miks joku pistäis lapsensa

stainer kouluu?

Stainer-koulusta tulee ekaks mielee joku vajaitten koulu joilla on jotain ongelmia.

15

2404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuukka

Steinerkoulusta on mahdollista esittää tosiasioihin perustuvaa kritiikkiä. Jos et ole vieläkään tutustunut siihen, niin kehotan pitämään tyhmät mölyt mahassa.

Tuollaiset heitot palvelevat vain ja ainoastaan steinerilaisia...

• lapsista ei kasvais

niin tyhmiä että isona kuvittelevat stainerkoulua joksikin vajaitten kouluksi.

• utelias-aatu :)

Mikä steiner-koulu on?? Olen pitkään ihmetellyt sitä.Miten se eroaa ns. "normaalikoulusta"??

• tietoa sinulle
        utelias-aatu :) kirjoitti:

Mikä steiner-koulu on?? Olen pitkään ihmetellyt sitä.Miten se eroaa ns. "normaalikoulusta"??

Tämän miehen kehittämä koulu
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/steiner.html

Uskontojen uhrien tukisivulla on varsin hyvää tekstiä Steinerkoulusta. Itse olen valitettavasti käynyt kyseisen laitoksen, koska vanhempani eivät tienneet, että mihin kouluun olivat minua laittamassa. Steinerkoulussa vietetyistä vuosista ei ole paljonkaan hyvää sanottavaa.

• ihan tosi
        tietoa sinulle kirjoitti:

Uskontojen uhrien tukisivulla on varsin hyvää tekstiä Steinerkoulusta. Itse olen valitettavasti käynyt kyseisen laitoksen, koska vanhempani eivät tienneet, että mihin kouluun olivat minua laittamassa. Steinerkoulussa vietetyistä vuosista ei ole paljonkaan hyvää sanottavaa.

Itse olen välillä jotakin juttuja lueskellut täällä ja muuallakin netissä juttuja steiner koulusta, mutta en voi silti sanoa että tietäisin asiasta paljon. En ole koskaan käynyt steiner koulussa. Voi olla, että kun kerron nyt mielipiteeni, niin tämän takia minun mielipiteeni tullaan tyrmäämään täällä.

Jotenkin vain tuntuu, että "tietoa sinulle" nimimerkillä kirjoittava puhuu asiaa. Olen saanut sellaisen käsityksen, että steinerkoulu yrittää olla hyvä vaihtoehto, mutta käytännössä on jotakin muuta. Käsitykseni mukaan parhaassa tapauksessa steinerkoulussa voi oppia, mutta tätä ei aina tapahdu.

Mutta eiköhän kritiikkiä voida esittää myös muistakin kouluista. Ärsyttävän tästä asiasta tekee se, että steinerilaisten voi olla vaikea hyväksyä jotakin kielteisiä kommentteja steinerkoulusta. Yrittäkää nyt edes, tuntuu että muualla on siinä asiassa onnistuttu paremmin.

• joukkohysteria
        ihan tosi kirjoitti:

Itse olen välillä jotakin juttuja lueskellut täällä ja muuallakin netissä juttuja steiner koulusta, mutta en voi silti sanoa että tietäisin asiasta paljon. En ole koskaan käynyt steiner koulussa. Voi olla, että kun kerron nyt mielipiteeni, niin tämän takia minun mielipiteeni tullaan tyrmäämään täällä.

Jotenkin vain tuntuu, että "tietoa sinulle" nimimerkillä kirjoittava puhuu asiaa. Olen saanut sellaisen käsityksen, että steinerkoulu yrittää olla hyvä vaihtoehto, mutta käytännössä on jotakin muuta. Käsitykseni mukaan parhaassa tapauksessa steinerkoulussa voi oppia, mutta tätä ei aina tapahdu.

Mutta eiköhän kritiikkiä voida esittää myös muistakin kouluista. Ärsyttävän tästä asiasta tekee se, että steinerilaisten voi olla vaikea hyväksyä jotakin kielteisiä kommentteja steinerkoulusta. Yrittäkää nyt edes, tuntuu että muualla on siinä asiassa onnistuttu paremmin.

Näinhän se on, että kannattaa aina vaan uskoa muiden puheita.

• 123
        ihan tosi kirjoitti:

Eiköhän mm. näihin nettifoorumeihin päde se, että nämä jutut luovat täysin oman todellisuuden tasonsa. Se ollee myös tyystin irrallaan "reaalimaailmasta" tai "arkimaailmasta". On aika huimaa (tosin varmaan luonnollista), että ihmiset muodostavat mielipiteitään näitten foorumien perusteella. Aika keskiaikaisilta keskustelut kauttaaltaan vaikuttavat, kuten monella muullakin vastaavalla palstalla. Kiehtovaa on, että täällä esitetyt mielipiteet voivat olla täysin jopa kirjoittajan puolelta tarkoituksellisesti väritettyjä/pilailujuttuja jne.. riippumatta tämän todellisesta kannasta asioista saati "tiedosta" asioiden laidasta. Oli miten oli, aika ohjailtavia ihmiset näitten tekstien ja tällaisten foorumien perusteella näyttäisivät olevan. Ei kai kukaan tosissaan usko, että asiat ovat miltään osin näin mustavalkoisia kuin näitten keskusteluiden pohjalta voisi päätellä kummankaan "osapuolen" eduksi tai haitaksi. Mutta saahan sitä mielipiteitään esittää, oli ne sitten tosissaan tai vähemmän tosissaan tehtyjä. Itse kannatan asioiden omakohtaista selvittämistä, jossa hyvänä pontimena voi tosin olla vaikkapa joku raflaava mielipide. Ja tietysti olisi hyvä muistaa, että yleistykset ei näissä asioissa oikein toimi. Jos joku kokee saaneensa nenilleen, on asiasta onnensa kukkuloilla tai muuta näiltä väleiltä, niin turhaan näitä kokemuksia on yrittää muuttaa näillä palstoilla. Toisin sanoen, kullakin on omat kokemuksensa, joka on se mikä on ja sillä siisti.

Ja vielä... Ehkä kekustelut saisi hedelmällisemmäksi, jos kirjoittajat käyttäisivät yleistysten sijasta "minun mielestä" ilmaisua esittäessään kantojaan. Yleistysten takana pitäis olla aika neutraalia ja tiukkaa "dataa", että ne voivat tulla myös hyväksytyksi. Oikeastaan kaikki muu on jokseenkin turhaa vääntämistä eikä johda ehkä mihinkään.

Itse muuten aion laittaa lapseni ko. kouluun.

• "steineriläinen"
        tietoa sinulle kirjoitti:

Edellistä viestiä tasapainottaakseni voin todeta, että minulla on koulun myös käyneenä siitä pelkkää hyvää sanottavaa. Aivan mahtavat vuodet! Jos vängätään jotain perusteluja ni hyvän tiedollisen ja taidollisen annin lisäksi koulu tarjosi uskon "tähän hommaan". Eli siis elämään ja maailmanmenoon( rautalangasta väännettynä). Siks laitan omat lapseni kouluun myös.

• steinerkoulun käynyt
        "steineriläinen" kirjoitti:

Edellistä viestiä tasapainottaakseni voin todeta, että minulla on koulun myös käyneenä siitä pelkkää hyvää sanottavaa. Aivan mahtavat vuodet! Jos vängätään jotain perusteluja ni hyvän tiedollisen ja taidollisen annin lisäksi koulu tarjosi uskon "tähän hommaan". Eli siis elämään ja maailmanmenoon( rautalangasta väännettynä). Siks laitan omat lapseni kouluun myös.

Onneksi olkoon. Kohdallasi steinerkoulun aivopesu on onnistunut, ja sinut on saatu kääntymään steinerlahkoon. Tältä palstalta löytyvä entisen steinerkoulun opettajan kirjoitus nähtävästi pitää siis paikkansa. Omalta luokaltanikin ainakin yksi oppilas kääntyi hurmoshenkisen opettajan ansiosta steinerlahkoon. Valitettavasti täytyy sanoa, että hän oli oppilaista se heikoin, joka olisi tarvinnut aivan jotain muuta, kuin uskonlahkon aivopesun osakseen.

• steineriläinen
        steinerkoulun käynyt kirjoitti:

Onneksi olkoon. Kohdallasi steinerkoulun aivopesu on onnistunut, ja sinut on saatu kääntymään steinerlahkoon. Tältä palstalta löytyvä entisen steinerkoulun opettajan kirjoitus nähtävästi pitää siis paikkansa. Omalta luokaltanikin ainakin yksi oppilas kääntyi hurmoshenkisen opettajan ansiosta steinerlahkoon. Valitettavasti täytyy sanoa, että hän oli oppilaista se heikoin, joka olisi tarvinnut aivan jotain muuta, kuin uskonlahkon aivopesun osakseen.

onnitteluista! Aivopesu onnistui kaikkiaan muutoinkin, koska päädyin opiskelemaan juristiksi ja olen nyt toiminut ammatissa kolme vuotta asianajosektorilla.

• pilkunhässijä
        steineriläinen kirjoitti:

onnitteluista! Aivopesu onnistui kaikkiaan muutoinkin, koska päädyin opiskelemaan juristiksi ja olen nyt toiminut ammatissa kolme vuotta asianajosektorilla.

Ja silti et näköjään osaa erottaa päälausetta ja sivulausetta pilkulla. =D

• saarnauskiireitä?
        steinerkoulun käynyt kirjoitti:

Voi voi, kyllä muuallakin maailmassa käännytään jos johonkin uskoon. Jopa siellä unelmiesi peruskoulussakin. Ja itse asiassa taidat olla itsekin uskossa, kun vaihdetaan näkökulmaa. satunnaisen hindun mielestä saatat olla vieläpä "vain" lahkolainen.

Ai anteeksi, tarkoitukseni ei ollut järkyttää maailmaasi.

• Steinerkoulun maltillinen p...
        pilkunhässijä kirjoitti:

Ja silti et näköjään osaa erottaa päälausetta ja sivulausetta pilkulla. =D

"Aivopesu onnistui kaikkiaan muutoinkin, koska päädyin opiskelemaan juristiksi ja olen nyt toiminut ammatissa kolme vuotta asianajosektorilla."

Päälause: Aivopesu onnistui kaikkiaan muutoinkin
        Ensimmäinen sivulause: koska päädyin opiskelemaan juristiksi
        Toinen sivulause: ja olen nyt toiminut ammatissa kolme vuotta asianajosektorilla.

Päälauseen ja ensimmäisen sivulauseen välissä on pilkku, mikä on oikein. Sivulauseiden välissä ei ole pilkkua, koska sivulauseet ovat rinnasteisia.

• itse opiskella

"joidenkin vajaitten koulussa". Se kirjoitetaan ihan Steiner.

• tulee mieleen

"Tulee mieleen" Ota selvää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3485
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1194
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      213
      886
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe