Tarvitaanko viisumi?

TwinPeaks

Tarvitseeko 2 viikon loman ajaksi viisumin Dominikaaniseen tasavaltaan?

5

2779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppi

Hei!
      Ei tarvitse viisumia, mutta tarvitsee turistikortin, jonka saa ostettua lentokentältä saavuttaessa Dominikaaniseen Tasavaltaan, hintaan 10 USD.

• E530d

Näinhän se menee. Ja jos olet menossa valmismatkalle, niin matkatoimisto yleensä hoitaa homman.

• TwinPeaks

Olemme lähdössä omatoimimatkalle Puerto Plataan. Saako tämän kortin ostettua siis heti, kun saapuu lentokentälle? Onko lentokentältä vaikea löytää paikka, josta näitä kortteja ostetaan? Pitääkö lentokentällä jonottaa kauan?
        Millaisia kokemuksia sinulla on Dominikaanisesta tasavallasta, hyviä/huonoja?

• ...
        TwinPeaks kirjoitti:

Olemme lähdössä omatoimimatkalle Puerto Plataan. Saako tämän kortin ostettua siis heti, kun saapuu lentokentälle? Onko lentokentältä vaikea löytää paikka, josta näitä kortteja ostetaan? Pitääkö lentokentällä jonottaa kauan?

turistikorttie ostopaikka on varmasti ihan näkyvillä, koska maahan ei ulkomaalaiset pääse ilman sitä. se on ihan helppo homma ostaa, lykkäät vain rahat käteen ja se on siinä, jos ei meinaa oikea tiski löytyä, niin paikalliset kyllä auttavat enemmän kuin mielellään.

itselläni on ainakin dommareista erittäin positiivisia kokemuksia ja veri vetää sinne aina vain uudestaan. jos osaat espanjaa, koko maa ja kulttuuri aukeavat ihan eri tavalla kuin englannilla pärjäävälle. kannattaa ehdottomasti kokeilla kaikkia erikoisia ruokia ja kyyti täpötäydellä guagualla (=paikallisbussi) on varmasti elämys suomalaiseen liikenteeseen tottuneelle.

hyvää matkaa

• dominikaani
        TwinPeaks kirjoitti:

siis kun pääset ulos koneesta, niin ennen passintarkistusta on luukku jossa ostat turistikortin. useilla lennoilla jaetaan jo valmiiksi turkistikortit, jotka voi täyttää ennen laskeutumista, jonka tarvitset siis luukulla. 2 vkon turistikortti on siis 10dollaria. Luukkua et voi ohittaa, koska virkailijat ohjaa koko koneellisen jonottamaan ko luukulle. Jos koneessa ei jaeta turistikortteja, ne voit täyttää ennen luukkulle menoa, jotka hyvin näkyvillä. Tämän jälkeen on normaali passintarkistus ja sen jälkeen voitkin mennä odottamaan hihnalle laukkuasi ja lomasi alkaa. Kenttä ei ole iso ja siellä helppo liikkua, ei voi eksyä. Jos sostain syytä päätät jäädä maahan pidemmäksi aikaa, esim 6kk, niin käväiset vain lentokentällä hakemassa ja maksamassa lisä ajalle kortin. Itse maksoin 7 kk kortista 500 pesoa ja olin vielä 2kk lisää tästä, niin maksoin maasta lähtiessäni passitarkastuksessa toiset 500pesoa tästä 2 kk. Kävin 7 kk jälkeen kentällä kysymässä tätä ja virkailija sanoi että maasta poistumisen yhteydessä kerkiää maksaa sen 2 kk:n 500pesoa. Tosin tarvitset mukaasi lentolipun paluulennosta. Mulla sitä ei ollut, mutta uskoivat sanaani...heh.
        Oikein mukavaa lomaa!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      589
      2316
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1832
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1670
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1276
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      58
      1176
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1164
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      908
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      888
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe