Entäs arjen asiat?

Ei pelkkää baarielämää

Kukaan ei täällä puhu kuin baareista, guinnesista, ikärajoista ja hinnoista, jälkimmäisistäkin vain ahnaimmalta turistialueelta. Eikö kukaan ole käynyt sitä kauempana - ja ylipäätään muualla kuin pubeissa?

Miltä on näyttänyt ja tuntunut Dublinin turvallisuus esim. ilta-aikaan?
Onko kukaan käyttänyt paikallisia takseja, kuulin, että taksikuskit eivät välttämättä osaa ajella vastarannan puolella kaupunkia vaan turisti joutuu neuvomaan.
Julkinen liikenne, millaista se on? Entä ruoka? matkojen retket?
Ym. ym. ym. - kai siitä kylästä tosiaan on muitakin matkakokemuksia kuin nämä kaljanmakuiset.

6

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gillian

      Olen kirjoitellut omasta, vuoden takaisesta matkastamme tänne aiemmin.
      Asuimme B&B-majoituksessa Howthissa, jonne kuljimme Dart-junalla (25 min, 3 päivän lippu). Dublinissa liikuimme yleensä kävellen. Temple Barin alueellakin kävimme, mutta sehän on turistipyydys. Viihdyimme muualla, kävimme taidenäyttelyssä entisessä sairaalassa, kiersimme entisen vankilan sekä viikinkinäyttelyn, joka oli parempi kuin etukäteen odotin.
      Julkinen liikenne on toimivaa ja liput halvempia kuin Hgissä. Ruoka on kalliimpaa, ainakin Dublinissa.
      Howth on upea paikka, siellä olisimme viihtyneet parhaiten. Kuljimme Howthin rantakallioilla sekä kalasatamassa ja -kaupoissa. Sieltäkin löytyy pubeja ja muutama pikku hotelli. Howthin jälkeen Dublin tuntui likaiselta ja ruuhkaiselta, eikä huumeveikot jääneet huomaamatta.
      Selaa vanhoja tarinoita, löytyy sieltä muutakin kuin pubikierroksia, vaikka jengi tuntuukin keskittyvän siihen.

      • dublinette

        Mielestäni iltaisin oli turvallista liikkua. Poliiseja vartio katuja iltaisin ja ihmisiä liikkuu ulkona paljon.


    • Ei pelkkää baarielämää

      Kiitos teille kahdelle, jotka vastasitte. Muilla ei näy olevan kaupungista kokemuksia lainkaan, pubien ja merkkivaatemyymälöiden ulkopuolelta siis.
      Te kaikki tuhannet muut kaupungissa käyneet hei haloo: kai siellä Dublinin matkalla muutakin pantiin merkille?
      Muistatteko edes sen, että satoiko paljon vai paistoiko? Sääkartassa saaren päällä on jatkuvasti matalapaine.

      • tkkgirl

        kyllä dublinissa muutakin on kuin pubeja, ja panimoita, itse en ole kuin pubissa pari kertaa käyny, ja 6kk jo takana dublinissa. suosittelen kuitenkin live irkkutanssi esityksiä pubeissa, tai jopa riverdancen esityksiä (joka ilta elokuun loppuun saakka), museo kierroksia, ja ihan eloa dublinissa. shoppailu itseä on aina kiinnostanut eniten, ja se on hyvää dublinissa, hinnat alhaset jos haluaa. irkku ruoka ei ole itseä koskaan innostanut, joten kaupoista joskus suht normaalia ruokaakin löytyy. hyvää reissua dubliniin! ja kyllä, täällä sataa aina. kesä tuli ja meni ja se kesti sen viikon. viimeisen kuukauden ajan on satanut joka päivä. hattu päähän ja ei sitä ees huomaa (paitsi kun alkaa sataa kaatamalla ja tuulemaan täysillä, sit ärsyttää jo..)


      • matkaaja 60v+
        tkkgirl kirjoitti:

        kyllä dublinissa muutakin on kuin pubeja, ja panimoita, itse en ole kuin pubissa pari kertaa käyny, ja 6kk jo takana dublinissa. suosittelen kuitenkin live irkkutanssi esityksiä pubeissa, tai jopa riverdancen esityksiä (joka ilta elokuun loppuun saakka), museo kierroksia, ja ihan eloa dublinissa. shoppailu itseä on aina kiinnostanut eniten, ja se on hyvää dublinissa, hinnat alhaset jos haluaa. irkku ruoka ei ole itseä koskaan innostanut, joten kaupoista joskus suht normaalia ruokaakin löytyy. hyvää reissua dubliniin! ja kyllä, täällä sataa aina. kesä tuli ja meni ja se kesti sen viikon. viimeisen kuukauden ajan on satanut joka päivä. hattu päähän ja ei sitä ees huomaa (paitsi kun alkaa sataa kaatamalla ja tuulemaan täysillä, sit ärsyttää jo..)

        sateenvarjo vai sadetakki - kumpi olisi paras ottaa mukaan Dubliniin (12-17/9)? Olen löytänyt jostakin tietoa että Dublinissa on pe 14.9 - jotakin tapahtumaa Temple Barin ympöristössä.Vaikutti ns tapahtumien yöltä vaikka varmaan ovat päiväsaikaan. En odota matkalta mitään erikoista. Paikan päällä voi itse suunnitella. Näiltäkin sivuilta on löytynyt vinkkejä.


      • Aune48
        matkaaja 60v+ kirjoitti:

        sateenvarjo vai sadetakki - kumpi olisi paras ottaa mukaan Dubliniin (12-17/9)? Olen löytänyt jostakin tietoa että Dublinissa on pe 14.9 - jotakin tapahtumaa Temple Barin ympöristössä.Vaikutti ns tapahtumien yöltä vaikka varmaan ovat päiväsaikaan. En odota matkalta mitään erikoista. Paikan päällä voi itse suunnitella. Näiltäkin sivuilta on löytynyt vinkkejä.

        Ostin nettikaupasta kotimaisen naisten pitkän sadetakin (www.aprilrain.fi). Tuulisessa säässä syydvesti on mukavampi kuin pelkkä huppu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe