Auttakaa hyvät ihmiset. Vanha isäni palelee ja sitten kun saa peittoa (monta) tulee hiki. Hän ei oikein pysty itse peittoja lisäilemään, joten vaatii kärsivällisyyttä kumppanilta lämpötilaa kokoajan säädellä. Olisiko untuvatäkistä apua? Entä tuleeko hirveä hiki, jos sattuu olemaan helle. Sääteleekö peitto todella lämpöä. Tietysti haluamme allergiaystävällisen ja laadukkaan kotimaisen untuvätäkin. Kertokaa kokemuksianne. Kiitän paljon vaivan näöstä.
Untuvatäkki
3
1988
Vastaukset
- Dïina
Meillä on luonnonmateriaalisänky, joka jo sinällään on lämmin ja sen kaverina untuvapeitto oli kyllä ihan liian lämmin, jopa talvella (kerrostalossa). Saattaa toimia paremmin vaahtomuovipatjoilla eli ns. bonneleilla, jotka ei varastoi lämpöä itseensä niin kuin luonnonmatskut.
Untuvapeittoja on monenlaisia ja kannattaakin tutkia niiden paksuutta ja painoa. Meidän peitto oli 500g, ohuempia ja paksumpiakin kyllä löytyy. - siksakk
Hei,
Jyskissä on ainakin ollut jokin untuvatäkki, jossa on lämmönsäätely juttu. Pitää lämmöntasaisena koko yön, jos palelee luovuttaa lämpöä ja jos kuuma niin viilentää. Temprakon nimeltään ja alunperin Nasan kehittämä avaruuspukuihin. Googlettamalla löytyy tietoa ainakin englanniksi. Kuulostaa kyllä hyvältä ja hinta muistaakseni satasen luokkaa. Tosin ei ole kotimainen, mutta käsittääkseni pohjoismainen? - dfghjkl
Mun ehdoton suosikki on villatäkki! Lähtee kolotuksetkin. Kylmällä lämmin ja kuumalla viileä. Tosi ihana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265