Jetta 1.4 TSI DSG vai Audi A3 1.6 atm?

Uusi auto

Uusi auto olisi tarkoitus ostaa pikapuolin, ja hintaa saisi olla reilut 30 tonnia. Automaatti on vaatimus. Tässä mietin, että mitenköhän paljon Jetta ja A3 eroavat toisistaan laadultaan ja ajettavuudeltaan, ja kannattaisiko nyt ostaa kerralla tehokas Volkswagen vaiko "maltillisempi" mutta hienostuneempi Audi?

17

15283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka ratkaisee

      Paljonko mahdat ajaa vuodessa?

      • Ajan

        noin 20 - 25 tkm vuodessa.


    • katsomaan muitakin merkkejä

      Saisithan tuohon rahaan ihan oikean autonkin:

      Chrysler Sebring 2.7 V6 A4 Signature Edition

      • ...

        Olen itse asiassa miettinyt kolmantena vaihtoehtona uutta Dodge Avengeria, joka tullee myyntiin kesäkuussa. Mietityttää vaan jenkkiautojen laatuvaikutelma sekä kulutus, en nimittäin välttämättä tarvitse Avengerin/Sebringin kokoista autoa, joten kokonaisuudessaan Jetta/A3 olisi kannattavampi vaihtoehto minulle.


      • vain Hrysleriä

        erehy laittamaan. Ai miksikö? Tässä pieni lista: Jälleenmyyntiarvo, kulutus, viat, käyttökustannukset. Nuo isot bensa/dieselmoottorit on sitäpaitsi jo historiaa, tiedäthän miten kävi dinosauruksillekkin ;)


      • Ei kaikki ihan noinkaan
        vain Hrysleriä kirjoitti:

        erehy laittamaan. Ai miksikö? Tässä pieni lista: Jälleenmyyntiarvo, kulutus, viat, käyttökustannukset. Nuo isot bensa/dieselmoottorit on sitäpaitsi jo historiaa, tiedäthän miten kävi dinosauruksillekkin ;)

        Kulutus ei ole sen suurempi kuin muissakaan tuon kokoluokan autoissa. Vikoja, ei niitä ole sen enempää kuin muissakaan, ennakkoluuloja ehkä on, näemmä.

        Erittäin miellyttäviä autoja.


    • kokemusta löytyy

      Et varmaan ole käynyt koeajolla, kun tommosia kyselet. Nimittäin kun olet kerran ajanut TSI:llä et varmasti enää mieti ahtamatonta vaihtoehtoa sen jälkeen. Ennemminkin vaihtoehtona heittäisin Jetta/Golf TSI tai A3 1.8TFSI.

    • Canditatit

      Onks Jetta ja A3 oikee vaihtoehtoja toisilleen, en siis mitää laatua epäile yms...

      Mut eiks Jetan vaihtoehto oo A4 ja A3 on Golf.

      Onks A3/A4 saatavana TSI?

      • ...

        Jetta lienee kooltaan jossain A3:n ja A4:n välimaastossa, mutta hintansa puolesta ainakin asettuu juuri A3:n vaihtoehdoksi. A4 ja Passat sen sijaan kilpailevat omassa luokassaan keskenään, vaikka A4 onkin Passatia jonkin verran pienempi ja A6 taasen selvästi suurempi.


    • ja kulutuskin isohko

      Älä edes harkitse tuota vanhaa 1.6 konetta, jos rahat riittää TSI:hin. Varsinkin automaatin kanssa kulutus nousee ja menohalut laskee. TSI DSG on ihan eri planeetalta.

      Vähän käytettynä (alle vuosi) tuohon hintaan voi löytyä myös 2.0 TDI DSG autoja (Jetta, Octavia).

    • 1.4 tsi

      Tosiaan älä vain ota tuota 1.6:sta, jos vaihtoehtona on bensatekniikan huippua, ja viäläpä samaan hintaan. Jetta on hyvän näköinen ja saat kaupan päälle takaovetkin ;)

    • mihinkään

      Älä nyt mihinkään meksikolaiseen Jettaan sotkeennu, kun tarjolla on ihan Eurooppalaista tavaraa.

      • siinä

        on vielä se Tee Se Itse- moottorikin. ( TSI)


      • Golffin
        siinä kirjoitti:

        on vielä se Tee Se Itse- moottorikin. ( TSI)

        saa ainakin Saksassa kasattuna/valmistettuna jos niin välttämättä haluat


      • dööner
        Golffin kirjoitti:

        saa ainakin Saksassa kasattuna/valmistettuna jos niin välttämättä haluat

        suomessa ne kasaajat myy kebabbeja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe