Tarvitseeko 2 viikon loman ajaksi viisumin Dominikaaniseen tasavaltaan?
Tarvitaanko viisumi?
5
2738
Vastaukset
- Peppi
Hei!
Ei tarvitse viisumia, mutta tarvitsee turistikortin, jonka saa ostettua lentokentältä saavuttaessa Dominikaaniseen Tasavaltaan, hintaan 10 USD.- E530d
Näinhän se menee. Ja jos olet menossa valmismatkalle, niin matkatoimisto yleensä hoitaa homman.
- TwinPeaks
Olemme lähdössä omatoimimatkalle Puerto Plataan. Saako tämän kortin ostettua siis heti, kun saapuu lentokentälle? Onko lentokentältä vaikea löytää paikka, josta näitä kortteja ostetaan? Pitääkö lentokentällä jonottaa kauan?
Millaisia kokemuksia sinulla on Dominikaanisesta tasavallasta, hyviä/huonoja? - ...
TwinPeaks kirjoitti:
Olemme lähdössä omatoimimatkalle Puerto Plataan. Saako tämän kortin ostettua siis heti, kun saapuu lentokentälle? Onko lentokentältä vaikea löytää paikka, josta näitä kortteja ostetaan? Pitääkö lentokentällä jonottaa kauan?
Millaisia kokemuksia sinulla on Dominikaanisesta tasavallasta, hyviä/huonoja?turistikorttie ostopaikka on varmasti ihan näkyvillä, koska maahan ei ulkomaalaiset pääse ilman sitä. se on ihan helppo homma ostaa, lykkäät vain rahat käteen ja se on siinä, jos ei meinaa oikea tiski löytyä, niin paikalliset kyllä auttavat enemmän kuin mielellään.
itselläni on ainakin dommareista erittäin positiivisia kokemuksia ja veri vetää sinne aina vain uudestaan. jos osaat espanjaa, koko maa ja kulttuuri aukeavat ihan eri tavalla kuin englannilla pärjäävälle. kannattaa ehdottomasti kokeilla kaikkia erikoisia ruokia ja kyyti täpötäydellä guagualla (=paikallisbussi) on varmasti elämys suomalaiseen liikenteeseen tottuneelle.
hyvää matkaa - dominikaani
TwinPeaks kirjoitti:
Millaisia kokemuksia sinulla on Dominikaanisesta tasavallasta, hyviä/huonoja?siis kun pääset ulos koneesta, niin ennen passintarkistusta on luukku jossa ostat turistikortin. useilla lennoilla jaetaan jo valmiiksi turkistikortit, jotka voi täyttää ennen laskeutumista, jonka tarvitset siis luukulla. 2 vkon turistikortti on siis 10dollaria. Luukkua et voi ohittaa, koska virkailijat ohjaa koko koneellisen jonottamaan ko luukulle. Jos koneessa ei jaeta turistikortteja, ne voit täyttää ennen luukkulle menoa, jotka hyvin näkyvillä. Tämän jälkeen on normaali passintarkistus ja sen jälkeen voitkin mennä odottamaan hihnalle laukkuasi ja lomasi alkaa. Kenttä ei ole iso ja siellä helppo liikkua, ei voi eksyä. Jos sostain syytä päätät jäädä maahan pidemmäksi aikaa, esim 6kk, niin käväiset vain lentokentällä hakemassa ja maksamassa lisä ajalle kortin. Itse maksoin 7 kk kortista 500 pesoa ja olin vielä 2kk lisää tästä, niin maksoin maasta lähtiessäni passitarkastuksessa toiset 500pesoa tästä 2 kk. Kävin 7 kk jälkeen kentällä kysymässä tätä ja virkailija sanoi että maasta poistumisen yhteydessä kerkiää maksaa sen 2 kk:n 500pesoa. Tosin tarvitset mukaasi lentolipun paluulennosta. Mulla sitä ei ollut, mutta uskoivat sanaani...heh.
Oikein mukavaa lomaa!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882