Sarajevo

Käynnyt

Edellinen aikomus Bosniaan jäi toteutumatta.

Mutta jos tänä kesänä sitten,reittinä ehkä Banja Luka-Sarajevo ja sieltä Podgoricaan,paluumatka Kroatian rannikkoa myöden ja sieltä käynti Mostariin.

Vai onko parempaa vaihtoehtoa kun Banja Lukan kautta jos tulee pohjoisesta Sarajevoon?

Reitti-ja muita ehdotuksia?

Välille Sarajevo-Podgorica Via Michelin antaa huomattavasti lyhemmän ajoajan Trebinjen kautta kuin suorinta tietä,aikaa kyllä on mut mistä kannattaisi mennä?

4

2981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eevamarita

      Heippa. En osaa vastata kysymykseesi, mutta tarjoan sinulle luettavaksi matkakertomusta reitiltä Sarajevo-Screbrenica-Mostar-Medjugorje-Split-Sibenik (Primosten, Trogir ym.)- Sarajevo, jos kiinnostaa. Teimme miehen kanssa tämän reppuselkämatkan toissasyksynä. Et voisi parempaa matkailukohdetta valita. Uskomattoman mielenkiintoista. Hyvää matkaa.

      Matkakertomus löytyy tästä osoitteesta http://iidamari.vuodatus.net/

      • Käynnyt

        3 yötä Sarajevossa takana eikä valittamista,keskustahotellit on kalliita mut laidalta sai 2 isoa 2hh huonetta kolmelle yhteensä 39€ yö,hyvät ruuat,350g pihvi 6,5€,olut 1€ ja yleensäkin hintataso on todella edullinen.

        Ystävällisemmät ihmiset löytyi muslimialueilta ja serbialueilta ei sitten löytynyt edes länsimaisia kirjaimia tienviitoista.

        Ajettiin alas 17 tietä Zenicaan josta on motari Sarajevoon mut se on kesken Sarajevon päästä,ruuhkaa riitti ja parkkipaikat on vähissä,Eurot kelpaa monin paikoin ja kortilla saa rahaa mut sillä maksaminen ei aina toimi.

        Mostarin reitti on komea,ravintoloita löytyy mut majapaikkoja on vähän,tiet ihan hyviä ja poliiseja on ihan hitosti,tutkia on mut mihinkään ylimääräisiin rahastuksiin ei törmätty,muslimipuolella yksi selvällä ylinopeudella tutkaan,pysäytettiin ja kehoitettiin ajamaan hiljempaa,Kroaattipuolella yksi pysäytys jossa kysyttiin vain paperit ja otettiin niistä tiedot ylös???

        Maisemat on komeita,sodan jälkiä näkyy edelleen reilusti ja niitä jälkiä ei kannata lähteä tutkimaan,maastossa on edelleen miinoja.


      • Monsuuni
        Käynnyt kirjoitti:

        3 yötä Sarajevossa takana eikä valittamista,keskustahotellit on kalliita mut laidalta sai 2 isoa 2hh huonetta kolmelle yhteensä 39€ yö,hyvät ruuat,350g pihvi 6,5€,olut 1€ ja yleensäkin hintataso on todella edullinen.

        Ystävällisemmät ihmiset löytyi muslimialueilta ja serbialueilta ei sitten löytynyt edes länsimaisia kirjaimia tienviitoista.

        Ajettiin alas 17 tietä Zenicaan josta on motari Sarajevoon mut se on kesken Sarajevon päästä,ruuhkaa riitti ja parkkipaikat on vähissä,Eurot kelpaa monin paikoin ja kortilla saa rahaa mut sillä maksaminen ei aina toimi.

        Mostarin reitti on komea,ravintoloita löytyy mut majapaikkoja on vähän,tiet ihan hyviä ja poliiseja on ihan hitosti,tutkia on mut mihinkään ylimääräisiin rahastuksiin ei törmätty,muslimipuolella yksi selvällä ylinopeudella tutkaan,pysäytettiin ja kehoitettiin ajamaan hiljempaa,Kroaattipuolella yksi pysäytys jossa kysyttiin vain paperit ja otettiin niistä tiedot ylös???

        Maisemat on komeita,sodan jälkiä näkyy edelleen reilusti ja niitä jälkiä ei kannata lähteä tutkimaan,maastossa on edelleen miinoja.

        Onko tietoa näiden alueiden leirintäalueista?


      • Käynnyt
        Monsuuni kirjoitti:

        Onko tietoa näiden alueiden leirintäalueista?

        Turisteja on vähän,mikä on harmittavaa,palvelut ei sit oikein toimi,maisemat olis komeita ja tiet hyviä.

        Serbitasavallan puolta en suosittele,muslimipuolella oli mukavaa,Sarajevosta Mostarin kautta etelään menevä reitti on hyvä ja maisemat on hienot.

        Ruokaa saa (ja halvalla) mut majapaikat on vähissä.

        Vuoristossa voi olla lehmiä tiellä ihan vapaana,kannattaa katsella onko tiellä tuoreita lehmänpaskoja,miinavaara on oikeasti olemassa,tuhottuihin taloihin tai niiden lähelle ei saa mennä.

        Kaikesta huolimatta todella käymisen arvoinen maa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe