Auttakaa hyvät ihmiset !! Lehtokotilot ovat kaapanneet pihani ja puutarhani on vallattu !
Osaako kukaan sanoa miten saisin ne häädetyksi?
Lehtokotilot!!!!
9
803
Vastaukset
lehtokotilo, sieltä löytyy vaikka kuinka paljon tietoa tästä kiusankappaleesta, mutta ei taida olla mitään muuta konstia niiden poistamiseen, kuin kerääminen. Eikö etanat mene olutlautaselle, kelpaisiko se näille?
Onneksi ei ole tarvinnut moiseen kotiloon tutustua, mutta paras koputtaa puuta - ei ole etanoitakaan ollut muualla kuin kaalimaassa - ne menivät kaikki viime syksynä,ei niitä montaa ollutkaan, kaaleja nimittäin.- varotuksen sana
Monet puutarhojen harrastajat vaihtavat taimia keskenään. Onhan se edullisempaa kuin maksaa maltaita taimitarhoihin.
Mutta, kun ja jos lehtokotilo on puutarhan vallannut, niin se tulee vaihtotaimen mukana pihaan. Kannattaa välttää taimien vaihtoa, vaikka kaverilla olisi kuinka ihana ja ylimääräinen ukonhattu tai unokko muovipussissa! - miksi ne
varotuksen sana kirjoitti:
Monet puutarhojen harrastajat vaihtavat taimia keskenään. Onhan se edullisempaa kuin maksaa maltaita taimitarhoihin.
Mutta, kun ja jos lehtokotilo on puutarhan vallannut, niin se tulee vaihtotaimen mukana pihaan. Kannattaa välttää taimien vaihtoa, vaikka kaverilla olisi kuinka ihana ja ylimääräinen ukonhattu tai unokko muovipussissa!kulkee kaikki samaan suuntaan?
Kun tapaa niitä hiekkapolulla,kaikilla sarvet ja suunta sama,ainakin aamuisin.
Jos ne menee "töihin"-kaalimaalle!! Meiltä söivät viimekesänä salaatin ja jopa tillikin kelpasi!
Kivasti rapsahtaa jalan alla kun päälle astuu,joskin yök,kengänpohjat.
OLen kuullut myös että kun kerää(kuka viitsii??)ja upottaa johonkin liemeen,oliko se nyt kloriti,kuolevat,mutta myös lisääntyvät mistä vaan,ei siihen tarvita kuulemma "poikia ja tyttöjä"-mokomatkin.... - muistuttavat
miksi ne kirjoitti:
kulkee kaikki samaan suuntaan?
Kun tapaa niitä hiekkapolulla,kaikilla sarvet ja suunta sama,ainakin aamuisin.
Jos ne menee "töihin"-kaalimaalle!! Meiltä söivät viimekesänä salaatin ja jopa tillikin kelpasi!
Kivasti rapsahtaa jalan alla kun päälle astuu,joskin yök,kengänpohjat.
OLen kuullut myös että kun kerää(kuka viitsii??)ja upottaa johonkin liemeen,oliko se nyt kloriti,kuolevat,mutta myös lisääntyvät mistä vaan,ei siihen tarvita kuulemma "poikia ja tyttöjä"-mokomatkin....Ei kannata tehdä mitään, eihän
- laittoi sinne kulhon
muistuttavat kirjoitti:
Ei kannata tehdä mitään, eihän
jossa olutta ja sanoi, että oluenhajun houlkuttamina tulevat ja putoavat sinne kuoppaan. Kokeile!
- myyrätyttö
laittoi sinne kulhon kirjoitti:
jossa olutta ja sanoi, että oluenhajun houlkuttamina tulevat ja putoavat sinne kuoppaan. Kokeile!
Kiitos kaikille neuvoja antaneille..olen kerännyt ja kerännyt...laittanut muvipussiin ja roskikseen.
Myrkkyäkin olen suunnitellut mutta tulee kuulema naapurin puolelta lisää, pitäisi koko kortteli myrkyttää yhtaikaa, taidan antaa periksi. KIITOS kuitenkin myötäelämisestänne.Terv. maamyyrä
- Paappa pohjanmaalta
Toissa vuonna laitoin salaatin ja kaalien juurille myrkkyrakeita (vihreitä). Samoin eräiden etanoiden ja kotiloiden valtaamien isolehtisten kukkien juurelle. Myrkky tepsi hyvin ja yllätyksenä myös myyriin, jotka ilmeisesti olivat popsineet myrkkyyn kuolleita etanoita.
Viime vuotena ei etanoita esiintynytkään vaivoiksi asti.
Nyt täytyy seurata tilannetta, jos tarve vaatii uusin myrkyn käytön.
Aikaisemmin olen kokeillut olutta, tuhkaa, hiekkaa ym. kuitenkin aika laihoin tuloksin. - 1943
mustia, melko pitkiä, jotka Porvoossa ovat vaivana? Sateen jälkeen jalkakäytävät ovat täynnä. Silti eivät ole kulkeutuneet kotiini maaseudulla.
- Zirkonia
Eivät kylläkään pitkiä ja mustia, vaan kova kuori päällä, ja etale röhjäkkä sisällä.Niistä ei pääse millään eroon. Koko Etelä-Suomen seutu on täynnä niitä.Yäk.
Eipä auta muuta kun keräillä sateen jälkeen niitä purkkiin, ja purkki roskiin.
Kaikkea on yritetty, myrkkyjä, tuhkaa ym.Mutta jos ne ovat paikalle pesiytyneet, mikään ei auta.Kandee kuitenkin kerätä pois, kun yhdestä yksilöstä kehkeytyy 4000 uutta tapausta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901925
- 1131033
- 100957
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28564Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481