Sovinko graafiselle alalle kun mulla on astma?

mimina

Olen todella kiinnostunut Graafisesta alasta mutta mua huolettaa että voiko astmaatikko tehdä työtä tällä alalla.?

6

1822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi sopiakin.

Alalla nyt voi olla niin monenmoista työtehtävää, puhelinmyyjästä koneenpesijään. Astma tuskin häiritsee moniakaan työtehtäviä tai toisinpäin. Silkin peseminen tinnerillä tuskin on terveellistä, tietokoneella istumisesta tuskin on haittaa.

Se millaiset tehtävät kiinnostaqvat ratkaisevat.

http://www.mol.fi/webammatti.cgi?ammattialanumero=80&kieli=00

• huolettaa?

muokata koneella valmiita kuvia graafisiin julkaisuihin? Mitäs hiton astmaa tietsikasta saa?

• gratyötön

Jos haluut työttömäksi loppuiäksesi, niin opiskele vain graafista alaa.

• kuuhile

Valmistut graafiselta linjalta painotuotantoassistentiksi ja voin suoraan sanoa, että työnäkymät ovat sen jälkeen aika huonot, ellet sitten hae ammattikorkeakouluun opiskelemaan graafikoksi tai media-assistentiksí yms. Pääsy jatkokoulutukseen on todella haastavaa, sanoisinpa jopa mahdotonta, jos on keskinkertaiset paperit. Työnkuva on vain silloin aika laaja.

Kolmivuotisen perustutkinnan jälkeen voit hakea johonkin mainostaloon, painotaloon, lehtitaloon tai sitomoon töihin. Kiinnostaako sinua se?

Painokoneiden kanssa työskentelevistä ihmisistä on pulaa, ei niinkään ulkoasuntoteuttajista. En sitten tiedä, pahentaako painovärien käyttö astmaa...

• annnnnikkka

Miksi et voisi?
      Itse olen graafisella alalla, siis painoviestintää opiskelen, kovin hengästyttävää hommaa se ei painossa ole, ja vielä vähemmän ut-puolella kun sellä vaan istutaan koneilla.
      Jos siis tätä alaa tarkoitit, niin miksi ei?
      Toisaalta painossa on aika paljon pölyä ja käsitellään vahvoja haisevia litkuja, niin en tiedä oletko niille herkkä..

• altistuu lähes aina

...ja huomioon kannattaa ottaa, että vaikkei vielä olisikaan herkkä pölyille ja painossa käytettäville kemikaaleille, ja jos astmaa kerran jo valmiiksi on, niin aika todennäköisesti niille myrkyille altistuu. Ei ehkä heti, mutta jokusen vuoden päästä. Siitä sitten uudelleenkoulutukseen tai työttömäksi. Eli jos tarkoitat graafisella alalla näitä käytännön duuneja, niin ei ehkä astmaatikkona kannata. Jos taas mielessäsi on graafisen alan toimistotyö ja hieman ylempi koulutus, niin siihen ei astmalla ole vaikutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      36
      2899
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      3
      1741
    3. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      120
      1550
    4. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      275
      1331
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      62
      1114
    6. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1083
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      70
      1033
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      127
      1000
    9. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      63
      932
    10. Koetko koskaan kohdanneesi

oikean ihmisen väärään aikaan tai väärässä paikassa?
      Ikävä
      41
      877
    Aihe