Nettislangi
Minua ärsyttää se kun käytetään näitä "lol", "wtf" ja "omg" lyhenteitä. Onko nykyajan nuoriso niin laiskaa, ettei jaksa sanoa niitä kokonaisina lauseina, tai virkkeinä.
Ja kun se ei ole edes suomea, niin siinä unohtuu vielä isänmaallisuuskin. Varsinkin kun näitä lyhenteitä on alettu käyttään puhekielessä. Esimerkki lause, "No lol, miks sä siivoot aina?". Tuo on todella tyhmän, ja asiattoman kuuloista, kun vanhempia puhutellaan noin.
Nettislangi
2
1031
Vastaukset
- Ritari-90
Ei oo nettislangi ainoa "kieli", jota käytetään asian nopeampaan, hauskempaan, typerämpään tai lyhyempään ilmaisemiseen. Näinhän useimmat murteet ovat syntyneet, kun "ollaan niin laiskoja", ettei "jakseta sanoa" asioita selvällä suomen kirjakielellä...
Puhekieli on yksi murre tai murteiden sekoitus. Ethän nyt sentään alennu puhumaan slangia, jonka käyttö voisi johtaa siihen, että sua luullaan typeräksi tai laiskaksi (vertaa "minä"-sanan korvaaminen "mä"-sanalla. Miksiköhän näinkin on käynyt?...)!
Nettislangi on vain yksi murre tuhansien joukossa. Jos haluat valittaa siitä, valita ihmeessä samalla joka ainoasta muusta murteesta, ja ala esimerkkinä muille puhumaan tyylipuhdasta kirjakieltä...
Eipä ole useat muutkaan sanat oikeaa suomea... - '89
Tässä oma viestisi tyylipuhtaana, jottei se häiritsisi ketään.
Minua ärsyttää nykyisten "lol"-, "wtf"- ja "omg"-lyhenteiden käyttö. Onko nykyajan nuoriso niin laiskaa, ettei näitä jakseta sanoa kokonaisina lauseina tai virkkeinä? Koska tämä ei ole suomen kieltä, siinä unohtuu isänmaallisuuskin. Varsinkin näiden lyhenteiden käyttäminen puhekielessä ärsyttää minua. Esimerkkilause: "No lol, miks sä siivoot aina?" Tämä on todella tyhmän ja asiattoman kuuloista vanhempia puhuteltaessa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793