Viisumin tarpeessako?

Garryhuhtanen

Hei,
olen lähdössä kesän jälkeen opiskelemaan Kanadaan ja tarkoitus olisi tulla kotisuomeen ennen joulua. Jos paikka vaikuttaa mukavalta, niin kotiyliopisto myöntää stipendin kyllä koko vuodeksikin ja olen pitänyt sitä vaihtoehtoa avoinna, jos paikka miellyttää. Ongelma on kuitenkin opiskeluviisumi tai sen puute. En viitsisi hommata sitä jos tulenkin jo jouluna takaisin. Jos jään sinne koko vuodeksi, niin riittääkö se että käyn jouluna USA:ssa ja saanko sitten jatkaa opiskeluja vaiko tarvitsenko sen viisumin siitä huolimatta?

3

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

kestää yli 90 pv niin tarvitset eli kyllä.

• törmäsin...

Citizenship and Immigration Canada -verkkosivuilta:

"If you wish to study in a short-term course or program
      You do not need a study permit if you are planning to take a course or program in Canada that lasts six months or less. You must complete the course or program within the period authorized for your stay in Canada.

Even if you do not need a study permit, it’s a good idea to apply for a permit before you come to Canada. If you decide that you want to continue your studies in another program after you complete your short-term course or program, you must apply through a Canadian visa office outside Canada for a study permit if you do not already have one."

• Visa asiaa

Jos olet taalla alle 6 kk,et tarvii Viisaa !
      Jos olet kauemmin kuin 6 kk...sitten on pakko
      se olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      174
      8483
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      453
      7657
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3890
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      163
      3726
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3074
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2865
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2081
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2076
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1903
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1841
    Aihe