juuri ja juuri samaan tahtiin kuin 328i.
        328i on kuristettu pienellä imusarjalla ja ahtaalla pakopuolella "riittävästi" M3 mallia hitaammaksi.
        Silti se hyökkää mukavasti.

        Bemari on vain paljon mukavampi ajettava erittäin paljon suuremman vääntönsä ansioista !

        Hondan tiedot:
        http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=91322&Honda-specifications


        Bemun tiedot:
        http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=15268&BMW-specifications


      • ???????????
        Biimsteri kirjoitti:

        Carfoliossa on tietoa.

        Type R kulkee juuri ja juuri samaan tahtiin kuin 328i.
        328i on kuristettu pienellä imusarjalla ja ahtaalla pakopuolella "riittävästi" M3 mallia hitaammaksi.
        Silti se hyökkää mukavasti.

        Bemari on vain paljon mukavampi ajettava erittäin paljon suuremman vääntönsä ansioista !

        Hondan tiedot:
        http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=91322&Honda-specifications


        Bemun tiedot:
        http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=15268&BMW-specifications

        Noita vertailuja kun tutkii, niin 2.8 litrainen bemarihan se 2.0 litraisen hondan perässä tulee.

        Uskomatonta ettei bemari ole saanut noin isosta koneesta enempää irti.

        Makuasia, mutta minä ottaisin paljon mieluummin Type-R:n


      • 3.0 turbo

        Mullakin naama leviää hymylle, kun motarille kiihdytettäessä tarvitsee vain survaista kaasua reippaasti, ja siinä jää bemsut yms useimmiten.

        238 hv/350 nm, vääntö jyrää!


      • enempää irti??
        ??????????? kirjoitti:

        Noita vertailuja kun tutkii, niin 2.8 litrainen bemarihan se 2.0 litraisen hondan perässä tulee.

        Uskomatonta ettei bemari ole saanut noin isosta koneesta enempää irti.

        Makuasia, mutta minä ottaisin paljon mieluummin Type-R:n

        meinaatko ettei bmw:n kaltainen tehdas SAA 2.8 bensakutosesta enmpää irti, no ihan varmanahan se saa vaan ei ole katsottu tarpeelliseksi saada, matalaviritteinen ja vääntävä kone toi 2.8, typerä köyhän miehen urheilu auto, enemmin ottaisin e36 m3:n niitä saa samalla hinnalla, vaikka onki vanahempi silti siinä on enemmän munaa ja menohaluja ku jossain pölynimurin näköisessä typerässä :)


      • =))
        enempää irti?? kirjoitti:

        meinaatko ettei bmw:n kaltainen tehdas SAA 2.8 bensakutosesta enmpää irti, no ihan varmanahan se saa vaan ei ole katsottu tarpeelliseksi saada, matalaviritteinen ja vääntävä kone toi 2.8, typerä köyhän miehen urheilu auto, enemmin ottaisin e36 m3:n niitä saa samalla hinnalla, vaikka onki vanahempi silti siinä on enemmän munaa ja menohaluja ku jossain pölynimurin näköisessä typerässä :)

        "silti siinä on enemmän munaa ja menohaluja ku jossain pölynimurin näköisessä typerässä :)" Luojan kiitos minä olen tyytyäinen miehuuteni kokoon, ei tarvitse pönkittää sitä autolla. =)


      • juhannus kastaja
        ??????????? kirjoitti:

        Noita vertailuja kun tutkii, niin 2.8 litrainen bemarihan se 2.0 litraisen hondan perässä tulee.

        Uskomatonta ettei bemari ole saanut noin isosta koneesta enempää irti.

        Makuasia, mutta minä ottaisin paljon mieluummin Type-R:n

        saa sellaisen pelin, jossa ei ole yhtään mitään kiinnostavaa, paitsi 20v jullin mielestä.
        Ei mene mihinkään ja maksaa kuitenkin kohtalaisen paljon. Tai ok, menee, mutta saa hinkata kepin kanssa hullun lailla. Elämän voi elää helpomminkin....
        Itse en moista haluaisi. On sen verran vettä Vantaan joessa virrannut, että nykyään vääntö on se millä mennään. Ja pojat, BMW tietää miten se homma hoidetaan. Mutta ostakaa niitä type-r:iä niin mä pudottelen teidät sekä radalla että siviilissä DIESELILLÄ. HAHAH.


      • juhannus kastaja
        3.0 turbo kirjoitti:

        Mullakin naama leviää hymylle, kun motarille kiihdytettäessä tarvitsee vain survaista kaasua reippaasti, ja siinä jää bemsut yms useimmiten.

        238 hv/350 nm, vääntö jyrää!

        ja minä naureskellen menen ohi sinusta: Karala mitannut DIESELISTÄ 272hv ja 550nm... Joten kehuskele jossain muualla. Ai niin, varttimaili on mitattu 13,6 mun autolle....;)


    • pitää
      • tyytyväinen bemukuski

        NIIIIIIINPÄ !!

        hehhhehehhh !


      • että..

        toyotia on myyty niin paljon, ja osia kannattaa kierrättää vielä purkaamoiden kautta. Bemarit taasen ei purkaamoille kelpaa, vaan ne paalataan laakista.Kun tiedetään, ettei niiden osia kannata kierrättää.


      • tyytyväinen bemukuski
        että.. kirjoitti:

        toyotia on myyty niin paljon, ja osia kannattaa kierrättää vielä purkaamoiden kautta. Bemarit taasen ei purkaamoille kelpaa, vaan ne paalataan laakista.Kun tiedetään, ettei niiden osia kannata kierrättää.

        Viestisi ilmentämä viha sekoittuneena perusluonteeseesi joka ilmenee kateutena, kuulostaa naurettavalta.

        Bemarin osilla käydään kauppaa, ovathan ne laatutavaraa.

        Tojot tuovat leivän ruostekorjaajille ja nuhruisille autohajoittamoille joissa ei bemarikuskit ikinä joudu käymään.

        Persaukisilla ja katkerilla riittää tarinoita...


      • ex-bemukuski
        tyytyväinen bemukuski kirjoitti:

        Viestisi ilmentämä viha sekoittuneena perusluonteeseesi joka ilmenee kateutena, kuulostaa naurettavalta.

        Bemarin osilla käydään kauppaa, ovathan ne laatutavaraa.

        Tojot tuovat leivän ruostekorjaajille ja nuhruisille autohajoittamoille joissa ei bemarikuskit ikinä joudu käymään.

        Persaukisilla ja katkerilla riittää tarinoita...

        Minä en todellakaan ole kateellinen bemumiehille, korkeintaan vähän säälin heitä. Tiedän miten raskasta on yrittää vaan hymyillä ettei muka bemussa mitään vikaa ole, vaikka puolet koko auton osista on jo kertaalleen vaihdettu.

        Siinä mielessä olen ehkä "persaukinen" (kuvaa hyvin bemumiesten itsekeskeistä luonnetta haukkua muita köyhiksi) etten enää viitsi upottaa tolkuttomia summia autoon, jonka perustarkoitus on siirtyä paikasta toiseen. Mieluummin ajan halvemmalla ja vaatimattomammalla/kestävämmällä.


      • Nuori BMW mies
        ex-bemukuski kirjoitti:

        Minä en todellakaan ole kateellinen bemumiehille, korkeintaan vähän säälin heitä. Tiedän miten raskasta on yrittää vaan hymyillä ettei muka bemussa mitään vikaa ole, vaikka puolet koko auton osista on jo kertaalleen vaihdettu.

        Siinä mielessä olen ehkä "persaukinen" (kuvaa hyvin bemumiesten itsekeskeistä luonnetta haukkua muita köyhiksi) etten enää viitsi upottaa tolkuttomia summia autoon, jonka perustarkoitus on siirtyä paikasta toiseen. Mieluummin ajan halvemmalla ja vaatimattomammalla/kestävämmällä.

        siis mistä vuosi mallin bmw:stä te puhutte ,onko uudet noin epäluotettavia vai?itselläni on 88vm e28 518i (köyhä malli)ja ei minun ole tarvinut koko autoa laittaa uusiksi.ja puhun nyt totta,kun on kokemusta tästä mallista 6vuotta ja 80tkm.eikä ole kun kerran jättänyt tielle kun ilmamäärän mittari hajosi(toisin omaa vikaani oli mukana kun ei olisi saanut koskea siihen)


      • ex-bemukuski
        Nuori BMW mies kirjoitti:

        siis mistä vuosi mallin bmw:stä te puhutte ,onko uudet noin epäluotettavia vai?itselläni on 88vm e28 518i (köyhä malli)ja ei minun ole tarvinut koko autoa laittaa uusiksi.ja puhun nyt totta,kun on kokemusta tästä mallista 6vuotta ja 80tkm.eikä ole kun kerran jättänyt tielle kun ilmamäärän mittari hajosi(toisin omaa vikaani oli mukana kun ei olisi saanut koskea siihen)

        Itselläni oli e34 touring -94. Siinä oli samoja vikoja kuin tämän ketjun aloittajalla, sekä mystisiä sähkövikoja. Koneena oli 2.0 vanos. Kone levisi jo melko varhaisessa vaiheessa, ei ollut kilometrejä kuin 180 000. Taitaa olla nuo 80 luvun bemarit kestävämpiä kuin 90 luvun ja uudemmat.

        1.8 on neloskone, ehkä siinä sen kestävyyden salaisuus. Kutosilla (varsinkaan Vanos-koneilla) ei paljon yli 200 000 ajeta ennen koneremonttia. Mielestäni tuo on 90 luvun autoilta liian vähän.Eikö jopa ooppelin koneilla pudotella yli 200 000km, japseista ja fordista puhumattakaan?

        Olen kuullut monissa bemareissa puhuttavan ilmamäärämittarin hajoamisesta. Onko kallis osa? vaikea vaihtaa?

        Ilemisiä tyyppivikoja bemuissa taitaa olla juuri ko. mittari, vesipumppu, laturi, virranjakajan kansi, startti, koneremontti.


      • Nuori BMW mies
        ex-bemukuski kirjoitti:

        Itselläni oli e34 touring -94. Siinä oli samoja vikoja kuin tämän ketjun aloittajalla, sekä mystisiä sähkövikoja. Koneena oli 2.0 vanos. Kone levisi jo melko varhaisessa vaiheessa, ei ollut kilometrejä kuin 180 000. Taitaa olla nuo 80 luvun bemarit kestävämpiä kuin 90 luvun ja uudemmat.

        1.8 on neloskone, ehkä siinä sen kestävyyden salaisuus. Kutosilla (varsinkaan Vanos-koneilla) ei paljon yli 200 000 ajeta ennen koneremonttia. Mielestäni tuo on 90 luvun autoilta liian vähän.Eikö jopa ooppelin koneilla pudotella yli 200 000km, japseista ja fordista puhumattakaan?

        Olen kuullut monissa bemareissa puhuttavan ilmamäärämittarin hajoamisesta. Onko kallis osa? vaikea vaihtaa?

        Ilemisiä tyyppivikoja bemuissa taitaa olla juuri ko. mittari, vesipumppu, laturi, virranjakajan kansi, startti, koneremontti.

        Ilmamäärä mittari maksoi 150€(käytettynä)sekin oli suht kallis mutta pakolinen sattuneesta syystä.
        tuo minun koneeni on M10 kone ja olen kuullut että sillä voi ajaa jopa 500tkm mutta minä en varmaa tule ajamaan niin paljoa koska olen ajattelut vaihtaa uudempaan malliin mutta jos ostan vaikka e39 mallin niin siinä on näiden puheiden mukaan ollut sähkö vikoaja.tuosta e28 mallista niin nykyjään hyvä kuntoiset maksavat saman verran tai ellei jopa enemmän kun E34 mallit.en tiedä sitten syytä miksi näin asia on mutta omastani en luovu.koska silläkin on ollut huonoja hetkiä mutta aina on katsastuksesta läpi mennyt kun olen hitsailut vähäsen ja muutenkin hyvä auto ajaa kun vaihdoin loppuun kuluneet iskarit pois ja menin tyhmänä ostamaan halpa kaasu iskarit motonetistä niin jo vinkuvat,ei ole kun niillä iskareilla takana kun noin 10tkm.ja mitä nyt olen varmaan vaihtamassa niin jouset pitäs taakse vaihtaa kun ovat vähän "kuoleet".
        tuosta vanos ongelmasta olen kuullut samaa juttua.eipä niissä mitään BMW tunnelmaa enää olekaan mitä vanhoissa kutos koneissa(m20,m30)


      • en oo miekää
        ex-bemukuski kirjoitti:

        Minä en todellakaan ole kateellinen bemumiehille, korkeintaan vähän säälin heitä. Tiedän miten raskasta on yrittää vaan hymyillä ettei muka bemussa mitään vikaa ole, vaikka puolet koko auton osista on jo kertaalleen vaihdettu.

        Siinä mielessä olen ehkä "persaukinen" (kuvaa hyvin bemumiesten itsekeskeistä luonnetta haukkua muita köyhiksi) etten enää viitsi upottaa tolkuttomia summia autoon, jonka perustarkoitus on siirtyä paikasta toiseen. Mieluummin ajan halvemmalla ja vaatimattomammalla/kestävämmällä.

        kateellinen millekkää tojotisteille, enkä muidenkaan merkkien kuljettajille, eri autoilla ajaneena on tullu todettuu että mieluiten viihdyn bemun ratissa, ja loppupeleissä ei paljoo kalliimmaksi se auton pitaminen tule, bensan syönti puheetki on kateellisten panettelua jos vertaillaan esim e36 318 ja vastaava tojo 1.8 koneellaa bemu painaa enemmän mutta aivan varmasti kulkee ihan yhtä pienellä..


    • Nuori BMW mies

      Sitä en osaa sanoa miten paljon osia autoihin pitää vaihtaa jossain tietyssä km määrässä.Omassani piti vaihtaa vain 415tkm mennessä:laturin hiilet,iskarit eteen.takalaakerit,ilmamäärä mittari.ja tietenkin muut kuluvat osat(niin kuin kaikissa autoissa).En tiedä sitten paljoa tämän aiheen ensimmäinen kirjoittaja on ajanut biimerillä,mutta omastani mielestäni kun BMW:stä pitää huolta,niin aika pitkälle saat ajaa.Sähkö vioista en osaa sanoa mitään koska omasani autossa niitä ei paljoa ole.huomauttaisin vielä ettei BMW ole köyhien auto,sitten kun köyhät ostaa sen niin sillä on ollut monta omistajaa matkan varrella ja auto on huonossa kunnossa.Itse olen pääsyt onneksi aika helposti vielä eteen päin omallani autolla.Kallis voi olla mutta on se arvoinen auto!

    • hermot meni

      mulla oli viel viime vuonna -02vm 525d 2,5l automaatti kaikilla mukavilla lisämausteilla. huippu auto ajaa ja kulutti vähän,eli kaikin puolin kelpo biili. mutta sitten se alko koiriin.jouduin tehettään siihen kolme yli tuhannen euron remonttia puolessa vuodessa!!! parit ruiskut vaihettiin eka kerroilla ja kolmannella ja viimisellä kertaa taas ruisku ja pumppu. tein siitä kaupat toisen remppa kerran jälkeen aivan uuteen(ei bmw) ja sitä odotellessa se hajos sen kolmannen kerran... pikkusenko otti päähän.

      • Nuori BMW mies

        Onko sinulla kokemuksia vanhemmista BMW malleista jos on niin onko uusissa BMW malleissa laatu pudonut sitten :( .minä kun olen ostamassa uudempaa mallia vitos sarjasta.itselläni on tällä hetkellä e28 malli ja eikä ole ollut isompia vikoja..


      • hermot meni
        Nuori BMW mies kirjoitti:

        Onko sinulla kokemuksia vanhemmista BMW malleista jos on niin onko uusissa BMW malleissa laatu pudonut sitten :( .minä kun olen ostamassa uudempaa mallia vitos sarjasta.itselläni on tällä hetkellä e28 malli ja eikä ole ollut isompia vikoja..

        kokemusta muista,vain tästä yhestä. tykkäsin siitä autosta aivan hitosti ja se olis mulla varmaan vieläki jos se ei vikonu niin hitosti. olen edelleen sitä mieltä että se oli paras auto mikä mulla on ollu mut sattuko se vain oleen "maanantai"versio. sen jälkeen olen nähnyt sitä liikentees useasti eli paikkakunnalle se jäi


      • Nuori BMW mies
        hermot meni kirjoitti:

        kokemusta muista,vain tästä yhestä. tykkäsin siitä autosta aivan hitosti ja se olis mulla varmaan vieläki jos se ei vikonu niin hitosti. olen edelleen sitä mieltä että se oli paras auto mikä mulla on ollu mut sattuko se vain oleen "maanantai"versio. sen jälkeen olen nähnyt sitä liikentees useasti eli paikkakunnalle se jäi

        hmm,voihan harmi että oli vikoja :( mutta toivottavasti et vielä anna periksi.minä taas en osaa sanoa näistä uusista mitään paitsi että hienoja autoja ovat.olen vain kuullut monesti että tämä E39 malli olisi sähkö vikainen auto mutta haluan korostaa ettei minulla ole henkilökohtaista kokemusta mallista.


      • Selvästi

        Selitäppä että mitkä parit ruiskut on diiseliin vaihdettu. Opettelisit edes tekniikkaa jonkin verran ennenkuin kirjoitat provoja. Voisi mennä paremmin läpi...


      • IP.
        Selvästi kirjoitti:

        Selitäppä että mitkä parit ruiskut on diiseliin vaihdettu. Opettelisit edes tekniikkaa jonkin verran ennenkuin kirjoitat provoja. Voisi mennä paremmin läpi...

        BYÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

        Ei bemarissa oo vikoja, ainakaan meidän isin bemarissa!


      • hermot meni
        Selvästi kirjoitti:

        Selitäppä että mitkä parit ruiskut on diiseliin vaihdettu. Opettelisit edes tekniikkaa jonkin verran ennenkuin kirjoitat provoja. Voisi mennä paremmin läpi...

        oli kyse. tarkistin korjaamon lähettämästä laskusta.


      • juhannus kastaja
        hermot meni kirjoitti:

        oli kyse. tarkistin korjaamon lähettämästä laskusta.

        Vai on sulla suihkut autossas! Mulla ei sellaisia ole koskaan ollut, olen käynyt kotona suihkussa.
        Aika selkeä provo.


      • hermot meni
        juhannus kastaja kirjoitti:

        Vai on sulla suihkut autossas! Mulla ei sellaisia ole koskaan ollut, olen käynyt kotona suihkussa.
        Aika selkeä provo.

        sielä korjaamolla on sitte mua huijannu,mut laskussa edelleen lukee suihkujen korjaus,suuttimien tarkistus,kaikki,irrotettuna.


      • Joopajoo......................
        hermot meni kirjoitti:

        sielä korjaamolla on sitte mua huijannu,mut laskussa edelleen lukee suihkujen korjaus,suuttimien tarkistus,kaikki,irrotettuna.

        Ja kaikki uskoo ihan täydellä kympillä...hoho...


    • 2002

      Itellä X5, uutena ostettu Laakkoselta 2002, perushuollot tehty, mittarissa 134tkm, ei mitään vikaa.
      Tyytyväinen olen ollut, seuraavaa myös BMW.

      Mukavaa tulevaa kesää kaikille.

      • Suv X5

        2003 uutena ostettu ja lähes täydellisesti varusteltu tehtaalla. Ei mitään vikaa tähän asti.


    • B M W

      Tosi Hyvää Kesää Bemarikuskeille! Mulla E90 (320i) Hertsikasta ostettu tasan 2 vuotta sitten - ei mitään vikaa!! Öljynvaihtoakin näyttää vasta 38 tkm päästä!! Että se siitä.

      • omistaja.

        Jos sinulla on lähes uusi bemari,ei huolta olekkaan. 5-10 vuotta vanhat bemarit taas ovat melkoisia vikapesiä.

        Monissa automerkeissä voi vielä vähän vanhemmallakin ajella huoletta, mutta bemarilla ei.

        Eli, bemari ei ole köyhien auto, pitää olla varaa ostaa uusi bemari.


      • Pekka_
        omistaja. kirjoitti:

        Jos sinulla on lähes uusi bemari,ei huolta olekkaan. 5-10 vuotta vanhat bemarit taas ovat melkoisia vikapesiä.

        Monissa automerkeissä voi vielä vähän vanhemmallakin ajella huoletta, mutta bemarilla ei.

        Eli, bemari ei ole köyhien auto, pitää olla varaa ostaa uusi bemari.

        Minulla on nyt menossa viides BMW jolla on ikää 3-10 vuotta.
        Keskimäärion mennyt erittäin pienellä remontilla. Itse en ole tehnyt mitään renkaiden vaihtoa vaikemapaa, kaikki tehdään Laakkosella.

        Paras on ollut 523/98, ostaessani 53tkm, vaihtaessani pois 180tkm. Pelasi kuin unelma. Toisella sijalla 520/90. Yhtä hyvä joskin hieman alitehoinen kone. Nyt on 530d/01 johon on vaihdettu ahdin ja hehkutulpat. Tosin kilsojakin on tullut tuona aikana 120tkm joten ihan ok. Aikaisemmat opli 3-sarjalaisia jotka pelasivat kyllä ok mutta eivät sytyttäneet kauheasti (pikkukoneet).

        Olen oomistanut paljon muunkin merkkisiä autoja (Audi, volvo, Toyota, Nissan, Ford, Honda) mutta en kyllä ainakaan toistaiseksi edes ajattele muun merkkistä autoa vaihtavani kuin BMW. Ajettavuus on minun mielestäni erinomainen, Auto on hiljainen ja kuluttaa erittäin kohtuullisesti polttoainetta.

        Mekaanisia pelejähän nämä autot ovat eivätkä kestä ikuisuuksia, minun mielestäni BMW tarjoaa rahoilleni vähintään riittävästi katetta. Nimenomaan käytettynä yli 5 vuotta vanhana. Harmi että uudemmat (E60/E61) mallit pitävät hintansa niin hyvin että on vielä odotettava vuosi tai pari ennen uudempaan vaihtoa.


      • vikamies
        omistaja. kirjoitti:

        Jos sinulla on lähes uusi bemari,ei huolta olekkaan. 5-10 vuotta vanhat bemarit taas ovat melkoisia vikapesiä.

        Monissa automerkeissä voi vielä vähän vanhemmallakin ajella huoletta, mutta bemarilla ei.

        Eli, bemari ei ole köyhien auto, pitää olla varaa ostaa uusi bemari.

        mä kun en aja Bemullani 5 enkä 10 vuotta, vaan tiuhempaan tulee auto yleensä vaihdettua, joten asia ei koske mua. Ja aikapa sitten näyttää tuleeko niitä vikoja. Nyt niitä ei onneksi ole ollut.


    • mutta hyvä

      Ite ostan seuraavan kerran bemarin sitten kun on varaa uuteen. Pidän ehdottomasti siitä millainen auto on ajaa, mutta en siitä, että auto ei ole kovin kestävä.
      Eli jos ei ole varaa uuteen, tai tykkää harrastaa "autotallia", niin väärä valinta. 10v vanhassa bemarissa on enemmän vikoja kuin missä muussa tahansa 15v vanhassa saksalaisessa.
      Bemaristit itse puhuvat auton huollosta kun kansi hajoaa tai vaihteisto leviää, muilla merkeillä tälläisessä tilanteessa sanotaan että meni rikki.
      Mutta siis uutena aivan mahtava peli.

      • Alex-Reg

        Moi !

        BMW ei ole sen vikaherkempi kuin muutkaan vastaavan luokan autot, Audi, MB etc.

        Lue tilastoja niin näet, yksittäisiä "lemoneja" löytyy joka merkistä.

        --


      • moista väittää
        Alex-Reg kirjoitti:

        Moi !

        BMW ei ole sen vikaherkempi kuin muutkaan vastaavan luokan autot, Audi, MB etc.

        Lue tilastoja niin näet, yksittäisiä "lemoneja" löytyy joka merkistä.

        --

        kyllä bemarien kone- ja sähköviat ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna muihin saksalaisiin.


      • Keikkakuski
        moista väittää kirjoitti:

        kyllä bemarien kone- ja sähköviat ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna muihin saksalaisiin.

        Otappa selvää asioista ennen kuin väität moisia. Kun sulla ei taida olla käyttökokemuksia ko. merkistä. Toinen aikuinen joka kyllä kehtaa!


      • Alex-req
        moista väittää kirjoitti:

        kyllä bemarien kone- ja sähköviat ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna muihin saksalaisiin.

        Moi !

        mionkäänlaisia kone/sähkövikoja en ole tavannut.

        jarrulevyt/palat ja kaikenlaiset puslat kuluvat ja niitä joutuu vaihtelemaan aika usein. Kone kestää kaiken jos sen huoltaa kuten pitää. Ainoa sähkölaitteeksi luokiteltava hajoaminen on erään e39:n takalasin nostin josta meni joku ratas.

        Kaikki huollot aina merkkiliikkeessä. tulee pitkän päälle edulliseksi ja vaivattomaksi.

        Taidat olla aikamoinen provoilija etkä ilmeisesti ole bemareilla paljoa ajellut. Minulla on nilläkin takana jo reilu puoli miljoonaa kilometriä. Muilla merkeillä tosin vielä enemmän.

        --


      • Keikkakuski
        Alex-req kirjoitti:

        Moi !

        mionkäänlaisia kone/sähkövikoja en ole tavannut.

        jarrulevyt/palat ja kaikenlaiset puslat kuluvat ja niitä joutuu vaihtelemaan aika usein. Kone kestää kaiken jos sen huoltaa kuten pitää. Ainoa sähkölaitteeksi luokiteltava hajoaminen on erään e39:n takalasin nostin josta meni joku ratas.

        Kaikki huollot aina merkkiliikkeessä. tulee pitkän päälle edulliseksi ja vaivattomaksi.

        Taidat olla aikamoinen provoilija etkä ilmeisesti ole bemareilla paljoa ajellut. Minulla on nilläkin takana jo reilu puoli miljoonaa kilometriä. Muilla merkeillä tosin vielä enemmän.

        --

        Olen samaa mieltä Alexin kanssa. Kyllä kestää kun huoltaa kuten pitää. Ei ole ollut mitään sähkövaivoja saatikka muutakaan.

        Ja kilometrejä on jo jokusen tuhatta.


      • Anonyymi
        Alex-Reg kirjoitti:

        Moi !

        BMW ei ole sen vikaherkempi kuin muutkaan vastaavan luokan autot, Audi, MB etc.

        Lue tilastoja niin näet, yksittäisiä "lemoneja" löytyy joka merkistä.

        --

        Kyllä se on, aina viimeisenä katsastustilastoissa, takaisinkutsuissa ja takuuhuolloissa.
        Mersu ykkönen ja Audi siinä puolivälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on, aina viimeisenä katsastustilastoissa, takaisinkutsuissa ja takuuhuolloissa.
        Mersu ykkönen ja Audi siinä puolivälissä.

        Kun käytetään halpoja osia niin auto hajoaa, toki myyjä ei koskaan ole tyhmä vaan...


    • mie vuan

      BMW:tä japsiin? Kumma on, kun aina kuulee tuota soopaa. Et ilmeisesti ole koskaan edes omistanut BMW:tä, joten olet täysin asiaton keskustelemaan tästä.
      Itselläni oli 2000 mallinen 330d jossa oli reilu vuosi sitten 200tkm mittarissa ja kun myin sen, niin joku sai todella hienon auton. Ei ollut vaihdettu muuta kuin etutukivarret ja polttoaineen siitopumppu. Peli kävi Karalalla 100tkm kohdalla ja siitä otettiin 220hv/475nm ja ei mitään oireita.
      Vaihdoin vain siksi, että sain tilalle 204hv mallin.
      Kaverilla on 360tkm ajettu 530d ja siihen on vaihdettu turbo ja kerran laatikko (lastutettu kone ja jarrulähtöjä). Muuten auto on työajossa ja ollut täysin luotettava.
      japsisi jos kestää paremmin, niin hyvä. Mutta kun sieltä ei löydy sellaista joka miellyttää ja kun kestävyyden kanssa ei ole ollut minulla ongelmia, niin miksi ihmeessä ajaisin japsilla, joitten takaisinkutsuja on AKEN sivut pullollaan?
      Ihan vielä ihmettelen että miksi niitä takaisinkutsuja on, jos ne toimivat niin hienosti?

      • sinulle..

        "Et ilmeisesti ole koskaan edes omistanut BMW:tä," Valiettavasti omistan tälläkin hetkellä. Ollut jo pitkään myynnissä, mutta ei mene kaupaksi. Kokemusta minulla on hondasta, bemareista,volvosta ja fordista. Ja ehdoton pohjanoteeraus on kyllä bmw. Se että on hieman parempi ajaa kuin muut merkit, oon niin pieni plussa ison miinuslistan jälkeen.


      • siinun
        sinulle.. kirjoitti:

        "Et ilmeisesti ole koskaan edes omistanut BMW:tä," Valiettavasti omistan tälläkin hetkellä. Ollut jo pitkään myynnissä, mutta ei mene kaupaksi. Kokemusta minulla on hondasta, bemareista,volvosta ja fordista. Ja ehdoton pohjanoteeraus on kyllä bmw. Se että on hieman parempi ajaa kuin muut merkit, oon niin pieni plussa ison miinuslistan jälkeen.

        bemarissa on paljon vikoja ei todellakaan tarkoita sitä että kaikilla niitä olisi.


      • olla
        sinulle.. kirjoitti:

        "Et ilmeisesti ole koskaan edes omistanut BMW:tä," Valiettavasti omistan tälläkin hetkellä. Ollut jo pitkään myynnissä, mutta ei mene kaupaksi. Kokemusta minulla on hondasta, bemareista,volvosta ja fordista. Ja ehdoton pohjanoteeraus on kyllä bmw. Se että on hieman parempi ajaa kuin muut merkit, oon niin pieni plussa ison miinuslistan jälkeen.

        Taidat olla se sama henkilö joka surkuttelee joka viestissä, että mun bimmer 520 ei kestä, ja etkös ole sitä nettiautossa kauppaamassa?

        Se että ostat loppuun ajetun bemarin, on täysin oma valintasi, kukaan ei sitä käskenyt ostamaan. Vai käskikö?

        Varmaan olisi kannattanut koe-ajaa se auto kunnolla, ennen kuin ostit sen. Pienelläkin koe-ajo lenkillä olisit huomannut joitain vikoja siinä autossa. Kun kyseessä on vanha auto, niin et voi odottaa, että se olisi uuden veroinen.

        Ei se ole bemarin vika, jos ostat valmiiksi rikkinäisen auton. Joten olet todellakin tyhmä, kun haukut yhden auton perusteella koko merkin paskaksi. Itse olen omistanut Pösön 405 joka oli todella paska, kuitenkin ostin vielä Pösön 406, kun oli niin paljon parempi kuin tuo 405.

        Nyt on jo kolmas bemari menossa enkä muuhun enään vaihda. On se sen verran parempi kuin joku voorti tai vastaava.

        PS. Voipi olla ettei sitä sun bimmeriä kukaan osta, kun haukut sitä tällä palstalla, ja vieläpä myynti-ilmoituksessasi. Oot kyllä todella nero myynti hommissa. Jos et haukkuisi sitä omaa autoasi täällä ja nettiautossa, voipi olla että sen joku ositaisi.

        Sana kiertää yllättävän nopeasti, ainakin bemari piireissä, että kyseinen auto on paska.


      • voi jäädä myymättä
        sinulle.. kirjoitti:

        "Et ilmeisesti ole koskaan edes omistanut BMW:tä," Valiettavasti omistan tälläkin hetkellä. Ollut jo pitkään myynnissä, mutta ei mene kaupaksi. Kokemusta minulla on hondasta, bemareista,volvosta ja fordista. Ja ehdoton pohjanoteeraus on kyllä bmw. Se että on hieman parempi ajaa kuin muut merkit, oon niin pieni plussa ison miinuslistan jälkeen.

        Juu ei kannattais kauheasti mainostaa huonoa autoaan. Koitahan J-P vähän rauhoittua. ;-) Se, että sulle on sattunu jonkun loppuun revittämä pommi ei tarkoita sitä, että muut bemarit ois semmosia.


      • nimimerkki
        olla kirjoitti:

        Taidat olla se sama henkilö joka surkuttelee joka viestissä, että mun bimmer 520 ei kestä, ja etkös ole sitä nettiautossa kauppaamassa?

        Se että ostat loppuun ajetun bemarin, on täysin oma valintasi, kukaan ei sitä käskenyt ostamaan. Vai käskikö?

        Varmaan olisi kannattanut koe-ajaa se auto kunnolla, ennen kuin ostit sen. Pienelläkin koe-ajo lenkillä olisit huomannut joitain vikoja siinä autossa. Kun kyseessä on vanha auto, niin et voi odottaa, että se olisi uuden veroinen.

        Ei se ole bemarin vika, jos ostat valmiiksi rikkinäisen auton. Joten olet todellakin tyhmä, kun haukut yhden auton perusteella koko merkin paskaksi. Itse olen omistanut Pösön 405 joka oli todella paska, kuitenkin ostin vielä Pösön 406, kun oli niin paljon parempi kuin tuo 405.

        Nyt on jo kolmas bemari menossa enkä muuhun enään vaihda. On se sen verran parempi kuin joku voorti tai vastaava.

        PS. Voipi olla ettei sitä sun bimmeriä kukaan osta, kun haukut sitä tällä palstalla, ja vieläpä myynti-ilmoituksessasi. Oot kyllä todella nero myynti hommissa. Jos et haukkuisi sitä omaa autoasi täällä ja nettiautossa, voipi olla että sen joku ositaisi.

        Sana kiertää yllättävän nopeasti, ainakin bemari piireissä, että kyseinen auto on paska.

        Kyllä, minä kauppaan bemariani. Tosin en ole vastuussa kaikista bemarinvastaisista mielipiteistä. Vain omistani.

        Kukaan ei käskenyt ostaa bemaria.Se oli aivan oma mokani. Kuvittelin bemarin olevan kestävä ja laadukas auto. Ja nyt myöhemmion on selvinnyt, että yli 200 000 ajettu bemari on todellakin valmis romuttamolle. Näin on hyvin harvan automerkin kohdalla, ja oletin bemarin olevan saksalaista laatua, joka kestää. Se illuusio särkyi.

        Mikäli olisin tehnyt huolellisempaa taustatyötä, en bemariin olisi sotkeentunut. Vika on täysin omani.

        Josd minä kerron omasta kokemuksestani, ja oma kokemukseni on se että bmw ei ole laadukas auto, ja sinä kerrot että bmw on timanttia, kumpi on väärässä? Mielestäni ei kumpikaan. Monet täällä ovat väittäneet että bemaria haukkuva ei bemaria omista. Kokemuksen kautta mielipiteet ja kuvat syntyvät.

        Kun kysymyksessä on vanha auto, ei todellakaan voi odottaa että olisi uuden veroinen. Mutta voisi odottaa että välillä toimisi.

        Ja sekin on totta, minä en osaa olla lipevä myyntimies joka suoltaa täyttä paskaa omasta autostaan. Minä kerron asiat niinkuin ne ovat, rehellisesti. Ja jos tuo ei muuten mene kaupaksi, niin eiköhän joku jobbari sen osta puoli-ilmaiseksi. Jos saisin valita, mielelläni polttaisin tuon. Entinen omistaja suoritti tililleni rahallista hyvitystä kun ilmoitin tulevani hieromaan jotain muuta kuin kauppaa. Eli siltä osin asia on kunnossa. Mutta vielä tuota taloyhtiön parkkipaikkaa rumentaa yksi murheenkryyni. BMW.


        "Nyt on jo kolmas bemari menossa enkä muuhun enään vaihda. On se sen verran parempi kuin joku voorti tai vastaava." Kerro minulle (omistin aikanaan itse mondeon, hyvä auto) missä mielessä bmw on parempi kuin ford? Myin talvella hyvän mondeon pois. Se oli luotettava auto.Ajoin sillä melkein kaksi vuotta ja ainoa vika oli katkennut etujousi, jolloin vaihdettiin jouset eteen.


      • Jos olet
        nimimerkki kirjoitti:

        Kyllä, minä kauppaan bemariani. Tosin en ole vastuussa kaikista bemarinvastaisista mielipiteistä. Vain omistani.

        Kukaan ei käskenyt ostaa bemaria.Se oli aivan oma mokani. Kuvittelin bemarin olevan kestävä ja laadukas auto. Ja nyt myöhemmion on selvinnyt, että yli 200 000 ajettu bemari on todellakin valmis romuttamolle. Näin on hyvin harvan automerkin kohdalla, ja oletin bemarin olevan saksalaista laatua, joka kestää. Se illuusio särkyi.

        Mikäli olisin tehnyt huolellisempaa taustatyötä, en bemariin olisi sotkeentunut. Vika on täysin omani.

        Josd minä kerron omasta kokemuksestani, ja oma kokemukseni on se että bmw ei ole laadukas auto, ja sinä kerrot että bmw on timanttia, kumpi on väärässä? Mielestäni ei kumpikaan. Monet täällä ovat väittäneet että bemaria haukkuva ei bemaria omista. Kokemuksen kautta mielipiteet ja kuvat syntyvät.

        Kun kysymyksessä on vanha auto, ei todellakaan voi odottaa että olisi uuden veroinen. Mutta voisi odottaa että välillä toimisi.

        Ja sekin on totta, minä en osaa olla lipevä myyntimies joka suoltaa täyttä paskaa omasta autostaan. Minä kerron asiat niinkuin ne ovat, rehellisesti. Ja jos tuo ei muuten mene kaupaksi, niin eiköhän joku jobbari sen osta puoli-ilmaiseksi. Jos saisin valita, mielelläni polttaisin tuon. Entinen omistaja suoritti tililleni rahallista hyvitystä kun ilmoitin tulevani hieromaan jotain muuta kuin kauppaa. Eli siltä osin asia on kunnossa. Mutta vielä tuota taloyhtiön parkkipaikkaa rumentaa yksi murheenkryyni. BMW.


        "Nyt on jo kolmas bemari menossa enkä muuhun enään vaihda. On se sen verran parempi kuin joku voorti tai vastaava." Kerro minulle (omistin aikanaan itse mondeon, hyvä auto) missä mielessä bmw on parempi kuin ford? Myin talvella hyvän mondeon pois. Se oli luotettava auto.Ajoin sillä melkein kaksi vuotta ja ainoa vika oli katkennut etujousi, jolloin vaihdettiin jouset eteen.

        Tosiaan olet ostanut bemarin, niin sillä on varmasti ajettu enemmän kuin 200 000. Mittarin ruuvaus on niin helppo toimenpide nykyään. Tai toinen vaihtoehto, että sitä ostamaasi on käytetty rankalla kädellä vailla huoltoa.

        Minulla ei ole ollut koskaan alle 150tkm ajettua bemaria ja yhdessäkään ei ole ollut moisia ongemia kuin sinulla.


      • luulisi näkyvän
        Jos olet kirjoitti:

        Tosiaan olet ostanut bemarin, niin sillä on varmasti ajettu enemmän kuin 200 000. Mittarin ruuvaus on niin helppo toimenpide nykyään. Tai toinen vaihtoehto, että sitä ostamaasi on käytetty rankalla kädellä vailla huoltoa.

        Minulla ei ole ollut koskaan alle 150tkm ajettua bemaria ja yhdessäkään ei ole ollut moisia ongemia kuin sinulla.

        autossa. Jos 400 000km olisi ajettu, bemarin penkki olisi jo kulunut puhki, siis päällinen olisi rispaantunut. Samoin ratti olisi kulunut.


      • mittareita
        Jos olet kirjoitti:

        Tosiaan olet ostanut bemarin, niin sillä on varmasti ajettu enemmän kuin 200 000. Mittarin ruuvaus on niin helppo toimenpide nykyään. Tai toinen vaihtoehto, että sitä ostamaasi on käytetty rankalla kädellä vailla huoltoa.

        Minulla ei ole ollut koskaan alle 150tkm ajettua bemaria ja yhdessäkään ei ole ollut moisia ongemia kuin sinulla.

        ei pysty ruuvaamaan kuin niin päin, että pistää lisää kilometrejä. Vähentämisestä käy heti käry, yli 300tkm ajetuissa Bemareissa on penkkikin riekaleina, kuin vappuviuhka. Laadukkuus ei näy myöskään sisustan kangas osissa.


      • se melkein tarkoittaa
        voi jäädä myymättä kirjoitti:

        Juu ei kannattais kauheasti mainostaa huonoa autoaan. Koitahan J-P vähän rauhoittua. ;-) Se, että sulle on sattunu jonkun loppuun revittämä pommi ei tarkoita sitä, että muut bemarit ois semmosia.

        ADAC raportissa 5 vuotta vanha (2006 tehty tutkimus, kyseessä 2001 vm bmw 5 sarja)
        BMW on 39.7% todennäköisyydellä hajalla. Tuolla tahdilla 10 vuoden kohdalla on todennäköisesti joka toisesta bemarista puolet osista hajonnut.
        Vertailun vuoksi Audi A6 lukema on 28.4%, eli BMWssä on 40% useammin vikoja kuin Audissa.

        BMW 3 sarja pärjää yllättävän hyvin, 5 vuotta vanhassa vain 18% vikoja. Voisi sanoa että parannusta huomattavasti siihen mitä tilanne on/oli E36, E34 ja E39 osalta.

        BMW 1 sarja loistaa kyllä, sillä 2004 vuosimallisissa kirkas kärkisija, vikoja vain 4.5%. Tämä malli vaan valitettavasti useimmille on liian pieni. Tavallaan hassua, että monen "naurama" BMW on koko tehtaan laadukkain.


      • Pekka_
        luulisi näkyvän kirjoitti:

        autossa. Jos 400 000km olisi ajettu, bemarin penkki olisi jo kulunut puhki, siis päällinen olisi rispaantunut. Samoin ratti olisi kulunut.

        no ekassa 3-sarjalaisessa penkki hajosi 250 tuhennen kohdalla. Siis pintakangas puhki siitä kohtaa missä turvavyö ottaa kiinni penkin reunaan (1984/316i).

        vitosessa jossa oli nahkapenkit ne eivät vielä olleet mitenkään huonossa kunnossa 350tkm kohdalla (1989/535).

        Ja penkit saa verhoiltua kohtuuhintaan, samaten kolariautoista saa oivia penkkejä halvalla.


      • Pekka_
        se melkein tarkoittaa kirjoitti:

        ADAC raportissa 5 vuotta vanha (2006 tehty tutkimus, kyseessä 2001 vm bmw 5 sarja)
        BMW on 39.7% todennäköisyydellä hajalla. Tuolla tahdilla 10 vuoden kohdalla on todennäköisesti joka toisesta bemarista puolet osista hajonnut.
        Vertailun vuoksi Audi A6 lukema on 28.4%, eli BMWssä on 40% useammin vikoja kuin Audissa.

        BMW 3 sarja pärjää yllättävän hyvin, 5 vuotta vanhassa vain 18% vikoja. Voisi sanoa että parannusta huomattavasti siihen mitä tilanne on/oli E36, E34 ja E39 osalta.

        BMW 1 sarja loistaa kyllä, sillä 2004 vuosimallisissa kirkas kärkisija, vikoja vain 4.5%. Tämä malli vaan valitettavasti useimmille on liian pieni. Tavallaan hassua, että monen "naurama" BMW on koko tehtaan laadukkain.

        "... BMW on 39.7% todennäköisyydellä hajalla. "

        Lueppa se raportti uudelleen ja katso mitä nuo prosenttiluvut oikein tarkoittavat.

        Ilmeisesti luetun ymmärtäminen on joillekkin erikoisen vaikeaa.


      • Pekka_
        se melkein tarkoittaa kirjoitti:

        ADAC raportissa 5 vuotta vanha (2006 tehty tutkimus, kyseessä 2001 vm bmw 5 sarja)
        BMW on 39.7% todennäköisyydellä hajalla. Tuolla tahdilla 10 vuoden kohdalla on todennäköisesti joka toisesta bemarista puolet osista hajonnut.
        Vertailun vuoksi Audi A6 lukema on 28.4%, eli BMWssä on 40% useammin vikoja kuin Audissa.

        BMW 3 sarja pärjää yllättävän hyvin, 5 vuotta vanhassa vain 18% vikoja. Voisi sanoa että parannusta huomattavasti siihen mitä tilanne on/oli E36, E34 ja E39 osalta.

        BMW 1 sarja loistaa kyllä, sillä 2004 vuosimallisissa kirkas kärkisija, vikoja vain 4.5%. Tämä malli vaan valitettavasti useimmille on liian pieni. Tavallaan hassua, että monen "naurama" BMW on koko tehtaan laadukkain.

        tuolta:
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Autojen vikaindeksit ADAC-raportin mukaan/1135227018403

        voit katsoa jutun. Esimerkissäsi ottama 39.7 tarkoittaa montako autoa _tuhannesta_ on vuoden aikana keskeyttänyt syystä tai toisesta matkanteon. Ensinnäkin prosenttimäärä on kymmenesosa mainitsemastasi. Toisekseen eivät ne autot tuon jälkeen ole rikki, nehän korjataan.

        Eli jos omistat keskimääräisen merkin auton niin sinulla on tilastollisesti vuoden aikana todennäköisyys keskeyttää matkan teko vajaan 4% todennäköisyydellä (Saksassa).

        Aika mitätön juttu.


      • rikki kuin audi
        Pekka_ kirjoitti:

        "... BMW on 39.7% todennäköisyydellä hajalla. "

        Lueppa se raportti uudelleen ja katso mitä nuo prosenttiluvut oikein tarkoittavat.

        Ilmeisesti luetun ymmärtäminen on joillekkin erikoisen vaikeaa.

        että siltä pohjalta. 40% todennäköisemmin hajalla kuin audi. Hauskinta että todennäköisemmin rikki kuin jotkut rupulimerkit opel ja skoda.


      • Pekka_
        rikki kuin audi kirjoitti:

        että siltä pohjalta. 40% todennäköisemmin hajalla kuin audi. Hauskinta että todennäköisemmin rikki kuin jotkut rupulimerkit opel ja skoda.

        Noin pieni lukema tarkoittaa sitä että kun auton huoltaa merkkiliikkeessä niin ongelmia ei tule lainkaan.

        On aivan turhaa väittää että tuon ikäinen BMW tai moni muukaan auto olisi millään lailla epäluotettava. Kunnolla huollettuna kelpo pelejä. BMW:ssä on tietysti etuna se että sillä ajaa mieluummin kuin suurimmalla osalla muista ;-)


      • BMW.
        Pekka_ kirjoitti:

        Noin pieni lukema tarkoittaa sitä että kun auton huoltaa merkkiliikkeessä niin ongelmia ei tule lainkaan.

        On aivan turhaa väittää että tuon ikäinen BMW tai moni muukaan auto olisi millään lailla epäluotettava. Kunnolla huollettuna kelpo pelejä. BMW:ssä on tietysti etuna se että sillä ajaa mieluummin kuin suurimmalla osalla muista ;-)

        Bemarin tarraksi sopisi: kovaa huoltoa, bmw. Näissä keskusteluissa on korostunut se miten tärkeää on jatkuvasti huoltaa bemaria. Muuten se hajoaa. Muut automerkit eivät ole niin nirsoja ja tarkkoja huollolle, mutta bemari vaatii sitä. ja paljon. muuten menneepi risaksi.


      • Pekka_
        BMW. kirjoitti:

        Bemarin tarraksi sopisi: kovaa huoltoa, bmw. Näissä keskusteluissa on korostunut se miten tärkeää on jatkuvasti huoltaa bemaria. Muuten se hajoaa. Muut automerkit eivät ole niin nirsoja ja tarkkoja huollolle, mutta bemari vaatii sitä. ja paljon. muuten menneepi risaksi.

        Ei se mitään erikoista ole, kun ajotietokone sanoo että nyt tämä tai tämä huolto niin se pitää tehdä.

        Huoltovälit ovat varsin pitkät ja hinnat jopa suomessa edulliset kuten jokainen TM:ää/tuulilasia lukenut tietää.

        Auto on erittäin mukava ajaa ja huoltojen laiminlyönti on helppoa. Jätetään huollon unohtamisen ongelmat seuraavalle omistajalle.

        Miksi muuten luulet että nimenomaan BMW:n omistajat ovat olleet autoonsa tyytyväisimpiä jo viisi vuotta, ja marginaali muihin on varsin merkittävä.


      • uusien BMWn omistajia?
        Pekka_ kirjoitti:

        Ei se mitään erikoista ole, kun ajotietokone sanoo että nyt tämä tai tämä huolto niin se pitää tehdä.

        Huoltovälit ovat varsin pitkät ja hinnat jopa suomessa edulliset kuten jokainen TM:ää/tuulilasia lukenut tietää.

        Auto on erittäin mukava ajaa ja huoltojen laiminlyönti on helppoa. Jätetään huollon unohtamisen ongelmat seuraavalle omistajalle.

        Miksi muuten luulet että nimenomaan BMW:n omistajat ovat olleet autoonsa tyytyväisimpiä jo viisi vuotta, ja marginaali muihin on varsin merkittävä.

        Kuten moni on jo maininnut, BMW on uutena kiva. Eli miksipä uusien BMWn omistajat eivät olisi tyytyväisiä?

        Ja tosiaan hämmästyttää tuo kun joka toisessa välissä puhutaan jostain huoltojen laiminlyönneistä. Kyllä tulee kasapäin merkkejä mieleen, joissa riittää kun vaihtaa öljyt suunnilleen ajallaan, ja silti toimii hyvin. Jos löytyy jakohihna, vaihtaa sen suunnilleen ajallaan.
        Bemarissa näiden juttujen mukaan on jotain extra huoltoja joita pitää tehdä, että kannet/perä/vaihteisto/sähköt pysyvät kunnossa.

        Mitenkähän sähköjä tulisi huoltaa bemareissa? Onko se se kuuluisa CRC mitä bemari vaatii puolivuosittain?


      • häikkää
        Pekka_ kirjoitti:

        Ei se mitään erikoista ole, kun ajotietokone sanoo että nyt tämä tai tämä huolto niin se pitää tehdä.

        Huoltovälit ovat varsin pitkät ja hinnat jopa suomessa edulliset kuten jokainen TM:ää/tuulilasia lukenut tietää.

        Auto on erittäin mukava ajaa ja huoltojen laiminlyönti on helppoa. Jätetään huollon unohtamisen ongelmat seuraavalle omistajalle.

        Miksi muuten luulet että nimenomaan BMW:n omistajat ovat olleet autoonsa tyytyväisimpiä jo viisi vuotta, ja marginaali muihin on varsin merkittävä.

        Bemareissa täytyy olla, kaikki Bemarilla ajavat tuttavani pitävät autojaan varmasti keskivertoa paremmin. Huollot tehdään ajallaan, auto on aina puhdas, kivenhakkaumat maalautetaan, jne, jne. Silti näyttää siltä, että remonttia riittää huoltojen väliinkin. Koko ajan jotakin: moottorin ohjausyksiköitä, automaattilaatikoita, vetoakseleita, niveliä, koiranluita, periä, kansi/kannentiiviste remppoja, absin antureita. Mulla menis hermot.
        Ne jotka ostaa Bemarinsa selvästi alle 100tkm ajettuna ja vaihtavat alle 200tkm pois, näyttävät pääsevän vähän vähemmällä. Jos yritetään ajaa esim. 200-400tkm, se on tuskien taivalta. Joo, tiedetään, yli 200tkm ajettuilla ei aja kukaan. Mutta autot on Suomessa kivitalon hintaisia, voisi olettaa että se edes muutaman vuoden toimii.


      • no huh huh
        uusien BMWn omistajia? kirjoitti:

        Kuten moni on jo maininnut, BMW on uutena kiva. Eli miksipä uusien BMWn omistajat eivät olisi tyytyväisiä?

        Ja tosiaan hämmästyttää tuo kun joka toisessa välissä puhutaan jostain huoltojen laiminlyönneistä. Kyllä tulee kasapäin merkkejä mieleen, joissa riittää kun vaihtaa öljyt suunnilleen ajallaan, ja silti toimii hyvin. Jos löytyy jakohihna, vaihtaa sen suunnilleen ajallaan.
        Bemarissa näiden juttujen mukaan on jotain extra huoltoja joita pitää tehdä, että kannet/perä/vaihteisto/sähköt pysyvät kunnossa.

        Mitenkähän sähköjä tulisi huoltaa bemareissa? Onko se se kuuluisa CRC mitä bemari vaatii puolivuosittain?

        Kerro vielä nimes, niin tiedä olla ostamatta sulta yhtäkään autoa. Kyllä kaikenmerkkisiä autoja pitää huoltaa muutenkin, kuin öljyjä ja jakohihnaa vaihtamalla. Väitätkö, ettei missään muussa merkissä tarvitse huoltaa jarruja, palloniveliä, ym.? Luultavasti sinun käyttösi jälkeen minkä tahansa merkkinen auto on täys pommi, johon täytyy lyödä tuhansia euroja korjauksiin, ennenkuin se menee edes katsastuksesta läpi.

        Itselläni on ollu Volkkareita, fordeja, nissaneita bemareita ja tällä hetkellä ajelen porschella. Voin väittää, ettei bemaria ole tarvinut huoltaa sen enempää, kuin muitakaan noista merkeistä. Sen olen huomannut, että jakohihnalliset autot ovat huomattavasti tarkempia huoltovälistä, kuin ketjulliset.


      • vielä mitä
        no huh huh kirjoitti:

        Kerro vielä nimes, niin tiedä olla ostamatta sulta yhtäkään autoa. Kyllä kaikenmerkkisiä autoja pitää huoltaa muutenkin, kuin öljyjä ja jakohihnaa vaihtamalla. Väitätkö, ettei missään muussa merkissä tarvitse huoltaa jarruja, palloniveliä, ym.? Luultavasti sinun käyttösi jälkeen minkä tahansa merkkinen auto on täys pommi, johon täytyy lyödä tuhansia euroja korjauksiin, ennenkuin se menee edes katsastuksesta läpi.

        Itselläni on ollu Volkkareita, fordeja, nissaneita bemareita ja tällä hetkellä ajelen porschella. Voin väittää, ettei bemaria ole tarvinut huoltaa sen enempää, kuin muitakaan noista merkeistä. Sen olen huomannut, että jakohihnalliset autot ovat huomattavasti tarkempia huoltovälistä, kuin ketjulliset.

        huoltoja sinä sille autolle teet? Vaihdatko 50 tonnin välein vaihteistoöljyt että bemarissa pysyy vaihteisto ja perä kasassa?
        Volvosssa ja Audissa kestää vaihteisto ja perä auton eliniän ilman että näitä jatkuvasti vaihdellaan. Taitaapa jopa täyttöproppu puuttua.
        Vai olikos se niin, että ymmärrät tekniikasta niin vähän, että viet aina auton huoltoon, ne tarkastaa sulta pissanesteet ja jäähdytysnesteet, vaihtavat jarrunesteet ja öljyt, ja pistävät 500 euron laskun. Olet onnellinen että "kylläpä tuli hyvin huollettua auto." Ihankuin tuo vähentäisi bemarin sähkövikoja johonkin.

        Eli otatko vielä kantaa siihen, miten sähköosia sinun käyttämissäsi huoltopaikoissa huolletaan, että ne pysyvät paremmin kasassa?


      • huolletaan?
        no huh huh kirjoitti:

        Kerro vielä nimes, niin tiedä olla ostamatta sulta yhtäkään autoa. Kyllä kaikenmerkkisiä autoja pitää huoltaa muutenkin, kuin öljyjä ja jakohihnaa vaihtamalla. Väitätkö, ettei missään muussa merkissä tarvitse huoltaa jarruja, palloniveliä, ym.? Luultavasti sinun käyttösi jälkeen minkä tahansa merkkinen auto on täys pommi, johon täytyy lyödä tuhansia euroja korjauksiin, ennenkuin se menee edes katsastuksesta läpi.

        Itselläni on ollu Volkkareita, fordeja, nissaneita bemareita ja tällä hetkellä ajelen porschella. Voin väittää, ettei bemaria ole tarvinut huoltaa sen enempää, kuin muitakaan noista merkeistä. Sen olen huomannut, että jakohihnalliset autot ovat huomattavasti tarkempia huoltovälistä, kuin ketjulliset.

        Uteliaana, miten pallonivel huolletaan?
        Yleensä on tullut vaihdettua uuteen jos on näyttänyt huonolta, mutta huollot on kieltämättä jääneet vähiin. Tuota sanotaan osan hajoamiseksi. Se jos autossa x hajoaa useammin palloniveliä kuin autossa y, niin se ei tarkoita että sitä vain huolletaan, vaan että siitä hajoaa osat useammin kuin toisesta.

        Paitsi vanhoissa jenkkiromuissa niitä pystyi rasvanipoista "huoltamaan", tosin fiksumpaa se silti olisi vaihtaa uuteen.


      • mie vuan
        nimimerkki kirjoitti:

        Kyllä, minä kauppaan bemariani. Tosin en ole vastuussa kaikista bemarinvastaisista mielipiteistä. Vain omistani.

        Kukaan ei käskenyt ostaa bemaria.Se oli aivan oma mokani. Kuvittelin bemarin olevan kestävä ja laadukas auto. Ja nyt myöhemmion on selvinnyt, että yli 200 000 ajettu bemari on todellakin valmis romuttamolle. Näin on hyvin harvan automerkin kohdalla, ja oletin bemarin olevan saksalaista laatua, joka kestää. Se illuusio särkyi.

        Mikäli olisin tehnyt huolellisempaa taustatyötä, en bemariin olisi sotkeentunut. Vika on täysin omani.

        Josd minä kerron omasta kokemuksestani, ja oma kokemukseni on se että bmw ei ole laadukas auto, ja sinä kerrot että bmw on timanttia, kumpi on väärässä? Mielestäni ei kumpikaan. Monet täällä ovat väittäneet että bemaria haukkuva ei bemaria omista. Kokemuksen kautta mielipiteet ja kuvat syntyvät.

        Kun kysymyksessä on vanha auto, ei todellakaan voi odottaa että olisi uuden veroinen. Mutta voisi odottaa että välillä toimisi.

        Ja sekin on totta, minä en osaa olla lipevä myyntimies joka suoltaa täyttä paskaa omasta autostaan. Minä kerron asiat niinkuin ne ovat, rehellisesti. Ja jos tuo ei muuten mene kaupaksi, niin eiköhän joku jobbari sen osta puoli-ilmaiseksi. Jos saisin valita, mielelläni polttaisin tuon. Entinen omistaja suoritti tililleni rahallista hyvitystä kun ilmoitin tulevani hieromaan jotain muuta kuin kauppaa. Eli siltä osin asia on kunnossa. Mutta vielä tuota taloyhtiön parkkipaikkaa rumentaa yksi murheenkryyni. BMW.


        "Nyt on jo kolmas bemari menossa enkä muuhun enään vaihda. On se sen verran parempi kuin joku voorti tai vastaava." Kerro minulle (omistin aikanaan itse mondeon, hyvä auto) missä mielessä bmw on parempi kuin ford? Myin talvella hyvän mondeon pois. Se oli luotettava auto.Ajoin sillä melkein kaksi vuotta ja ainoa vika oli katkennut etujousi, jolloin vaihdettiin jouset eteen.

        kaipaan pientä faktaa peliin. Eli kerro malli, vuosimalli ja oletetut kilometrit. jatketaan sitten juttua. Onko autosi suomipeli?
        Lisäksi vihjaan, että yksi entinen työkaverini pyöräytti parissa tunnissa bemustaan 120tkm pois. Tuloksena oli 110tkm ajettu peli. Ei sen puoleen, se oli ihan ok laite ja ei siinä mitään vikoja ollut, mutta ihan vaan vinkkinä, että helposti saa kaiken näyttämään paremmalle kuin mitä on... Ja se taas ei ole auton vika!
        Jotenkin epäilen ihan oikeasti että joko olet prpvp tai sitten sinua on kus*u silmään. Kerhossakin on paljon ajettuja bemuja ja ei niissä mitään vikoja sen kummemin ole ollut. Ja omat kokemukseni olenkin jo kertonut ja niihin verrattuna en vaan voi uskoa, sorry.


      • mie vuan
        uusien BMWn omistajia? kirjoitti:

        Kuten moni on jo maininnut, BMW on uutena kiva. Eli miksipä uusien BMWn omistajat eivät olisi tyytyväisiä?

        Ja tosiaan hämmästyttää tuo kun joka toisessa välissä puhutaan jostain huoltojen laiminlyönneistä. Kyllä tulee kasapäin merkkejä mieleen, joissa riittää kun vaihtaa öljyt suunnilleen ajallaan, ja silti toimii hyvin. Jos löytyy jakohihna, vaihtaa sen suunnilleen ajallaan.
        Bemarissa näiden juttujen mukaan on jotain extra huoltoja joita pitää tehdä, että kannet/perä/vaihteisto/sähköt pysyvät kunnossa.

        Mitenkähän sähköjä tulisi huoltaa bemareissa? Onko se se kuuluisa CRC mitä bemari vaatii puolivuosittain?

        edellisellä oli ajettu 199tkm kun vaihdoin hetken hurmassa 6vaihteiseen ja 204hv malliin. Eipä ihmeitä tarvinnut tehdä 130tkm matkalla jonka auton omistin. Malli oli -00, eli 6v oli kun vaihdoin. Ja sai seuraava omistaja tosi hienon pelin itselleen.
        Aina on maanantai kappaleita. Esim "ikuinen" automerkki Toyota: ystäväni Yaris ei toiminut mitenkään. Auto oli uusi. Omistaja oli nainen ja korjaamo suhtautui hehehe periaatteella vikoihin jotka hän ilmoitti. 3 boxia vaihdettiin, silti peli sammahteli. Lähti korjaamon esimies näyttämään miten autolla ajetaan. Sammui hänelläkin. Ei tullut ikinä kuntoon. Nainen halusi vaihtaa toiseen merkkiin, mutta ei saanut lähes uudesta mitään järkevää muualta kuin Toyota liikkeestä, joten malli vaihtui kalliimpaaan. Nyt en vain muista oliko kyseessä Ave vai Corolla, mutta ongelmia tuntui olevan siinäkin. Totesi vain ohimennen että nyt hän ymmärtää sen mainoksen toyota today, toyta tomorrow, meinnaan kun ei pääse eroon millään....:)


      • Pekka_
        vielä mitä kirjoitti:

        huoltoja sinä sille autolle teet? Vaihdatko 50 tonnin välein vaihteistoöljyt että bemarissa pysyy vaihteisto ja perä kasassa?
        Volvosssa ja Audissa kestää vaihteisto ja perä auton eliniän ilman että näitä jatkuvasti vaihdellaan. Taitaapa jopa täyttöproppu puuttua.
        Vai olikos se niin, että ymmärrät tekniikasta niin vähän, että viet aina auton huoltoon, ne tarkastaa sulta pissanesteet ja jäähdytysnesteet, vaihtavat jarrunesteet ja öljyt, ja pistävät 500 euron laskun. Olet onnellinen että "kylläpä tuli hyvin huollettua auto." Ihankuin tuo vähentäisi bemarin sähkövikoja johonkin.

        Eli otatko vielä kantaa siihen, miten sähköosia sinun käyttämissäsi huoltopaikoissa huolletaan, että ne pysyvät paremmin kasassa?

        No kyllä siinä huoltokirjassa on ohjeet miten kukin huolto tehdään. Joka toinen huolto on öljyhuolto jossa vaihdetaan vain öljyt ja suodatin. Joka toinen on isompi huolto jossa tehdään täydellinen tarksitus ja vaihdetaan muunmuassa mahdollisesti jarrunesteet etc.
        En nyt muista ulkoa noiden I- ja II-huoltojen sisältöä mutta niiden väli on noin 50tkm ja silloin käydään kaikki läpi.

        Vaihteistoöljy on "ikuista" eli sitä ei kyllä tarvitse ainakaan automaattilootasta vaihtaa.

        Kuten todettua ei sähkövikoja kyllä normaalisti ole. Ja tämä on nimenomaan kokemusperäistä tietoa. Se mikä bemarissa kuluu on jarrulevyt ja -palat sekä 150tkm välein koiranluita ja kumipusloja alustasta.

        Sähköosista kuluvia ovat akut. Ne kestävät ehkäpä 4 vuotta, webasto syö enemmän kuin ilman. Lamppuja menee H7:t vuodessa, vaihto kestää alle minuutin siitä kun lamppu on "kädessä" ja konepelti auki.

        Jotenkin tuntuu että bemarin vioista valittavat lähinnä ne joilla ei ole omakohtaist akokemusta autosta.

        --


      • ,.,,.,.,.,.,
        Pekka_ kirjoitti:

        No kyllä siinä huoltokirjassa on ohjeet miten kukin huolto tehdään. Joka toinen huolto on öljyhuolto jossa vaihdetaan vain öljyt ja suodatin. Joka toinen on isompi huolto jossa tehdään täydellinen tarksitus ja vaihdetaan muunmuassa mahdollisesti jarrunesteet etc.
        En nyt muista ulkoa noiden I- ja II-huoltojen sisältöä mutta niiden väli on noin 50tkm ja silloin käydään kaikki läpi.

        Vaihteistoöljy on "ikuista" eli sitä ei kyllä tarvitse ainakaan automaattilootasta vaihtaa.

        Kuten todettua ei sähkövikoja kyllä normaalisti ole. Ja tämä on nimenomaan kokemusperäistä tietoa. Se mikä bemarissa kuluu on jarrulevyt ja -palat sekä 150tkm välein koiranluita ja kumipusloja alustasta.

        Sähköosista kuluvia ovat akut. Ne kestävät ehkäpä 4 vuotta, webasto syö enemmän kuin ilman. Lamppuja menee H7:t vuodessa, vaihto kestää alle minuutin siitä kun lamppu on "kädessä" ja konepelti auki.

        Jotenkin tuntuu että bemarin vioista valittavat lähinnä ne joilla ei ole omakohtaist akokemusta autosta.

        --

        Olen pekka samaa mieltä. Bemaria haukkuvat jotka eivät ole omistanut sitä, taikka sitten ne jotka ovat ostaneet suoraan sellaisen pommin, ja vielä ne jotka ostavat hyvä kuntoisena ja eivät sitten huolla sitä.

        Sitten itketään täällä "mun vm. 1991, ajettu 400 000 tkm, 520 on ihan paska. Saa vaihtaa 5000€ osia siihen"


      • Anonyymi
        Pekka_ kirjoitti:

        No kyllä siinä huoltokirjassa on ohjeet miten kukin huolto tehdään. Joka toinen huolto on öljyhuolto jossa vaihdetaan vain öljyt ja suodatin. Joka toinen on isompi huolto jossa tehdään täydellinen tarksitus ja vaihdetaan muunmuassa mahdollisesti jarrunesteet etc.
        En nyt muista ulkoa noiden I- ja II-huoltojen sisältöä mutta niiden väli on noin 50tkm ja silloin käydään kaikki läpi.

        Vaihteistoöljy on "ikuista" eli sitä ei kyllä tarvitse ainakaan automaattilootasta vaihtaa.

        Kuten todettua ei sähkövikoja kyllä normaalisti ole. Ja tämä on nimenomaan kokemusperäistä tietoa. Se mikä bemarissa kuluu on jarrulevyt ja -palat sekä 150tkm välein koiranluita ja kumipusloja alustasta.

        Sähköosista kuluvia ovat akut. Ne kestävät ehkäpä 4 vuotta, webasto syö enemmän kuin ilman. Lamppuja menee H7:t vuodessa, vaihto kestää alle minuutin siitä kun lamppu on "kädessä" ja konepelti auki.

        Jotenkin tuntuu että bemarin vioista valittavat lähinnä ne joilla ei ole omakohtaist akokemusta autosta.

        --

        <Vaihteistoöljy on "ikuista" eli sitä ei kyllä tarvitse ainakaan automaattilootasta vaihtaa.>

        Tuo lienee ollut sitä sarkasmia. ZF.


      • Anonyymi

        ''Vaihdettu turbo ja laatikko'' ei sit sen enempää :;DD halpaa touhua ja edelleen täys paska, Audeilla ja Meseille samalla turboilla ja laatikoilla ajettu 700 tkm .


      • Anonyymi
        ,.,,.,.,.,., kirjoitti:

        Olen pekka samaa mieltä. Bemaria haukkuvat jotka eivät ole omistanut sitä, taikka sitten ne jotka ovat ostaneet suoraan sellaisen pommin, ja vielä ne jotka ostavat hyvä kuntoisena ja eivät sitten huolla sitä.

        Sitten itketään täällä "mun vm. 1991, ajettu 400 000 tkm, 520 on ihan paska. Saa vaihtaa 5000€ osia siihen"

        Ostin 4 vuotta vanhan Bemarin ja 15 asteen pakkasilla jääty huohotin ja kone hyyty, ainoa auto joka jättänyt tielle, ei ikinä enä' kyseistä paskaa.


    • tsbmw

      Tosiaan "välimallin" bimmereillä...

      Itse jäin koukkuun E28:n (1981-1987), nyt 3:s menossa. Ajoa BMW:llä takana 15v yht. 250tkm (rinnalla muitakin). Kokemusta 7:stä muusta merkistä käyttöautona, pääsääntönä "km:t ratkaisevat". Tosin esim. Volvo 245GL kesti yli 500tkm arkiajoa ja on vieläkin "jääautona" kalareissuilla.

      BMW E28 528i kestää ilman isompia remppoja 300tkm, sitten tulee mukavammaksi ostaa "uusvanha" kuin korjailla. Tämmöisen vanhan auton tekniikassa ei ole kummoista ajoon vaikuttavaa elektroniikkaa - ajotietokone ja keskusvalvomo tosin löytyy. Nesteet ja jarrupalat voi vaihtaa itse.

      E28 on kuin hanska kädessä, alustan tuntuma välitön, viiveet pois ja kutoskone lähtee terävästi. Suomen E28 ovat ruosteessa, etelästä löytyy joskus "pakastavedettyjä".

      Mukava ja hiljainen - onkos tämä perheauto - ai tälleen... ja lapsille tätä ei sitten viikonlopuksi lainata!

      • bensaan.hyvä tuli

        huvittaa nämä "bmw on paska" viestit. Jos ostaa sen halvimman 15-v vanhan bemarin joka on on ollu työsuhdeautona pari vuotta ja sitten vaihtanu omistajaa tiuhaan tahtiin ja lopuksi teinit pitäny sitä 6kk vaihtoon periaatteella niin kai siitä nyt löytyy uusittavaa kuluvaa osaa ja rautalanka patentteja... Nettiauton halvin jolla eniten omistajia... Varma valinta. Teineillä hädin tuskin rahaa


    • bemmuri

      BEMARI KESTÄÄ NIINKAUAN KUIN BEMARI MIES
      ELI VELTOSTUU PIAN KUN SISÄÄN TYÖNTYY

    • kakk^^^liini

      Paska Bmv ajettu 150tkm ja vm 2006,Jakopää paska,jäätyy,varmaan kone hajoo totaalisesti ennen kevättä.Piti olla Vanos kestävä ketju ja PA.Itse oon huollattanu kaiken ajallaan.Viimenen bemmu jonka ostan!!
      Auo ostettu liikkeestä! nimi;autokauppa purkuun!!!!

    • finni joka sanoi bye

      ostin 1979 ensimmaisen bemarin 530 ja trimmasin sita mm bavarian headers ..

      2800 kai siella.ajoin 120000 km no probleemo. moin sain 2000 enemman 1985.seuraava bimmer 87 535 is painajainen 200m3 jeesus pala paskaa.
      handlaa kylla thats it.Corvette on king .No more bavarian manure wagons
      fuck square heads.

    • BMW omistaja

      On ollut Bemareita 12kpl. höpö,höpö!!! Ei pitä paikkansa,see on kohtalo,joku auto on vain paska, ei ole mitää
      väli mista maasta tai mikä auto huom! Japanilainen ruosteta jo uutena,oh oh!!!!! Mies mieti ensiksi mistä puhut,10v.totta kai sellainen auto vaati korjaust jne.ei mikää ei kestä jumal autta ikuisuuten!

    • s38

      Osa ihmisistä ei ymmärrä mekaniikasta yhtään mitään, täysin idiootteja.
      Hauskinat siinä on että tyhmä ihminen ei itse yleensä tiedä olevansa tyhmä, vaan kärsii tyhmyydestään eri tavoin, ja valittaa eri tavoin kun ei ymmärrä, kuin valittaa.

      Bmw on tehnyt jo 70 luvulla mailman kestävimmän moottorin, m10.
      Saanut palkintoja moottoreistaan 2000 luvulla, joita kokeneet insinöörit ovat arvioineet.
      Silti joku tyhmä ihminen luulee tietävänsä paremmin kun huomattavasti korkeammalla älykkyys osamäärällä oleva ihminen.
      Näille ihmisille on vain yksi auto olemassa vanha mustalaismersu 200d :)
      ehkä jopa kermanvärisenä, voi imutella diseliä rekkojen tankeista, niin ei varmasti ajaminen maksa paljoa.

      esim. m50 on superkestävä ilman vanosta voidaan virittää yli 1000heppaseksi.

      • 34242

        Kun viimeksi katsoin niin yhteenkään uuteen Buimuriin ei saa tuota moottoria mihin viittaat. Onkohan siinä koneessa joku vika kun ei kerran enää kelpaa Buimuri asiakkaille?


      • jallu1

      • hmm...
        jallu1 kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

        Hienoa että bemun moottori on ollut vuoden valinta. Kestäisivät vielä käytössäkin sen toisen vuoden ilman korjaamoreissua. Ai niin,bemaristeillahan on rahaa,he eivät ole köyhiä ja katkeria tuollaisista pikkujutuista :)


      • Vastaaja
        34242 kirjoitti:

        Kun viimeksi katsoin niin yhteenkään uuteen Buimuriin ei saa tuota moottoria mihin viittaat. Onkohan siinä koneessa joku vika kun ei kerran enää kelpaa Buimuri asiakkaille?

        Ei vaan BMW parantaa niitten moottoreita että niistä tulee parempia


    • BMW kateus

      Miten se että BMW on muita parempi saa kateelliset niin pahasti liikkeelle? Onko se niin vaikeaa kun ei itse saa bemua? Harmittaa ihan noiden ihmisten puolesta kun purkavat pahaa oloaan. Sääliksi käy.

      Yrittäkää jaksaa. Kateudesta osoituksena tähänkin vastaavat nämä samat kateelliset jotka eivät yksinkertaisesti voi kateudelleen mitään. Tulee homobemaria, ruostebemaria jne haukkua, kun ei muuhun pysty. Kun on niin hirveen kateellinen.

      Uudestaan, yrittäkää jaksaa. Me luemme ne kommenttinne ja yritämme ymmärtää kärsimystänne. Toivottavasti te joskus saatte BMW'n.

      • Hahaa oletpa ääliö

        Jees ja täälläkin sama teksti. Tiesitkös bemupoika että saman viestin julkaisu monessa eri keskustelussa on massapostittamista, ja sääntöjen vastaista? Oletko edes bemun rassaukseltasi kerennyt tutustumaan palstan sääntöihin? Tekeekö bemarilla kaahaus todella noin tyhmäksi....


      • menikö varaosiksi peli
        Hahaa oletpa ääliö kirjoitti:

        Jees ja täälläkin sama teksti. Tiesitkös bemupoika että saman viestin julkaisu monessa eri keskustelussa on massapostittamista, ja sääntöjen vastaista? Oletko edes bemun rassaukseltasi kerennyt tutustumaan palstan sääntöihin? Tekeekö bemarilla kaahaus todella noin tyhmäksi....

        Mulla bmw 520 120 kw automaatti diesel vuosimallia 2008. Nyt se nököttää Laakkosen pihassa odottaen remonttia.

        Joulukuussa 2012 siihen vaihdettiin Laakkosella jakopään ketju ja samalla kampiakseli, toki muitakin pikkujuttuja mm. takavalon pohja. Muutenkin autoon on tehty remppaa ihan yhtä paljon kuin aikanaan omistamaani 807 Pösöön.

        Ostin tuon BMW:n koska työssäni joudun ajamaan paljon ja olen pitänyt BMW:tä lastuautona.Pakko myöntää että yksi parhaimmista autoista ajaa. Laadusta en olisi niin varma...

        Pariviikkoa sitten kilahti kone kesken ajon, mittarissa 320 tkm. Laakkosen ensimmäinen diaknoosi, että vois olla kampiakseli mennyt poikki. 3.11. alkavat purkamaan koneen,sitten selviää mikä oikeasti on vikana.

        Mutta asiallinen kysymys: Onko kellään oikeaa (ei provosoivaa) kokemusta tai todellisuuteen perustuvaa tietoa siitä miksi kone yleensäkin voi BMW:ssä noin kilahtaa. Autoa on kuitenkin huollettu ihan normaalisti. Olen kuullut jostain läpistä, mutta tuossa koneessa käsittääkseni niitä ei ole.


      • Anonyymi

        Ei todella käy kateeksi. Ajele vain jatkollasi. sopii hyvin minulle.


    • Bemariaettämesee

      -03 530d 360tkm mittaris vaihdettu vesipumppu ja laturin remmi moottoriin ja nekin vaan ennakoivasti. Ja normi öljynvaihtohuollot. Automaattilootaan kerran öljyt vaihdettu. Että ihan paskahan tää on.

      • naurunpyrähdys

        unohtuiko jotakin kertomatta? ;=)


    • Vastaaja

      Minun miälestä BMW on auto missä muutkin ja kaikki autot menevät joskus rikki ja sitäpaitsi minä reissaielen paljon autolla ja minä en ikinä ole nähnyt BMW:tä tien vieressä rikkinäisen mutta esim:volkkareita ja toyotoja paljonkin

    • Vastaaja

      Sitäpaitsi onkohan herralla edes kokemusta bemareista

      • Vastaaja

        Anteeksi henkilöllä


    • Bmw-jonnet

      Mites nimimerkki "chippi330d" ei ole täällä, onko finninaama joutunut taas corollan kyykyttämäksi? :)

    • Anonyymi

      Mulla e90 318i automaatti sedan 2008 ajettu nyt 300000km vaihdettuja osia lämmityslaitteen moottori, jakoketju, oik. takapyörän laakeri, takaiskarit, abs anturit joka pyörään, kaikki jarrulevyt, kaikki sytytyspuolat, lootaan ja perään ei ole vaihdettu öljyjä vielä, ehkä kohta pitäis. Hyvin käy ja toimii, juuri katsastettu, katsastus mies kehui auto hyvässä kunnossa. Päältä ja sisältä ei häpee uudellekkaan. Öljyt moottoriin vaihdan 20tuhannen välein (Castrol edge 5w30) mitään huonoa sanottavaa ei ole.

      • Anonyymi

        Ei ihme, että kone kuraantuu, kun ajetaan 20 t. samoilla öljyillä - täyttökorkin alapinta on lahjomaton......................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme, että kone kuraantuu, kun ajetaan 20 t. samoilla öljyillä - täyttökorkin alapinta on lahjomaton......................

        Kyllä max on 15tkm. Ajoi miten ajoi. Juuri ketjunpäälle alkaa käymään kun vedetään yli... kuitenkin m57 koneella on vedetty 800tkm avaamatta konetta. Tällaista olen huoltanut tässä pajallani x5 kyseessä


    • Anonyymi

      Aikoinaan ajelin BMW E39:llä. Korjattavaa oli paljon yli 200tkm ajetussa autossa. Lisäksi ruosteenesto oli puutteellinen. Kuutoskoneen öljyvuodot ja alustan jatkuvat korjaukset hirvittävät vieläkin. Myös kaikki moottorin apulaitteet piti vaihtaa. Koneen ylikuumeneminen oli pari kertaa lähellä. Hinausautoa tarvittiin usein.

    • Anonyymi

      Pyhä bimmer on nuijien auto, nuijat ja tosi nuijat ajaa BMW skeidalla , vain dorka ostaa paskaa.

    • Anonyymi

      Tässä on oikea älyn jättiläinen. Tai sitten kyse on vielä täysin kehittymättömästä teinipojasta.

      • Anonyymi

        Et itsekään siis hahmota kumpi olet? Mielenkiintoista.


    • Anonyymi

      Pommejahan nuo ovat jo uutena, ei kukaan järkevä laita 100k Bemariin kun muitakin on tarjolla.

      • Anonyymi

        Mopoikäisten mielipiteet aina naurattaa😅

        Vai pommeja uutena🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      useamman omistaneena ei todellakaan ole. Eikä sitä koskaan ole markkinoitukkaan kestävänä autona. IDÄN IHME KESTÄÄ, saksalaisautojen parhaat puolet nykyään ovat EHKÄ ajo- ominaisuuksissa. Itse en osta eurooppalaista autoa koska eivät kestä.

      • Anonyymi

        Älä jaksa valehdella Toyotan omapoika.


    • Anonyymi

      Haluisin vanhan bmw 840 v12 mutta joutuuko sen lopulta räjäyttämään kuin teslan soramontulla jos ei pysty korjaamaan.

      • Anonyymi

        Kaiken pystyy korjaamaan, mikä on ihmisen tekemää.

        1970-luvun ferrari oli aikoinaan laite johon sai ja pystyi koskemaan vain koulutettu merkkiasentaja.

        No, nykyisin sen saman ferrarin huoltaa ihan kotiasentajakin.

        Ihan samalla tavalla tulee käymään kaikille oman aikansa huippulaitteille.


    • Anonyymi

      Älä osta paljon ajettua Bemaria. Paljon ajetuista priimiumeista huonoin.

    • Anonyymi

      Eipä oo kovin kaksinen sardiinipurkki. Enemmän sen muutaman jatke. Kuljettiin kaverin kanssa norjassa työreissuilla. Merkkiä en kerro mut olihan mielenkiintoista että eräänkin kerran menomatkalla 5 bemaria pelti pystyssä tien laidassa kun oli matkanteko tyssännyt siihen. meidän työmatka tuolloin oli jotain vajaa 400 km joten suht lyhkäisillä väleillä oli bemareita tienposkessa.
      En huolisi moista kalun jatketta itselle enkä myöskään DKV.tä (jotkut kutsuu audiksi)
      Olen liikkunut työn takia todella pitkiä matkoja ympäri pohjoismaita niin täytyy olla ajokki joka kulkee. Mut mun puolesta ajkoon kuka milläkin haluaa. Minä ajan sillä joka toimii.

      • Anonyymi

        Hauska tarina, vaikka valetta taitaakin olla:)
        Heti ensimmäinen lause paljastaa, ettet ole bemarilla edes ajanut ikinä.

        Et varmasti huolisi, juupa juu, hih.


    • Anonyymi

      Kolmen tuoreen BMWn (2 kpl 3 ltr 5 sarjalaista ja 1 kpl 3- sarjalainen 2 ltr) omistajana sanon etten enää ota BMW merkkistä autoa omiin nimiini. Nykyinen on vuoden -21 mallinen on leasing auto. 5 sarjan autot ovat palaneet seuraavalla omistajalla ja 3 sarjalaiseen tuli jakopää remppa (4000€) muita harmeja. Autot muuten ovat olleet erinomaisia ajettavuudeltaan. Mutta ylläpito vanhemmiten tulee työlääksi. Varaosat ovat kohtuuhintaisia, koska Saksassa on näitä autoja paljon, mikä luo kopiokauppiaille tilaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe