Jamaica

NaNnA^^

Onko kukaan täällä käyny Jamaicalla?

Jos on nii voisko kertoo millasta siellä oli? Biletitkö, otitko rauhallisesti loman yms. Oliko ihana maisemat, kui lämmintä oli ja kaikkee muuta semmosta. Kiitos kauheesti...

6

2665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamaikalta

      Finnmatkat lopetti reissut Jamaikalle 90-luvulla. Olin kerran Ocho Riosissa, ja yhdeltä ryöstettiin käsilaukku läheisellä torilla, yhdeltä veitsen kanssa hiljaisella uimarannalla lompakko ja hotellimme aulasta varastettiin matkatoimiston esittelykirja.

      Retkellä Kingstoniin bussin kanssa ei uskallettu mennä edes päiväsaikaan kaikkiin kaupunginosiin, koska oli liian suuri vaara, että bussi pysäytetään väkisin ja matkustajat ryöstetään.

      • myöskin

        Pari vuottaa sitten siellä kävin ja joka puolella
        yritettiin kusettaa, huijata ja varastaa.
        Kingstonissa alkoi pian lähtöni jälkeen
        mellakat ja vajaa 100 ihmistä tapettiin.

        Maailman vaarallisimpia maita valkoisen
        hengelle ja lompakolle mutta itse maa
        todella kaunis.


      • jamaikalla
        myöskin kirjoitti:

        Pari vuottaa sitten siellä kävin ja joka puolella
        yritettiin kusettaa, huijata ja varastaa.
        Kingstonissa alkoi pian lähtöni jälkeen
        mellakat ja vajaa 100 ihmistä tapettiin.

        Maailman vaarallisimpia maita valkoisen
        hengelle ja lompakolle mutta itse maa
        todella kaunis.

        Oltiin 3 viikkoa Negrilissä kunnon hotellissa all inclusivella. Ruoka oli tosi hyvää, lihoin varmaan kilon viikossa. Tosi kuuma oli, keskipäivällä välillä piti mennä hotelliin levoille. Se oli kesäkuuta, silloin on kuumin aika Jamaikalla ja siellä ei sillä tavalla tuule niinkuin esim. Kuuban rannikolla. Rannalla on paljon elämää mutta hotellialueella ja parempien hotellien rannoille ei juuri ulkopuolisia päästetä. Iltaisin tai oikeastaan öisin on siellä ranta-alueiden baareissa reggaekonsertteja, ne oli hieno kokemus, musiikki oli hyvää ja meno railakasta. Olin yksinkin päiväsaikaan liikkeellä (Negrilin keskustaan oli jokunen kilometri) enkä kohdannut mitään ongelmia eikä kukaan kuseta kun pidät järjen päässä. Juttelemaan ei pidä jäädä joka rastan kanssa, nehän yleensä haluaa myydä sen ganjansa. Iltaisin ei kuitenkaan sielläkään pidä liikkua yksin. Me tehtiin retkiä vain katamaraanilla ja veneillä koska mua ei kiinnosta bussissa istuminen ja poikaystäväni oli jo aiemmin ollut Jamaikalla repputuristina. Auton vuokraus kannattaa unohtaa, tiet ovat surkeita, iltaisin ei ole mitään valaistusta ja silloin voi kyllä olla vaarallista. Taksimatkat ilman hotellista tilattua taksia samaten, kuljettajat ovat usein pöllyissä ja maksusta saattaa tulla kiista jonka asiakas häviää ilman muuta.. Kingstoniin ei tosiaan kannata välttämättä suunnata muuta kuin turistiryhmän kanssa, siellä on päiväsaikaankin liikkuminen turvatonta.


      • jamaikalla
        jamaikalla kirjoitti:

        Oltiin 3 viikkoa Negrilissä kunnon hotellissa all inclusivella. Ruoka oli tosi hyvää, lihoin varmaan kilon viikossa. Tosi kuuma oli, keskipäivällä välillä piti mennä hotelliin levoille. Se oli kesäkuuta, silloin on kuumin aika Jamaikalla ja siellä ei sillä tavalla tuule niinkuin esim. Kuuban rannikolla. Rannalla on paljon elämää mutta hotellialueella ja parempien hotellien rannoille ei juuri ulkopuolisia päästetä. Iltaisin tai oikeastaan öisin on siellä ranta-alueiden baareissa reggaekonsertteja, ne oli hieno kokemus, musiikki oli hyvää ja meno railakasta. Olin yksinkin päiväsaikaan liikkeellä (Negrilin keskustaan oli jokunen kilometri) enkä kohdannut mitään ongelmia eikä kukaan kuseta kun pidät järjen päässä. Juttelemaan ei pidä jäädä joka rastan kanssa, nehän yleensä haluaa myydä sen ganjansa. Iltaisin ei kuitenkaan sielläkään pidä liikkua yksin. Me tehtiin retkiä vain katamaraanilla ja veneillä koska mua ei kiinnosta bussissa istuminen ja poikaystäväni oli jo aiemmin ollut Jamaikalla repputuristina. Auton vuokraus kannattaa unohtaa, tiet ovat surkeita, iltaisin ei ole mitään valaistusta ja silloin voi kyllä olla vaarallista. Taksimatkat ilman hotellista tilattua taksia samaten, kuljettajat ovat usein pöllyissä ja maksusta saattaa tulla kiista jonka asiakas häviää ilman muuta.. Kingstoniin ei tosiaan kannata välttämättä suunnata muuta kuin turistiryhmän kanssa, siellä on päiväsaikaankin liikkuminen turvatonta.

        Hieno maa jos vain selviää hengissä sieltä.
        Sain itsekin siinä maassa, Jamaikassa, tappouhkauksen siinä mielessä että oli pakko paeta saaren toiselle puolelle ja pian, lentokone oli nopein.
        Syy: En antanut killinkiäkään huuhaa-miehille ns. palveluista. Ja olin Whitey.
        Kaikilta sitä ei nähtävästi edes kysytä.
        Mielestäni hyvä maa jos osaat olla pieni ja nöyrä ilman mitään. Valkoisen ainakin kannattaa sanoa ja ilmentää heti köyhyyttään, muuten olet ihan kusessa.
        Siellä on rento reggae-meinigki.....    


      • rennolta
        jamaikalla kirjoitti:

        Hieno maa jos vain selviää hengissä sieltä.
        Sain itsekin siinä maassa, Jamaikassa, tappouhkauksen siinä mielessä että oli pakko paeta saaren toiselle puolelle ja pian, lentokone oli nopein.
        Syy: En antanut killinkiäkään huuhaa-miehille ns. palveluista. Ja olin Whitey.
        Kaikilta sitä ei nähtävästi edes kysytä.
        Mielestäni hyvä maa jos osaat olla pieni ja nöyrä ilman mitään. Valkoisen ainakin kannattaa sanoa ja ilmentää heti köyhyyttään, muuten olet ihan kusessa.
        Siellä on rento reggae-meinigki.....    

        Joo,eipä kuulosta rennolta meiningiltä jos pitää olla varovainen koko ajan ,jos ei uskalla ottaa känniä siksi että sillon varmaan ryöstetään niin ei oo rento meininki,rento meininki mun mielestä on sitä ettei tarvi pelätä pahassakaan kännisä ryöstöä ynm..Oon lukenu Jamaikan juttuja mut ei sielä ainakaan oo rento meininki ,kaikkee muuta ,joudut oleen valppaana koko ajan ja liikkua miljoonan hengen turistiryhmän kanssa että uskaltaa johonki mennä...turha paikka koko Jamaika..t.matkailija


      • judo
        jamaikalla kirjoitti:

        Hieno maa jos vain selviää hengissä sieltä.
        Sain itsekin siinä maassa, Jamaikassa, tappouhkauksen siinä mielessä että oli pakko paeta saaren toiselle puolelle ja pian, lentokone oli nopein.
        Syy: En antanut killinkiäkään huuhaa-miehille ns. palveluista. Ja olin Whitey.
        Kaikilta sitä ei nähtävästi edes kysytä.
        Mielestäni hyvä maa jos osaat olla pieni ja nöyrä ilman mitään. Valkoisen ainakin kannattaa sanoa ja ilmentää heti köyhyyttään, muuten olet ihan kusessa.
        Siellä on rento reggae-meinigki.....    

        Semmoinen on hyvä huomioida, että Jamaica ei suinkaan sijaitse Etelä-Amerikassa. Kannattaisi ehkä tämäkin keskustelu käydä tuolla Väli-Amerikka ja Karibia -osiossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3292
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      181
      2456
    3. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      84
      1540
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1479
    5. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      106
      1396
    6. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1153
    7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1140
    8. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      26
      1029
    9. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      63
      942
    10. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      12
      860
    Aihe