Mika Kallio

250cc luokassa

Olen huomannut, ettei kannatusta enää riitä kuten piikkiluokassa.

Tämä vika suomalaisissa on: hävisimme Kanadalle jääkiekossa. Myönnetään, en minäkään hopeaa juuri juhlinut, siinä lajissa meille kelpaa vain kulta.

Moottoripyöräilyssä asia on toinen. Mika Kallio on kyvykäs kuski ja on pärjännyt hyvin italialaisten ja espanjalaisten (ja tietysti myös muiden) rinnalla. Meidän viiden miljoonan asukasluvusta on löytynyt haastaja suurten ja perinteikkäiden moottoripyöräilymaiden vastukseksi.

KTM on nouseva tähti, eurooppalainen yritys joka on noussut tunnetuksi lyhyessä ajassa. Sen pyörät ovat menestyneet varsinkin enduro- mutta myös rata- ja katupuolella. Nyt tekeillä on myös kaksipaikkainen sporttiauto.

Itse ainakin olen ylpeä että KTM:n puikoissa on Mika Kallio. Tosipaikan edessä hän on suorittanut hienoja näyöksiä, tosin joskus myös epäonnistumisia. Mutta yritystä on ollut. Vain huono onni on riistänyt häneltä maailmanmestaruudet piikkiluokassa, ei puute taidoissa.

Pitää myös muistaa, että 250cc Kotari on vielä raakile, ja itävaltalaistehdas on valinnut parhaat ihmiset testaamaan sitä ratakäytössä. Kallio näiden mukana.

Itse ainakin luotan Mikan kykyihin - jos ne nyt eivät ihan Rossin tai Stonerin tasolla olekaan - mielestäni hän on kuitenkin kirkkain Suomen moottoriurheilutähti tällä hetkellä. Eihän Räikkönen näytä osaavan ajaa edes Ferrarilla luotettavasti ja pisteitä keräten, eikä Grönholm Fordilla voita kilpailuja ilman että Loeb keskeyttää.

Joten numero 36 kehiin ja turhat mollaamiset pois!

19

2240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eero-Kyllikki

      Sitä vaan ihmettelen.......

      • Turo--Inkeri

        kunnon pullamössösukupolven edustaja - miksikäs sitä nyt omaan maan kuskeja kannatetaan. Kannusta minun puolestani ihan vapaasti vaikka Tshetseniaa, jos se saa paremmalle mielelle.


      • vauhtipaavo

        Se, ketä ja minkä maalaisia kannattaa, on varmasti ihan jokaisen oma asia. Mutta isompi ihmettelyn aihe mielestäni on, miksi helvetissä täytyy jokaisessa mahdollisessa tilanteessa HAUKKUA ja VÄHÄTELLÄ oman maan kuskeja? Tälläkin palstalla näitä säälittäviä ädlääjiä kyllä riittää. Onneksi YP on herännyt ja poistanut tästäkin ketjusta surkeimmat esitykset.

        PS: Itse kannatan hyviä kuskeja kansallisuuteen riippumatta, ja mm. Mika Kallio ON hyvä kuski! Silti en vittuile muille kuskeille, enkä heidän kannattajilleen, ainakaan syyttä...


      • Eero-Kyllikki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        kunnon pullamössösukupolven edustaja - miksikäs sitä nyt omaan maan kuskeja kannatetaan. Kannusta minun puolestani ihan vapaasti vaikka Tshetseniaa, jos se saa paremmalle mielelle.

        Minä ajattelen avarakatseisemmin.

        Ja mene sinä pullamössölle.


      • Eero-Kyllikki
        vauhtipaavo kirjoitti:

        Se, ketä ja minkä maalaisia kannattaa, on varmasti ihan jokaisen oma asia. Mutta isompi ihmettelyn aihe mielestäni on, miksi helvetissä täytyy jokaisessa mahdollisessa tilanteessa HAUKKUA ja VÄHÄTELLÄ oman maan kuskeja? Tälläkin palstalla näitä säälittäviä ädlääjiä kyllä riittää. Onneksi YP on herännyt ja poistanut tästäkin ketjusta surkeimmat esitykset.

        PS: Itse kannatan hyviä kuskeja kansallisuuteen riippumatta, ja mm. Mika Kallio ON hyvä kuski! Silti en vittuile muille kuskeille, enkä heidän kannattajilleen, ainakaan syyttä...

        Faktaa vain heittelen.


      • Jumalauta!
        Eero-Kyllikki kirjoitti:

        Faktaa vain heittelen.

        Sanonkomä kusipää mitä sä heittelet?


      • Eero-Kyllikki
        Jumalauta! kirjoitti:

        Sanonkomä kusipää mitä sä heittelet?

        Ota mieluummin rauhoittava annos pullamössöä:)


      • Turo--Inkeri
        Eero-Kyllikki kirjoitti:

        Ota mieluummin rauhoittava annos pullamössöä:)

        mössö ilmaus taisikin osua Eero-Kyllikkiin, kun sitä niin ahkerasti täällä aloit viljelemään.


      • Eero-Kyllikki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        mössö ilmaus taisikin osua Eero-Kyllikkiin, kun sitä niin ahkerasti täällä aloit viljelemään.

        opettaa muuleille shakkia, jakaa osan kunniastaan muillekin:)


      • Kalle-Orvokki

        puheesta saa paremmin selvää. (Räikkönen on poikkeustapaus)


      • Turo--Inkeri
        Eero-Kyllikki kirjoitti:

        opettaa muuleille shakkia, jakaa osan kunniastaan muillekin:)

        E-K:n, kun ei häneltä ilmiselvästi löydy mitään eväitä puhella mistään motogp-aiheisesta, siirtyä kuitenkin jollekin sellaiselle sivustolle, jonka aiheesta puhumiseen hänellä olisi kenties eväitä?


      • Eero-Kyllikki
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        E-K:n, kun ei häneltä ilmiselvästi löydy mitään eväitä puhella mistään motogp-aiheisesta, siirtyä kuitenkin jollekin sellaiselle sivustolle, jonka aiheesta puhumiseen hänellä olisi kenties eväitä?

        vittuilupalsta......

        Shakkipalsta saattaisi myös olla sulle sopivampi:)


    • mika..

      Uusi Saarinen, ei edes Länsivuori. Missä viipyy uusi suomalainen motogp-tähti ?

    • ikinä tule.

      parhaat kisat ajanut jo aikaa sitten.

    • ikinä tuu

      Vika aina renkaissa tai muussa mutta ei itsessä.

    • ei hyvä

      Hopea nyt ei ole mitääni tuossa luokassa.Turhaa vouhotusta.Eri asia olisi kuninkuusluokassa.

    • Tuomasha

      Pieni mies ainakin kooltaan mutta miten on sielun laita.

    • kaatumotskarilla

      Mika Kallio on kaatunut noin viikko sitten motskarilla, jalkaan sattu pahasti, menee leikkaukseen. Tulee nyt jonkin verran motskariajoon taukoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe