Fiksu "aina-mukana" taskukamera

YrjöJurri

fujifilm FinePix V10 Zoom review
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_v10-review/index.shtml

Kivan näköinen ja edullinen kamera jota voi aina pitää mukana mikä parasta siinä on 3" näyttö. Törmäsin siihen kun etsin asennussalkkuuni pientä kameraa jolla voi ottaa kuvia kaapeloinnista ennen johdotusten purkua. 3" monitorilla voi katsella kuvia ja detaljeja...tai mitä vaan.

12

2758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa mallissa
      • YrjöJurri

        Työkameraksi minä sitä ajoinkin ja jos kohisee liikaa voihan sitä pitää kuulosuojamia, että ei käy korviin.
        Se 3" näyttö siinä parasta on saisi olla vaikka 4" näyttö silloin erottaa paremmin pienimmätkin tekstit.
        Kyllä minä nämä kamerakännykät tiedän onhan näitä tullut jo yli 15-vuotta käytettyä. Itse en tarvitse kun yksitaajuuspuhelimen joka toimii, käytän myös töissäni radiopuhelimia eikä niissä ole kameraa mp3 soittimista puhumattakaan.


      • vaikka
        YrjöJurri kirjoitti:

        Työkameraksi minä sitä ajoinkin ja jos kohisee liikaa voihan sitä pitää kuulosuojamia, että ei käy korviin.
        Se 3" näyttö siinä parasta on saisi olla vaikka 4" näyttö silloin erottaa paremmin pienimmätkin tekstit.
        Kyllä minä nämä kamerakännykät tiedän onhan näitä tullut jo yli 15-vuotta käytettyä. Itse en tarvitse kun yksitaajuuspuhelimen joka toimii, käytän myös töissäni radiopuhelimia eikä niissä ole kameraa mp3 soittimista puhumattakaan.

        Miten olisi vaikka 2,5 näyttö ja silmälasit? Jos on heikko näkö niin loppuen lopuksi ei edes 14" näyttö auta.

        Mielestäni kamerassa on kuitenkin tärkeintä hyvä kuvanlaatu, kuin iso näyttö ja surkean rakeiset kuvat.


      • freebee

        Kaapelien kuvaukseen ei kasvojen tunnistusta (fd) tarvita joten menee siinä mielessä rahat hukkaan.
        F20 on oikea valinta, siinä on ihan sama optiikka ja kenno kuin kalliimmissa F30 ja F31d.
        Kaapeleita kuvattaessa ei aina voi käyttää salamavaloa ja silloin herkkä kenno on lyömätön apu.


    • Taskukameroiden

      Aika alkaa olla ohi.
      Kännykät alkaa saada samat ominaisuudet, eikä tarvita kahta aparaattia.

      • kaikkone

        Pärjään 40€ kännykällä ja tulen pärjäämään vastakin...en ole nähny yhtään känykkää jossa 2,5" näytöltä zoomattavissa kunnon kuvia...tällänen kamera maksaa 150€ eikä sitä tarvii vaihtaa kahtakertaa vuodessa....jos 3..40 egen kännykkä pragaa sen voi heittää kuusikkoon.


      • tyylillään.
        kaikkone kirjoitti:

        Pärjään 40€ kännykällä ja tulen pärjäämään vastakin...en ole nähny yhtään känykkää jossa 2,5" näytöltä zoomattavissa kunnon kuvia...tällänen kamera maksaa 150€ eikä sitä tarvii vaihtaa kahtakertaa vuodessa....jos 3..40 egen kännykkä pragaa sen voi heittää kuusikkoon.

        Digikamera 190€
        MP3-soitin 250€
        Kämmentietokone jolla voi lukea sähköpostit surfailla netissä ja muokata Word ja Excell tiedoston 600€
        GPS-navigaattori 300€
        Radio 30€
        Videokamera 300€
        --------
        Yhteensä 1500€ ja raahattavana repullinen laiteita ja johtoja.

        Tai sitten kunnon puhelin 600€.

        Kukin tyylillään.


      • masentaja asentaja
        tyylillään. kirjoitti:

        Digikamera 190€
        MP3-soitin 250€
        Kämmentietokone jolla voi lukea sähköpostit surfailla netissä ja muokata Word ja Excell tiedoston 600€
        GPS-navigaattori 300€
        Radio 30€
        Videokamera 300€
        --------
        Yhteensä 1500€ ja raahattavana repullinen laiteita ja johtoja.

        Tai sitten kunnon puhelin 600€.

        Kukin tyylillään.

        Mtä enemmän ihmiset ovatviestinnän kanssa tekemisissä sen simpelimpiä puhelimia he itse käyttävät. Minulle tulee aina näistä monitoimilaitteista mieleen jotkut typerä TV-shopin keksinnöt.


      • tarkoitatko
        masentaja asentaja kirjoitti:

        Mtä enemmän ihmiset ovatviestinnän kanssa tekemisissä sen simpelimpiä puhelimia he itse käyttävät. Minulle tulee aina näistä monitoimilaitteista mieleen jotkut typerä TV-shopin keksinnöt.

        Tarkoitatko tekniikalla sitten jotain muttereita, hitsauslaiteita ja asfalttikoneita?

        Itse olen tietotekniikka-alalla ja kotiini on täynnä viimeisintä elektroniikkaa. Eikä ainoastaan siksi, että työn kautta saan saan sen tosi edullisesti, vaan myös siksi koska en pysty tekemään työttäni ilman sitä.

        On se varmasti rentoa, olla 8 tuntia töissä jossain tehtaalla. laittamassa korkit pulloihin ja sen jälkeen fillarilla mennä himaan, missä ei ole sähköäkään. Mutta itse olen valinnut toisenlaisen elämän.


      • laitefetismi
        tarkoitatko kirjoitti:

        Tarkoitatko tekniikalla sitten jotain muttereita, hitsauslaiteita ja asfalttikoneita?

        Itse olen tietotekniikka-alalla ja kotiini on täynnä viimeisintä elektroniikkaa. Eikä ainoastaan siksi, että työn kautta saan saan sen tosi edullisesti, vaan myös siksi koska en pysty tekemään työttäni ilman sitä.

        On se varmasti rentoa, olla 8 tuntia töissä jossain tehtaalla. laittamassa korkit pulloihin ja sen jälkeen fillarilla mennä himaan, missä ei ole sähköäkään. Mutta itse olen valinnut toisenlaisen elämän.

        Olen huomannut, että nörtit ovat tosikkoja etkä näytä sinäkään tekevän siinä poikkeusta.
        Kun ammattielektroniikka on työllistänyt miestä reilun puolivuosisataa, sitä tulee kaikelle hömpälle immuuniksi, en osta Nokian uusinta puhelinta tai muuta vastavaa.

        Kaikkeen tekniikan hömppään kyynisimmät miehet olen tavannut elektroniikan tutkimus, koulutus ja johtamistoimista. Mikä kummallisinta heistä suurin osa on dipinssejä ompa muutama tekniikantohtori.

        Ostan uusinta tekniikkaa varsin harvoin olen sen verran hullu/pelle-peloton että teen itselleni kaikenlaisia vermeitä, olen rakentanut jopa taloja. Nyt työn alla on "home-teatteri" joita varmaan moni omakotitalonranentaja on tehnyt, ei se vaan tavallista rankemmat kamat musaan ja elokuviin.


      • tyylillään. kirjoitti:

        Digikamera 190€
        MP3-soitin 250€
        Kämmentietokone jolla voi lukea sähköpostit surfailla netissä ja muokata Word ja Excell tiedoston 600€
        GPS-navigaattori 300€
        Radio 30€
        Videokamera 300€
        --------
        Yhteensä 1500€ ja raahattavana repullinen laiteita ja johtoja.

        Tai sitten kunnon puhelin 600€.

        Kukin tyylillään.

        "Digikamera 190€
        MP3-soitin 250€
        Kämmentietokone jolla voi lukea sähköpostit surfailla netissä ja muokata Word ja Excell tiedoston 600€
        GPS-navigaattori 300€
        Radio 30€
        Videokamera 300€
        --------
        Yhteensä 1500€ ja raahattavana repullinen laiteita ja johtoja.

        Tai sitten kunnon puhelin 600€."

        Tuossa vertauksessa ei ole mitään järkeä...Kumma kun et laittanut TV:tä tuohon listaan mukaan, niin olisi tullut vielä muutama sata €:a lisää.

        Paljon paremman digikameran saa alle 200€ ja perus digi pokkarissa on yleensä myös huomattavasti paremmat video ominaisuudet. Jos MP3 soittimesta maksat 250€, niin luulisi siihen jo sisältyvän radiokin, ainakin minun 60€ soittimessa on radio mukana.

        Oletko tosissasi että puhelin pääsisi lähellekkään sitä tasoa, että se korvaisi nuo kaikki? Noin parhaimmillaan saat huonon digikameran, samoin videokamerana surkea, mp3 soittimena/radiona ei myöskään kovin käytännöllinen ja puhelimenakin iso...onko tuo nyt niin järkevää?

        Kämmentietokone ja GPS-navigaattoreitakin myydään komboina paljon edullisemmin...Mutta kuinka moni noista on valmis maksamaan kännykän lisukkeina kovin paljoa. Noihinkin saat paljon paremman yhdistelmän ~600€:lla, ilman turhaa sivu krääsää joka veisi huomion itse laitteen päätarkoitukselta.

        Järkevämmin tarkasteltuna:
        Digikamera ~150€
        MP3-soitin ~50€
        Puhelin ~100€
        Radio 0€ Katso MP3-soitin
        Videokamera 0€ Katso Digikamera.

        Katos tulee vain 300€ hintaa. Toki nuo on halpojen suhteen, mutta varmasti 150€ kamera voittaa kännykän kuvan/videonlaadun suhteen milloin vain...vaikka se N95 kamera ei olekaan enään ihan täysin surkea. Mukavamman ja pienemmän MP3 soittimen (radiolla varustettuna) saa myös erikseen ostamalla.


    • Mitä kuin haluaa

      Tästähän poru tuli, mutta mitäs jos palattaisin asiaan.

      Tuo Fuji voi olla aika hyvä tarkoitukseen. Ison näyttönsä ansiosta. Itselläni on ollut pari vuotta vastaavassa tehtävässä Nikonin S1. Aika on jo mennut siitä ohi, mutta se on ollut kestävä ja toimii vielä hyvin.

      Itse halusin tuolloin kameraa, joka olisi pieni ja kestävä. Siinä on kunnollinen metallirunko, ulostulematon objektiivi on ollut myös hyvä tässä käytössä. Näyttö on hieman karkea nykymittapuun mukaan, mutta hyvin sillä 2,5 tuumaisellakin on pärjätty. Käytännössä 5 megainen kennokin on aivan riittävä. Kohinaa tulee kyllä hämärämmässä, mutta siitä ei ole tässä käytössä haittaa.

      Jos olisin nyt vaihtamassa tuota kameraani uuteen, niin vaatimuksena olisi lisäksi roiskaveden kestävyys. Niin, ja SD-kortti, kuten tässäkin. Sitä lukeva reikä tuntuu nykyisin löytyvän melkein joka laitteesta.

      "Taidekuvaajat" älkööt vaivautuko vastaamaan. Tällä kameralle ei tehdä taidetta vaan töitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe