Pieni pentu talossa

diupa

Minulla on n. 13vkoa vanha Dobberinpentu. Onko kellään vinkkejä mitä voisin sen ikäisen pennun kanssa touhuilla? Lenkille sitä ei voi oikein viedä vielä kun ei jaksa kävellä. Tosiaan haluaisin jotain aktiviteetteja koiran kanssa harrastaa kun en halua että pentuparka tylsistyy aivan täysin..vaikka tällä hetkellä sillä tuntuu olevan erittäin hauskaa jahdata kissaa :D Istumisharjoituksia ollaan tehty jo ja hyvin menee :)
Entä onko vinkkejä sen ikäiselle koiralle ajanvietteeksi kun olen koulussa?! Olen jo muutaman kerran ollut poissa jonkun aikaa eikä pentu ole ulissut tms. niinä aikoina. nyt kuitenkin kyseessä koulupäivä.

2

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkoilutus

      Kyllä 13 viikkoista dobermannin pentua voi jo lenkille viedä, ja pitääkin. Viet lenkille, ja valmistaudut kantamaan sitten kun ei selvästi jaksa enää kävellä.
      Mitä parempi lihaskunto pennulla on, sen parempi.

      Kotona voit laittaa nameja vessapaperirullien ja huudeltujen maitotölkkien sisälle. siinäpä virikettä pikkuiselle. :)

    • hra

      tuon ikäisen pennun kanssa voi ottaa helposti jo leikkimielellä käytöskoulua ja tottelevaisuutta. sinuna yrittäisin enemmän rauhoittaa pentua nukkumaan sen ajan kun on koulussa, en niinkään leikkimään. dobberi isompana leikkii herkästi luvattomillakin jutuilla! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe