Lehtokotilot!!!!

Maamyyrä.

Auttakaa hyvät ihmiset !! Lehtokotilot ovat kaapanneet pihani ja puutarhani on vallattu !
Osaako kukaan sanoa miten saisin ne häädetyksi?

9

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehtokotilo, sieltä löytyy vaikka kuinka paljon tietoa tästä kiusankappaleesta, mutta ei taida olla mitään muuta konstia niiden poistamiseen, kuin kerääminen. Eikö etanat mene olutlautaselle, kelpaisiko se näille?

      Onneksi ei ole tarvinnut moiseen kotiloon tutustua, mutta paras koputtaa puuta - ei ole etanoitakaan ollut muualla kuin kaalimaassa - ne menivät kaikki viime syksynä,ei niitä montaa ollutkaan, kaaleja nimittäin.

      • varotuksen sana

        Monet puutarhojen harrastajat vaihtavat taimia keskenään. Onhan se edullisempaa kuin maksaa maltaita taimitarhoihin.

        Mutta, kun ja jos lehtokotilo on puutarhan vallannut, niin se tulee vaihtotaimen mukana pihaan. Kannattaa välttää taimien vaihtoa, vaikka kaverilla olisi kuinka ihana ja ylimääräinen ukonhattu tai unokko muovipussissa!


      • miksi ne
        varotuksen sana kirjoitti:

        Monet puutarhojen harrastajat vaihtavat taimia keskenään. Onhan se edullisempaa kuin maksaa maltaita taimitarhoihin.

        Mutta, kun ja jos lehtokotilo on puutarhan vallannut, niin se tulee vaihtotaimen mukana pihaan. Kannattaa välttää taimien vaihtoa, vaikka kaverilla olisi kuinka ihana ja ylimääräinen ukonhattu tai unokko muovipussissa!

        kulkee kaikki samaan suuntaan?
        Kun tapaa niitä hiekkapolulla,kaikilla sarvet ja suunta sama,ainakin aamuisin.

        Jos ne menee "töihin"-kaalimaalle!! Meiltä söivät viimekesänä salaatin ja jopa tillikin kelpasi!
        Kivasti rapsahtaa jalan alla kun päälle astuu,joskin yök,kengänpohjat.
        OLen kuullut myös että kun kerää(kuka viitsii??)ja upottaa johonkin liemeen,oliko se nyt kloriti,kuolevat,mutta myös lisääntyvät mistä vaan,ei siihen tarvita kuulemma "poikia ja tyttöjä"-mokomatkin....


      • muistuttavat
        miksi ne kirjoitti:

        kulkee kaikki samaan suuntaan?
        Kun tapaa niitä hiekkapolulla,kaikilla sarvet ja suunta sama,ainakin aamuisin.

        Jos ne menee "töihin"-kaalimaalle!! Meiltä söivät viimekesänä salaatin ja jopa tillikin kelpasi!
        Kivasti rapsahtaa jalan alla kun päälle astuu,joskin yök,kengänpohjat.
        OLen kuullut myös että kun kerää(kuka viitsii??)ja upottaa johonkin liemeen,oliko se nyt kloriti,kuolevat,mutta myös lisääntyvät mistä vaan,ei siihen tarvita kuulemma "poikia ja tyttöjä"-mokomatkin....

        Ei kannata tehdä mitään, eihän


      • laittoi sinne kulhon
        muistuttavat kirjoitti:

        Ei kannata tehdä mitään, eihän

        jossa olutta ja sanoi, että oluenhajun houlkuttamina tulevat ja putoavat sinne kuoppaan. Kokeile!


      • myyrätyttö
        laittoi sinne kulhon kirjoitti:

        jossa olutta ja sanoi, että oluenhajun houlkuttamina tulevat ja putoavat sinne kuoppaan. Kokeile!

        Kiitos kaikille neuvoja antaneille..olen kerännyt ja kerännyt...laittanut muvipussiin ja roskikseen.
        Myrkkyäkin olen suunnitellut mutta tulee kuulema naapurin puolelta lisää, pitäisi koko kortteli myrkyttää yhtaikaa, taidan antaa periksi. KIITOS kuitenkin myötäelämisestänne.Terv. maamyyrä


    • Paappa pohjanmaalta

      Toissa vuonna laitoin salaatin ja kaalien juurille myrkkyrakeita (vihreitä). Samoin eräiden etanoiden ja kotiloiden valtaamien isolehtisten kukkien juurelle. Myrkky tepsi hyvin ja yllätyksenä myös myyriin, jotka ilmeisesti olivat popsineet myrkkyyn kuolleita etanoita.
      Viime vuotena ei etanoita esiintynytkään vaivoiksi asti.
      Nyt täytyy seurata tilannetta, jos tarve vaatii uusin myrkyn käytön.
      Aikaisemmin olen kokeillut olutta, tuhkaa, hiekkaa ym. kuitenkin aika laihoin tuloksin.

    • 1943

      mustia, melko pitkiä, jotka Porvoossa ovat vaivana? Sateen jälkeen jalkakäytävät ovat täynnä. Silti eivät ole kulkeutuneet kotiini maaseudulla.

      • Zirkonia

        Eivät kylläkään pitkiä ja mustia, vaan kova kuori päällä, ja etale röhjäkkä sisällä.Niistä ei pääse millään eroon. Koko Etelä-Suomen seutu on täynnä niitä.Yäk.
        Eipä auta muuta kun keräillä sateen jälkeen niitä purkkiin, ja purkki roskiin.
        Kaikkea on yritetty, myrkkyjä, tuhkaa ym.Mutta jos ne ovat paikalle pesiytyneet, mikään ei auta.Kandee kuitenkin kerätä pois, kun yhdestä yksilöstä kehkeytyy 4000 uutta tapausta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe