Derbi DRD R- viritystä?

njoo...

Koska olen tyhmä, enkä tiedä mitään mopojen virittelystä, niin sanokaas joku HELPPO tapa virittää Derbiäni. Tapa saisi olla mielellään sellainen, ettei äänestä kuulisi, että on viritetty (poliisit pelottaa) ja vauhtia tulisi edes 60km/h.
Vakioilla se menee 50km/h

59

14993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drdr

pois putkesta. äänet kyllä kovenee mutta enemmän voimaa tulee, suutin pitää vaihtaa tän homman jälkeen. vakio väleillä drd kulkee vajaat 80 mutta isompaa takaratasta kiinni niin se rajoittuu sitten 60km/h.

• Äänet eivät holkin poistolla voimistu paskanvertaa.
        Itse varmasti kuulet muutoksen helposti, mutta luuletko että poliiseilla on semmoinen sävel-ja desibelikorva että osaavat sanoa että nyt holkki poistettu? Vai onko niillä sattumoisin jokaisesta mopon äänestä nauhalla äänite? Tuskimpa vain!!!!!!!!

Ja teharit sitten erikseen!!!!!!!!

• drdr
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

Äänet eivät holkin poistolla voimistu paskanvertaa.
        Itse varmasti kuulet muutoksen helposti, mutta luuletko että poliiseilla on semmoinen sävel-ja desibelikorva että osaavat sanoa että nyt holkki poistettu? Vai onko niillä sattumoisin jokaisesta mopon äänestä nauhalla äänite? Tuskimpa vain!!!!!!!!

Ja teharit sitten erikseen!!!!!!!!

sehän on selvää jos kone kiertää pirteämmin. ennen kun holkin poistin niin se oli semmonen nuhapumppu että ei meinannut mopon ääntä kuulla.
        ja kyllä poliisi tajuaa jos moposta on pakoputkiston kuristuksia poistettu. Ei poliisit niin tyhmiä ole mitä luulette.

• drdr kirjoitti:

sehän on selvää jos kone kiertää pirteämmin. ennen kun holkin poistin niin se oli semmonen nuhapumppu että ei meinannut mopon ääntä kuulla.
        ja kyllä poliisi tajuaa jos moposta on pakoputkiston kuristuksia poistettu. Ei poliisit niin tyhmiä ole mitä luulette.

Kuules. Mopoja on niin paljon. Derbi on omalla putkellaan hiljaisimpia niistä.

Eli tämä pätee. Jos otat kurit pois, niin sinä ja kaverisi kuulette sen äänistä jos siis kaveisi touhunneet sun moposi ympärillä.

Mutta poliisit sitä eivät kuule, jos eivät ole olleet lähellä mopoasi ja kuunnelleet ääniä pitkään.

Äänet kovenee vähän, mutta jos poliisi ei ole kuullut pahemmin moposi ääniä ei hän voi verrata niitä kuristettuun malliin.

• drdr
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

Kuules. Mopoja on niin paljon. Derbi on omalla putkellaan hiljaisimpia niistä.

Eli tämä pätee. Jos otat kurit pois, niin sinä ja kaverisi kuulette sen äänistä jos siis kaveisi touhunneet sun moposi ympärillä.

Mutta poliisit sitä eivät kuule, jos eivät ole olleet lähellä mopoasi ja kuunnelleet ääniä pitkään.

Äänet kovenee vähän, mutta jos poliisi ei ole kuullut pahemmin moposi ääniä ei hän voi verrata niitä kuristettuun malliin.

Poliisi kuunnella siitä että kiertääkö mopo rajusti vai tuleeko ne kierrokset viiveellä.
        Ja ehkä niitä kiinnostaa enemmän se paljonko se mopo kulkee? Välillä ei sekään, vaan se, että et toheloi liikenteessä.
        Minun Derbissä on vakioputkellisista mopoista koulussa melkein kovimmat äänet, mbk:ssa (minarellissa) vähän kovemmat.

• drdr kirjoitti:

Poliisi kuunnella siitä että kiertääkö mopo rajusti vai tuleeko ne kierrokset viiveellä.
        Ja ehkä niitä kiinnostaa enemmän se paljonko se mopo kulkee? Välillä ei sekään, vaan se, että et toheloi liikenteessä.
        Minun Derbissä on vakioputkellisista mopoista koulussa melkein kovimmat äänet, mbk:ssa (minarellissa) vähän kovemmat.

En oo kyllä kuullut yhtään tapausta, että poliisi lähtee huuattelemaan kenenkään mopoa.

Jos lähtevät testaamaan, niin monesti lähtevät niin pienellä kaasulla että sammuu. (kokemusta :D)

Minusta mopon nopeus ja varsinkaan sen ääni ei ole tärkeimpiä liikenteen kannalta.
        Jos on viritetty, mutta ajettaisiin rajoitusten mukaisesti ja muutenkin kunnolla niin poliisien ei tarvitsisi puuttua moiseen.

Mutta kun on tullut villitys ajaa mopolla hana pohjassa kylälläkin ja vielä hidastetympsyistä. Olis aika näky, jos kaikki autoilijat tekisivät samoin :D.

Mopolla ajetaan myös kauhean suuria ylinopeuksia kokoajan. Mopolla saa ajaa max vain 45km/h. Monesti näkee mopoilijoita, jotka ajavat kokoajan päälle 70km/h ja siitä paljonkin ylöspäin. Sama kuin autolla ajettaisiin satasen alueella lähemmäs 200km/h kokoajan. Eli vauhti nousee puolella kummassakin.

Ei sillä, että mopo ei kestäisi näitä nopeuksia mutta niiden kuljettajat sitä eivät tahdo kestää.

Ps. moponi kuuluu näiden nopeiden joukkoon, mutta en aja ylinopeutta eteenkään kylällä, mutta muualla voi vähän päästellä eli mopo on hallinnassani kokoajan.

• drdr
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

En oo kyllä kuullut yhtään tapausta, että poliisi lähtee huuattelemaan kenenkään mopoa.

Jos lähtevät testaamaan, niin monesti lähtevät niin pienellä kaasulla että sammuu. (kokemusta :D)

Minusta mopon nopeus ja varsinkaan sen ääni ei ole tärkeimpiä liikenteen kannalta.
        Jos on viritetty, mutta ajettaisiin rajoitusten mukaisesti ja muutenkin kunnolla niin poliisien ei tarvitsisi puuttua moiseen.

Mutta kun on tullut villitys ajaa mopolla hana pohjassa kylälläkin ja vielä hidastetympsyistä. Olis aika näky, jos kaikki autoilijat tekisivät samoin :D.

Mopolla ajetaan myös kauhean suuria ylinopeuksia kokoajan. Mopolla saa ajaa max vain 45km/h. Monesti näkee mopoilijoita, jotka ajavat kokoajan päälle 70km/h ja siitä paljonkin ylöspäin. Sama kuin autolla ajettaisiin satasen alueella lähemmäs 200km/h kokoajan. Eli vauhti nousee puolella kummassakin.

Ei sillä, että mopo ei kestäisi näitä nopeuksia mutta niiden kuljettajat sitä eivät tahdo kestää.

Ps. moponi kuuluu näiden nopeiden joukkoon, mutta en aja ylinopeutta eteenkään kylällä, mutta muualla voi vähän päästellä eli mopo on hallinnassani kokoajan.

Hehän voivat sanoa että kierrätähän pikkasen, jolloin sen mopoja ennenkin ratsannut poliisi tajuaa. Mopojen nopeus rajoitus pitäs nostaa vähintään 60km/h, JOTTA autoilioiden EI tarvitsisi ohitella KAUPUNGISSA. Mopon käsittely koe voisi tulla voimaan jonka suorittanut saa ajaa 60km/h mopolla. Jos nopeusrajoitus nousis mopolle 60km/h niin monelle riittäis se ja ei virittäis mopoaan, jolloin ei aja sitä ylinopeutta.

• njaa!
        drdr kirjoitti:

Hehän voivat sanoa että kierrätähän pikkasen, jolloin sen mopoja ennenkin ratsannut poliisi tajuaa. Mopojen nopeus rajoitus pitäs nostaa vähintään 60km/h, JOTTA autoilioiden EI tarvitsisi ohitella KAUPUNGISSA. Mopon käsittely koe voisi tulla voimaan jonka suorittanut saa ajaa 60km/h mopolla. Jos nopeusrajoitus nousis mopolle 60km/h niin monelle riittäis se ja ei virittäis mopoaan, jolloin ei aja sitä ylinopeutta.

Aivan olen samaa mieltä!
        Tämän takia haluankin virittää vain vähän.

• asdasdasas

Morjes!
        Ittelle on kans mopo tulos ja olis kysyttävää virittämisestä. DRDR jos viitsit lisätä minut mesees [email protected] kun olis kysyttävää noista derbien virityksestä.

• En tiedä oikeen tarkkaan mutta joiski varmaan 2004-> Vuoden Derbeis ei oo Holkkia putkes että on vaan hukkaputki niin sen ku rälläköit pois ja tukit niin ei ääni ainakaan itelläni muuttunut. En tiedä johtuuko Turbo Kitin äänenvaimentimesta mutta jos nyt vähä ääni muuttuu niin ei kai ne poliisit siitä mitää sano ku monella kouluski on sellanen vähän erillaasempi ääni. Sitte se menee 65km/h

• njoo

Olisiko kenelläkään räjäytys kuvaa tästä tai edes erittäin tarkkaa selitystä, koska minä en todellakaan tiedä näistä asioista paljoa mitään.

• drdr
        njoo kirjoitti:

Olisiko kenelläkään räjäytys kuvaa tästä tai edes erittäin tarkkaa selitystä, koska minä en todellakaan tiedä näistä asioista paljoa mitään.

riippuu minkä vuoden mopo on. mulla ei ainakaa -05 DRD R:ssä ole hukkista.

• Derbi DRD
        drdr kirjoitti:

riippuu minkä vuoden mopo on. mulla ei ainakaa -05 DRD R:ssä ole hukkista.

Mulla on 07 Derbi DRD limited Edition racingissa hukkis SEKÄ Holkki! Ostin turbo kitin teharin ni vauhtia tuli 90km/h. Ratastusta muuttamalla mopo menee 120 jyrkkään alamäkeen, suoralla 100km/h

• njoo
        Derbi DRD kirjoitti:

Mulla on 07 Derbi DRD limited Edition racingissa hukkis SEKÄ Holkki! Ostin turbo kitin teharin ni vauhtia tuli 90km/h. Ratastusta muuttamalla mopo menee 120 jyrkkään alamäkeen, suoralla 100km/h

Mopo on Derbi DRD limited Edition racing 07, jossa edellisen käyttäjän mukaan on holkki sekä hukkaputki. Jos poistan vain hukkaputken, niin tuleeko vauhtia/voimaa yhtään lisää? Holkkiin en koske, koska pitäisi hankkiä uusi suutin, joka maksaa...
        Poliiseja en pelkää vaan vanhempiani, jotka nimenomaan kielsivät minua virittämästä mopoani.

• drdr
        njoo kirjoitti:

Mopo on Derbi DRD limited Edition racing 07, jossa edellisen käyttäjän mukaan on holkki sekä hukkaputki. Jos poistan vain hukkaputken, niin tuleeko vauhtia/voimaa yhtään lisää? Holkkiin en koske, koska pitäisi hankkiä uusi suutin, joka maksaa...
        Poliiseja en pelkää vaan vanhempiani, jotka nimenomaan kielsivät minua virittämästä mopoani.

ei toinna oikeastaa mitää jos ei ota holkkia pois koska se sotkee vaan imut ja ulostulot. suutin maksaa n. 3e paikasta riippuen. ja muutenkin kannattaa vaihtaa suutin koska se on liian pieni vakiona. ja siitä putkesta tulee ruma jos siitä sitä alkaa silpoa rälläkällä.

• njoo kirjoitti:

Jos pollareita et pelkää, niin ota ihmeessä kaikki kurit tai tehari. Silloin ajamisesta tulee nautintoa, kuin pakkopullaa.

Ainakaan vanhempani eivät kauheasti tykkää eivätkä älyä jos viritän ihan tappiin ja auringonvalossa kiiltelee "turpakitti"
        Se taas kehtaanko tehdä sitä poliisien takia, on toinen juttu.

Tee itsellesi vielä kierrostenrajoitin, niin kortikin jää lompakkoon poliisien pysäyttäessä.

Suosittelen, että otat kurit veks esim koulussa.
        Kurit pois 0euroa
        Suutin 3-5 euroa (kannattaa ostaa muutama suutin)
        oma kierrostenrajoitin n.3-5euroa

noin20euroa ja sinulla on kolme suutinta, kierrostenrajoitin ja mopo, jolla on nautinto ajella.

• drdr
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

Jos pollareita et pelkää, niin ota ihmeessä kaikki kurit tai tehari. Silloin ajamisesta tulee nautintoa, kuin pakkopullaa.

Ainakaan vanhempani eivät kauheasti tykkää eivätkä älyä jos viritän ihan tappiin ja auringonvalossa kiiltelee "turpakitti"

Tee itsellesi vielä kierrostenrajoitin, niin kortikin jää lompakkoon poliisien pysäyttäessä.

Kurit pois 0euroa

noin20euroa ja sinulla on kolme suutinta, kierrostenrajoitin ja mopo, jolla on nautinto ajella.

on semmonen haittapuoli, että jos poliisi setä hoksaa sen sieltä katteen alta niin oot aika lailla kusessa koska se on poliisin "harhauttamista"..
        siitä tulee sakkoa jos muusta ei tule.

• drdr kirjoitti:

on semmonen haittapuoli, että jos poliisi setä hoksaa sen sieltä katteen alta niin oot aika lailla kusessa koska se on poliisin "harhauttamista"..
        siitä tulee sakkoa jos muusta ei tule.

Osaan piilottaa rajoittimen kyllä niin hyvin, että eivät löydä muuten, kuin purkamalla koko mopon ja se on kyllä hatvinaista. Itse tekemät rajoittimet eivät vie tilaa paskanvertaa. Rosvo, konkka ja aivan pieni nappula.

Laitoin rajoittimeni alkuperäisten johtojen kanssa saman muoviin. Eli sitä ei voi huomata. Nappula onkin niin jännässä paikassa, että sitä en taidakkaan kertoa, kun poliisejakin täällä voi liikkua.

• mopon omistaja
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

Kurit pois 0euroa

sanopas mitenkä teen sellaisen kierrosten rajoittimen, siitä olisi paljon apua

• jaa

2004-> on todellakin holkki ota se pois tai viilaa tai poraa isommaksi saa kulkemaan 60km/h

• njaa!

Olen tullut lopputulokseen että otan tämän holkin pois. Voisiko joku neuvoa mistä tämän löytää yms.

• ooooooo

putken alkukäyrästä eli heti kun otat putken pois niin siinä suulla..

• derbi 45

joo helpoin tapa virittää on että otat holkin pois pakarista se antaa nopeutta noin 15-20 km/h

• M.K.N

No jos jollaki otat sen hukkaputken pois ja vaikka hitsaat pienen levyn siihen reiän kohalle se tuo jo vähän vauhtia, sitten otat putken pois ja poraat putkenpäästä sen holkin pois... (vakio 9mm) ja sittenku olet porannu sen siitä tulee 22mm. ja isompi suutin, ehkäpä 85-90... pitäis ite kokeilla mikä passais. mutta sillon pitäis mennä semmoset 80km/h ainaki mulla menee ku tein tuollee. ilmasta viritystä paitsi suutin maksaa semmoset 6€.

• xps 09

OSTAKAA VITTU PEUGEOT XPS 09

• derpillä mennään

onko mankkaan lähellä Espoossa jotain derpi -virityspajaa ??? Iskä ei anna mun virittää ja itse en osaa

• sdgvergsv

Jos olet niin käsi näissä moponvirityshommissa, niin jätä virittämättä. Se on vaan moposi parhaaksi. Noita ääliöitä on jo tarpeeksi kun virittelee mopojaan, eikä tajua siitä moposta oikeasti hölkäsen pöläystä. Netistä tilataan ne 50cc kisaosat, laitetaan kiinni, ja viikon päästä manataan kun leipoi kiinni, vaikka vika on täydellisesti ollut asentajassa, kun ei ole tajunnut kaasaria säätää.

Eli jos et osaa, niin älä viritä.

• tub33
      • tub33

meneekö*

• drd racing

drd racing 06 ei ainakaa oo holkkia hukka putki rälläkällä pois ja si hitsaa se tukkoo nii ei ääni muutu

• Virijavara

Minulla meni derbi senda sm drd racing pakoputken alkukäyrässä olevan holkin porauksella ja suuttimen vaihdolla 90km/h takaratas tosin 53p

• gfhjgfh

Ite laitoin mun Derbi DRD -09:iin isomman suuttimet, holkki ja hukka putki pois, isompi eturatas nii meni 75 km/h :D

• gf

vittu mitä paskaa

• -o.-o

Voisko joku viksu ihminen kertoo et mikä mun derbis on ku kaasaris on vissii joku rajotin et miten sen sais pois ?

• tunturi pv

ostakaa tunturi pv se on paras ja siin on kolmois tehari ja runescape is best.

• lerppahuuli

ottakaa putkest eristeet vituu nii kulkee jo 40 km h lisää

• Tarkotit varmaan kuristuksia :D

• autakaas tytöt ja po

mitä helevataa?? mulla on derbi drd racing -09 en tajuu paskaakaan jos puhutaan että putken alkukäyrässä? se kääntyy siin matkalla 100000 kertaa ja mitä kaikkee oma derbi on vieläkin vakio kulkee 55km/h mutta haluun sen siihen 65-70km/h jos joku fiksu ja kiltti poika osaa jelppiä mua tai esim antaa linkin mis näkee kuvat niin olisin hyvin hyvin kiitollinen :D:D

jos ei oo linkkejä muut haluu autaa niin mese: [email protected]

• jaa

alkukäyrä = heti moottorist lähtevä käyrä ennen paisarii eli putken kohtaa jossa putkesta tulee isompi ja sen jälkeen pienempi kun otat putken irti mottorist ja katot sisälle siin on holkki

• .
    • hurrdurr1

huono trolli hurr durr on kylläkin ihan luotettava sivusto jossa on tietoa mopoista

• .d.d.d.d

Ota holkki helvettii

• fghg

Toi hurrdurr paska on oikeesti joku virus.

• usucktrolss

ei ole vaan luotettava sivusto helvetin trollit

• derbi projekti

itetällini on tällänen derbi senda sm drd limited edition projektina nii en oo vielä saanu käymään nii en tiiä paljon se kiertää vakiona haluisko joku kertoo ? ite oon ajatellu et se kiertäis 11rpm-12rpm

• Holkista vaan.....

Ookkei eli mulla on toi derbi evo limited edition(paska vehje vakiona)
      Haluaisin ton holkin pois mutta tietenkin toinen kuusiokolo ruuveista on pyöristetty(kuusiokolo pyörii sisällä)
      Eli olisko mitään helpompaa tapaa ottaa putkea irti kuin paskoa tuo vittumainen ruuvi?

• derbi projekti

se ruuvi on pakko sopivankokosella poran terällä porata ekaks pois ja sielt sisält ottaa se loppu pää vaikka pihdeillä jos siitä saa pyöritettyä mutta jos ei saa niin senkin saa porattua ulos

• derbi projekti

ai niin tai voihan sitä esim lukko pihdeillä kokeilla kääntää tai tavallisilla pihdeillä

• derbidrd04
      • bfbgbfbbb

AHHAAHaa. Vai että jollain 65 pytyllä ja parikymppisel lortolla 130? Nii no mittariin voi mennä yli 120, mutta todellista se onkin sitten vaan -satanen :D

• 1q2w5367890+

kuvassa näkyy olevan vakiomopo...

• naksuti dsds

Onko derbistä helppo poistaa prikka?

• sillipurkkeja

se on aika hankalaa kun siellä putkessa on kunnon rautaprikat heti alkukäyrän suulla, saat tyhjän alkukäyrän kaupasta riippuen mallista passaako, menee tyhjennetyllä putkella n.60 ellei muuten virittele

• Derbi Drd 03

Mun derbi menee 75km/h 78 suutin, 12/65 välit tosin nyt on 11/70 ja turbokit tehoputki.

• nikkeshh

ite oon kyllästyny toho mu DRD racing limited editionin 08 vakioon, kun se menee vain 51km/h ja ku kouluun on liki 30km nii aamusin on aika perseestä ajaa se nii hitaasti... niin että jos joku voisi auttaa virittämisessä tässä lähistöllä niin ottakoon muhu yhteyt (0440151997) tesktaril ja voi soittaaki, tekstarii voi lähettää iha millo vaa mut sit soittaa viikoloppusi kymmene jälkee aamul eikä enää sit ysin jälkee illal :D arkisin kun o kouluu nii ei ennen kolmea kannata soittaa, jos soittaa nii soitan sitten takasi ku oon päässy koulust :D viritykse auttajalle n. 50€ korvaus avusta jos tulee hyvää jälkee ja kulkee iha mukavasti :-]

• lololololololololtro

mulla kiertaa pillussa pakokaasut

• rfasasfas

kuse tankkiin ja poraa mäntään kolme reikää niin kulkee ainaki 75km/h

• kuri

DRD pro menee kurittomana ja vakioväleillä 80, otat kurit irti ja laitat nappirajoittimen

• deerus

Technigas E-nox tehari kiinni ja välitykset 13-53 niin menee 85 ja rajoittamaton cdi niin 93km/h ja muista vaihtaa noin 105 suutin tai 120!!! jos vauhti ei riitä 73cc airsalin pytty ja kuristamaton ilmanputsari ja tehomäntä (nopeudet oikeaa nopeutta)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8028
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3852
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1310
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1143
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1079
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      865
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      762
    Aihe