3000-sarjan verkun tyyppiviat

mitä on

Olis dealerilla myynnissä mf-3060, ajettu 6000h, ei oo rempattu. Mitä tuosta kannattais kattoa? Vai jättää liikkeeseen.

7

5093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Monet kehuvat sitäkin mallia vuolaasti. Olen kuullut mm. nostolaite sähköboxien vioista. Ehkä ei kuitenkaan mikään iso ongelma?
      Toinen vikojen aihe ollut vaihdelaatikko. Siis ainakin ne missä on se suunnanvaihdon H- kaava (A B).

      Tosiaan, olen kuullut kyseisestä koneesta paljon kehujakin. Viimeisimmät vuosimallit kai laatikoltaan parempia.

      • paljonn pahaa

        .... No aski oikeastaan ainut suurempi ongelma. Se nl sähköhomma aika pieni riesa jos tietää mitä tekee.

        16 16 askit hyviä

        32 32 askit pahoja

        nl ohjausboksi on kuralle, vedelle ym alttiissa paikassa. Tunnusteluanturit menee vaihtoon jossain vaiheessa.

        A4.248 moottori ei kovin kehuttava. Toimii kyllä ja kestää pitkään, mut ahtamattomana mopo, eikä ahdettunakaan mikään unelma.

        Hytti TOOSI HYVÄ!!!! Ei monessa koneessa vieläkään parempaa. Näppärä kone, nätti katsella ja mukava työskennellä.

        Itse ottaisin 16 16 askillisen nätin alle 100 hp koneen, mutten 32 32 yli sataheppasta mistään hinnasta...


      • käyttäjältä
        paljonn pahaa kirjoitti:

        .... No aski oikeastaan ainut suurempi ongelma. Se nl sähköhomma aika pieni riesa jos tietää mitä tekee.

        16 16 askit hyviä

        32 32 askit pahoja

        nl ohjausboksi on kuralle, vedelle ym alttiissa paikassa. Tunnusteluanturit menee vaihtoon jossain vaiheessa.

        A4.248 moottori ei kovin kehuttava. Toimii kyllä ja kestää pitkään, mut ahtamattomana mopo, eikä ahdettunakaan mikään unelma.

        Hytti TOOSI HYVÄ!!!! Ei monessa koneessa vieläkään parempaa. Näppärä kone, nätti katsella ja mukava työskennellä.

        Itse ottaisin 16 16 askillisen nätin alle 100 hp koneen, mutten 32 32 yli sataheppasta mistään hinnasta...

        32 vaihteinen kestää asiallista käyttöä aivan riittävästi.
        Ongelmat aiheutuvat a/b alueen vaihtamisesta liian suurella nopeudella, kyseisellä vaihteistolla se tulee tehtyä maantieajossa raskaammilla kuormilla.
        Itsellä käytössä 3060T, mitatut tehot 110hv.
        Tunnit yli 14000.
        Kytkin aiheuttanut suurimmat remontit 6000h välein.
        Sähköviat olleet lähinnä laturissa, tosin kaikki liittimet käsitelty CRC:llä noin 3v.välein.
        Nostolaitteen poikkiakseli kulunut väljäksi.
        Moottori alkaa olemaan lievästi "väljä", huohottaa kuormitettaessa ja -15 astetta kylmemmästä tarvii lohkolämmitintä tai useita yrityksiä.
        Asiallisesti pidetystä saa vielä vuosiksi hyvän koneen.


    • Sivusta seurannut

      nii että joo..nuapurin isännällä on tommonen peli, osti sen uutena ja on huoltanu sitä säännöllisesti ja tietääkseni ei mitään isompia ongelmia oo ollu...tunteja nyt varmaan yli 8000 h ja ei ou helpolla piässy...ylisuuria työkoneita vedelty kesät perässä yms. Joten jos huolletun koneen ekalta omistajalta löydät ni eikun vaan...en usko et petyt.Ja toi kone oli muuten 36 36 lootalla ..

      • malleissa

        pitäis kyllä olla 16 16 aski kaikissa. A ja D malleissa 36 36 askit.

        Emmäsit tiedä, mut ainakin meillä ison sorakärrynvedossa isot 3000 sarjan massikat ei laatikon puolesta kestäneet mitään. Ja taas 3600 sarjan koneissa ei sitä rääkkiä kestänyt perä. Nykyisin vetureina on olleet Casen Magnumit ja perustekniikassa ei ole ongelmia ollut, käyttötuntimäärä on meillä vähintään 12000 tuntia ennen vaihtoa. Massikan ohjaamo tosiaan oli ihanteellinen ja muutenkin tykkäsin koneesta kokonaisuutena enemmän kuin Natikoista, mut 50 000 markan remontti toisensa perään ei oikein käynyt laatuunsa.


      • Kestää
        malleissa kirjoitti:

        pitäis kyllä olla 16 16 aski kaikissa. A ja D malleissa 36 36 askit.

        Emmäsit tiedä, mut ainakin meillä ison sorakärrynvedossa isot 3000 sarjan massikat ei laatikon puolesta kestäneet mitään. Ja taas 3600 sarjan koneissa ei sitä rääkkiä kestänyt perä. Nykyisin vetureina on olleet Casen Magnumit ja perustekniikassa ei ole ongelmia ollut, käyttötuntimäärä on meillä vähintään 12000 tuntia ennen vaihtoa. Massikan ohjaamo tosiaan oli ihanteellinen ja muutenkin tykkäsin koneesta kokonaisuutena enemmän kuin Natikoista, mut 50 000 markan remontti toisensa perään ei oikein käynyt laatuunsa.

        ittellä on kolme kys rattoria...vanhimmalla ajettu n.24000h ja yhä jytää hyvin..pari kertaa kansipahvi vaihdettu koneelle ei juuri muuta sit tehtykään...harmi vaan että näin vahvoja konehia ei tahro saara mistään nykyjään...


      • noi meidän
        Kestää kirjoitti:

        ittellä on kolme kys rattoria...vanhimmalla ajettu n.24000h ja yhä jytää hyvin..pari kertaa kansipahvi vaihdettu koneelle ei juuri muuta sit tehtykään...harmi vaan että näin vahvoja konehia ei tahro saara mistään nykyjään...

        magnumitkin on olleet kun uudet liian kalliita urakkamiehelle. Tai siis ainakin mulle. No eipähän ole liikaa hienouksia jotka vuosien saatossa sitten alkaavat tilttaamaan. Taitaa noiden uusien koneiren kanssa olla niin että ne olis todellakin vaihdettava 2 vuoden välein jos meinaa että ne pelaa. Tulee vaan niin pirun kalliiksi että loppuu voi leivän päältä. Yhdestä magnumista maksoin 34 000 euroa, muut on ollu alle sen. Jos ajan niillä 6000-8000 tuntia per kone ja myyn ne 15 000 euroa kappale, on tunti aika halpaa. Uusia 2 vuoden välein vaihtamalla ei tohon pääse millään. Se onkin sitten kaikki pois käteen jäävästä voitosta. Ei sillä liho kun jobbarit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

      Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe