Haarlem?

kunvainolisijokesä

Onko kenelläkään kokemuksia Haarlem-nimisestä kaupungista? Millainen paikka ja viihtyykö siellä hyvinkin? Olen miettinyt sinne lähtemistä ja oleskelua paikan päällä muutamankin kuukauden. Tiedän, ettei tämä aihe nyt ihan Amsterdam-otsikon alle kuuluisi, mutta näyttää olevan edes hieman vilkkaampi tämä palsta kuin se toinen hollantiin liittyvä. Eli kokemuksia Haarlemista, kitos! :)

4

1348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toukonen

Haarlem on Amsterdamin kupeessa oleva erittäin viehättävä kaupunki. Kaupunki on yksi Alankomaiden vanhimpia, monumentaalisia, kaupunkeja, "het Spaarne" joen varrella.Kaupunki on täynnä ihania terasseja, upeita ravintoloita, cafeita, ja tietenkin hyviä kauppoja. Suosittelen lämpimästi!

• siellä käynyt

Olen pari kertaa ollut siellä turistina, asunut muutamia päiviä. Suosittelen! Kaunis, vanha kaupunki. Asuminen halvempaa ja kätevämpää kuin Amsterdamissa. Junalla pääsee hetkessä Amsterdamiin tai muualle maahan. Pyörällä kannattaa ajella kaupungin eteläpuolelle, jos on kevät niin kukkivat tulppaanivainiot alkavat heti kaupungin eteläpuolelta. Vanha höyrypumppuasema, jolla maata on kuivattu mm. nykyisen Schipholin lentokentän alueelta, on kiva museo. Merenrannassa on Zandvoort ja sen lähellä kaunis Kennemer Duinen-luonnonpuisto, jossa on hiekkadyynejä.

• Spruitje

Haarlem on kiva paikka ja lahella rantaa! Yoelama on mielestani aika huono jos sita halajaa mutta akkiahan siita Amsterdamiin kipaisee. Haarlemissa on ihania vanhoja pikkukatuja joilta loytaa kivoja ravintoloita.

• Haarlemiin

Heippa! Oisko jollakin antaa tarkempia ohjeita Haarlemiin matkustusta varten? Esim. mikä juna sinne menee sekä matkan hinta? *kiitos!*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe