moikka. onko kukaan meenyt ostamaan kyseistä merkkiä??
olen yrittänyt saada noputta lisää kevariin, mutta ei ota onnistuakseen :(
olen laittanut 115 suuttimen (aiempi 110)
poistanut "ns" katalysaattorin putken etuosasta. se paranti kestävyyttä, mutta nopeutta ei tuonnut lisää ja yksi minkä parannuksen se toi aikaan, niin kone käynnistyy paljon paremmin nyt.
mutta.. olis kiva kuulla onko kellään vielä kikka kolmosta hihassa, jolla sais vähän nopeutta lisää... nyt kulkee noin 80 km /H ???
jonway 125
22
7284
Vastaukset
- pikapaketti
Siellä äänenvaimentimessa on toinen katalysaattori ja hiton ahtaat putket. Itse nostin neulaa pykälällä, vaan tuskin sillä ol merkitystä. 90 kulkee ja siinä loppuu välitykset. Kierrokset alkaa olla punasella. Välitystä pitäs saada jollain multivarilla lisää tai perävälityksiä vaihtaa.
hmm.. olisko variaattorissa sitten joku holkki joka estaa nopeuden nousun, niin kuin moposkoottereissakin on ???
ja onko pakoputki muuten vaikee hajoittaa silleen, että sen saa myös takaisin kuosiin ??- pikapaketti
tapioantero kirjoitti:
hmm.. olisko variaattorissa sitten joku holkki joka estaa nopeuden nousun, niin kuin moposkoottereissakin on ???
ja onko pakoputki muuten vaikee hajoittaa silleen, että sen saa myös takaisin kuosiin ??Ei ole holkkia tai prikkaa variaattorissa.
pirullinen on avata putki.
kaikkea kivaa ohaisissa linkeissä.
http://www.ginospr.com/index.html
http://www.partsforscooters.com/Vehicle-Type/Engine-GY6
http://www.scootdawg.com/
http://www.buggydepot.com/store/index.php?main_page=index&cPath=14_47&zenid=cbaef7bc202ea3fa4198cb75b1e2eb73
http://store.scootertronics.com/hipescpa.html - *tapioantero*
pikapaketti kirjoitti:
Ei ole holkkia tai prikkaa variaattorissa.
pirullinen on avata putki.
kaikkea kivaa ohaisissa linkeissä.
http://www.ginospr.com/index.html
http://www.partsforscooters.com/Vehicle-Type/Engine-GY6
http://www.scootdawg.com/
http://www.buggydepot.com/store/index.php?main_page=index&cPath=14_47&zenid=cbaef7bc202ea3fa4198cb75b1e2eb73
http://store.scootertronics.com/hipescpa.htmlkiitti näistä tiedoista ja linkeistä :)
jos keksitään jotain, niin laitetaan kirjoittaen lisää :)) - hylsy
*tapioantero* kirjoitti:
kiitti näistä tiedoista ja linkeistä :)
jos keksitään jotain, niin laitetaan kirjoittaen lisää :))Ota 3-4mm pois siitä variaattorihylsystä (lyhemmäksi)..muuttaa vähän välityksiä, mutta remmi pysyy vielä jykevästi kolossaan..katso kuitenkin, että kiristyksen kierteet riittävät vielä kiristämään koko paketin. Huippuja tuli lisää mulla n.5km/h .. tosin jotkut väittävät saaneensa jopa 15km/h lisää..sitä en usko. Tilaukseen laitoin 115mm variaattorilevyn (alkuperäinen 108-110mm) pidennetyllä rampilla...saas nähä auttaako asiaa.
Tällä hetkellä kulkee tuulettomassa säässä 90km/h tehofiltterillä ja pakoputki aukastuna.
- ehkäskoderisti
Olisin kysynyt ihan käytännön kokemuksia kyseisestä Jonway 125 cc skootterista... Onko vakaa ajettava? Onko hajoillut jotain osia, saako varaosia jne. Vähän arveluttaa hankkia noin edullista skodea, ei voi olla kunnollinen jos maksaa noin vähän.
Arvostaisin tosiaan vastauksia. Kiitos!- *tapioantero
täytyy kai sitten ruveta tutustumaan variaattoripuoleen. tossin tällähetkellä täysin tuntematon juttu mulle.. hmmm
jonway on ajettavuudeltaan ok. tosin nopeutta yritän hakea kokoajan lisää, sillä nyt kulkee noin 85-90 km/h
alussa oli jos jonkinlaista osavikaa, mutta vihonen toimitti kaikki osat ihan hienosti. ei ollut ongelmia sen suhteen. vaikuttaa rehdiltä liikkeeltä :)
sen kestävyydestä en voi sanoa mitään, sillä minulla ajettu vasta noin 500 km - keppi 1
*tapioantero kirjoitti:
täytyy kai sitten ruveta tutustumaan variaattoripuoleen. tossin tällähetkellä täysin tuntematon juttu mulle.. hmmm
jonway on ajettavuudeltaan ok. tosin nopeutta yritän hakea kokoajan lisää, sillä nyt kulkee noin 85-90 km/h
alussa oli jos jonkinlaista osavikaa, mutta vihonen toimitti kaikki osat ihan hienosti. ei ollut ongelmia sen suhteen. vaikuttaa rehdiltä liikkeeltä :)
sen kestävyydestä en voi sanoa mitään, sillä minulla ajettu vasta noin 500 kmostin 125 viime vuonna,oli heti sellanen sähkö vika et kun laittoi virta avaimen vasemmalle loppuun-ratti lukkoon..meni sulake..melkein aina..en korjauttanut,,laitoin katkasijan..no kulki hyvin noin 80km..kunnes vesisatees kastui paikat,,suodatin kotelos 10 senttiä vettä..porasin alhaalta pienen reijän .et vesi ei jää..jos pääsee..1 mm reikä..keskelle suodatin koteloa,,kun suodatin ympärillä..vaihdoin suodattimen .hain motonetistä saman laisen auton suodattimen..malli mukana.maksoi 8 eu..ja taas mentiin..noin 3000km.talvi ja talliin..nyt syksyllä ei sit millään käyntiin..uudet bensat tankis,kävi 4 sekunttia kun laitoin bensaa suoraan yläkannen kautta..mut ei saa bensaa kaasuttajan läpi..mikä vikana......tyhmä kysymys..ei vaan lupaakkaan..bensaaa tulvii yli..onko koho jumis,,vai se suutin tukos,,t keijo
- 9000km takana
keppi 1 kirjoitti:
ostin 125 viime vuonna,oli heti sellanen sähkö vika et kun laittoi virta avaimen vasemmalle loppuun-ratti lukkoon..meni sulake..melkein aina..en korjauttanut,,laitoin katkasijan..no kulki hyvin noin 80km..kunnes vesisatees kastui paikat,,suodatin kotelos 10 senttiä vettä..porasin alhaalta pienen reijän .et vesi ei jää..jos pääsee..1 mm reikä..keskelle suodatin koteloa,,kun suodatin ympärillä..vaihdoin suodattimen .hain motonetistä saman laisen auton suodattimen..malli mukana.maksoi 8 eu..ja taas mentiin..noin 3000km.talvi ja talliin..nyt syksyllä ei sit millään käyntiin..uudet bensat tankis,kävi 4 sekunttia kun laitoin bensaa suoraan yläkannen kautta..mut ei saa bensaa kaasuttajan läpi..mikä vikana......tyhmä kysymys..ei vaan lupaakkaan..bensaaa tulvii yli..onko koho jumis,,vai se suutin tukos,,t keijo
Että ko.skodessa ainakin omassani oli tämä automaattinen alipaineella toimiva bensahana ohitettu ja tankista tuleva polttoaineletku kytketty suoraan kaasuttimeen. Huomasin kun tein ensimmäsen venttiilien säädön, jolloin tankki täytyy irroittaa. Luulen että sinun koneessasi on sama juttu ja jos kaasuttimen neulaventtiili vuotaa hiukan niin ajan kanssa bensaa on imukanavat täynnä, jolloin varmasti myös tulppa kastuu ensimmäsellä starttauksella. Kytke alipainehana toimintaan. Kuivaa tulppa. Syytä olisi myös polkea muutaman kerran käynnistin polkimesta, tulpan irti ollessa, niin liiat bensat pääsisi pois sylinteristä. Virta ei saa olla päällä, koska kipinä tulpanhatussa voi aiheuttaa vaikka tulipalon.
- edelliseen
9000km takana kirjoitti:
Että ko.skodessa ainakin omassani oli tämä automaattinen alipaineella toimiva bensahana ohitettu ja tankista tuleva polttoaineletku kytketty suoraan kaasuttimeen. Huomasin kun tein ensimmäsen venttiilien säädön, jolloin tankki täytyy irroittaa. Luulen että sinun koneessasi on sama juttu ja jos kaasuttimen neulaventtiili vuotaa hiukan niin ajan kanssa bensaa on imukanavat täynnä, jolloin varmasti myös tulppa kastuu ensimmäsellä starttauksella. Kytke alipainehana toimintaan. Kuivaa tulppa. Syytä olisi myös polkea muutaman kerran käynnistin polkimesta, tulpan irti ollessa, niin liiat bensat pääsisi pois sylinteristä. Virta ei saa olla päällä, koska kipinä tulpanhatussa voi aiheuttaa vaikka tulipalon.
skootteri jonway 150
- jonway34453
edelliseen kirjoitti:
skootteri jonway 150
mihin tos jonway sulakeen toinen pää tulee kiinni ku itsellä se ei mee minnekkään
- S Hessu
Kyseisessä Skodessa on kiinalainen GY6 125 cc mootori. itse tein kaikki mitä nyt voi, jyrkempi nokka-akseli ei toiminut, 30 mm kaasari ei toiminut, lopulta 160 cc sylinteri sen jälkeen kiipes kyllä mäet paremmin mutta nopeus 80-90 välillä, eli vaikka olis 1000 cc mootori niin noilla kieroksilla (7500-8000) ei kulje kun 80-90 niillä välityksillä mitkä skodessa on, pitää saada voimaa pirusti lisää että vois laittaa harvemman välityksen tai kierokset saada 10000 niin sitten kulkis noin 100 mutta voiman lisääminen tai kierosten nosto miltei mahdoton tehtävä
- S Hessu
Niin tein vielä senkin eli pakputuken laitoin alusta lopuun uuden, etuputken pakoaukosta äänenvaimentimeen 32 mm putkesta (alkuperäinen on 25 mm) sitten ostin Hodan 900cc äänenvaimentimen lyhensin sitä 10 cm sisään menopäästä (se pönttö on alkupäästä puoleenvälliin ihan tyhjä) tämän tempun jälkeen oli ulostulo reikä 40 mm ja ääni miellyttävä murina ei kova mutta kulku oli edelleen 80-90 , se vielä etukäyrästä kun mitaa niin on 32 mm mutta sisällä on toinen putki mikä on vaan 25 mm näkyy kuvissa, tästä osoiteessa on kuvia pakoputkesta
http://www.aijaa.com/mrocess.php - S Hessu
S Hessu kirjoitti:
Niin tein vielä senkin eli pakputuken laitoin alusta lopuun uuden, etuputken pakoaukosta äänenvaimentimeen 32 mm putkesta (alkuperäinen on 25 mm) sitten ostin Hodan 900cc äänenvaimentimen lyhensin sitä 10 cm sisään menopäästä (se pönttö on alkupäästä puoleenvälliin ihan tyhjä) tämän tempun jälkeen oli ulostulo reikä 40 mm ja ääni miellyttävä murina ei kova mutta kulku oli edelleen 80-90 , se vielä etukäyrästä kun mitaa niin on 32 mm mutta sisällä on toinen putki mikä on vaan 25 mm näkyy kuvissa, tästä osoiteessa on kuvia pakoputkesta
http://www.aijaa.com/mrocess.phpvalokuvien osoitte ei oikeen onistunut mutta jos nyt
http://www.aijaa.com/v.php?i=6938498.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6938499.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6938500.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6938501.jpg - joo joo...
olet nähnyt skootterisi suhteen. Itse luovuin kiinalisista toissa kesänä. Yhden Jonwayn 125 cc:n myös omistaneena. Neljä niitä tuli hankittua mutta ainoastaan se ensimmäinen 50 cc Fude sport oli hintansa arvoinen. Toimi sentään 4 vuotta joten kiinalainen on ihan ok, nuoren parin vuoden käyttöjaksolle. Nykyinen on Piaggio ja kulkee sen minkä pitää jopa moottoritiellä. Rajoitin pätki vasta kun 155 km/h oli mittarissa. No se 100km/h kyllä riittää minulle enkä muuta osta kuin eurooppalaista sootteria....
- S Hessu
joo joo... kirjoitti:
olet nähnyt skootterisi suhteen. Itse luovuin kiinalisista toissa kesänä. Yhden Jonwayn 125 cc:n myös omistaneena. Neljä niitä tuli hankittua mutta ainoastaan se ensimmäinen 50 cc Fude sport oli hintansa arvoinen. Toimi sentään 4 vuotta joten kiinalainen on ihan ok, nuoren parin vuoden käyttöjaksolle. Nykyinen on Piaggio ja kulkee sen minkä pitää jopa moottoritiellä. Rajoitin pätki vasta kun 155 km/h oli mittarissa. No se 100km/h kyllä riittää minulle enkä muuta osta kuin eurooppalaista sootteria....
Ei ole enään kiinalaista nyt on Kymco EGO ja kulkee 110 helpolla eikä ole tarvetta viritellä, 3000 km tuli 2½ kuukautta ajellessa keskikulus 3,2 l sadallakilometrillä, kiinalaista kun oikeeen koitin saada kulkemaan niin nopeutta ei tullut mutta kulutus oli varmaan 6 l sadalla, että näin
- S Hessu
S Hessu kirjoitti:
Ei ole enään kiinalaista nyt on Kymco EGO ja kulkee 110 helpolla eikä ole tarvetta viritellä, 3000 km tuli 2½ kuukautta ajellessa keskikulus 3,2 l sadallakilometrillä, kiinalaista kun oikeeen koitin saada kulkemaan niin nopeutta ei tullut mutta kulutus oli varmaan 6 l sadalla, että näin
Jos jotain kiinostaa minulta lötyy 180 cc pytty ja 2 mäntää (isompireikänen kansi jäi paikalle kun myin pois) sitten on 30mm kaasari ja siihen sopiva imukäyrä ja vielä jyrkempi nokka-akseli, 150€ lähtee ja osat ovat uusia, 180 cc pyttyja mäntä maksaa 70€ nokka-akseli 60€ , kaasari ja imukäyrä 75€ Saksassa
- joo joo...
S Hessu kirjoitti:
Ei ole enään kiinalaista nyt on Kymco EGO ja kulkee 110 helpolla eikä ole tarvetta viritellä, 3000 km tuli 2½ kuukautta ajellessa keskikulus 3,2 l sadallakilometrillä, kiinalaista kun oikeeen koitin saada kulkemaan niin nopeutta ei tullut mutta kulutus oli varmaan 6 l sadalla, että näin
mutta erittäin laadukas skootteri. Kaikki tuntemani ovat olleet Kymcoon tyytyväisiä. Jos Kymcosi on 125 cc ja kulkee 110 km/h niin kaikki kohdallaan. Ei ne eurooppalaiset 125 cc sen kovempaa kulje. Kiinalaisten skoottereiden elinkaari on hyvin lyhyt mikäli ei osaa itse korjata niitä. Toimii juuri sen ajan että teini pääsee ajokortti ikään.
- S Hessu
joo joo... kirjoitti:
mutta erittäin laadukas skootteri. Kaikki tuntemani ovat olleet Kymcoon tyytyväisiä. Jos Kymcosi on 125 cc ja kulkee 110 km/h niin kaikki kohdallaan. Ei ne eurooppalaiset 125 cc sen kovempaa kulje. Kiinalaisten skoottereiden elinkaari on hyvin lyhyt mikäli ei osaa itse korjata niitä. Toimii juuri sen ajan että teini pääsee ajokortti ikään.
Satapiikki on ja vesijäähdytteinen kone 8,4 Kw ajettu on nyt 20497 km, ei kuluta öljyä ja toimii hyvin, Taiwan on maa misä niitä tehdään (ei kaukana kiinasta) ja jostain juuri luin että Kymco on maailman suurin mootoripyörä valmistaja, voi olla tosi lötyy noitta Skoottereitakin Kymco merkillä ja 500 cc kone, ja siitä alaspäin vaikka kuinkamonta mallia...........no itse oon tyytyväinen Kymco EGO 125 , kun on ikää yli 60 riittä tuo pikkasen päälle sata hyvin......se vielä elopainoa on noin 125 kg ja kokovisiiri ja silti kulkee hyvin....se huomasin kun kokovisiirin laitoin rupes kulkemaan vastatuulta päin paremmin, kai se ilma menee ohi paremmkin kun edessä ei ole iso äijänmöhkäle, tässä osoite kuviin.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6961657.jpg - mtsfg
S Hessu kirjoitti:
Satapiikki on ja vesijäähdytteinen kone 8,4 Kw ajettu on nyt 20497 km, ei kuluta öljyä ja toimii hyvin, Taiwan on maa misä niitä tehdään (ei kaukana kiinasta) ja jostain juuri luin että Kymco on maailman suurin mootoripyörä valmistaja, voi olla tosi lötyy noitta Skoottereitakin Kymco merkillä ja 500 cc kone, ja siitä alaspäin vaikka kuinkamonta mallia...........no itse oon tyytyväinen Kymco EGO 125 , kun on ikää yli 60 riittä tuo pikkasen päälle sata hyvin......se vielä elopainoa on noin 125 kg ja kokovisiiri ja silti kulkee hyvin....se huomasin kun kokovisiirin laitoin rupes kulkemaan vastatuulta päin paremmin, kai se ilma menee ohi paremmkin kun edessä ei ole iso äijänmöhkäle, tässä osoite kuviin.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6961657.jpgKymco tiputtaa arvonsa nopeasti, vuoden vanhan saa puoleen hintaan.
- expiaggiofani
joo joo... kirjoitti:
olet nähnyt skootterisi suhteen. Itse luovuin kiinalisista toissa kesänä. Yhden Jonwayn 125 cc:n myös omistaneena. Neljä niitä tuli hankittua mutta ainoastaan se ensimmäinen 50 cc Fude sport oli hintansa arvoinen. Toimi sentään 4 vuotta joten kiinalainen on ihan ok, nuoren parin vuoden käyttöjaksolle. Nykyinen on Piaggio ja kulkee sen minkä pitää jopa moottoritiellä. Rajoitin pätki vasta kun 155 km/h oli mittarissa. No se 100km/h kyllä riittää minulle enkä muuta osta kuin eurooppalaista sootteria....
piaggio on yhtä hyvää laatua kuin Fiat autopuolella. En koskisi enään märällä tikullakaan.
- jalat2
250 Jonway on hyvä ja pieni ruokainen. Maahantuonti vain loppunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448199Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432201Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262092- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811647- 301217
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860