Töykeä bussikuski.

voiko näin tehdä?'

Hei!
Olen viisitoistavuotias tyttö.
Tänään menimme kahden kaverini kanssa shoppailemaan, menimme sinne bussilla. En ole kovinkaan paljoa bussilla ajellut tai muuta, joten kerroin vain bussikuskille matkani päämäärän ja maksoin, joskin hieman ihmettelin, miten lipusta tuli hintaa niin paljon. Siinä sitten ajelimme ja kysyin kavereiltani, joutuivatko hekin pulittamaan lipusta niin paljon. Kaverit sanoivat, etteivät joutuneet ja selvisi, että bussikuski oli myynyt minulle aikuisten lipun, joka luonnollisesti oli kalliimpi kuin nuorisolippu, joka minunkin olisi pitänyt saada.
Kun nousimme bussista, kävin sanomassa ystävällisesti bussikuskille, että minun olisi pitänyt saada nuorten lippu, ei aikuisten. Siihen kuski töksäytti töykeästi, että "niin, olisi pitänyt saada." Kysyin, että voinko saada ylimääräisinä maksamaniani rahoja takaisin, jolloin kuski sanoi, etten voi. Enpä sitten siihen jäänyt kiistelemään, tuumasin vain, että harmi juttu ja lähdin. Kaverinikin olivat panneet merkille bussikuskin törkeyden. Oliko tämä nyt ihan oikein ja reilua? Minusta sitä paitsi bussikuskien, niin kuin kaikkien palveluammatissa olevien, pitäisi kohdella asiakkaita kunnioittavasti ja asiallisesti, ei kylmästi ja törkeästi, niin kuin tuo kuski teki. Ottakaa kantaa. (:

5

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilpehööri.

      Mulle on käynyt samoin, tosin olin silloin 9-vuotias. En ollut busseilla hirveästi liikkunut ja osasin vain sanoa, että seutu. Ihmettelin myös, miksi maksoi niin kamalan paljon ja perillä vasta selvisi, että olin saanut aikuisten lipun. Siinä nyt oli turha asiaa itkeä, enkä usko, että olisin uskaltanut mennä asiasta tuolloin edes valittamaan :) Sen jälkeen tuli kyllä muistettua, että bussissa sanotaan "yksi LASTENLIPPU".

      TOSIN täysi-ikäisenä, kun saatoin unohtaa tuon lastenlippukohdan ja sanoin vain yksi lippu tai seutu, olen saanut monta kertaa lastenlipun. Että kaipa voin antaa anteeksi sen, että minua lapsena niin surutta huijattiin ;) Nykyään se kyllä pistää vähän kyrsimään, että myydään lastenlippuja aikuisille..

      No, nykyään liikun junalla ja käytän zettiä. Eipähän tarvitse miettiä.

    • Ritari-90

      Lain mukaan se tyyppi teki oikein. Olit jo tehnyt virallisen sopimuksen sen lipun ostosta eikä palautusoikeutta ole.

      Eettisesti ei voi. Teit inhimillisen erheen ostaessasi sen aikuisten lipun, eikä vahingosta saisi "rangaista". Empaattinen ihminen olisi vaihtanut sen lipun, ja antanut sulle rahoja takaisin.

      No, saapahan huonoa mainosta tästä...

    • Nolostunutjuuri

      Olen 12

      No on toi kyllä töykeää. Mulla just tänä päivänä kävi silleen et ku olin mun kaverin kaa bussissa niin mä ajattelin ottaa kuvan mun kameralla. Mulla oli sellane olo ettei kannattais ottaa, mutta järkkärini nopeuden takia se ehti ottaa kuvan. Katsoin kuvaa ja ajattelin et siitä tuli ihan ok. Tajusin että bussi kuski oli kääntynyt katsomaan taakseppäin ja sit se katto eteenpäin ja pysäytti bussin. Sitten se sano jotain tännepäin:
      " Mä sanon tässä vaiheessa jo että.....ei saa ottaa salamalla....seuraavalla kerralla meette pois bussista...jos jatkatte riehumista...."
      Jotain sellasta se siinä seposti, en tosin jaksanut kuunnella saarnausta joka kesti 5min. Ihan ymmärrän sen että ei saa ottaa salamalla mutta olisi riittänyt esim. "Ei saa ottaa salamalla kuvia kun se häiritsee. Ymmärretty?" Sen sijaan hän päätti kertoa sen monimutkaisinta kautta. En tiennyt edes että ei saa ottaa. Hän puhui hirveän töykeästi. Kyllä siinä nolostui vaikka minun ja kaverini lisäksi siellä oli vain yksi tyyppi. En edes ymmärrä tuota "jos jatkatte riehumista", siis hä? Olimme juuri tullut ja tuskin olimme edes puhuneet?! Oli huono päivä tai ei uskon että näin ei saisi kuitenkaan tapahtua.

    • Yleinen käytäntö on että sanotaan mikä lippu ostetaan. Ihan niinkun elokuviinkin mennessä.

    • Anonyymi

      Oon 12v. Olin HSL bussissa 561, joka on Nobina linja. Kuski käski mennä lippua näyttämättä/ostamatta lippua. Malmilla kuski tuli tarkistaan lippuja, ja suuttui matkustajille kun ne ei ollu näyttäny lippuja. Huippu oli kun se alko pyytämään multa ABCD lippua, kun matkalla kelpas BC. Jäin pois Malmilla ja odotin toista bussia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe