Kankeat kipeät jalat aamulla

Onko tuttua muille?

Minulla on aamuisin vaikea kävellä,jalat ovat niin kankeat ja aristavat.Kun alkuun pääsee helpottaa vähän,mutta sama jos istun kauan paikoillani.Viikko sitten ostin luontaistuotekaupasta Nokkos-kalkki-inkivääri-vihersimpukka kapseleita ja lisäksi minulla on Omega-3e jota otan aamuin illoin yhden.Ikäni ei ole vielä 60v,alkaa miettimään olisko jotain tehtävissä.Painoa on liikaa n.5kg kun katsoin painoindeksin.Työni on jalkoja ja selkää rasittavia ollut aina.Onko joku saanut jostain apua vaivaan vai kuuluuko tämä asioihin joihin on vain sopeuduttava.Olisi mukava saada tietoa,mikä voisi auttaa tähän,olisin kiitollinen vinkeistä ja kertokaa olenko ainoa "arka jalka"

97

31640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajankohtainen aihe

pitää lääkärissä käydä,vaivoja voi olla niin monia.Itse olen samoin ns.omahoidolla peneiä vaivojani hoidellut ja luontoistuotteita joitain käyttänyt.Mutta niitten käytöstä pitää ehdottomasti mainita lääkärille,ne ovat sinänsä yhteisvaikutukseltaan muitten ns.tavallisten lääkkeitten kanssa arvaamattomia vielä.
      Itse olen 65v. ja muutaman vuoden ajan jalkani kipeytyneet yhä enemmän liikkuessa,tykkään liikkua ja liikun.Ensin naureskelin sellaiselle asialle,kun rupesin epäilemään,että toinen jalkani on lyhentynyt,mutta sainkin varmistusta asialle,että se on hyvin tavallista vanhentuessa.Tänään menenkin lannerankakuvaukseen ja saanen sitten apua tähän pieneen,mutta sinänsä ikävään vaivaani.Muuten olen ihan terve,vrenpainelääkitys vain.
      Pidä mahdollisimman usein jalkojasi ylhäällä,se on yksi hyvä konsti.Mutta lääkäriin on mentävä,liikkuminen on niin tärkeä asia,ettei saa olla esteenä ja ajoissa tehty tutkimus ehdottomasti selvittää asiasi.
      Voin kertoa myöhemmin,mitä minulla todettiin tässä tutkimuksessa.

• mikhaildenisov

oon ylipainonen,sydänvikanen diabeetikko .joku
      noista voi olla syy vaivoihin!Ja lisäks vielä
      vettä kertyy kroppaan.........

• diureetit

siihen veden kertymiseen

• mikhaildenisov
        diureetit kirjoitti:

siihen veden kertymiseen

tabletteja sitäki varten,Furix-nimellä
        myydään täällä!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jalkahierontalaite - https://hespac.com/jalkahierontalaite.htm Tehokas laite. Tärisyttää ja hieroo jalkapohjia tehokkaasti. Hierontapää tuntuu aika kapealta. Verenkierto tuntuu virkeältä hieronnan jälkeen.

HIERONTA laitteiden kanssa pitää olla tarkka. JOS tuottaa mustelman, siitä voi seurata keuhkoveritulppa.
        Ne painolliset hula-hulavanteetkin onn vaarallisia, on vain vaikea tietää milloin vyötärön mustelma on aiheuttanut muutaman kuukauden kuluttua vaikkapa vaan lievän TIA-kohtauksen.

• elma05

Joku viisaanpi sanoi ,jotta reuma on alkanut niin.Varsinkin,.jos jalkapohjat ovat arat aamuisin sängystä noustessa.
      Itselläni on ollut seisoma työ ja painoa on.
      Jalat aivan puutuvat iltapäivästä ja ovat kuin "tukit".
      Luulen ,jotta suonikohjuilla polvitaipeessa on myös osa syy.
      Onko sinulla suonikohjuja?

Kaikenlaista olen kokeillut
      niin sisäisesti kuin ulkoisesti.
      Kylmägeeliä jouduin viime yönä voiteleen ,kun olin puutarhahommissa koukkailemassa.

• onko tuttua muille

Suonikohjuja ei ole.Nivelrikko itselle joskus tullut mieleen,verikokeestako se selviää?vai mitä kokeita siihen vaaditaan.

• jalkapohja

Hei! Silloin on jalkapohjan jännekalvon tulehdus, jos aamulla erityisesti on jalkapohja kipeänä. Pitää hankkia tuet kenkiin. Kysy lääkäriltä. Kirjoita mitä neuvoja sait. Minullakin on se vika juuri nyt. On vähän parempana just nyt tosin. Ei ole reumaa. Mutta voithan tarkistuttaa sen lääkärilläsi, niin tiedät.

• Ajankohtainen aihe
        onko tuttua muille kirjoitti:

Suonikohjuja ei ole.Nivelrikko itselle joskus tullut mieleen,verikokeestako se selviää?vai mitä kokeita siihen vaaditaan.

Lupasin ilmoitella käytyäni röntgenkuvassa,kun ihmettelin onko toinen jalkani lyhentynyt.Ei,vaan jalkojen kipeytymisen ja väsymisen syy oli paha nivelrikko ja muunkinlaisia nivelkulumia.Hoidoksi vain painon pitäminen kurissa ja liikuntaa.
        Tuntuu sen puoleen iävältä kun olen aina liikkunu koko elämäni sopivasti ja muutenkin pitänyt huolta itsestäni.Mutta ne geenin pahukset...
        Olisi varmaan tullut jo aikaisemmin,olen nääs jo 66v.,mutta suht.järkevän terveellinen elämäntapa pitkittäny tään ilmenemistä.Joten meeppä lääkärille!

• ----
        jalkapohja kirjoitti:

Hei! Silloin on jalkapohjan jännekalvon tulehdus, jos aamulla erityisesti on jalkapohja kipeänä. Pitää hankkia tuet kenkiin. Kysy lääkäriltä. Kirjoita mitä neuvoja sait. Minullakin on se vika juuri nyt. On vähän parempana just nyt tosin. Ei ole reumaa. Mutta voithan tarkistuttaa sen lääkärilläsi, niin tiedät.

Tukevampipohjaiset kengät oli minulle neuvoksi lääkäriltä.

• Anonyymi
        onko tuttua muille kirjoitti:

Mene lääkäriin, joka kirjoittaa sulle lähetteen röntgeniin, jos osaat valittaa tarpeeksi. Itse en osannut. Kuvasta selviää nivelrikko. - Nm. Graavi

• Kauppanimenä

Artryl, joka on jauhemainen,

tai Glucadol-tabletit, 3 kpl per päivä kerralla.

Itse valitsin tabletit, koska niissä ei ole aspartaamia lisäaaineena.

• Röntgenkuva

paljastaa nivelrikon.

• Koittakaas ja ettikää
        Röntgenkuva kirjoitti:

paljastaa nivelrikon.

sellaisella sanalla kuin VENYTTELY pikaisia venyttelyohjeita. Ei mene kuin hetki iltapäivallä tai aamulla tai milloin tahansa,johan rupee jalka kepenemään!
        Nimim. kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoo hän! En ensin uskonut,mutta kun nyt olen kokeillut AUTTAA!

• Arthryliä on nykyään saatavana tabletteina, on kulumavikoihin auttava lääke. Itse olen huomannut sen auttavan, kun polvet ovat kuluneet.

• olette ihania
        Tellastiina kirjoitti:

Arthryliä on nykyään saatavana tabletteina, on kulumavikoihin auttava lääke. Itse olen huomannut sen auttavan, kun polvet ovat kuluneet.

Kiitos olette ihania kun vaivaudutte vastailemaan.Venytellyt olenkin jonkinverran,mutta pitää ottaa se päivittäiseksi puuhaksi ja nuo ylikilot yritän karistaa pois,lujassa vain tuntuvat olevan.Olen lenkkeillyt ennemmin paljon,mutta nyt joutunut sitäkin vähentämään.kun jalat on niin kipeät.Polkupyörä kait seuraava vempain sitten.Yritetään me arkajalat vain sitkeästi liikkua kuitenkin vaikka masentaa vähän nämä kivut,kun ennen 10km.lenkki oli helppo juosta,nyt puoletkin siitä ottaa voimille ja juoksu vain unelma menneestä ajasta.Jaksamista kaikille.

• 1943
        Koittakaas ja ettikää kirjoitti:

sellaisella sanalla kuin VENYTTELY pikaisia venyttelyohjeita. Ei mene kuin hetki iltapäivallä tai aamulla tai milloin tahansa,johan rupee jalka kepenemään!
        Nimim. kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoo hän! En ensin uskonut,mutta kun nyt olen kokeillut AUTTAA!

pitäisi kaikille opettaa jo peruskoulussa, niin että se menisi veriin. Tässä ikäluokassa ei enää koulua käydä. Itse olen tutustunut venytteluun kuntoremontissa Pajulahdessa ja KiintoNainen-laihdutusohjelmassa. Lihashuolto on tärkeä asia hyvinvoinnille. Itselläni on ollut öisin kramppeja, kun olen liikaa innostunut metsänraivauksesta. Olen ottanut lihaksia rentouttavia lääkkeitä, joita joskus olen polvivaivaan saanut. Ovat auttaneet.

• Anonyymi
        Koittakaas ja ettikää kirjoitti:

Venyttely auttaa, tottakai; liike on lääke. Mutta nivelrikkoa se ei paranna. - Nm. Paree kuin pilleri

• mummikka

Kolmisen vuotta ja 25 kiloa sitten oli aamuisin aina sama vaiva, eli tuttua on. Välillä oli jalat ikään kuin hervottomat myös päivällä. Syytä ei varsinaisesti löytynyt. Sokeri oli vähän koholla samoin kolesteroli.Enää ei näitä vaivoja ole ollut yli vuoteen , en tiedä auttoiko painonpudotus, mutta tässä sitä käpytellään ihan reippaasti.

• Anonyymi

Katsoin aikoinaan Markku Veijalaisen ohjjelman, jossa hänen vieraana ollut lääkäri puhui turhista leikkauksista. Olin jo menossa polvien nivelvaiholeikkaukseen, peruin sen ja aloin liikkumaan pikkuhiljaa ensin 500m ja siitä vauhtia ja matkaa lisäten, samalla painoa pudottaen.

Kävely oli ennen niin vaivaloista, että sitä ei voi sanoin kuvata.

Nyt, joka toinen päivä tunnin reipas sauvakävelylenkki, eikä hädän päivää.
        Kiitän sydämestäni Markun ohjelmassa ollutta lääkäriä ja Markkua siitä että ymmärsin ottaa todeksi asiantuntijan neuvon " Liike on lääke"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin aikoinaan Markku Veijalaisen ohjjelman, jossa hänen vieraana ollut lääkäri puhui turhista leikkauksista. Olin jo menossa polvien nivelvaiholeikkaukseen, peruin sen ja aloin liikkumaan pikkuhiljaa ensin 500m ja siitä vauhtia ja matkaa lisäten, samalla painoa pudottaen.

Kävely oli ennen niin vaivaloista, että sitä ei voi sanoin kuvata.

Nyt, joka toinen päivä tunnin reipas sauvakävelylenkki, eikä hädän päivää.
        Kiitän sydämestäni Markun ohjelmassa ollutta lääkäriä ja Markkua siitä että ymmärsin ottaa todeksi asiantuntijan neuvon " Liike on lääke"

Etsin ja löysin tietoja:

Ortobedian Dosentti Teppo Järvinen toimi ohjelmassa asiantuntijana.
        Ohjelma : Studio 55

• Luontaisystävä

Nivelvaivoihin on hyvä ja luonnonmukainen konsti: osta 4-5 inkiväärimötikkää ja raasta ne. Kattilaan 3 litraa vettä, keitä n.40min. Siivilöi ja pullota, pullot jääkaappiin. Sieltä sitten pari senttiä lientä lasinpohjalle ja loput vettä. Juo ainakin yksi lasillinen päivässä. Eipä nivelet vaivaa!
      Ja jäykkyyteen auttaa kupari, mutta muista ottaa sinkki sen kanssa, ettei tule sinkkipula! Niitä saa luontaiskaupasta. Ja ei kun menoks! Notkeita päiviä!

• Tänään otin kahden viikon loman jälkeen 4 x10 jalkaprässissä ja taatusti on aamulla kankeat jalat.

Huomenna on seuramme huonekalujen kantotalkoot.
      Jos raskaat vehkeet menevät vähintään 2:een kerrokseen niin kokemuksen perusteella niitä on 3 - 4 tunnin urakka.
      Taas ollaan kankeita.

Perjantaina otan maastavetoja, käyn lähellä maksimia. Toistija yhteensä noin 40 -50. Kangistaa.
      Viikonloppuna kun notkistuvat niin pikkulihakset maanantaina ja tiistaina kyykkyä.
      Jne.

Suosittelen jotain ylläkuvattua!
      Jos ei paranna niin ainakin tietää mistä jäykkyys johtuu!

• Lahja

Minulla on samanlaiset kivut,minulla on todettu yliliikkuvat nivelet,mutta sormet ,kyynärpäät ja jalat tosi kipeet ja kankeat pitkin päivää.Ikää on 52v.

• ?

5 vuotta kulunut, onko reuma todettu?

• Väliaikainen helpotus mutta vaiva on palannut.

Yli 7:ään kuukauteen ei mainitsemasi oire vaivannut mutta nyt, aivan viime viikkoina, se on palannut.

Maastavetopäivän jälkeisenä aamuna ovat koipeni jäykät ja paineluarat.
      Vielä pahempi on tilanne kyykky- / prässipäivän jälkeen.
      Rappujen alas menokin saattaa olla kivuliasta.

Em. oireet huolimatta jälkiverryttelystä mutta, täytyy tunnustaa, että venyttelyä lyön laimin.

Painoindeksi työnnän anukseeni.
      Indeksi vaatii yksilökohtaista tulkintaa.
      Asiallisilla laitteilla tehty solukoostumustutkimus kertoo totuuden.
      Kylillä on kaiken tasoisia yrittäjiä, joukossa varmaan asiallisiakin, mutta minä luotan urheiluopistojen testaajiin.

Ps. Viime mittauksessa painoindeksini oli 30 ja Tanhuvaaran U-opiston testaajien mukaan ihanne ilosi ollut 3,5kg alempana.
      Tuon jälkeen vaakalukema putosi 2kg.
      Nyt en mene mittaukseen useampaan kuukauteen. Tulos ei riemastuttaisi.

Selän oireiluun olen kehoittanut ensin vahvistamaan vatsaa ja tekemään maastavetoja ja/tai hyviä huomenia.

• sama vaiva ,hiven ai

Itsellä ollut sama ongelma jo 6 vuotta ,todennäköisesti laihdutin ja urheilin itseltä pois hien kautta kaikki hiven aineet ,nyt olen alkanut käyttää vatsani vuoksi laktoositonta maitoa ja parsaa ole syönyt paljon muutamasa päivässä lihakset on alkaneet joustamaan ja kävely on parantunut huomattavasti ,toivon että löydät vitamiineista ja hiven aineista avun lihasjäykyyteen .

• tase pappa

Vaivoihisi saattaa olla moniakin syitä. Niistä pahin on vähäinen liikunta ja ylipaino.
      Ethän vain syö kolestrolilääkkeitä?
      Itselläni oli lähes kaikki vaivat ja lääkitykset, mitä lääkärit osasivat kuvitella.

Taudin kuvaan kuului verenpainetaudin lääkitys, diabetes-lääkitys, hormon-lääkitys, eturauhas-lääkitys ja kolestrolilääkitys.
      Jalat, varsinkin reisilihakset olivat jäykät. Tuntui, kun tulikuumaa rautaa olisi väännetty lihaksissa. Jokaista niveltä särki.
      Kuvaan kuului mielialan lasku suorastaan masennuksen puolelle.
      Mikään ei tuntunut miltään. Koko ajan potutti.

Ne miesten ongelmat sängyssä vaivasi joskus kiusallisesti. Aloin epäillä kaikkien lääkkeiden tarpeellisuutta.
      Syötettiinkö minulle jotakin vain varmuuden vuoksi.

Tutustuin netin kautta eri lääkevalmisteiden haittavaikutuksiin ja yleensäkin jonkun lääkkeen tarpeellisuuteen..
      Jätin oma-aloitteisesti pois kolestrolilääkkeet, koska niiden tarpeellisuudesta esiintyi valtavasti tutkimustuloksia, joissa pidettiin tarpeettomana moisten syömistä.

Kymmenen päivän päästä kaikki mainitsemani lihas- ja nivelkivut olivat tipotiessään.
      Tilalle otin Omega 3 kalaöljyn.

Sitten tein kokeilun, ja aloitin jälleen näiden kolestrolilääkkeiden syönnin. kahden viikon kuluttua vaivat palasivat entistäkin rajumpina.
      Nyt uskoin.
      Lopetin jälleen niiden syönnin ja vaivat hävisivät heti.

• vaihtoon...

Jotkut kolesterolilääkkeet aiheuttavat lihaskipuja ja nivelkipuja. Mm simvastatin joka on yleisin lääke. Lääkettä vaihtamalla vaivat häviävät. Tuosta on oma kokemus ja monen muun.

• Anonyymi
        vaihtoon... kirjoitti:

Jotkut kolesterolilääkkeet aiheuttavat lihaskipuja ja nivelkipuja. Mm simvastatin joka on yleisin lääke. Lääkettä vaihtamalla vaivat häviävät. Tuosta on oma kokemus ja monen muun.

Etsetimibi laskee pahaa kolestrolia, mutta ei ole statiinin veroinen.
        Sitä käytän.

• Kankeat kipeät jalat voivat johtua siitä, että sairastat Fibromyalgiaa. Tosin siinä on kipupisteitä ympäri kehoa.

• piki

mitä mieltä olette purelogicol-nimisestä luontaistuotteesta.

• parempi elämä

Kokeile 1 kk hiilihydraatit max 50 g/vrk, itsellä kaikki vaivat lensivät romukoppaan vähähiilihydraattisen ruokavalion myötä.

• tiinaex...

mää meinasin kanssa kirjoittaa samaa kun sää parempi elämä ei oo enää jalat kipeet aamulla...

• Yölläkin koskee

Pitää kokeilla . Nyt jalat on kuin puupölkyt.
      2 viikkoa ooon kärsinyt jalkakivuista .

• piupalipaupali...

Minulla on samanlainen vaiva. Johtuu nivelrikosta ja ylipainosta. Ylipainoa ei ole huomattavasti mutta kuitenkin.
      Ei siihen luontaistuotteet ainakaan minulle ole auttanut, ainut näkyvä hyöty on että laihduttavat kukkaroa.
      Kylmägeeliä, magnesiumia ja särkyvoidetta olen käyttänyt. minulla on usein myös suonenvetoa.
      Lisäksi laitan joskus polvituet. On kahdenalaiset toisessa on magneetit, vaikka en tajua kuinka magneetit voi auttaa niin siltu tuntuu tehoavan. Magneettit auttavat myös niska-hartiakipuihin. Onkohan uskon asia.

• *kipuilua*

Minullakin on jalat kipeät ja puutuvat jalkaterästä. Lääkäri sanoi vaivan johtuvan selästä. Suonenvetoon auttoi magnesiun, otan sen aamulla. Ylipainoa ei ole kuin pari kiloa. Luontaistuotteita en käytä ja inkiväärille ainakin olen allerginen.

Niska-hartiakipuihin on auttanut ainakin tähän asti hyvä hieroja.

• Vehnäyliherkkä

Mulla aiheutti vehnä erilaisia nivel- ja lihassärkyjä. Kannattaa kokeilla olla ilman vehnätuotteita pari viikkoa ja sitten taas syödä niitä, eron tuntee nopeasti.

• Anonyymi

Saatko varmasti magneesiumia riittävästi? - Nm. Ota selvää

• Anonyymi

Minulle lääkäri kirjoitti muutama vuosi sitten kondroitiinille reseptin. Silloin se oli reseptin takana. Nykyään sitä saa ilman reseptiä ja tietenkin halvemmalla kuin apteekista. Mitään särkylääkettä en ole kondroitiinin käytön aloittamisen jälkeen tarvinnut. Kondroitiini ei ole lääke, vaan luonnollinen aine, mikä vahvistaa kudoksia. Vie noin 2-4 viikkoa, kun teho alkaa tuntua. Pari tuttua syö Vitaeproa, ja ovat tyytyväisiä. Itse en tunne ko. tuotetta.

• Anonyymi

Vitaepro on ihan sama nappi mitä myydään monivitamiinina apteekissa.
        Apteekin tuotteissa on se etu, että tiedät mitä syöt, ettet syö maksa sahanpuruista
        tai syö myrkkyjä pieninä annoksina.

• Anonyymi

Liikunta vahvistaa kudoksia eikö mikään "itiini".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apteekin tuotteissa on se etu, että tiedät mitä syöt, ettet syö maksa sahanpuruista

Vitaeprossa on boswellis serrataa, jota tuskin on apteekin tuotteissa. Boswellia serrata eli olibani tai frankisenssi ei ole vitamiini. En tunne ainetta, mutta katselin aamulla sattumalta Vitaepron koostumusta. Se boswellia on ilmeisesti vaikuttava ainesosa. Olibaani tuo minulle jotenkin mieleen raamatun. Olisko sitä käytetty tuolloin ennen ajanlaskun alkua johonkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikunta parantaa kudosten verenkiertoa ja hapen saantia, totta, mutta se ei aina ole ihan kaikki, mitä tarvitaan. Itselläni on yliliikkuvuusongelma, mikä on kollageenihäiriö. Yhdenlainen geenivirhe sekin. Sitä voi toki tukea liikunnalla, mutta kun se ei tue kollagenin muodostusta. Kondroitiini edistää kollageenin muodostusta, ja lisää kosteutta nivelpusseihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikunta auttaa ja on hyvästä, mutta siitä ei ole isoa apua, jos elimistösi ei saa riittävästi oikeita ravinteita. - Nm. Ravinto on ihmisen rakennusaine

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikunta auttaa ja on hyvästä, mutta siitä ei ole isoa apua, jos elimistösi ei saa riittävästi oikeita ravinteita. - Nm. Ravinto on ihmisen rakennusaine

Et vissiin tiedä, että esimerkiksi akillesjänteen katkeaminen esim urheilijalla on kulumavamma. Lihakset vahvistuvat käytöstä, mutta nivelet ja jänteet kuluvat käytöstä, varsinkin liikakäytöstä. Betonille ja asfaltille jalkojen hakkaaminen ei vahvista niveliä vaikka kuinka söis superfoodeja tai mitä hyvänsä omasta mielestä huipputerveellistä ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vissiin tiedä, että esimerkiksi akillesjänteen katkeaminen esim urheilijalla on kulumavamma. Lihakset vahvistuvat käytöstä, mutta nivelet ja jänteet kuluvat käytöstä, varsinkin liikakäytöstä. Betonille ja asfaltille jalkojen hakkaaminen ei vahvista niveliä vaikka kuinka söis superfoodeja tai mitä hyvänsä omasta mielestä huipputerveellistä ruokaa.

No kuka hullu hakkaa jalkojaan "betonille ja asfaltille" ? Oikealla ravinnolla voi kuitenkin pitää huolta esim. nivelnesteistä yms., jotka ylläpitävät nivelen terveyttä ja toimintakykyä. - Nm. Oikeat ravintoaineet auttavat kyllä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuka hullu hakkaa jalkojaan "betonille ja asfaltille" ? Oikealla ravinnolla voi kuitenkin pitää huolta esim. nivelnesteistä yms., jotka ylläpitävät nivelen terveyttä ja toimintakykyä. - Nm. Oikeat ravintoaineet auttavat kyllä

Urheijijat eivät varmaan tajua, että akillesjänteen katkeaminen on pelkkää omaa tyhmyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urheijijat eivät varmaan tajua, että akillesjänteen katkeaminen on pelkkää omaa tyhmyyttä.

Taidat osua aika lähelle tottuuven siementä. - Nm. Hah

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI aivan, Vitaepro on ainaitra vaan todella vähän, eli on mietoa. Muuten ei uskaltaisi mainostaa niin valtavasti. Sopii lähes kaikille, tehoja tietysti ei luvata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vitaeprossa on boswellis serrataa, jota tuskin on apteekin tuotteissa. Boswellia serrata eli olibani tai frankisenssi ei ole vitamiini. En tunne ainetta, mutta katselin aamulla sattumalta Vitaepron koostumusta. Se boswellia on ilmeisesti vaikuttava ainesosa. Olibaani tuo minulle jotenkin mieleen raamatun. Olisko sitä käytetty tuolloin ennen ajanlaskun alkua johonkin.

Vitaeprossa on boswellis serrataa, jota tuskin on apteekin tuotteissa.

Apteekista en tiedä, koska siellä ei ole montaa muutakaan "huu haa" ainetta.
        Mutta iHerb ainakin on ja paljon halvemmalla ja tehokkaampaa kuin mieto Vitaprossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EI aivan, Vitaepro on ainaitra vaan todella vähän, eli on mietoa. Muuten ei uskaltaisi mainostaa niin valtavasti. Sopii lähes kaikille, tehoja tietysti ei luvata.

Mitä tehoja ??? Täysin tarpeeton nappi.

• Anonyymi

Työni koko ikäni 15vuostiaasta eläkeikään oli seisoma työt naisena. 1 työni alo 60-luku kaupassa. Myymälän hoitaja opetti.aina kun voit nosta jalat ylös,säästyt myös suonikohjuilta!Se on jäänyt mieleen. On rahi jalkojen alle. Soffalla kun olen nostan jalat soffalle jalkatyynyn päälle!Siloin kun oli viellä soffapöydät olin se henkilö jonka jalat aina soffapöydällä.Leputin niitä!Olen aina liikkunut maastossa. En kuljeskele asvaltin päällä rasitaa jalkoja. kuljen sitten pientareen reunaa päivtäiset kävelyretkeni 12 km. Jalat ei rasitu maapinalla, On polvien nivelrikot ymm. Ikä kun tulee tulee vaivoja. Kankeutta aamuisin. Nilkoja on hyvä likutaa jos pitkään istuu jossain? Ei paha paikka nousta ylös vaikka kylässä olisi. ihminen on luotu liikkumaan ei istumaan koko päivää.Voit asiasta puhua terveyden hoitajalle kankeutesi jäykkyys säryt. pääset edes käymän sinne saat ohjeet neuvot. Lääkärin ei niin vaan päästä Itä-Helsinki. Jotkut läkeet vie jalat ja aiheutaa ongelmia. Katkokävelyä esim.kolestroolilääkeet.Monilla läkeillä sivu vaikutusia tarkista ne vaikka Apteekista!Sempiä vaan sinne.

• Anonyymi

Itsellä on auttanut magnesium...

• Anonyymi

Totta. Magnesium, kuten moni muukin hivenaine, on välttämätöntä elimistön hyvinvoinnille ja terveydelle. - Nm. Tutustukaa, ottakaa selvää, opetelkaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Magnesium, kuten moni muukin hivenaine, on välttämätöntä elimistön hyvinvoinnille ja terveydelle. - Nm. Tutustukaa, ottakaa selvää, opetelkaa

Mini hivenaine on välttämätöntä, se in totta. Mutta totta on sekin, elimistä saa kaikkea mitä se ei pysty valmistamaan melko epäterveellisestä ruokavaliosta, jos syö 2300 kcal päivässä.

Varsinaiset puutteet tulevat vasta 1600 kcal alla siis vanhuksilla ja myös niillä joilla vatsan toiminta on todella hankalaa.

Ei paljoa järkeä syödä nappeja , koska siitä seuraa että elimistö ei valmista tai imeytä niitä itse kun saa napeista helpommin.
        Jos aloittaa nappien syömisen, pitää syödä loppuelämä.

Ja napeista seuraa munuaiset rasittuu , myös maksa yms. Minullakin oli 66v kun oli viimeinen lääkärintarkastus jäädessäni eläkkeelle , oli 75-85v munuaiset ja maksa. Viinaa en ole oikeastaan koskaan juonut, 24v jälkeen kun avioidun, en yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mini hivenaine on välttämätöntä, se in totta. Mutta totta on sekin, elimistä saa kaikkea mitä se ei pysty valmistamaan melko epäterveellisestä ruokavaliosta, jos syö 2300 kcal päivässä.

Varsinaiset puutteet tulevat vasta 1600 kcal alla siis vanhuksilla ja myös niillä joilla vatsan toiminta on todella hankalaa.

Ei paljoa järkeä syödä nappeja , koska siitä seuraa että elimistö ei valmista tai imeytä niitä itse kun saa napeista helpommin.
        Jos aloittaa nappien syömisen, pitää syödä loppuelämä.

Ja napeista seuraa munuaiset rasittuu , myös maksa yms. Minullakin oli 66v kun oli viimeinen lääkärintarkastus jäädessäni eläkkeelle , oli 75-85v munuaiset ja maksa. Viinaa en ole oikeastaan koskaan juonut, 24v jälkeen kun avioidun, en yhtään.

Olen käyttänyt luontaistuotteita ainakin parikymmentä vuotta. Tänä kesänä otettujen labra- / verikokeitten mukaan sisäelinten arvot ovat kaikki kohdillaan. Yksi oli jopa erinomainen, jonka lääkäri oli erikseen maininnut. - Nm. Kaikkea ei tarvitse uskoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käyttänyt luontaistuotteita ainakin parikymmentä vuotta. Tänä kesänä otettujen labra- / verikokeitten mukaan sisäelinten arvot ovat kaikki kohdillaan. Yksi oli jopa erinomainen, jonka lääkäri oli erikseen maininnut. - Nm. Kaikkea ei tarvitse uskoa

Taas tätä kohdallaan ja erinomainen!
        Mitä, mitkä ja minkä verran. Täsmälliset kohteet ja numeeriset lukemat kertoisivat jotain.
        Mitä te pelkäätte? Muuten en ymmärrä salailua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tätä kohdallaan ja erinomainen!
        Mitä, mitkä ja minkä verran. Täsmälliset kohteet ja numeeriset lukemat kertoisivat jotain.
        Mitä te pelkäätte? Muuten en ymmärrä salailua!

"Täsmälliset kohteet ja numeeriset lukemat" ? Mitähän mahdat meinata? Sen verran voin valaista, että en koskaan tilaa tuotteita mistään vieraasta paikasta, vaan käytän tuttuja liikkeitä. Käyttötapa ja annostelu yms. relevantit tiedot kerrotaan kyllä purkkien kyljissä. - Nm. Omiin tarpeisiinsa kaikki käyttävät

• Anonyymi

Vuosia sitten työterveyslääkärimme kysyi kävelyvaivoja valittavalta että tupakoitko. Kun tämä sanoi tupakoivansa, sanoi lääkäri että jatka vain sillä linjalla. Nykyään tehdään jo hyviä proteeseja.

• Anonyymi

Aloituksesta aikaa 15 vuotta, missähän kunnossa aloittajan jalat ovat nyt, voisiko hän kertoa sen meille lukijoille.

• Anonyymi

Vähän epäilen.

Jos oli kirjoittaessaan vaikka 69 vuotias, ja siihen räppää 15 vuotta lisää, niin aloittaja olisi nyt 84 vuotias, jos eläisi. Hän saattaisi olla nyt 80 palstalla.
        Ei vain tule seurattua sitä palstaa.

Mutta voithan kysellä siellä, ehkäpä nappaa.
        Ja hyvässä lykyssä vastaa, sittenpä saadaan tietää.

• Anonyymi

Kuntopyöriä on joka lähtöön. Löysin pyörän, jossa on selkänoja ja leveä tuoli, ei pyöräsatulaa.
      Selkä rentona voi polkea eikä tule persuukset kipeäksi. On auttanut. Siinä on käsillekin "polkimet"

• Anonyymi

Urheilukauppaan ostamaan samanlaiset kengät mitä maratoonarit käyttää.
        Kalliit mutta kävely muutuu pumpulilla kävelyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urheilukauppaan ostamaan samanlaiset kengät mitä maratoonarit käyttää.
        Kalliit mutta kävely muutuu pumpulilla kävelyksi.

Kannattaa myyjän kanssa keskustella mihin tarkoitukseen kengät tulee ettei tule kalliita vikaostoksia tehtyä
        Siili

• Anonyymi

Lannerangasta alaspäin tuntuu ruho hajoavan meikäläisellä.
      Aamulla ei meinaa pystyssä pysyä, kun sängystä nousee.

• Anonyymi

Samanlainen tuntemus. Eikä tarvitse pitkään paikallaan istua, kun jo liikkeelle lähtö kankeaa. Kun vetristyy, kävely sujuu ihan hyvin. Eilen tein n. 8 km:n sauvakävelylenkin ja hyvin kulki. Mutta pirun kipeät ovat kintut aamuisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samanlainen tuntemus. Eikä tarvitse pitkään paikallaan istua, kun jo liikkeelle lähtö kankeaa. Kun vetristyy, kävely sujuu ihan hyvin. Eilen tein n. 8 km:n sauvakävelylenkin ja hyvin kulki. Mutta pirun kipeät ovat kintut aamuisin.

Vanhemmiten liikunta kipeyttää lihaksia eri lailla kuin nuorempana.
        Vaikkei liikukaan on kipeä. Epäilen vahvasti itselläni osteoporoosia.
        Rintaranka tulee kipeäksi, kun alle viiden kilon kauppakassia kannan,
        eikä nivelet kärsi kantaa. Kauppakassien painon tuntee myös lonkissaan,
        ei tunnut hyvälle.
        Laihalta tutultani meni polvet ja lonkat, kun oli puoli ikäänsä kantanut kissanhiekkapusseja vai säkeiksikö niitä sanotaan.

Pitäisi mittauttaa onko osteoporoosia, mutta terveyskeskuksesta ei aikoja
        saa muuhunkaan, kun niillä on aina niin kiire, etten kehtaa pyytääkään aikaa.
        Lähete jonnekin kai voitaisiin laittaa, ei kai terveyskeskuksessa pysty tutkimaan ?Käskettäisiin vain syömään calsiumia.

Apteekeissa on joskus "minimittauksia",
        mutta nekin maksaa hyötyyn nähden paljon. Kannattaisi sekin raha laittaa
        kunnon tutkimukseen, mikä otetaan kai lannerangasta.
        Oiskohan hinta 2-300 € ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmiten liikunta kipeyttää lihaksia eri lailla kuin nuorempana.
        Vaikkei liikukaan on kipeä. Epäilen vahvasti itselläni osteoporoosia.
        Rintaranka tulee kipeäksi, kun alle viiden kilon kauppakassia kannan,
        eikä nivelet kärsi kantaa. Kauppakassien painon tuntee myös lonkissaan,
        ei tunnut hyvälle.
        Laihalta tutultani meni polvet ja lonkat, kun oli puoli ikäänsä kantanut kissanhiekkapusseja vai säkeiksikö niitä sanotaan.

Pitäisi mittauttaa onko osteoporoosia, mutta terveyskeskuksesta ei aikoja
        saa muuhunkaan, kun niillä on aina niin kiire, etten kehtaa pyytääkään aikaa.
        Lähete jonnekin kai voitaisiin laittaa, ei kai terveyskeskuksessa pysty tutkimaan ?Käskettäisiin vain syömään calsiumia.

Apteekeissa on joskus "minimittauksia",
        mutta nekin maksaa hyötyyn nähden paljon. Kannattaisi sekin raha laittaa
        kunnon tutkimukseen, mikä otetaan kai lannerangasta.
        Oiskohan hinta 2-300 € ?

HIntaa on vaikea onkia mistään.
        Luuntiheysmittauksesta on paljon tietoa.
        Tässä on pitkä selostus tutkimuksen tulkinnasta ja tutkimuksesta.
        Alussa on kaksi englanninkielistä kappaletta, sitten suomea.
        https://www.duodecimlehti.fi/duo15559

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HIntaa on vaikea onkia mistään.
        Luuntiheysmittauksesta on paljon tietoa.
        Tässä on pitkä selostus tutkimuksen tulkinnasta ja tutkimuksesta.
        Alussa on kaksi englanninkielistä kappaletta, sitten suomea.
        https://www.duodecimlehti.fi/duo15559

Luuntiheysmittauksen hinta (yksityisillä) näyttäisi olevan 200 euron kieppeillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkäriltä saatu ohje:

Sauvakävele, joka toinen päivä noin tunnin ajan.
        Uskoin, nyt pian 13 vuotta tullut tuota tehtyä.

Noin 13 vuotta sitten, niin huonot polvet että 100m postilaatikkomatka teki tiukkaa.

Uskokaa hyvät ihmiset minua, tulette nauttimaan loppuelämästä.

• Anonyymi

Minulla vastaavia oireita aiheuttaa aortan läpän vuotaminen. Lihakset hapettuvat huonosti ja selvimmin se tuntuu reisissä.
      Aamuisin ontuen liikkeelle.
      Kohtuullisenkin kuormituksen jälkeen koivet ovat tönkköinä.

• Anonyymi

Kas, minullakin on aorttaläppävuoto. En ole tullut ajatelleeksi yhteyttä lihaksiin,
        mutta ymmärrän sen kyllä nyt hyvin. Veri kuljettaa happea ja tunnen sen aivoissani
        ja kropassani, ettei happea ole riittävästi kaikkialla, mutta minulla on krooniset rytmihäiriöt,
        rytmihäiriössä hapetus on huonoa, eli kroonisissa lähes koko ajan.
        Olen ajatellut, että rytmihäiriöt on syy, mutta alkuperäinen syy voi olla aorttaläppävuoto,
        joka rytmihäiriöt aiheuttaa.

• Anonyymi

kakkostyypin dibetes

• Anonyymi

Vaikuttaa jalkoihin vai ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaa jalkoihin vai ???

Kyllä pitkään sairastettu, hoitamaton diabetes vaikuttaa myös jalkoihin. Vieläpä niin paljon, että lopuksi saattavat olla jalattomia. - Nm. Amputaatio

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pitkään sairastettu, hoitamaton diabetes vaikuttaa myös jalkoihin. Vieläpä niin paljon, että lopuksi saattavat olla jalattomia. - Nm. Amputaatio

Toteutui naapurimme ukolla alle 60-vuotisena.
        Teki työuransa rajavartijana johon puuhaan lienee liittynyt myös liikkumista.
        oli kurvarina 80-luvun alkupuolelle saakka. Silloin pääsi eläkkeelle kohtalaisen nuorena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toteutui naapurimme ukolla alle 60-vuotisena.
        Teki työuransa rajavartijana johon puuhaan lienee liittynyt myös liikkumista.
        oli kurvarina 80-luvun alkupuolelle saakka. Silloin pääsi eläkkeelle kohtalaisen nuorena.

Liikkuminen ei ole lainkaan haitaksi, päinvastoin. Hoitamattomuus sen sijaan on, useimmiten juuri miehet pitävät diabeteksen hoitamista jotenkin turhana. Tai ainakin entisaikain mieähet. - Nm. Toivottavasti nykyiset ovat fiksumpia

• Anonyymi

Aloittaja on tietysti käynyt lääkärissä vaivojensa kanssa. Vai meinaatko, että tämän ketjun 'tiedot' riittävät? - Nm. Hopi-hopi heti

• Anonyymi

Aloitus viidentoista vuoden takaa.
        Siili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus viidentoista vuoden takaa.
        Siili

Ai niiin, mutta silti. - Nm. Oho

• Anonyymi

Oletteko kokeilleet jalkojen verenkierron elvyttämiseksi
      15-20 kertaa varpaillenousua aamuin illoin ?
      Tai edes 10 kertaa.
      Kokeilkaapa. Saatatte yllättyä.

• Anonyymi

Entinen huonojalkainen, uskoi lääkäriä " liike on lääke".

Aloitin sauvakävelyn , vaikka jalat olivat jäykät ja tosikipeät.
        Lisäsin matkaa, viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta, nyt teen tunnin lenkkejä joka toinen päivä, ilman pienintäkään ongelmaa.

Olin ennen kuin puujumala ja niin jäykkäjalkainen kun vaan voi ihminen olla.
        Pillereitä 800 buranaa popsin joka ikinen päivä, sekä voitelin polvia kipugeelillä päivittäin.

Pian tulee 8-vuotta täyteen tätä ihanuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäsin matkaa, viikko viikolta, kuukausi kuukaudelta, nyt teen tunnin lenkkejä joka toinen päivä, ilman pienintäkään ongelmaa.

Pillereitä 800 buranaa popsin joka ikinen päivä, sekä voitelin polvia kipugeelillä päivittäin.

Juurikin justiinsa noin. Mitä vähemmän ihminen liikkuu, sen enemmän hän jäykistyy, kangistuu ja jämähtää. Kaikki muutkin paikat kuin jalat. - Nm. Hyvä sinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin justiinsa noin. Mitä vähemmän ihminen liikkuu, sen enemmän hän jäykistyy, kangistuu ja jämähtää. Kaikki muutkin paikat kuin jalat. - Nm. Hyvä sinä

Sehän hyvä ,että kangistuu jos ei liiku.
        nm. jäbä

• Anonyymi

10 toistoa ei näytä riittävän ja pari kertaa viikossa lienee toistuvuudeltaan liian vähäinen?
        Yritän laiskuuttani kompensoida vähiä toistoja tekemällä nousut "pitkinä" eli päkiät korokkeella siten, että kantapäät käyvät päkiöiden alapuolella.
        4 tai 5 kympin sarjaa hartioilla 30kg tai 40kg paino.
        Seuraus. Pohkeet kiristyvät ja vaativat välipäivinä venytystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän hyvä ,että kangistuu jos ei liiku.
        nm. jäbä

Koetatko olla vitsikäs? - Nm. Pahasti klenkkaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koetatko olla vitsikäs? - Nm. Pahasti klenkkaa

Ei kukaan yritä olla vitsikäs tällaisessa asiassa!
        En ymmärrä tuota piikkiä, aina sama ihminen.

Itelläni on sama vaiva, ei meinaa jaksaa kävellä mitään.
        Lisäksi huono ryhti, kävelen kumarassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et ojenna itseäsi suoraksi ?
        Kokeilepa painaa seinää vasten koko selkäsi seinään kiinni.
        Siinä on malliasento.
        Ei ole muuten ihan helppoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et ojenna itseäsi suoraksi ?
        Kokeilepa painaa seinää vasten koko selkäsi seinään kiinni.
        Siinä on malliasento.
        Ei ole muuten ihan helppoa.

Tuplateho.
        Sama lattialla selinmakuulla. Jalat suorina. Purista ristiselkä kiinni lattiaan! Pidä ristiselkä kiinni lattiassa ja nosta jalat suorina kantapäät kymmenisen senttiä irti lattiasta!
        Jos ristiselkäsi irtoaa lattiasta niin on syytä aloittaa vatsalihastreenit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuplateho.
        Sama lattialla selinmakuulla. Jalat suorina. Purista ristiselkä kiinni lattiaan! Pidä ristiselkä kiinni lattiassa ja nosta jalat suorina kantapäät kymmenisen senttiä irti lattiasta!
        Jos ristiselkäsi irtoaa lattiasta niin on syytä aloittaa vatsalihastreenit.

Edellinen 14:22 on vain "malliasento" kumarassa olevalle ihmiselle.
        Ei jumppaliike. Menikö ohi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yeap, selvästikään et "ymmärrä", kenelle kommenttini on osoitettu. Ei siis aloittajalle. - Nm. Ketjunlukutaitoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikkukaa, jos vain pystytte. Lajina sauvakävely, alusta hiekkatie. Hyvät hinnaltaan 100€ tossut.

• Anonyymi

Vanhatämmät ovat usein autossa ikänsä presettäänleviytäneitä ja matamit ovat lopettaneet kävelyn

Luonto poistaa niiltä jalat tarpeettomina, prese taas leviää lisää ja sitä luonto kasvattaa

• Anonyymi

Vaikeaa on kävely.
        Ajattelin mennä hierojalle.

He aina rupee ensin hieromaan selkää, mutta sanon että aloitetaan jaloista.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe