Hermot menee alapään takia

hermoraunio

Eikö todellakaan löydy ketään muuta, jolla oireena pelkästään kirvely emätinaukon ympärillä tai kenties sentti pari aukosta sisällekin??

En tiedä mikä voisi olla vikana eikä nähtävästi lääkäritkään. Perjantaina kokeilin ensimmäisen kerran jotain lääkärin määräämää hydrokortison-voidesekoitusta, koska punoitusta myöskin. Sehän voide tehosikin siihen ja lauantai meni jopa niinkin ihanasti ettei kirvelyä pahemmin ollut.
Eilen sunnuntaina iltaa kohden alkoi kirvelemään ja tänään helvetti irti eli kirvelyä ja punoitusta ihan selkeesti??

Että mua rassaa ja kovaa...mikä ihme mua vaivaa?! Ehkei se voide sitten sovi tai jotain, meinaan ei ole kivalta tuntunut n. puoleen tuntiin sen rasvan laiton jälkeen, mutta ajattelin että väliäkö sillä kunhan toimii ja niinhän luulin toimivankin....nyt tiedä sitten jatkanko vaan sen rasvan laittoa aamuin illoin vai jätänkö suosiolla ja kokeilen jotain muuta?? mutta mitä muuta tässä kokeilisi??

Aijoo, aika on gynekologille tän kuun vikana päivänä ja se ottaa sitten koepalan mun ulkosynnyttimistä siitä punoittavalta alueelta, siis jos sitä punoitusta on yms.
Ei vaan jaksaisi sinnekään asti odotella...voi miksi ei tuo rasva näytä tehoavan, ei erkkikään jaksa päivästä toiseen tauotonta kirvelyä...sitten täällä vaan mietin kaikenlaisia syitä itselleni, diagnooseja kehittelen ja tietenkin kaikista pahimpia vaihtoehtoja :-(

9

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähimpään

      naistentautien sairaalaan

      • sh-klö

        Mikäs se sellainen naistentautien sairaala on...

        No kuitenkin. Hiivaa sinulla ei ole? Näkyykö kipualueen kohdalla haavoja? Voiko kyse olla kohdallasi jostain sukupuolitaudista?
        Ensihätään ei oikeen voi muuta tehdä kun kokeilla vaikkapa jotain muuta voidetta. Käyppä kysymässä apteekista.
        Esim. gyno-daktarin? Joskus vauvoille tarkoitettua sinkkivoidettakin käytetään ärtyneelle iholle, mikä on yllättävän tehokasta.


      • kirvelijä
        sh-klö kirjoitti:

        Mikäs se sellainen naistentautien sairaala on...

        No kuitenkin. Hiivaa sinulla ei ole? Näkyykö kipualueen kohdalla haavoja? Voiko kyse olla kohdallasi jostain sukupuolitaudista?
        Ensihätään ei oikeen voi muuta tehdä kun kokeilla vaikkapa jotain muuta voidetta. Käyppä kysymässä apteekista.
        Esim. gyno-daktarin? Joskus vauvoille tarkoitettua sinkkivoidettakin käytetään ärtyneelle iholle, mikä on yllättävän tehokasta.

        enpä tiedä minäkään mitä eka vastaaja tarkoitti naistentautien sairaalalla??

        Mutta asiaan...eipä pitäisi hiivaa olla, näyte otettu ja negaa näytti ja muutenkin lääkärit sitä mieltä että hyvältä ja siistiltä näyttää, on vaan ainoastaan ärtymystä.

        Mä en kyllä enää haluaisi itse kokeilla mitään rasvoja/lääkkeitä, ensinnäkin etenkin hiivarasvat tuntuu pahentavan kirvelyä ja enpä usko muutenkaan siitä johtuvan...pelkään myöskin että jos tässä nyt kokeilen enempiä sitä sun tätä (oon jo kokeillut kaiken minkä keksin), niin pahennan vaan tilannetta entisestään.

        Eilen meni pitkästä aikaa ilman suurempia kirvelyjä, oli vaan enemmänkin semmoista kuumotusta. Tänään hieman se kirvely lisääntynyt, mutta toivottavasti rauhoittuu taikka pysyy sitten vaan tälläsena ns. lievänä.

        Eli olen vaan jatkanut sitä kortisonivoiteen laittamista aamuin illoin sekä yöksi maitohappokapselin ja päivisin yritän liikuskella hissukseen ja ottaa muutenkin rauhallisesti...hassua, mutta ihankuin liikkuminen ja istuminen lisäisi ärtymystä (limakalvot hankaa toisiaan vasten?), on vaan hankala toteuttaa kun on pieniä lapsia kotosalla, paitsi ettei istua tarvi olleskaan :-(

        Ei kait mulla sitten mitään kovin vakavasta ole kyse, joko on ollut joku pieni pöpö johonka toi lääkerasva tehoaa (ainakin jotenkuten) ja ilmeisesti paikat vaan päässyt niin huonoon kuntoon että kestää ennenkuin tokenee?!

        Tietääkö kukaan, että kauanko kestää limakalvojen parantuminen...mä oon nyt 5pv laittanut tota kortisonivoideseosta, ohjeeksi annettiin käyttää viikon taikka pari...oon vähän epätietoinen kuinka kauan tota nyt viitsii käyttää, meinaan kait se kortisoni ohentaa ihoa entisestään? *HUOH* jos se koepala tullaan tän kuun lopussa otattamaan, niin toivon todellakin että viimeistään siitä sitten selviää jotain.


      • hermoraunio
        kirvelijä kirjoitti:

        enpä tiedä minäkään mitä eka vastaaja tarkoitti naistentautien sairaalalla??

        Mutta asiaan...eipä pitäisi hiivaa olla, näyte otettu ja negaa näytti ja muutenkin lääkärit sitä mieltä että hyvältä ja siistiltä näyttää, on vaan ainoastaan ärtymystä.

        Mä en kyllä enää haluaisi itse kokeilla mitään rasvoja/lääkkeitä, ensinnäkin etenkin hiivarasvat tuntuu pahentavan kirvelyä ja enpä usko muutenkaan siitä johtuvan...pelkään myöskin että jos tässä nyt kokeilen enempiä sitä sun tätä (oon jo kokeillut kaiken minkä keksin), niin pahennan vaan tilannetta entisestään.

        Eilen meni pitkästä aikaa ilman suurempia kirvelyjä, oli vaan enemmänkin semmoista kuumotusta. Tänään hieman se kirvely lisääntynyt, mutta toivottavasti rauhoittuu taikka pysyy sitten vaan tälläsena ns. lievänä.

        Eli olen vaan jatkanut sitä kortisonivoiteen laittamista aamuin illoin sekä yöksi maitohappokapselin ja päivisin yritän liikuskella hissukseen ja ottaa muutenkin rauhallisesti...hassua, mutta ihankuin liikkuminen ja istuminen lisäisi ärtymystä (limakalvot hankaa toisiaan vasten?), on vaan hankala toteuttaa kun on pieniä lapsia kotosalla, paitsi ettei istua tarvi olleskaan :-(

        Ei kait mulla sitten mitään kovin vakavasta ole kyse, joko on ollut joku pieni pöpö johonka toi lääkerasva tehoaa (ainakin jotenkuten) ja ilmeisesti paikat vaan päässyt niin huonoon kuntoon että kestää ennenkuin tokenee?!

        Tietääkö kukaan, että kauanko kestää limakalvojen parantuminen...mä oon nyt 5pv laittanut tota kortisonivoideseosta, ohjeeksi annettiin käyttää viikon taikka pari...oon vähän epätietoinen kuinka kauan tota nyt viitsii käyttää, meinaan kait se kortisoni ohentaa ihoa entisestään? *HUOH* jos se koepala tullaan tän kuun lopussa otattamaan, niin toivon todellakin että viimeistään siitä sitten selviää jotain.

        oon valitellut vaivaani aikaisemminkin eli kirvelijänä!


      • Skäri
        kirvelijä kirjoitti:

        enpä tiedä minäkään mitä eka vastaaja tarkoitti naistentautien sairaalalla??

        Mutta asiaan...eipä pitäisi hiivaa olla, näyte otettu ja negaa näytti ja muutenkin lääkärit sitä mieltä että hyvältä ja siistiltä näyttää, on vaan ainoastaan ärtymystä.

        Mä en kyllä enää haluaisi itse kokeilla mitään rasvoja/lääkkeitä, ensinnäkin etenkin hiivarasvat tuntuu pahentavan kirvelyä ja enpä usko muutenkaan siitä johtuvan...pelkään myöskin että jos tässä nyt kokeilen enempiä sitä sun tätä (oon jo kokeillut kaiken minkä keksin), niin pahennan vaan tilannetta entisestään.

        Eilen meni pitkästä aikaa ilman suurempia kirvelyjä, oli vaan enemmänkin semmoista kuumotusta. Tänään hieman se kirvely lisääntynyt, mutta toivottavasti rauhoittuu taikka pysyy sitten vaan tälläsena ns. lievänä.

        Eli olen vaan jatkanut sitä kortisonivoiteen laittamista aamuin illoin sekä yöksi maitohappokapselin ja päivisin yritän liikuskella hissukseen ja ottaa muutenkin rauhallisesti...hassua, mutta ihankuin liikkuminen ja istuminen lisäisi ärtymystä (limakalvot hankaa toisiaan vasten?), on vaan hankala toteuttaa kun on pieniä lapsia kotosalla, paitsi ettei istua tarvi olleskaan :-(

        Ei kait mulla sitten mitään kovin vakavasta ole kyse, joko on ollut joku pieni pöpö johonka toi lääkerasva tehoaa (ainakin jotenkuten) ja ilmeisesti paikat vaan päässyt niin huonoon kuntoon että kestää ennenkuin tokenee?!

        Tietääkö kukaan, että kauanko kestää limakalvojen parantuminen...mä oon nyt 5pv laittanut tota kortisonivoideseosta, ohjeeksi annettiin käyttää viikon taikka pari...oon vähän epätietoinen kuinka kauan tota nyt viitsii käyttää, meinaan kait se kortisoni ohentaa ihoa entisestään? *HUOH* jos se koepala tullaan tän kuun lopussa otattamaan, niin toivon todellakin että viimeistään siitä sitten selviää jotain.

        ei periaatteessa suositella laitettavaksi limakalvoille ollenkaan, mutta jos sinua on noin neuvottu, niin sitten varmaan kannattaa tehdä niin.

        Entäs pesu? Pesetkö alapääsi jollain pesuaineella, vaiko vain vedellä?


      • hermoraunio
        Skäri kirjoitti:

        ei periaatteessa suositella laitettavaksi limakalvoille ollenkaan, mutta jos sinua on noin neuvottu, niin sitten varmaan kannattaa tehdä niin.

        Entäs pesu? Pesetkö alapääsi jollain pesuaineella, vaiko vain vedellä?

        lääkäri oli sitä mieltä että ongelma voisi olla jotain ihoon liittyvää, joten siksi kortisonia.
        Alapääni olen aina pessyt pelkällä vedellä.


      • Skäri
        hermoraunio kirjoitti:

        lääkäri oli sitä mieltä että ongelma voisi olla jotain ihoon liittyvää, joten siksi kortisonia.
        Alapääni olen aina pessyt pelkällä vedellä.

        ihan tavallista valkovaseliinia? Ei maksa paljon, ja voisi rauhoittaa.


    • Toivonsa menettänyt

      Täydet sympatiat sinua kohtaan. Tiedän mistä puhut!

      Itsellä täysin sama vaiva, ja selkeää syytä ei tunnu löytyvät vaikka olen rampannut monella gynekologilla, ihotautilääkärillä, testeissä ja ties missä.

      Ongelmana ulkosynnyttimien ärtyneisyys, punoitus, kuumotus, tykytys, turvonneisuus, kutina etc etc...

      Lääkärien mukaan kaikki ok päälle päin. Testeissä kuitenkin löytyy tosi usein NSV sekabakteeritulehdus sekä silloin tällöin myös hiiva. Mutta se, mikä aiheuttaa bakteeritulehduksen, täysi mysteeri. Ja lääkkeen kun siihen menee ottamaan, niin johan tulee hiiva. Ja hiivalääkkeen jälkeen taas sekabakteeritulehdus. Eli jatkuva kierre!

      5 vuotta sitten koepalasta löytyi litteä kondylooma, mutta se ei lääkärien mukaan oireile näin. Valkojäkälän mahdollisuus suljettiin tuolloin pois, mutta itse olen kuitenkin alkanut epäilemään, että se saattaisi olla tällä hetkellä yksi vaihtoehto.

      Kaikenlaisia rasvoja olen kokeillut; Aqualan-rikki -sekoitusta, joka pahensi asiaa. Perusvoiteista tai öljyistä ei apua.

      Olen myös lotrannut luonnonmukaisen oliiviöljyn ja Teetree -öljyn kanssa, mutta ei apua. Maitohappobakteereja olen myös kokeillut eri muodoissa, mutta ei apua.

      Saippuaa en pesussa käytä, ja pikkuhousunsuojiakin vältä. Tampooneja en käytä lainkaan.

      Homeopaatilla olen käynyt myös vuoden verran, mutta oikeaa rohtoa ei ole löytynyt. Pari viikkoa sitten vaihdon takaisin homeopaatille, jolta sain useita vuosia sitten avun erääseen toiseen vaivaan. Toivon kovasti, että hän pystyisi auttamaan myös tällä kertaa.

      Oletko itse jo saanut apua vaivaasi?

      Kiva olisi vaihtaa kuulumisia tämän ikävän vaivan tiimoilta. Halutessasi voit laittaa meiliä osoitteeseen [email protected].

      • Anonyymi

        Jaahas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe