Sisäsiisteys!

piupau86

Tarvitsisin hiukan kokeneemman neuvoja asiassa! Minulla on n. 13vko vanha pentu ja tuntuu että en saa sitä sisäsiistiksi millään! Eihän sen nyt täysin sisäsiisti tuossa iässä tarvitse ollakkaan mutta silti..
tuntuu että vien sen ulos täysin vääriin aikoihin, joko se ei tee mitään tai sitten se tekee pissinsä rappukäytävään. tai sitten se on jossain ihmeen välissä pissinyt ja kakkinut jo lattialle kun ajattelen vieväni sen ulos.. tämä on hiukan turhauttavaa...pyyhkiä jotain rappukäytäviä jne. Tiedän että koira pitää käyttää herättyään ja syötyään jne. mutta tuntuu että se on jo tehnyt tarpeensa jne. olen hiukan hakusessa..tuntuu että teen jotain väärin :(

1

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julmbergi

      viet sen ulos 20 kertaa päivässä jos tarvii. ja ihan samantien ku se on syöny ja heränny eikä 5minuuttia sen jälkeen. ja 13 viikkonen on vielä kovin nuori... jos asut kerrostalossa niin kannattaa harkita että laitat oven eteen sanomalehtiä ja opetat niille käymään, kerrostalossa sisäsiistiksi opettaminen ei meinaan ole se helpoin juttu. kokemusta on :D oma koirani tuppasi pentuna olemaan semmonen että kun mentiin ulos niin se touhusi kaikkea muuta ja minä odotin ja odotin ja olin sen kanssa ulkona vaikka kuinka kauan, sitten se sattoi jopa jo väsyä ja käydä ulkona lepäämään ja sittenkun pääsin sisälle niin tuli pissa. aina kun se alkoi pissaamaan sisällä niin kuskasin sen äkkiä paperille ja jos se onnistui pissaamaan paperille edes vähän niin kehuin. koska kerrostalossa ei todellakaan ehdi viedä ulos siinä vaiheessa kun pissa jo tulee niinkuin omakotitalossa ehtii. ensin tämä ei näyttänyt tuottavan mitään tulosta, koira pissaili sinne tänne mutta eräänä kauniina päivänä se marsssi papereiden päälle ja kävi siihen pissalle :) kai sillä oli syttynyt joku lamppu päässä että aaai tätä se emäntä haluaa minun tekevän :) kovasti sitten vaan kehuja ja nameja. ja pikkuhiljaa pienensin papereiden määrää ja en enää kehunut kun se teki niille mutta en kieltänytkään. kehuin sen sijaan entistä enemmän pennun tekiessä tarpeensa ulos ja annoin nameja palkinnoksi ja niin alkoi kulua päiviä ettei se tehnyt paperillekkaan ollenkaan :) sitten vaan paperit pois ja tadaa, sinulla on sisäsiisti koira :) vahinkoja sattuu tietenkin etenkin jos koira on pitkään yksin tai sillä on maha sekaisin. mutta toivottavasti näistä neuvoista oli sinulle apua :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe