Onko suositeltavaa käyttää paperikoneen viiraa suodatinkankaan tilalla salaojaputkissa?
Toimiiko ok vai ei?
Paperikoneen viiraa salaojiin?
12
7200
Vastaukset
- Jocu
Minulla on ollut 20 vuotta mm. imeytysmontun päällä, ja hyvin on toiminut.
- Sammakko
Sidoitko sinä viiran jollakin narulla kiinni salaojaputken ympärille vai kuinka?
Tuliko putken ja viiran väliin hiekkaa jonka jälkeen suljit paketin ja peitin sen aivan kuten suodatinkankaalla tehtynä? - Jocu
Sammakko kirjoitti:
Sidoitko sinä viiran jollakin narulla kiinni salaojaputken ympärille vai kuinka?
Tuliko putken ja viiran väliin hiekkaa jonka jälkeen suljit paketin ja peitin sen aivan kuten suodatinkankaalla tehtynä?Minä laitoin kivimontun päälle viiraverkon ja sen päälle nurmikkomullat.
Parempaahan viiraverkko on kuin suodatinkangas, mutta uutena kalliinpuolista.. - Viira
Jocu kirjoitti:
Minä laitoin kivimontun päälle viiraverkon ja sen päälle nurmikkomullat.
Parempaahan viiraverkko on kuin suodatinkangas, mutta uutena kalliinpuolista..Kuinka paljon laitoit viiraa salaojaputken ympärille?
- Jones
Minä laitoin ensin koko talonpohjan alalle viiran ja sitten salaojat ja salaojaputkien ympärille salaojasoran ja soran päälle vielä viirasuikaleet, sitten täyttähiekat....
- viirupää
mitä tuo paperikoneen viira on kun en ole ennen kuullut? utelias kun olen.
- Hakki
viirupää kirjoitti:
mitä tuo paperikoneen viira on kun en ole ennen kuullut? utelias kun olen.
Se on sellasta erittäin kallista "mattoa" jolla poistetaan vettää massasta itse paperikoneessa.
Viira pyörii koneessa alkupäässä telastojen välillä ja sillä on pituutta/leveyttä koneesta riippuen 30-120m/2-13m.
Hintaa sillä voi olla jopa yli puoli miljoonaa markkaa! - Pico
Hakki kirjoitti:
Se on sellasta erittäin kallista "mattoa" jolla poistetaan vettää massasta itse paperikoneessa.
Viira pyörii koneessa alkupäässä telastojen välillä ja sillä on pituutta/leveyttä koneesta riippuen 30-120m/2-13m.
Hintaa sillä voi olla jopa yli puoli miljoonaa markkaa!Ja paperimiehet saa käytettyjä luontaisetuna... siitä näkee jos äijä on paperitehtaassa töissä, kun mökillä on hikkaranta viiran päälle perustettuna. Viira on siis sellaista "muovikangasta".
- laatuja
Pico kirjoitti:
Ja paperimiehet saa käytettyjä luontaisetuna... siitä näkee jos äijä on paperitehtaassa töissä, kun mökillä on hikkaranta viiran päälle perustettuna. Viira on siis sellaista "muovikangasta".
Viiroja on hyvinkin monenlaisia, ihan käyttötarkoituksen mukaan.
On karkeaa ( suurisilmäistä ) ja sitten oikein tiheää ( silkkiviiraa ).
Sellukoneissa käytetään huovan tapaista vilttiviiraa.
Itse käytin salaojan suojana keskikarkeaa ja asensin sen vain kaksinkerroin , putki väliin, soraa päälle.
Hienojakoisella savimaalla suosittelisin jopa huopaviiran käyttöä salaojaputken suojaksi, koska savi tahtoo juosta verkoviirasta läpi täyttämään putken.
Paperikone viirojen saatavuus on satunnaista.
tehtaan työntekijät sen saa usein maksutta, mutta jos sitä alkaa esiintyä markkinatavarana, niin tuo luontaisetu on uhattu meiltä pois ottaa. - Pico
laatuja kirjoitti:
Viiroja on hyvinkin monenlaisia, ihan käyttötarkoituksen mukaan.
On karkeaa ( suurisilmäistä ) ja sitten oikein tiheää ( silkkiviiraa ).
Sellukoneissa käytetään huovan tapaista vilttiviiraa.
Itse käytin salaojan suojana keskikarkeaa ja asensin sen vain kaksinkerroin , putki väliin, soraa päälle.
Hienojakoisella savimaalla suosittelisin jopa huopaviiran käyttöä salaojaputken suojaksi, koska savi tahtoo juosta verkoviirasta läpi täyttämään putken.
Paperikone viirojen saatavuus on satunnaista.
tehtaan työntekijät sen saa usein maksutta, mutta jos sitä alkaa esiintyä markkinatavarana, niin tuo luontaisetu on uhattu meiltä pois ottaa.Niinhän se tahtoo olla joka paikassa, että henkilöstö saa jotain moneen paikkaan käyppää sivutuotetta, ilmaiseksi tai pilkkahinnalla. Sitten joku keksii ahneuksissaan myydä sitä ja soppa on valmis ja etuus joudutaan lopettamaan väärinkäytösten vuoksi.
- viiraa
Pico kirjoitti:
Niinhän se tahtoo olla joka paikassa, että henkilöstö saa jotain moneen paikkaan käyppää sivutuotetta, ilmaiseksi tai pilkkahinnalla. Sitten joku keksii ahneuksissaan myydä sitä ja soppa on valmis ja etuus joudutaan lopettamaan väärinkäytösten vuoksi.
Viiraa käytetään myös juuston valmistuksessa puristusaltaassa massan ja puristuskannen välissä. en tiiä onko samanlaista, kuin suurituloisten paperimiesten tuntema viira...
- Anonyymi
viiraa kirjoitti:
Viiraa käytetään myös juuston valmistuksessa puristusaltaassa massan ja puristuskannen välissä. en tiiä onko samanlaista, kuin suurituloisten paperimiesten tuntema viira...
Juustokoneen viira on tuskin 10 x 100 m paloina, kuten paperikoneen viira :)
Viira on juuri parasta salaojitukseen ja muuhun. Ensin kaivetaan oja ja laitetaan kaivantoon pohjalle viira ja salaoja putki sen päälle. Sitten peitetään putki seulotulla sajaojahiekalla tai seulotulla salaoja soralla tai kevytsoralla. Lopuksi käännetään viiran reunat "putkeksi salaoja soran päälle. Näin tulee viiran sisälle jää siis salaojasorasta putki jonka pohjalla on varsinainen salaojaputki. Toimii kuin junan vessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675710Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344264Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.971886- 631435
- 2611137
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31753Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39715