Mika Kallio

250cc luokassa

Olen huomannut, ettei kannatusta enää riitä kuten piikkiluokassa.

Tämä vika suomalaisissa on: hävisimme Kanadalle jääkiekossa. Myönnetään, en minäkään hopeaa juuri juhlinut, siinä lajissa meille kelpaa vain kulta.

Moottoripyöräilyssä asia on toinen. Mika Kallio on kyvykäs kuski ja on pärjännyt hyvin italialaisten ja espanjalaisten (ja tietysti myös muiden) rinnalla. Meidän viiden miljoonan asukasluvusta on löytynyt haastaja suurten ja perinteikkäiden moottoripyöräilymaiden vastukseksi.

KTM on nouseva tähti, eurooppalainen yritys joka on noussut tunnetuksi lyhyessä ajassa. Sen pyörät ovat menestyneet varsinkin enduro- mutta myös rata- ja katupuolella. Nyt tekeillä on myös kaksipaikkainen sporttiauto.

Itse ainakin olen ylpeä että KTM:n puikoissa on Mika Kallio. Tosipaikan edessä hän on suorittanut hienoja näyöksiä, tosin joskus myös epäonnistumisia. Mutta yritystä on ollut. Vain huono onni on riistänyt häneltä maailmanmestaruudet piikkiluokassa, ei puute taidoissa.

Pitää myös muistaa, että 250cc Kotari on vielä raakile, ja itävaltalaistehdas on valinnut parhaat ihmiset testaamaan sitä ratakäytössä. Kallio näiden mukana.

Itse ainakin luotan Mikan kykyihin - jos ne nyt eivät ihan Rossin tai Stonerin tasolla olekaan - mielestäni hän on kuitenkin kirkkain Suomen moottoriurheilutähti tällä hetkellä. Eihän Räikkönen näytä osaavan ajaa edes Ferrarilla luotettavasti ja pisteitä keräten, eikä Grönholm Fordilla voita kilpailuja ilman että Loeb keskeyttää.

Joten numero 36 kehiin ja turhat mollaamiset pois!

19

2487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eero-Kyllikki

Sitä vaan ihmettelen.......

• Turo--Inkeri

kunnon pullamössösukupolven edustaja - miksikäs sitä nyt omaan maan kuskeja kannatetaan. Kannusta minun puolestani ihan vapaasti vaikka Tshetseniaa, jos se saa paremmalle mielelle.

• vauhtipaavo

Se, ketä ja minkä maalaisia kannattaa, on varmasti ihan jokaisen oma asia. Mutta isompi ihmettelyn aihe mielestäni on, miksi helvetissä täytyy jokaisessa mahdollisessa tilanteessa HAUKKUA ja VÄHÄTELLÄ oman maan kuskeja? Tälläkin palstalla näitä säälittäviä ädlääjiä kyllä riittää. Onneksi YP on herännyt ja poistanut tästäkin ketjusta surkeimmat esitykset.

PS: Itse kannatan hyviä kuskeja kansallisuuteen riippumatta, ja mm. Mika Kallio ON hyvä kuski! Silti en vittuile muille kuskeille, enkä heidän kannattajilleen, ainakaan syyttä...

• Eero-Kyllikki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

kunnon pullamössösukupolven edustaja - miksikäs sitä nyt omaan maan kuskeja kannatetaan. Kannusta minun puolestani ihan vapaasti vaikka Tshetseniaa, jos se saa paremmalle mielelle.

Minä ajattelen avarakatseisemmin.

Ja mene sinä pullamössölle.

• Eero-Kyllikki
        vauhtipaavo kirjoitti:

Se, ketä ja minkä maalaisia kannattaa, on varmasti ihan jokaisen oma asia. Mutta isompi ihmettelyn aihe mielestäni on, miksi helvetissä täytyy jokaisessa mahdollisessa tilanteessa HAUKKUA ja VÄHÄTELLÄ oman maan kuskeja? Tälläkin palstalla näitä säälittäviä ädlääjiä kyllä riittää. Onneksi YP on herännyt ja poistanut tästäkin ketjusta surkeimmat esitykset.

PS: Itse kannatan hyviä kuskeja kansallisuuteen riippumatta, ja mm. Mika Kallio ON hyvä kuski! Silti en vittuile muille kuskeille, enkä heidän kannattajilleen, ainakaan syyttä...

Faktaa vain heittelen.

• Jumalauta!
        Eero-Kyllikki kirjoitti:

Faktaa vain heittelen.

Sanonkomä kusipää mitä sä heittelet?

• Eero-Kyllikki
        Jumalauta! kirjoitti:

Sanonkomä kusipää mitä sä heittelet?

Ota mieluummin rauhoittava annos pullamössöä:)

• Turo--Inkeri
        Eero-Kyllikki kirjoitti:

Ota mieluummin rauhoittava annos pullamössöä:)

mössö ilmaus taisikin osua Eero-Kyllikkiin, kun sitä niin ahkerasti täällä aloit viljelemään.

• Eero-Kyllikki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

mössö ilmaus taisikin osua Eero-Kyllikkiin, kun sitä niin ahkerasti täällä aloit viljelemään.

opettaa muuleille shakkia, jakaa osan kunniastaan muillekin:)

• Kalle-Orvokki

puheesta saa paremmin selvää. (Räikkönen on poikkeustapaus)

• Turo--Inkeri
        Eero-Kyllikki kirjoitti:

opettaa muuleille shakkia, jakaa osan kunniastaan muillekin:)

E-K:n, kun ei häneltä ilmiselvästi löydy mitään eväitä puhella mistään motogp-aiheisesta, siirtyä kuitenkin jollekin sellaiselle sivustolle, jonka aiheesta puhumiseen hänellä olisi kenties eväitä?

• Eero-Kyllikki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

E-K:n, kun ei häneltä ilmiselvästi löydy mitään eväitä puhella mistään motogp-aiheisesta, siirtyä kuitenkin jollekin sellaiselle sivustolle, jonka aiheesta puhumiseen hänellä olisi kenties eväitä?

vittuilupalsta......

Shakkipalsta saattaisi myös olla sulle sopivampi:)

• mika..

Uusi Saarinen, ei edes Länsivuori. Missä viipyy uusi suomalainen motogp-tähti ?

• ikinä tule.

parhaat kisat ajanut jo aikaa sitten.

• ikinä tuu

Vika aina renkaissa tai muussa mutta ei itsessä.

• ei hyvä

Hopea nyt ei ole mitääni tuossa luokassa.Turhaa vouhotusta.Eri asia olisi kuninkuusluokassa.

• Tuomasha

Pieni mies ainakin kooltaan mutta miten on sielun laita.

• kaatumotskarilla

Mika Kallio on kaatunut noin viikko sitten motskarilla, jalkaan sattu pahasti, menee leikkaukseen. Tulee nyt jonkin verran motskariajoon taukoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe