Elikkä mulla on vähän yli vuoden vanha syyrialainen narttu hamsu, joka aina nukkuessaan kuolaa , tai siis sen leuan alta oleva kaula-alue on ihan märkä. Voiko se olla sairas? :((
"kuolaa" nukkuessaan? :(
3
602
Vastaukset
- Namupala o.O
Enpä kyllä tiedä, tuleeko kuolaa paljon vai vähän?
Voisithan varmistaaa tuon asian eläinkaupasta.- eläinkaupasta
he eivät ole oikeita ihmisiä vastaamaan kysymykseen, pieneläimiin erikoistunut eläinlääkäri on se henkilö keneltä kysellään, kun jokin vaivaa hamsteria, tai muuta pientä eläintä, eikä nämä palstat, tai kaupat.
Kuolaaminen voi johtua liian pitkistä hampaista. Silloin hamsteri ei saa suutaan kunnolla kiinni ja kuola valuu rinnuksille. Syynä voi olla myös jokin sairaus/virus, joka aiheuttaa lisääntynyttä kuolaamista.
Tarkista hamsterin hampaat. Jos ne näyttävät epätavallisilta (vinot tai pitkät), leikkaa tai leikkauta hampaat lyhyemmiksi. Parhaiten se onnistuu kissankynsisaksilla tai pienillä sivuleikkureilla. Jos et itse onnistu leikkaamisessa, mene hamsun kanssa eläinlääkärille, joka sitten auttaa ja opastaa hampaiden leikkaamisessa.
Jos hampaat kuitenkin näyttävät normaaleilta, seuraile tilannetta jonkin aikaa. Jos kuolaaminen loppuu, niin hyvä, mutta jos ilmenee jotain muutakin, suosittelen eläinlääkärillä käyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022166- 991557
- 1211273
- 801265
- 1171226
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601014- 511007
- 36932
- 33804