Tarvitaanko viisumi?

TwinPeaks

Tarvitseeko 2 viikon loman ajaksi viisumin Dominikaaniseen tasavaltaan?

5

2675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppi

      Hei!
      Ei tarvitse viisumia, mutta tarvitsee turistikortin, jonka saa ostettua lentokentältä saavuttaessa Dominikaaniseen Tasavaltaan, hintaan 10 USD.

      • E530d

        Näinhän se menee. Ja jos olet menossa valmismatkalle, niin matkatoimisto yleensä hoitaa homman.


      • TwinPeaks

        Olemme lähdössä omatoimimatkalle Puerto Plataan. Saako tämän kortin ostettua siis heti, kun saapuu lentokentälle? Onko lentokentältä vaikea löytää paikka, josta näitä kortteja ostetaan? Pitääkö lentokentällä jonottaa kauan?
        Millaisia kokemuksia sinulla on Dominikaanisesta tasavallasta, hyviä/huonoja?


      • ...
        TwinPeaks kirjoitti:

        Olemme lähdössä omatoimimatkalle Puerto Plataan. Saako tämän kortin ostettua siis heti, kun saapuu lentokentälle? Onko lentokentältä vaikea löytää paikka, josta näitä kortteja ostetaan? Pitääkö lentokentällä jonottaa kauan?
        Millaisia kokemuksia sinulla on Dominikaanisesta tasavallasta, hyviä/huonoja?

        turistikorttie ostopaikka on varmasti ihan näkyvillä, koska maahan ei ulkomaalaiset pääse ilman sitä. se on ihan helppo homma ostaa, lykkäät vain rahat käteen ja se on siinä, jos ei meinaa oikea tiski löytyä, niin paikalliset kyllä auttavat enemmän kuin mielellään.

        itselläni on ainakin dommareista erittäin positiivisia kokemuksia ja veri vetää sinne aina vain uudestaan. jos osaat espanjaa, koko maa ja kulttuuri aukeavat ihan eri tavalla kuin englannilla pärjäävälle. kannattaa ehdottomasti kokeilla kaikkia erikoisia ruokia ja kyyti täpötäydellä guagualla (=paikallisbussi) on varmasti elämys suomalaiseen liikenteeseen tottuneelle.

        hyvää matkaa


      • dominikaani
        TwinPeaks kirjoitti:

        Olemme lähdössä omatoimimatkalle Puerto Plataan. Saako tämän kortin ostettua siis heti, kun saapuu lentokentälle? Onko lentokentältä vaikea löytää paikka, josta näitä kortteja ostetaan? Pitääkö lentokentällä jonottaa kauan?
        Millaisia kokemuksia sinulla on Dominikaanisesta tasavallasta, hyviä/huonoja?

        siis kun pääset ulos koneesta, niin ennen passintarkistusta on luukku jossa ostat turistikortin. useilla lennoilla jaetaan jo valmiiksi turkistikortit, jotka voi täyttää ennen laskeutumista, jonka tarvitset siis luukulla. 2 vkon turistikortti on siis 10dollaria. Luukkua et voi ohittaa, koska virkailijat ohjaa koko koneellisen jonottamaan ko luukulle. Jos koneessa ei jaeta turistikortteja, ne voit täyttää ennen luukkulle menoa, jotka hyvin näkyvillä. Tämän jälkeen on normaali passintarkistus ja sen jälkeen voitkin mennä odottamaan hihnalle laukkuasi ja lomasi alkaa. Kenttä ei ole iso ja siellä helppo liikkua, ei voi eksyä. Jos sostain syytä päätät jäädä maahan pidemmäksi aikaa, esim 6kk, niin käväiset vain lentokentällä hakemassa ja maksamassa lisä ajalle kortin. Itse maksoin 7 kk kortista 500 pesoa ja olin vielä 2kk lisää tästä, niin maksoin maasta lähtiessäni passitarkastuksessa toiset 500pesoa tästä 2 kk. Kävin 7 kk jälkeen kentällä kysymässä tätä ja virkailija sanoi että maasta poistumisen yhteydessä kerkiää maksaa sen 2 kk:n 500pesoa. Tosin tarvitset mukaasi lentolipun paluulennosta. Mulla sitä ei ollut, mutta uskoivat sanaani...heh.
        Oikein mukavaa lomaa!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe