Palkkaus

siivousfirmoissa

Millaista palkkaa maksetaan nykyään siivousfirmoissa ja onko vapailla siivoojilla paljon parempi palkka?

19

3966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *ikälisä*

Siivousfirmat maksavat surkeaa palkkaa! N.6E/h!! Ja takuulla osapäivätyötä, ettei tarvitse antaa pekkasia! Kannattaa pyrkiä kunnan tai valtion palkkalistoille, parempi alkupalkka, kokopäivätyö,ja ikälisät nostaa palkkaa; tällä hetkellä n.1400E/kk, kaikilla ikälisillä, 15 v:n raadannan jälkeen. Siivoojan nykypalkaksi aika kohtuullinen, vaikka aina tietysti on parantamisen varaa!

• Opiskelija

Itse olen ISS:llä töissä viikonloppuisin, ja tuntipalkka on kai jotain 6,8erkkiä??? Vastahan tuli se "tosi tuntuva" palkankorotus.. sitä ennen oli jotain vähän päälle 6€.. toisessa työpaikassa taas oli 7€/h viime joulun aikana.. mutta yleensähän opiskelija on vain "harjoittelijana" palkollisena, vaikka olisikin ollut jo pari vuotta samassa työpaikassa.. [pännii.]

• firmasta kiinni

Riippuu ihan firmasta. Itse olen ollut yksityisessä firmassa töissä alkupalkalla 7,17 €/h mihin tuli kaikenlaisia lisiä päälle. Ko. firma antoi vielä tehdä ylitöitäkin (keskimääräinen työpäivän pituus 9,4h) niin kyllä siitäkin jotain käteen jäi. Mutta onhan se väärin, että monissa muissa hommissa, jotka eivät ole edes läheskään yhtä vaativia, tienaa saman normaaleilla työtunneilla.

Siivousalallakin voi ja kannattaa edetä urallaan jos mielenkiintoa löytyy. Alalla voi opiskella laitoshuoltajaksi, työnohjaajaksi ja kaiketi teknikoksikin monimuotokoulutuksena työn ohessa. Kannattaa kysellä työnantajalta, koska koulutus vaikuttaa suoraan palkkaukseen.

Saattaahan vapaille siivoojille jäädä enemmän käteen (ainakin jos jättää verot maksamatta).

• Taina

..on surkea ainakin minulla, olen yksityisessä firmassa, vähän yli 6 euroa. Sillä ei elä. Toimistosiivousta teen, joka katsotaan vähiten vaativaksi ja kuuluu näin huonoimpaan palkkaluokkaan. Varmaan tosiaan kunnilla tai valtiolla on paremmat palkat.

• mikko

Minulla on päätyössä 7.5 euroa tunnissa, ja iltatyössä 7.11 euroa plus iltalisä.
      PAMin mukaan molemmat palkat on täysin kohtuullisia, ja siivoojan minimipalkka on alkaen 6.5 euroa tunnissa.

• Juke

mutta ainakin siinä firmassa missä itse olen ollut töissä, on uusille työntekijöille maksettu 6,2 €/h, minkä on sanottu olevan taulukoiden mukaan maksettava minimi palkka. Itsellä on "kokeneempana" työntekijänä maksettu 7,17 €/h plus lisät ja on tarjottu mahdollisuutta vastuulliseen tehtävään, missä palkka luonnollisesti nousisi.

• Teknikko

Itse olen suorittanut laitoshuoltajan tutkinnon ja opiskellut aikoinaan siivousteknikoksi. Työkokemusta kerrytin erinlaisilla keikoilla mahdollisimman erinlaisilla tehtävillä.
      Nyt olen ollut kaksi vuotta yksityisellä siivousfirmassa ja tunti palkkani on 8,20 euroa ilta-, yö-, ja likaisuuslisät!
      Tyytyväinen olen ja en vaihtais ammattiani pois!

• Siistijä

Ite olen paperitehtaalla siivoomassa ja tuntipalkka on 11 euroa kokonainen liuta erilaisia lisiä. Repikää siitä.

• käy

tulevaisuudessa. Suomen paperiteollisuus ajautuu tilanteeseen jolloin on
        pakko ruveta säästämään. Vaikka kuinka lakkoilette, on yritysten pakko
        ulkoistaa toimintojaan. Ensimmäisenä ulkoistetaan siivous- ja
        kunnossapitotoiminnot. Tai onhan vaihtoehtona myös se, että yritykset
        ajautuvat konkurssiin. Kumpi on parempi vaihtoehto?

• STO

1.3.2003 min. palkka on 1232,44 e/kk.(7,56 e/t) Jos työalue on mitoitettu maksetaan 1274,75.(7,82 e/h) Kokemuslisä maksetaan 4, 7 ja 10 v.jälkeen. Kukin kokemuslisä on 5% palkasta, eli 10 v. kokemus oikeuttaa 15% korkeampaan kk palkkaan.
      15 v. lisää maksetaan eräille vanhoille työntekijöille, se on poistunut uusista sopimuksista. Ilta- yö-. yms lisät tehtyjen työaikojen mukaan tähän päälle.

• tes

Palkkaus määräytyy työn vaativuuden mukaan ja paikkakuntakalleusluokassa 1
      ovat 1.3. 2003 alkaen seuraavat:
      Palkkaryhmä 1: 6,51 e/h
      Palkkaryhmä 2: 6,84 e/h
      Palkkaryhmä 3: 7,18 e/h
      Palkkaryhmä 4: 7,54 e/h
      Palkkaryhmä 5: 7,92 e/h
      Paikkakuntakalleusluokassa 2 ovat 6,45-7,84 e/h.

Jpkaisen alalla työskentelevän pitäisi ottaa selvää asioista ja vaatia tes:n
      mukaista palkkaa. Alle tes:n maksavat yritykset vääristävät kilpailua, vetävät
      hintoja alas ja kohtelevat työntekijöitään väärin.

• = 0

Kaupungilla töissä , kolme ikälisää---tuntipalkaksi tulee 9.28
        Enempää en saa mitään lisiä...

Palkka ei nyt yksityisiin verrattuna ole niin huono, mutta kun en tykkää työstäni!!!

• Ex Siivooja

Siivouskohteille määritellään siihen kuluva aika. Jos et ehdi siivota aluetta määräajassa, teet sen valmiiksi ilmaisena ylityönä.

Toisissa firmoissa alueet on määritelty liian suuriksi. Voit siivota vain työtuntimääräsi, mutta silloin saat huonoa palautetta.

Ottakaa palkkakeskusteluissa huomioon myös työn määrä.

• En lähde palkan takia

Siivoustyöstä maksetaan niin vähän, etten viitsi vaivauta niinkin raskaisiin hommiin. Sitä paitsi arvostus on alakantissa. Raha täällä maailmassa näyttelee pääosaa.

• pörssissä

Pamin Tesiä käyttävät nämä isot siivousyritykset.Alle 7€ on tuntipalkka. Siivoustyö on yleensä silloin, kun asiakas ei ole siivottavissa tiloissa. Mitoitus tehdään tiukaksi, sillä jos aiot asiakkaan pitää tyytyväisenä siivoat yli mitoitetun ajan (palkanmaksuperuste) tai kuunetelt asiakkaan murinoita, jos siivoat vain mitoitetussa ajassa.

• pam

Pamin tessin mukaan 6,51-7,92 e/h.
        Olet hieman ajasta jäljessä, nykyisin siivotaan yleensä aina kun asiakas
        on paikalla jos se vaan on asiakkaan toiminnan kannalta mahdollista.
        Ja mitoitettuja aikoja ei tarvitse alittaa, ylittääkään niitä ei toki saa.

Missäköhän isossa firmassa (tai firmoissa) olet ollut töissä ja milloin?
        Ei kannata yleistää koska kaikissa ei toimita niin kuin kerroit.

• pörssissä
        pam kirjoitti:

Kyllä näin on että siivousfirman ei ole varaa maksaa kuin 1 tai 2 palkkaluokkaa eikä sen enemmän. Firma tarjoaa muitakin palveluja kuten kiinteistöhuoltoa, ilmastointipalveluja, vahinkosaneerausta ja jätehuoltoa.

• L&T
        pörssissä kirjoitti:

Kyllä näin on että siivousfirman ei ole varaa maksaa kuin 1 tai 2 palkkaluokkaa eikä sen enemmän. Firma tarjoaa muitakin palveluja kuten kiinteistöhuoltoa, ilmastointipalveluja, vahinkosaneerausta ja jätehuoltoa.

Kyse ei ole siitä mitä on varaa maksaa vaan työtehtävät pitää pisteyttää
        työnvaativuuden mukaan ja sen perusteella tulee palkkaluokka. Toki useissa
        tapauksissa palkka onkin juuri 1 ja 2 luokkaa esim. toimistosiivouksessa.
        Vaativassa teollisuussiiivouksessa tai siivouksessa jolla on suuri merkitys
        asiakkaan toiminnalle (esim. toiminta saattaa pysähtyä tai häiriintyä jos
        siivousta ei suoriteta kunnolla) palkka on yli näiden luokkien.

Ei yhtään yllätä, että kyseessä on L&T...
        Myös L&T:n pitää noudattaa tes:n määräyksiä. Kannattaa käydä läpi oman
        luottamusmiehen kanssa töiden vaativuusluokittelu ja varmistaa, että
        palkat on määritelty sen mukaan. Tai vaihda firmaa, parempiakin paikkoja
        varmasti löytyy!

• nykysiivooja
        pam kirjoitti:

Älä mene haukkumaan toista ajassa jäljestä olevaksi...aika fifty-fifty menee kohteissa, siivotaanko asiakkaan paikalla vai poissa ollessa. Vieläkin on paljon asiakkaita jotka eivät halua siivoojan olevan paikalla työaikanaan ja onhan se monasti ihan ymmärrettävää. Siivoojankin kannalta on helpompi siivota kun ei ole kymmeniä ihmisiä paikalla pyörimässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2730
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2527
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      16
      1836
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1504
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      34
      1456
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      37
      1432
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1341
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1108
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      18