Millaista palkkaa maksetaan nykyään siivousfirmoissa ja onko vapailla siivoojilla paljon parempi palkka?
Palkkaus
19
3966
Vastaukset
- *ikälisä*
Siivousfirmat maksavat surkeaa palkkaa! N.6E/h!! Ja takuulla osapäivätyötä, ettei tarvitse antaa pekkasia! Kannattaa pyrkiä kunnan tai valtion palkkalistoille, parempi alkupalkka, kokopäivätyö,ja ikälisät nostaa palkkaa; tällä hetkellä n.1400E/kk, kaikilla ikälisillä, 15 v:n raadannan jälkeen. Siivoojan nykypalkaksi aika kohtuullinen, vaikka aina tietysti on parantamisen varaa!
- Opiskelija
Itse olen ISS:llä töissä viikonloppuisin, ja tuntipalkka on kai jotain 6,8erkkiä??? Vastahan tuli se "tosi tuntuva" palkankorotus.. sitä ennen oli jotain vähän päälle 6€.. toisessa työpaikassa taas oli 7€/h viime joulun aikana.. mutta yleensähän opiskelija on vain "harjoittelijana" palkollisena, vaikka olisikin ollut jo pari vuotta samassa työpaikassa.. [pännii.]
- firmasta kiinni
Riippuu ihan firmasta. Itse olen ollut yksityisessä firmassa töissä alkupalkalla 7,17 €/h mihin tuli kaikenlaisia lisiä päälle. Ko. firma antoi vielä tehdä ylitöitäkin (keskimääräinen työpäivän pituus 9,4h) niin kyllä siitäkin jotain käteen jäi. Mutta onhan se väärin, että monissa muissa hommissa, jotka eivät ole edes läheskään yhtä vaativia, tienaa saman normaaleilla työtunneilla.
Siivousalallakin voi ja kannattaa edetä urallaan jos mielenkiintoa löytyy. Alalla voi opiskella laitoshuoltajaksi, työnohjaajaksi ja kaiketi teknikoksikin monimuotokoulutuksena työn ohessa. Kannattaa kysellä työnantajalta, koska koulutus vaikuttaa suoraan palkkaukseen.
Saattaahan vapaille siivoojille jäädä enemmän käteen (ainakin jos jättää verot maksamatta). - Taina
..on surkea ainakin minulla, olen yksityisessä firmassa, vähän yli 6 euroa. Sillä ei elä. Toimistosiivousta teen, joka katsotaan vähiten vaativaksi ja kuuluu näin huonoimpaan palkkaluokkaan. Varmaan tosiaan kunnilla tai valtiolla on paremmat palkat.
- mikko
Minulla on päätyössä 7.5 euroa tunnissa, ja iltatyössä 7.11 euroa plus iltalisä.
PAMin mukaan molemmat palkat on täysin kohtuullisia, ja siivoojan minimipalkka on alkaen 6.5 euroa tunnissa.- Juke
mutta ainakin siinä firmassa missä itse olen ollut töissä, on uusille työntekijöille maksettu 6,2 €/h, minkä on sanottu olevan taulukoiden mukaan maksettava minimi palkka. Itsellä on "kokeneempana" työntekijänä maksettu 7,17 €/h plus lisät ja on tarjottu mahdollisuutta vastuulliseen tehtävään, missä palkka luonnollisesti nousisi.
- Teknikko
Itse olen suorittanut laitoshuoltajan tutkinnon ja opiskellut aikoinaan siivousteknikoksi. Työkokemusta kerrytin erinlaisilla keikoilla mahdollisimman erinlaisilla tehtävillä.
Nyt olen ollut kaksi vuotta yksityisellä siivousfirmassa ja tunti palkkani on 8,20 euroa ilta-, yö-, ja likaisuuslisät!
Tyytyväinen olen ja en vaihtais ammattiani pois! - Siistijä
Ite olen paperitehtaalla siivoomassa ja tuntipalkka on 11 euroa kokonainen liuta erilaisia lisiä. Repikää siitä.
- käy
tulevaisuudessa. Suomen paperiteollisuus ajautuu tilanteeseen jolloin on
pakko ruveta säästämään. Vaikka kuinka lakkoilette, on yritysten pakko
ulkoistaa toimintojaan. Ensimmäisenä ulkoistetaan siivous- ja
kunnossapitotoiminnot. Tai onhan vaihtoehtona myös se, että yritykset
ajautuvat konkurssiin. Kumpi on parempi vaihtoehto?
- STO
1.3.2003 min. palkka on 1232,44 e/kk.(7,56 e/t) Jos työalue on mitoitettu maksetaan 1274,75.(7,82 e/h) Kokemuslisä maksetaan 4, 7 ja 10 v.jälkeen. Kukin kokemuslisä on 5% palkasta, eli 10 v. kokemus oikeuttaa 15% korkeampaan kk palkkaan.
15 v. lisää maksetaan eräille vanhoille työntekijöille, se on poistunut uusista sopimuksista. Ilta- yö-. yms lisät tehtyjen työaikojen mukaan tähän päälle. - tes
Palkkaus määräytyy työn vaativuuden mukaan ja paikkakuntakalleusluokassa 1
ovat 1.3. 2003 alkaen seuraavat:
Palkkaryhmä 1: 6,51 e/h
Palkkaryhmä 2: 6,84 e/h
Palkkaryhmä 3: 7,18 e/h
Palkkaryhmä 4: 7,54 e/h
Palkkaryhmä 5: 7,92 e/h
Paikkakuntakalleusluokassa 2 ovat 6,45-7,84 e/h.
Jpkaisen alalla työskentelevän pitäisi ottaa selvää asioista ja vaatia tes:n
mukaista palkkaa. Alle tes:n maksavat yritykset vääristävät kilpailua, vetävät
hintoja alas ja kohtelevat työntekijöitään väärin.- = 0
Kaupungilla töissä , kolme ikälisää---tuntipalkaksi tulee 9.28
Enempää en saa mitään lisiä...
Palkka ei nyt yksityisiin verrattuna ole niin huono, mutta kun en tykkää työstäni!!!
- Ex Siivooja
Siivouskohteille määritellään siihen kuluva aika. Jos et ehdi siivota aluetta määräajassa, teet sen valmiiksi ilmaisena ylityönä.
Toisissa firmoissa alueet on määritelty liian suuriksi. Voit siivota vain työtuntimääräsi, mutta silloin saat huonoa palautetta.
Ottakaa palkkakeskusteluissa huomioon myös työn määrä.- En lähde palkan takia
Siivoustyöstä maksetaan niin vähän, etten viitsi vaivauta niinkin raskaisiin hommiin. Sitä paitsi arvostus on alakantissa. Raha täällä maailmassa näyttelee pääosaa.
- pörssissä
Pamin Tesiä käyttävät nämä isot siivousyritykset.Alle 7€ on tuntipalkka. Siivoustyö on yleensä silloin, kun asiakas ei ole siivottavissa tiloissa. Mitoitus tehdään tiukaksi, sillä jos aiot asiakkaan pitää tyytyväisenä siivoat yli mitoitetun ajan (palkanmaksuperuste) tai kuunetelt asiakkaan murinoita, jos siivoat vain mitoitetussa ajassa.
- pam
Pamin tessin mukaan 6,51-7,92 e/h.
Olet hieman ajasta jäljessä, nykyisin siivotaan yleensä aina kun asiakas
on paikalla jos se vaan on asiakkaan toiminnan kannalta mahdollista.
Ja mitoitettuja aikoja ei tarvitse alittaa, ylittääkään niitä ei toki saa.
Missäköhän isossa firmassa (tai firmoissa) olet ollut töissä ja milloin?
Ei kannata yleistää koska kaikissa ei toimita niin kuin kerroit. - pörssissä
pam kirjoitti:
Ei kannata yleistää koska kaikissa ei toimita niin kuin kerroit.Kyllä näin on että siivousfirman ei ole varaa maksaa kuin 1 tai 2 palkkaluokkaa eikä sen enemmän. Firma tarjoaa muitakin palveluja kuten kiinteistöhuoltoa, ilmastointipalveluja, vahinkosaneerausta ja jätehuoltoa.
- L&T
pörssissä kirjoitti:
Kyllä näin on että siivousfirman ei ole varaa maksaa kuin 1 tai 2 palkkaluokkaa eikä sen enemmän. Firma tarjoaa muitakin palveluja kuten kiinteistöhuoltoa, ilmastointipalveluja, vahinkosaneerausta ja jätehuoltoa.
Kyse ei ole siitä mitä on varaa maksaa vaan työtehtävät pitää pisteyttää
työnvaativuuden mukaan ja sen perusteella tulee palkkaluokka. Toki useissa
tapauksissa palkka onkin juuri 1 ja 2 luokkaa esim. toimistosiivouksessa.
Vaativassa teollisuussiiivouksessa tai siivouksessa jolla on suuri merkitys
asiakkaan toiminnalle (esim. toiminta saattaa pysähtyä tai häiriintyä jos
siivousta ei suoriteta kunnolla) palkka on yli näiden luokkien.
Ei yhtään yllätä, että kyseessä on L&T...
Myös L&T:n pitää noudattaa tes:n määräyksiä. Kannattaa käydä läpi oman
luottamusmiehen kanssa töiden vaativuusluokittelu ja varmistaa, että
palkat on määritelty sen mukaan. Tai vaihda firmaa, parempiakin paikkoja
varmasti löytyy! - nykysiivooja
pam kirjoitti:
Ei kannata yleistää koska kaikissa ei toimita niin kuin kerroit.Älä mene haukkumaan toista ajassa jäljestä olevaksi...aika fifty-fifty menee kohteissa, siivotaanko asiakkaan paikalla vai poissa ollessa. Vieläkin on paljon asiakkaita jotka eivät halua siivoojan olevan paikalla työaikanaan ja onhan se monasti ihan ymmärrettävää. Siivoojankin kannalta on helpompi siivota kun ei ole kymmeniä ihmisiä paikalla pyörimässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi352730Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122527100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372248Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks161836Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491504Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo341456- 371432
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241341- 241108
- 181053