Mikä on paras 4-tahti kevari?
Eli suorituskyvyltään, laadultaan ja hintaan nähden?
Paras 4-tahti kevari???
33
14170
Vastaukset
- ainakinSuositella lämpimästi derbi senda bajaa.on ollut pirun hyvä pyörä nyt ajettu 16500km,ilman mitään ongelmia.. 
- täyskokoinenHonda varadero. Aika raskas eli ei ehkä nopein kiihtyjä mutta vääntävä V2 kone kyllä vie vastatuulessa ja mäessä paremmin kuin jokin paremmin paikoiltaan lähtijä. Mutta huom kone pitää käyttää penkissä että saa tehot 15hpeehen vakiona on reilusti alle luvatun.Vinkkinä hieman isommat suuttimet ja neulanm nostoa hieman ja äänenvaimentimeen n 2-4 kpl 6-8mm reikää ja huom taas poran pitää olla pitkä (hitsillä jatkopala poraan) sillä vaimentimessa on väliseinä n 20cm päässä päädystä. Vakiona on selvästi nihkeämpi kone,samat temput muuten käy muihinkin nelareihin. Ei kannata liikaa suurentaa suuttimia esim 112-->125 noin suuruus luokkaa korkeintaan muuten käy rikkalla kelien lämmettyä . - jooooooooooMulla on varadero, on se tosi hyvä ajettava ja näin... tehoja sais kyllä olla paljo enempi, mutta A1 kun on nii... jos kova vastatuuli, nii ei mulla kyllä mee kunnolla edes 100. Tyynellä säällä 115. Ehkä tarttis vähä säätöä niinku sanoit? 
 ei kylläkään oikein kuulu alkuperäiseen aiheeseen
- aivotonsanavoi jeesus mikä pöljä, ei siinä v2 ole sen enemmän vääntöä kuin missään muussa koneessa, pliiis käytä niitä aivoja niin pääset helpomalla elämässä, jeebus 
- Jutustelija1aivotonsana puhuu totta, ei koneen veemäisyys tai suoruus tuo yhtään lisää nyyttoneita. 
 Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
 Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
 http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
 http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
- Anonyymiaivotonsana kirjoitti:voi jeesus mikä pöljä, ei siinä v2 ole sen enemmän vääntöä kuin missään muussa koneessa, pliiis käytä niitä aivoja niin pääset helpomalla elämässä, jeebus hyvä vastata näin kymmenen vuotta myöhemmin 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:hyvä vastata näin kymmenen vuotta myöhemmin hyvä vastaa siihenki näin parivuot myöhemmi 
- Anonyymiaivotonsana kirjoitti:voi jeesus mikä pöljä, ei siinä v2 ole sen enemmän vääntöä kuin missään muussa koneessa, pliiis käytä niitä aivoja niin pääset helpomalla elämässä, jeebus Äjjä on kymmenevuotta myöhässä ja kommentoimas 
- Anonyymiaivotonsana kirjoitti:voi jeesus mikä pöljä, ei siinä v2 ole sen enemmän vääntöä kuin missään muussa koneessa, pliiis käytä niitä aivoja niin pääset helpomalla elämässä, jeebus Tuo oli viesti mihin vastasit oli 10 vuotta ennen sinun viestiäsi. Tolloin olivat kevarit vähän laiskempia 
- AnonyymiJutustelija1 kirjoitti:aivotonsana puhuu totta, ei koneen veemäisyys tai suoruus tuo yhtään lisää nyyttoneita. 
 Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
 Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
 http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
 http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.htmlEn halua kattella vehkeitäs miten ees pystyt kommenteoida joka ikiseen mootoriväline keskusteluun 
 
- K T MKTM Duke! Ehdoton ykkönen! Varaderot: hyi helevetti! - sf4Eikä ole.. 
 Esim. Yamaha WR 125 on paljon parempi joka tavalla.
 Dukessa on huono ja epämukava ajoasento ja muutenkin kömpelön tuntuinen. Mittaristo on kaikkea muuta, kuin selkeä ja hieno. Kiihtyy ja kulkee vähemmän, kuin muut 11kw nelarit.
 Duke ei ole todellakaan hintansa vertainen.
 Ja puhun kokemuksesta, sillä muutama kk sitten ajelin kevarikortin Yamaha WR:llä ja KTM Dukella ja WR oli kaikinpuolin parempi ajettava.
- ffhngfnjhsf4 kirjoitti:Eikä ole.. 
 Esim. Yamaha WR 125 on paljon parempi joka tavalla.
 Dukessa on huono ja epämukava ajoasento ja muutenkin kömpelön tuntuinen. Mittaristo on kaikkea muuta, kuin selkeä ja hieno. Kiihtyy ja kulkee vähemmän, kuin muut 11kw nelarit.
 Duke ei ole todellakaan hintansa vertainen.
 Ja puhun kokemuksesta, sillä muutama kk sitten ajelin kevarikortin Yamaha WR:llä ja KTM Dukella ja WR oli kaikinpuolin parempi ajettava.se ajoasento on ihan jokasen oma mielipide pelle. ja meeppä kattoo mcn sivuil monta tähtee oli saanu. nii joo duke kulkee myös paremmi ku yamaha. 
 mut nojoo se on jokasen oma asia mistä pyöräst tykkää
- sf4ffhngfnjh kirjoitti:se ajoasento on ihan jokasen oma mielipide pelle. ja meeppä kattoo mcn sivuil monta tähtee oli saanu. nii joo duke kulkee myös paremmi ku yamaha. 
 mut nojoo se on jokasen oma asia mistä pyöräst tykkääEi kulje paremmin ja ne jotka sille on liikaa tähtiä antanut, eivät ole ilmeisesti pääseet testaamaan kunnon pyörää, kuten Yamaha WR.. 
- Bensanhaistelijasf4 kirjoitti:Eikä ole.. 
 Esim. Yamaha WR 125 on paljon parempi joka tavalla.
 Dukessa on huono ja epämukava ajoasento ja muutenkin kömpelön tuntuinen. Mittaristo on kaikkea muuta, kuin selkeä ja hieno. Kiihtyy ja kulkee vähemmän, kuin muut 11kw nelarit.
 Duke ei ole todellakaan hintansa vertainen.
 Ja puhun kokemuksesta, sillä muutama kk sitten ajelin kevarikortin Yamaha WR:llä ja KTM Dukella ja WR oli kaikinpuolin parempi ajettava.jännä ku kuiteski jokainen muu ihminen just sanoo dukee mukavammaks ja että näyttö ois hyvä 
- RandomDud3Bensanhaistelija kirjoitti:jännä ku kuiteski jokainen muu ihminen just sanoo dukee mukavammaks ja että näyttö ois hyvä Paska puhetta joltain 10v jonneilta oot kuullu 
 
- PArSaPArSARieju Marathon ehdottomasti - Ei_näin___ehdottomasti ei 
- Jutustelija1Yamahan YZF-R 125 oli kova kampe nelariksi kun se esiteltiin, siitä on tosin jo aikaa joten olisi mukavaa saada uusi malli samalla filosofialla rakennettuna. 
 Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
 Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
 http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
 http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
 
- yzf-r 125Jammu yzf-r on nopein ja kiihtyvin nelari. Pitää hienoo ääntä vakioputkellaki ja entisä hienompaa esim leovincen tai arrowin scorpion yms. putkistolla. 
 Ei kuluta ku 3l/100km ja huiput siinä 130 paikkeilla.
 Ja ktm on vaa kallis merkki, ja duken hintalaatusuhde on perseestä. Kulkee vakiona (rajottimen) kanssa 104!!! :O joten melekone lussu.
 Ostakaa yamaha jos haluatte mukavia ja luotettavia kilometrejä.- TM tietääJoo-o 104 km/h ennen ensimmäistä huoltoa jossa ruiskun kartat päivitetään. Kyseisen huollon jälkeen huiput pyörii siellä 120-130km/h. 
- AloittelijaOnko tietoo että pystyykö 185-187cm pitkä ajamaan hyvin YZF-R ? 
- YzäriKyllä, itse olen 165, mutta 190cm kaverikin pystyy ajaan, polvet ei ihan asetu mutta onnistuu ilman kipuja 
 
- FnticFanticin kemmut tehty erittäin laadukkaista osista ja yamahan moottori takaa varaosien helpon saannin. 
- m_areSanoisin että honda xl varadero 125 ois aika passeli siinä on tehoo 11kw (kevarin maximi) ja todella mukava ajaa :D 
- mr.papiEi ole olemassa parasta kevaria. On vain hyviä, keskivertoja, huonoja sekä umpipaskoja. Se "parhaus" kun on niin monesta asiasta kiinni. Jotkut haluaa, että pyörä on kuin kivireki, rikkoo kaikki päästö- ja melurajat sekä kulkee mahdollisimman kovaa. Toiset taas arvostaa ajo-ominaisuuksia sekä moottorin hyvää vääntöaluetta. Sitten on myös niitä, jotka katsoo vain ja ainoastaan hintalappua. Useimmiten kuitenkin kaikkien mielestä se oma pyörä on paras, sillä muilla pyörillä ei ole välttämättä ajanut ja pitäähän sitä omaa pyörää kehua. 
 Itse sanoisin, että hinta antaa hyvin paljon suuntaa laadusta, mutta omiakin aivoja pitää hiukan käyttää.
 Ja en siis yrittänyt haukkua 2t pyöriä...
- duketaiyzfrIte tässä ostelemassa, nii joko duke tai yzfr, yzfr kiihtyy nopeemmi mutta on taas paska ajeasento ku selkää alkaa jomottaa melkee heti, duke taas kiihtyy hitaammin mutta ajoasento on täydellinen, dukellakin pääsee helposti 130 motarilla ilman rajotinta. 
- BoitheboiFantic! Jammun kone mutta weeraa 35kg kevyempi - Anonyymihttps://keskustelu.suomi24.fi/t/18288869/motskareista-125cm2--sen-verran#comment-126665570 
 mutta kevari on moottoripyärä lainkin mukaan.
 Kevari on lain mukaan moottoripyörä
 Anonyymi-ap
 2024-03-13 02:09:28
 https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980290
 4 §
 Moottoripyörä ja L5-luokan ajoneuvot
 1. Moottoripyörällä (L3- ja L4-luokka) tarkoitetaan kaksipyöräistä moottoriajoneuvoa (L3-luokka) tai tällaista sivuvaunulla varustettua (L4-luokka) ajoneuvoa. Moottoripyörän moottorina on yli 50 cm3:n polttomoottori tai suurin rakenteellinen nopeus sen käyttövoimasta riippumatta on suurempi kuin 45 km/h.
 Traficom valistaa:
 https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/ajoneuvoluokat?toggle=Mopo, moottoripyörä, mopoauto ja nelipyörä
 Moottoripyörä
 Kaksipyöräinen ajoneuvo, jota ei voida luokitella luokkaan L1e kuuluvaksi. Kaksipyöräisen moottoripyörän alaluokkia ovat esimerkiksi:
 L3e-A1 (Pienitehoinen moottoripyörä)
 7) sylinteritilavuus ≤ 125 cm3
 8) suurin jatkuva nimellisteho tai nettoteho ≤ 11 kW
 9) tehon ja painon suhde ≤ 0,1 kW/kg
 L3e-A2 (Keskitehoinen moottoripyörä)
 7) suurin jatkuva nimellisteho tai nettoteho ≤ 35 kW
 8) tehon ja painon suhde ≤ 0,2 kW/kg
 9) ajoneuvoa ei ole rakennettu moottoriteholtaan yli kaksinkertaisesta ajoneuvosta
 10) L3e-ajoneuvo, jota ei voida luokitella L3e-A1-ajoneuvon luokitusperusteilla 7), 8) ja 9)
 L3e-A3 (Suuritehoinen moottoripyörä)
 7) muu L3e-ajoneuvo, jota ei voida luokitella L3e-A1- tai L3e-A2-ajoneuvon luokitusperusteilla
 Kaksi faktalähdettä kertoo totuuden. Miksi Moktar tappelee faktoja vastaan?
 Pienitehoinen moottoripyörä
 Keskitehoinen moottoripyörä
 Suuritehoinen moottoripyörä
 Kaikki moottoripyöriä ja kevari on tuo pienitehoisin MOOTTORIPYÖRÄ.
 0
 <50
 Äänestä
 
- HusseboiHusqvarna Smr on paras mitä oon ajanu 
- AnonyymiKymco quannoni 125 on ehdottomasti paras. Siitä ei väitellä. Kulkee vakiona jo 125 kmh ja erinomane kevari joka kuluttaa sellaset 2.7l/100km jos nätisti ajaa. 190 cm kuskille saattaa tulla pitkällä ajolla hieman jalat kipeeks, mutta ei sen kummempia. 
- Anonyymihttps://keskustelu.suomi24.fi/t/18290205/juuri-tuossa-sanoi-etta-on-puolueeton-moktar-gubta 
 Kevari on lain ja asetusten mukaan ihan oikea moottoripyörä.
- AnonyymiV2 väänttää mukavasti se on vaan totuus. 
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424915
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161693
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011428
- 1521321