Nuoruus ja hulluus?

marjapensas

Oletko kokenut sen , kaikkihan toki on nuoruuden kokeneet, mutta se hulluus,
(kokeilunhalu ja uhkarohkeus)?
Aloitan omalla ensimmäisellä, ”hullunhauskalla” kertomuksella.

Olin viistoista ja risat, kun se ensimmäinen poikakaveri ilmestyi..
”Vau” sillä oli moottoripyörä, jonka kyydissä sitten sain istuskella.
Ei sitä monet siihen aikaan ”motskarin” takapenkillä saaneetkaan olla.
Mukavaahan se oli, mutta sitten halusinkin siihen etupenkille,kuskin paikalle.
No pitkän keskustelun
jälkeen ja sain luvan koittaa, arvatkaapas kuinka kävi?
Arvet polvessa, vieläkin muistuttaa siitä.
Tulihan sitä kokeiltua yhtä sun toista, mutta asia kerrallaan.

38

2294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

tarjosi minulle moottoripyöräkyydin kauppaan. Olisi kolme paikkaa, mistä voi pitää kiinni. Valitsin sen heikoimman, jonkinlaisen remmin, joka katkesi, kun poika näytti kuinka startataan. Lensin leuka edellä asfalttiin ja lokasuoja repi suuren haavan sääreen. Vieläkin on arpi muistona. Sen koommin en ole ollut pyörän kyydissä, vaikka tuolloin kauppareissu tehtiinkin.

• Olin varmaan joku seitsemäntoista, kun isä osti skootterin, 175 kuutioisen, joku Cezeta tai sinnepäin.

Tietysti minun piti sillä ajella, vaikka kortista ei ollut tietoakaan. Ei onneksi koskaan sattunut mitään, ajelin aika paljonkin.

Tällä järjellä mikä mulla nyt on en ajaisi pätkääkään. Ihme, että isä sen hyväksyi, sillä kyllä hän yleensä komennon piti.

Myöhemmin poikakaverilla oli moottoripyörä ja kyllä minun senkin hanikoihin piti päästä.
      Kaiken lisäksi olen aina ollut vauhtihullu - kaahaan vieläkin. Sakoilta olen säästynyt, paitsi kerran sain sakot "kaljuista" renkaista ja se oli isännän syy.

• tuntemattoman moottoripyörälijän kyytiin.Koko illan jonka olin kylässä olin ihan rauhaton kun kuulin moottoripyörän äänen.
        Sitten lähdimme ulos ja siihen hurhati moottripyörä.Halusi kyytiin ja minä hyppäsin vain taakse. Onneksi oli kunnollinen mies.Toi takaisin ja kaverit oli ihmeissään että minne minä menin.Miten sinä uskalsit,en ajatellut muuta kun että on ihanaa päästä kyytiin.Sitten vasta jälestäpäin ajattelin.

• marjapensas evk

Taisi olla 250 kuutioinen Java, muistaakseni, heh, löytyiköhän sellaista? Taisi mennä ulalle, niin kuin ajonikin?

• marjapensas evk

onko tullut käytyä omena varkaissa, käveltyä sillan kaiteilla, tultu kotiin keskellä yötä tansseista,
      kävellen pimeää tietä yksin useita kilometrejä, sun muuta sellaista mitä kauhistelisit tänä päivänä?

• folk

Jos satutte muistamaan,niin nailonit oli silloin 50 luvun lopulla kova sana.
        Ja kun tyhmiä oltiin,niin ne jalassa sitten mentiin talvellakin tansseihin.
        Kerran sitten tulin puolen yön aikaan tansseista kotiin ja bussilta oli jokunen kilometri käveltävä.
        Jonkun verran oli pakkasta.
        Lehdessä oli ollut uutinen,että joltain tytöltä olivat jäätyneet nailonit kiinni jalkoinin ja piti jalat amputoida.
        Siinä sitten kotiin juostessa ei auttanut kun laskea ne nailonit nilkkoihin ja juosta paljain säärin kotiin.
        Silloinhan ei vielä oikein varsinaisia talvikenkiä tanssimatkalla käytetty,oli ne korkokengät ja sitten päälyskengät(elefantti tossut) kumiset niiden päällä.
        Kyllä sitä on pitänyt olla hullu.

• marjapensas evk
        folk kirjoitti:

Jos satutte muistamaan,niin nailonit oli silloin 50 luvun lopulla kova sana.
        Ja kun tyhmiä oltiin,niin ne jalassa sitten mentiin talvellakin tansseihin.
        Kerran sitten tulin puolen yön aikaan tansseista kotiin ja bussilta oli jokunen kilometri käveltävä.
        Jonkun verran oli pakkasta.
        Lehdessä oli ollut uutinen,että joltain tytöltä olivat jäätyneet nailonit kiinni jalkoinin ja piti jalat amputoida.
        Siinä sitten kotiin juostessa ei auttanut kun laskea ne nailonit nilkkoihin ja juosta paljain säärin kotiin.
        Silloinhan ei vielä oikein varsinaisia talvikenkiä tanssimatkalla käytetty,oli ne korkokengät ja sitten päälyskengät(elefantti tossut) kumiset niiden päällä.
        Kyllä sitä on pitänyt olla hullu.

Se tapa jatkui vielä kuusikymmentä luvullakin, muodissahan oli mukana oltava.
        Onneksi ei minulle sattunut vakavampaa, mutta tunsin erään jolle kävi samoin,
        Nylonit olivat jäätyneet kiinni, seurauksena kuolio, eli jalat oli amputoitava.
        Se oli tosiaan uhkarohkeaa hulluutta.

• MareNki*

vieläkin...nimittäin istua huimassa vauhdissa prätkän,BSAn takana.En kyllä haluaisi ajaa tädin päälle vaikka olikin hänen vikansa,että tuli isolle tielle pakun takaa.."Onneksi" ei tapahtunut muuta kuin tädin mopo ja sukat rikki.Nailoneilla en ole leikkinyt,mutta muistan tuon jutun,jalka- amputoinnin,elefanttitossut oli minulla lapsena,tansseista tultaessa vaihtosaapikkaat.
      Papuvarkaista meinasi tulla nolot jutut,kun jäätiin kiinni pellot omistavan pojille,jotka uhkasivat viedä latoon tai taloon.Onneksi oman mäen pojat pelastivat,papumaita oli silloin kaupungin liepeilläkin.
      Veneen perässä,siis sellaisen Penta-moottorisen narusta pidin kiinni,olimme kesä-asunnon läheisellä salmella,ja kuinka ollakaan,uimapuku valahti nilkkoihin vauhdissa..toisella kädellä narusta,toisella uikkareista.Pentaa kuljetti komea poika.Ah.
      Olikohan hulluutta,huimaa se oli ja olisin kyllä valmis samanmoisiin juttuihin!;)?

• Helkama.

Kun on ja on ollut ikuinen pessimisti
      ja kotoisin arkalasta, ei ole tapahtunut mitään, ei pettynyt koskaan.

(rahaakin on taasen säästynyt liikaa, kuten jokainen ed. polvi on sanonut,
      liian säästäväisesti on tullut eleltyä)

Jokainen lapseni on olut kuolemanvaarassa,
      on useita kertoja teholtakin soitettu, aamuyöllä, mm.

Yksi tuli yöllä kotiin, paitasillaan, aivan naapuritalosta,
      kaatui 18 asteen pakkasessa, oli jo jäähtynyt johonkin 30–31 ° C.
      --------------------------------------
      Yksi oli uponnut joenrantaan saveen, rankkasateessa, polvia ei näkynyt.
      ----------------------------------------
      Yksi putosi puussa kiipeillessään ja jäi kaulasta roikkumaan.
      -------------------------------------------
      Yksi jäi jalastaan kiinni kahden puun väliin, oli useita tunteja,
      kunnes joku koira löysi.
      --------------------------------------------
      Yksi putosi korkealta, kyynärpään ja käden välistä menivät molemmat luut poikki.
      Silloinkin jatkoimme matkaa,
      kunnes hän illalla sanoi että on kipeä ja vois kyllä lääkäriinkin mennä.

Kerran käytiin lääkärissä,
      lääkäri ei löytänyt mitään, sanoi että eiköhän se siitä parane.

Lapsi nukkui hyvin yönsä, mutta vältti oikeaa kättänsä ja
      joskus kun tönäisi oveen, sanoi että sattuu.
      Kahden viikon kuluttua mentiin lääkäriin,
      oli vielä toinen luu täysin poikki, mutta kyllä sitten tapahtui ja tuli hyvää hoitoa.

Nyt kun kaikki
      ovat tänä vuonna 28 vuotiaita, ei mistään tapaturmasta ole jäänyt mitään vikoja, vaivoja,
      ei ainakaan näy vielä.

• marjapensas evk

No jo on lapsillesi sattunut, sinunkin edestä.
        Voi sinua reppanaa;)

• MareNki***

olet siis viitosten isä!Ja siksi noin paatunut.Huh.
        Toivottavasti olen väärässä;)

• marjapensas ek
        MareNki*** kirjoitti:

olet siis viitosten isä!Ja siksi noin paatunut.Huh.
        Toivottavasti olen väärässä;)

minäkin, mutta "onni yksillä kesä kaikilla";).

• Helkama.
        marjapensas ek kirjoitti:

minäkin, mutta "onni yksillä kesä kaikilla";).

kolme heitä vaan on.

Kaikki muut on unohtanut,
        mutta se hieman tulee joskus mieleen, kun yksi hiukset maahan jäätynenä oli kotioven lähellä.

Aamulehden kantaja löysi.

Hän oli hieman oikaissut suoraan kotiovelle, eikä kulkenut hiekoiettua väylää.

• marjapensas
        Helkama. kirjoitti:

kolme heitä vaan on.

mutta se hieman tulee joskus mieleen, kun yksi hiukset maahan jäätynenä oli kotioven lähellä.

pitikö ne hiukset leikata, että saatiin irti,huh huh;(
        Laitappa kortti niille kahdelle muulle, että testamenttia tässä ajattelin kirjoittaa.

• Helkama. kirjoitti:

kolme heitä vaan on.

lapsiasi ole unohtanut - tarkoitit varmaan niitä muita tapauksia?

Ajattelin vaan, että lieneekö Marjapensaalle tullut väärinkäsitys vai kuinka?

• OliviaKoo

sitä, että uskalsin liftailla nuorempana. Joskus jonkun toisen likan kanssa, joskus yksin, pitkiäkin matkoja.
      Kylmä rinki takalistossa ajattelen nykyisin sitä hullunrohkeutta.

Koskaan ei sattunut mitään ikävää ja siksi kai se liftailu jatkuikin niin kauan, kunnes aloin seurustella ja poikaystävälläni oli auto.

Myös tyttäreni harrasti nuoruusvuosinaan liftausta silloin tällöin ja minä maalailin aina itsekseni piruja seinille.
      Ei käynyt hänelläkään koskaan huonoa tuuria, onneksi.
      Hän ei anna teini-ikäisen lapsensa liftata ja vaarallisempaa se kai nykyään onkin, kun on kaiken maailman pervoja liikkeellä.

• 1943

olen minäkin tyttöystävieni kanssa, melko paljonkin. Silti kauhistuin, kun tyttäreni hiljattain liftasi Lundissa.

• marjapensas

Ja entäs sitten ne telttareissut.
        Kuusikymmentäluvun alussa sitä pistettiin teltta pyörän jopparille, ruokaa kassiin ja lähdettiin,
        viikonloppu retkelle jonnekin rannalle.
        Ei millekään vartioidulle leirintä alueelle, vaan mihinkä kulloinkin. Ei kyllä tänä päivänä uskaltaisi.

• Fridanna
        marjapensas kirjoitti:

Ja entäs sitten ne telttareissut.
        Kuusikymmentäluvun alussa sitä pistettiin teltta pyörän jopparille, ruokaa kassiin ja lähdettiin,
        viikonloppu retkelle jonnekin rannalle.
        Ei millekään vartioidulle leirintä alueelle, vaan mihinkä kulloinkin. Ei kyllä tänä päivänä uskaltaisi.

että pääsen takaisin autokyydillä lavatansseista. Olin 17-vuotias ja naapurin mies vei järven yli moottoriveneellä. En muista, että mitenkään olisi sovittu takaisin hausta. Olin ihastunut kylällä asuvaan mieheen tuntematta häntä kovinkaan hyvin. Kotini oli ihan muualla ja paikka oli vain kesäpaikka.
        Niin vain tulin takaisin Pobedan kyydillä. Se oli sitä ihanaa nuoruutta!

• marjapensas
        Fridanna kirjoitti:

että pääsen takaisin autokyydillä lavatansseista. Olin 17-vuotias ja naapurin mies vei järven yli moottoriveneellä. En muista, että mitenkään olisi sovittu takaisin hausta. Olin ihastunut kylällä asuvaan mieheen tuntematta häntä kovinkaan hyvin. Kotini oli ihan muualla ja paikka oli vain kesäpaikka.
        Niin vain tulin takaisin Pobedan kyydillä. Se oli sitä ihanaa nuoruutta!

minullakaan huolta kotiin paluusta, sitä tuli sen verran tutuksi suurinpiirtein, että samat kyyditsijät,
        kyllä olivat valmiita viemään kotiin, ja kunniallisesti.
        Se onkin sitten eka tarina, kun jouduin "vahingossa" tansseihin,

Minäkin kesäkylässä satakunnassa, muistan ikäni, että se oli joku Säkylän paviljonki, vuosi-61,
        serkkuni poikakaverinsa kanssa "joutui"pitämään minulle seuraa.

Olivat tehneet trehvit kyseiseen paikkaan, mukaanhan sitä oli mentävä, puukengät jalassa;)

Ei siinä mitään, en ollut eläissäni muissa tansseissa ollut, kuin jossain häissä harjoitellut
        joten, eipä ollut tarkoituskaan tanssia, kunhan sai katsella.
        Ja niin teinkin ja nautin musiikista seinän vierustalla, kunnes näin edessäni pokkaavan "söpöläisen",
        melkein kuin James Dean.

Kesti hetken, ennenkuin uskalsin lähteä tanssiin.
        Lattia laudoista, epätasainen, minulla puukengät jalassa.
        Tango soi tanssittiin, pari kertaa putosi kenkä jalasta, arvaappa hävettikö?
        No tanssi loppui, minä pääsin häpeästä, mutta annas olla, kun seuraava tanssi alkoi,
        niin eiköhän sama "söpöläinen" tullut taas pokkaamaan, minä juoksin ulos ja pysyttelin siellä piilossa loppu illan.
        Se siitä eka "oikeista" tansseista.

Hullu nuoruus tai nuoruuden hullut kommelluset?;)

• marjapensas kirjoitti:

minullakaan huolta kotiin paluusta, sitä tuli sen verran tutuksi suurinpiirtein, että samat kyyditsijät,
        kyllä olivat valmiita viemään kotiin, ja kunniallisesti.
        Se onkin sitten eka tarina, kun jouduin "vahingossa" tansseihin,

Minäkin kesäkylässä satakunnassa, muistan ikäni, että se oli joku Säkylän paviljonki, vuosi-61,
        serkkuni poikakaverinsa kanssa "joutui"pitämään minulle seuraa.

Olivat tehneet trehvit kyseiseen paikkaan, mukaanhan sitä oli mentävä, puukengät jalassa;)

Ei siinä mitään, en ollut eläissäni muissa tansseissa ollut, kuin jossain häissä harjoitellut
        joten, eipä ollut tarkoituskaan tanssia, kunhan sai katsella.
        Ja niin teinkin ja nautin musiikista seinän vierustalla, kunnes näin edessäni pokkaavan "söpöläisen",
        melkein kuin James Dean.

Kesti hetken, ennenkuin uskalsin lähteä tanssiin.
        Lattia laudoista, epätasainen, minulla puukengät jalassa.
        Tango soi tanssittiin, pari kertaa putosi kenkä jalasta, arvaappa hävettikö?
        No tanssi loppui, minä pääsin häpeästä, mutta annas olla, kun seuraava tanssi alkoi,
        niin eiköhän sama "söpöläinen" tullut taas pokkaamaan, minä juoksin ulos ja pysyttelin siellä piilossa loppu illan.
        Se siitä eka "oikeista" tansseista.

Hullu nuoruus tai nuoruuden hullut kommelluset?;)

ollut Eenokillakin - siellähän minäkin joskus juhannusaattoja vietin.

Valitettavasti lava paloi vuosia sitten eikä siellä enää paljon mitään toimintaa ollutkaan.

Eenokki on myös osa sitä nuoruutta, jonka muistelemista täällä jossain ketjussa ei ymmärretty.

• marjapensas evk
        Tellastiina kirjoitti:

ollut Eenokillakin - siellähän minäkin joskus juhannusaattoja vietin.

Valitettavasti lava paloi vuosia sitten eikä siellä enää paljon mitään toimintaa ollutkaan.

Eenokki on myös osa sitä nuoruutta, jonka muistelemista täällä jossain ketjussa ei ymmärretty.

sen paikan nimi oli.
        Kiva kuulla, koska se oli tosiaan ensimmäinen tanssilava, missä kävin, ja muistot seuraa mukana;)
        Sen koommin en ole Satakunnassa käynyt tanssimassa, sukuloimassa kyllä useinkin.

• 1943
        marjapensas evk kirjoitti:

sen paikan nimi oli.
        Kiva kuulla, koska se oli tosiaan ensimmäinen tanssilava, missä kävin, ja muistot seuraa mukana;)
        Sen koommin en ole Satakunnassa käynyt tanssimassa, sukuloimassa kyllä useinkin.

olen viettänyt juhannusaaattoa Satakunnassa 1968 Yläneen Valasrannassa Pyhäjärven rannalla. Naapurinpojan Mossella mentiin ja hauskaa oli. Liekö tämä lava olemassa?

• 1943 kirjoitti:

olen viettänyt juhannusaaattoa Satakunnassa 1968 Yläneen Valasrannassa Pyhäjärven rannalla. Naapurinpojan Mossella mentiin ja hauskaa oli. Liekö tämä lava olemassa?

ja suosittu tanssipaikka onkin kesäisin, nimekkäät orkesterit ja artistit tanssittavat, että sinne vaan muistoja verestämään - no nyt menee aina niihin muistelemisiin.

Siellä oli Eenokki saman järven rannalla...

• marjapensas ek
        Tellastiina kirjoitti:

ja suosittu tanssipaikka onkin kesäisin, nimekkäät orkesterit ja artistit tanssittavat, että sinne vaan muistoja verestämään - no nyt menee aina niihin muistelemisiin.

Siellä oli Eenokki saman järven rannalla...

on iidistä, sinne kesällä -60 luvun muisteloihin, minä taidan ottaa sen junan, jolla silloinkin tulin.
        Sinulle 1943, Mossea ei varmaankaan enää löydy, mutta jos olen oikein ymmärtänyt,
        niin nelipyöräinen kulkuneuvo löytyy?
        Ja sinä Tellastina, voisitko kertoa tulevista artisteista?
        Pistetään jalalla koreasti, ihan kuuskyt´luvun malliin;)

• marjapensas ek kirjoitti:

on iidistä, sinne kesällä -60 luvun muisteloihin, minä taidan ottaa sen junan, jolla silloinkin tulin.
        Sinulle 1943, Mossea ei varmaankaan enää löydy, mutta jos olen oikein ymmärtänyt,

sinä junalla luulet tulevasi - junat kiertää kaukaa nämä maisemat! Maailma on kato muuttunut paljon niistä ajoista, ei mikään ole niin kuin ennen.

Muuten kyllä passaa, annan informaatiota sitten kun se aika tulee. Marjapensaalle tulee sitten useampi reissu tänne päin kun on ne jazzitkin!

• marjapensas ek
        Tellastiina kirjoitti:

sinä junalla luulet tulevasi - junat kiertää kaukaa nämä maisemat! Maailma on kato muuttunut paljon niistä ajoista, ei mikään ole niin kuin ennen.

Muuten kyllä passaa, annan informaatiota sitten kun se aika tulee. Marjapensaalle tulee sitten useampi reissu tänne päin kun on ne jazzitkin!

Poriin junalla, sukulaiseni sitten saa luvan kuljettaa Säkylään, -60 luvun tyyliin.
        Pori jazz´iin tulenkin sitten omalla autolla, vuoden 2007 tyyliin, toivon että järjestely sopii sinulle;)?

• marjapensas ek kirjoitti:

Poriin junalla, sukulaiseni sitten saa luvan kuljettaa Säkylään, -60 luvun tyyliin.
        Pori jazz´iin tulenkin sitten omalla autolla, vuoden 2007 tyyliin, toivon että järjestely sopii sinulle;)?

On vain yksi mutta, kun Säkylässä ei ole enään sitä Eenokkia, että pitää jatkaa ohi Yläneelle ja sieltä Valasrannalle. Asuntovaunu olisi hyvä, niin voisi vaikka yöpyä Valaksella!

• marjapensas ek
        Tellastiina kirjoitti:

On vain yksi mutta, kun Säkylässä ei ole enään sitä Eenokkia, että pitää jatkaa ohi Yläneelle ja sieltä Valasrannalle. Asuntovaunu olisi hyvä, niin voisi vaikka yöpyä Valaksella!

Täytynee paneutua huomenna paremmim asiaan, nyt painaa "unihiekka" silmiä, mutta kehitellään.
        Hyvää yötä kaikille.

• 1943
        marjapensas ek kirjoitti:

eikä matkakaan ole pitkä. Onko siellä seniori-ikäisille jotain? En ole leskenä vielä käynyt lavatansseissa.

• 1943 kirjoitti:

eikä matkakaan ole pitkä. Onko siellä seniori-ikäisille jotain? En ole leskenä vielä käynyt lavatansseissa.

Valasranta niin kyllä tietoa löytyy. Itse en ole siellä koskaan käynyt - en ole tanssi-ihmisiä, mutta kuulopuheiden mukaan se on suosittu paikka ja nimenomaan varttuneemman väen keskuudessa.

Ja jos noista esiintyjistä jotain voi päätellä, niin varmaan on hyvä musiikki.

Ei muuta kuin menoksi!

• 1943
        Tellastiina kirjoitti:

Valasranta niin kyllä tietoa löytyy. Itse en ole siellä koskaan käynyt - en ole tanssi-ihmisiä, mutta kuulopuheiden mukaan se on suosittu paikka ja nimenomaan varttuneemman väen keskuudessa.

Ei muuta kuin menoksi!

kunhan ilmat lämpenee niin ei muuta kuin menoks.

• 1943
        Tellastiina kirjoitti:

Ei muuta kuin menoksi!

ja paikka näkyy olevan nuorten suosima. Minä en nuoremmista niin välitä, ikäluokat 60,70 sopivat. Onko kokemuksia? 14.7 voisin lähteä yhden tapahtuman muistoksi.

• 1943 kirjoitti:

ja paikka näkyy olevan nuorten suosima. Minä en nuoremmista niin välitä, ikäluokat 60,70 sopivat. Onko kokemuksia? 14.7 voisin lähteä yhden tapahtuman muistoksi.

että annoin väärää tietoa, mistä lienee sellainen jäänyt mieleen.

Eilen innokkaat tansseissa kävijät sanoivat juuri samaa, että siellä käy paljon nuorempaa porukkaa.

Entä Raision Huvilintu tai Pappisten lava Loimaalla, ovatko sopivan matkan päässä?

• 1943
        Tellastiina kirjoitti:

että annoin väärää tietoa, mistä lienee sellainen jäänyt mieleen.

Eilen innokkaat tansseissa kävijät sanoivat juuri samaa, että siellä käy paljon nuorempaa porukkaa.

Entä Raision Huvilintu tai Pappisten lava Loimaalla, ovatko sopivan matkan päässä?

on paljon tarjontaa, kesällä miltei jokaiselle viikonpäivälle kuten suunnistustakin. Kiitos vinkeistä.

• Tanttaralla

No nyt kun olette noita nuoruuden uhkarohkeita tekoja muistelleet ymmärrätte varmaan näitä nykynuoria.Nuoruus pysyy yhtä hulluna aina vaan,tavat vaan aikojen saatossa muuttuvat.

• marjapensas

ymmärrän nykynuoria ja heidän hullutuksiaan, onhan minulla lapsia, mutta kuten mainitsit,
        uusi aika, uudet kujeet, elikkä omat muistelot kumpaisellakin?

• lindroos

Polvessa on leikkauksen jälkeen vieläkin parinkymmenen tikin arvet. Olleet siinä nyt sitten monta kymmentä vuotta, nuorena hävetti kun piti käyttää minihametta. Enää ei ole niin väliä. (Olenkohan ainoa, joka on hereillä tähän aikaan yöstä, mullekin harvinaista tämmöinen aamuyöpirteys).

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6441
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5868
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      136
      5185
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4055
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3925
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3329
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      73
      3138
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68