Kesätyön palkka.

dsy

Moi!!

Oon 14 vuotta ja meen kesätöihin yhteen yritykseen ja saan siitä älyttömän hyvää palkkaa mun ikäselle..Kesäkuussa oon 20 päivää ja tienaan 1050 euroa :D..Siivoan siellä ja teen tietsikalla jotain koodinumeroita joihinki tuotteisiin ja kirjottelen asiakkaille laskuja.
Aika kumma mut tuohan on aika iso summa mun ikäsille ja en oo vielä ees 15 vuotta :D
Mikähän on normaali kesätyöpalkka tossa ajassa suunilleen alle 18 vuotiailla? O.o?

39

27099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juujuu

      en tiiä onko toi viesti provo vai mitä mutta..

      onko palkkasi bruttona vai nettona? eli onko siitä otettu verot pois? tai kannattaa ainakin pitää huolta ettei palkka mene yli 1200 euron, silloin menee about 30% veroja.. muuten sulla voi olla nollaverokortti (ei mee veroja)

      mulla 15-vuotiaana tuntipalkka oli n. 3,5€. kuukaudessa kertyi sitten jotain 500€ nettona. kunnalla olin töissä.

      tosin 14-vuotiaana yhellä yrityksellä palkka oli 5€ tunnissa.

      eli palkkasi on hyvä.

      • dds

        Palkasta ei ole otettu veroja pois enkä joudu maksamaan niitä.onneks.


      • ......
        dds kirjoitti:

        Palkasta ei ole otettu veroja pois enkä joudu maksamaan niitä.onneks.

        Varmasti joudut veroja maksamaan, olit sitten minkä ikäinen tahansa. Ellet sitten tee pimeänä. Kyllä ne nyhtävät kaiken minkä saavat, itse olin kurkkuja istuttamassa viime kesänä viikon verran, palkkaa sain about 230e ja siitäkin vietiin verot, jotka olivatkin ruhtinaalliset 2,50e.


      • Milkakuu
        ...... kirjoitti:

        Varmasti joudut veroja maksamaan, olit sitten minkä ikäinen tahansa. Ellet sitten tee pimeänä. Kyllä ne nyhtävät kaiken minkä saavat, itse olin kurkkuja istuttamassa viime kesänä viikon verran, palkkaa sain about 230e ja siitäkin vietiin verot, jotka olivatkin ruhtinaalliset 2,50e.

        Ei välttämättä joudu maksamaan veroja, riippuu verokortista. Mulla oli tossa pari vuotta takaperin verokortti, jolla sain tienata 2300 euroa vuodessa ilman, että meni veroja ja nyt on verokortti, jolla saan tienata 1300 euroon asti ilman veroja vuodessa. Menen kyllä vaihtamaan tuon verokortin, kun kuitenkin kesäksi olen kokopäivätyöhön menossa ja sitten syksyllä paikkailen sijaisuuksia.


      • daijuss

        daiju. ei 14v lapsi mitään veroa maksa. puhtaana käteen. eiks toi joku kampanja juttu oo että 2 viikkoa töissä, tienaa tonni tai jtn. on toi kyl aika himo palkka kun ite saan kuukaudesta 1400e ja oon sentää täysikänen, verothan tietysti tuosta poistetaan ja käteen jää huonommat rahat kuin ketjun aloittajalle.


      • virasto
        ...... kirjoitti:

        Varmasti joudut veroja maksamaan, olit sitten minkä ikäinen tahansa. Ellet sitten tee pimeänä. Kyllä ne nyhtävät kaiken minkä saavat, itse olin kurkkuja istuttamassa viime kesänä viikon verran, palkkaa sain about 230e ja siitäkin vietiin verot, jotka olivatkin ruhtinaalliset 2,50e.

        verotonta kahdeksaantoista ikävuoteen saakka kunnes saat verokortin


      • rgg
        ...... kirjoitti:

        Varmasti joudut veroja maksamaan, olit sitten minkä ikäinen tahansa. Ellet sitten tee pimeänä. Kyllä ne nyhtävät kaiken minkä saavat, itse olin kurkkuja istuttamassa viime kesänä viikon verran, palkkaa sain about 230e ja siitäkin vietiin verot, jotka olivatkin ruhtinaalliset 2,50e.

        alaikäisellä on portaikko verokotti, eli vähän yli 1000€ asti verottomana.


    • cutt

      Siis ei ole olemassa mitään "normaalia palkkaa" tietyn ikäisille, vaan palkka riippuu siitä, missä on töissä ja millasia hommia siellä tekee.

      Itse olin viime kesänä kirjastossa tuntipalkalla 4,5 e. Vajaan 500 euroa sain kuukauden työjaksolta.

      • ggg

        No ootte te ainaki paskoissa töissä ollu.Itellä oli viime kesänä 7e tunti ja kesässä tienasin 2400e,ja olin 16v.Että sori GG :D


      • 421435
        ggg kirjoitti:

        No ootte te ainaki paskoissa töissä ollu.Itellä oli viime kesänä 7e tunti ja kesässä tienasin 2400e,ja olin 16v.Että sori GG :D

        Jep, mutta meikäläisen palkka on 4k/kk. En tosin tiedä miten tälle palstalle eksyin - huvitti kuitenkin ilmoittaa.


      • plaa
        421435 kirjoitti:

        Jep, mutta meikäläisen palkka on 4k/kk. En tosin tiedä miten tälle palstalle eksyin - huvitti kuitenkin ilmoittaa.

        Eli 4000€/kk ?


    • fyfuyu

      Teen siis sitä "pimeetä työtä" eli en maksa veroja koska sitä ei ilmoteta kellekkää.

    • hgueohg

      Saan ensviikol alkavasta kesätyöstä grillillä 7e/tunti(sis. iltalisä)....ja siitä siis verot pois :P

    • cipaa

      Itse (17) saan koko kesältä 700€ progressiivinen provikkapalkka. Eli saan tuon 700€ joka tapauksessa ja provikkaa jokaisesta myydystä. Provikka kasvaa aina tietyin rajoin. tarkoitus olisi haalia sellainen 1400-2000€ kesältä.

      Sulla on tosiaan hyvä palkka. Viime kesänä itselläni oli palkkana 200€/vk ja olin 3 vk töissä.

      • dfdfgdfg

        hmm, pimeetä työtä..
        et siis saa mitään vakuutusta, jos sulle käy jotain etkä esim työtodistusta :s
        oma ongelmas :D

        mul on 6e/h palkka, oon myymässä marjoja... aika huono, mutta parempi ku ei mitää (:


    • palkka juoksee, minä kävelen

      n. 1200€/kk(5pvä viikko, 8h päivä) verotuksen jäljiltä siis, työ on pääasiassa heinänleikkuuta. Ikää on jo 18v, mutta tuo heinänleikkuu on mukavan vaivatonta työtä, aivoja ei tarvii pahemmin käyttää :D ...eli työn vaativuuteen nähden saan omasta mielestäni ihan riittävästi massii

      niin ja kuten monet on jo tainnu kommentoida: ei se palkka iästä riipu vaan tehdystä työstä &työpaikasta!

      toki jotkut työnantajat saattavat viilata nuorempia kesätyöläisiä linssiin maksamalla näille vähemmän palkkaa kuin niille jotka osaavat pitää paremmin puoliaan(=yleensä tämä ominaisuus nousee esiin iän myötä)

      • kesätyöpalkka

        on 280€/7h/10pv. eli surkeat 4€ tunnilta.

        toisessa työpaikassa palkkani on 8,3€ tunnilta. saan siis neljässä päivässä saman määrän rahaa mitä saan tämänhetkisessä kesätyöpaikassa.


    • Nimetön

      Eli alkuperäisen kirjoittajan palkka vaikuttaa varsin normaalilta. Pikaisesti laskettuna sellaiset 6,5 €/h.... Mutta muille voisin sanoa, että jos teille tosiaan maksetaa 3-4€/h, niin aika halvalla työnne teette.

      Ikävä kyllä varsin monilla yrityksillä on tapana maksaa melko huonoa palkkaa nuorille. Ja tämä on mahdollista sen takia että useat kesätyöläiset eivät ole virallisessä työsuhteessa, jolloin yritys tai muu yhteisö pystyy kiertämään työehtosopimuksia. .

    • että suomessakin

      harrastetaan tuota lapsityövoiman käyttöä? kerrotko vielä yrityksen nimen?

      • confused

        Tost tuli mieleen et aattelin muuttaa pois noin 16-vuotiaana, nii et olisko mitenkään mahollista maksaa kuukaudessa 1200? Ku eks oo joku 2% mahollisuus et alle 18-vuotias sais vakinaisen työpaikan.


    • royyna

      Aika hyvin kai, mä saan noin 1800 euroo pelkän kesäkuun aikana ja oon 17

    • Rahamies
    • Rikkain

      Mitäs köyhiä täällä on : D

      AP:n palkka on 1050€/kk=262,5€ viikossa=52,5€ päivältä ja olettaen että työpäivä kestää 8h niin 6,56€ tunnilta. Ei mikään ihmeellinen, itse olen kesätöissä ja palkka on 9,5€ tunnilta.

    • tri98tu

      Oottekseste jotain köyhiä vai... Saan yleensä kuukaudessa noin 1000 euroa äitiltä ja iskältä shoppailurahat. Joten ei kesätöihin pitkään aikaan.

      • mage_ja_wiljam

        Ei viddu Meil Samat!!!11 :DDD


      • Huh huh

        No tähän viestiin ei voi kyllä sanoo muuta ku että onnee työnhakuun ilman työkokemusta XD


    • lapin miehiä

      Ite oon Norjassa hitsaajana, palkka 9000€/kk

    • apua4

      Paljonkohan mahtais saada Salesta tunti palkkaa enskesänä?

    • reaggre

      saan 5e/päivä ku lannotan, leikkaan nurmee jne. vituttaa tämmöset lellityt paskiaiset..

    • djghfh

      Olin kesällä 2 viikkoo kirjastos 440e 6h/päivä ja 15 v

      • 14v

        Olin supermarketissa töissä ja sain noin7.20€/tunti...kuukaudessa joku vähän päälle yheksän sataa....olin yks viikon loppu kans siellä sain melkein 200 € koska tuli viikonloppu lisät:)


    • elämä

      Mielestäni tuo palkka on suht hyvä sillä eikö 1500 asti saa tienata ihan verottomana?

      Itse olen teitä hieman vanhempi ja teen kahta työtä. Tuntipalkkani toimistossa on 10,50 tunti normaali työviikko on sen 37,5h. Palkkani tosin nousee kun käyn työpaikan järjestämän kurssin loppuun.
      Viikonloput olen kaupassa, jossa tuntipalkkani on 9,89/h iltalisät/lauantailisät/sunnuntain tuplat.

      Eli kyllä teille nuoret maksetaan kuitenkin ihan hyvin.

    • morovaan

      Oman alan töitä, 17v, tyttö ja 11,5€/h.

    • apulainen15

      Kunna terveyskeskuksessa Vuode/hoivaosastolla 15.v. ja palkka 250 e 2 vk

    • jaaaaaaaaaaaaaaaa

      voitteko vittu sanoo et mis ootte ollu töis eikä vaa lesoo niist palkoist vittu ei toi auta ketää jos sanotte vaa et 'juu vittu meitsi sai 20e/t' siis mitä vittuu et 'k.' haluutteko jakaa että mis ootte ollu töis nii meitsiki pääsis vähä rahan seas uimaan! kiiiiitoooooos

    • haluanmopon

      samaa mieltä olen tämän jaaaaaaaaaaaaaaaa:n kanssa. Kertokaa ni ois jotai hyötyäki

    • Anonyymi

      KUulkaa kurvät

    • Anonyymi

      Tiedän montakin paikkaa mis oli 8-11 e tuntitaksa

    • Anonyymi

      Mun tuntipalkka 12.50

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2331
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      911
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe