Vänkkyrällä oleva terassi

Remontti-Raija

Ostin pikkuruisen kesämökin äskettäin. Mökki on suorassa, mutta mökin edustalle rakennettu terassi on maan routimisen vuoksi vänkkyrällä. Terassi on rakennettu tulipylväiden varaan, en tiedä kuinka syvälle ne on upotettu maahaan.
Miten terassin saa korjattua, jotta se olisi suorassa? Kannattaako sitä korjata, sillä kun ruota sulaa, niin suoristuuko se itsestään?

Kiitos asiantuntijoille vastauksista!

5

5452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sitten näät

      miten terassi asettuu,ja voit suoristaa sen.löytyy useita keinoja

      • tekijämies

        Ostin vanhan lautakesämökin joka itsessään oli
        suorassa mutta sen kylkiäisenä oleva vanhanaikainen ikkunoilla varustettu lasikuisti oli silmämäärin havaittavasti painunut vinoon ilmeisesti huonon peruspilarin vuoksi.

        Otin kotoa 2 tonnin auton-nostoon tarkoitetun hydraulisen "pullotunkin" ja nostin kuistin kulmaa maahan laittamani puupölkyn varassa tunkilla. Kuului kovaa rutinaa!

        Laitoin peruspilarin ja nurkkajuoksujen alle täytteeksi laudasta sahaamani kappaleet ja laskin tunkin alas.

        On pysynyt suorassa nyt 14 vuotta. Pientä elämistä tapahtuu roudan aikana talvella verrattuna kesään, mutta sitä ei huomaa, ellei tiedä, mistä on kysymys.


      • Remontti-Raija
        tekijämies kirjoitti:

        Ostin vanhan lautakesämökin joka itsessään oli
        suorassa mutta sen kylkiäisenä oleva vanhanaikainen ikkunoilla varustettu lasikuisti oli silmämäärin havaittavasti painunut vinoon ilmeisesti huonon peruspilarin vuoksi.

        Otin kotoa 2 tonnin auton-nostoon tarkoitetun hydraulisen "pullotunkin" ja nostin kuistin kulmaa maahan laittamani puupölkyn varassa tunkilla. Kuului kovaa rutinaa!

        Laitoin peruspilarin ja nurkkajuoksujen alle täytteeksi laudasta sahaamani kappaleet ja laskin tunkin alas.

        On pysynyt suorassa nyt 14 vuotta. Pientä elämistä tapahtuu roudan aikana talvella verrattuna kesään, mutta sitä ei huomaa, ellei tiedä, mistä on kysymys.

        Kiitos neuvosta ja noin helposta vielä!

        Kuvittelin korjaushommaa paljon vaivalloisemmaksi.

        Katselen nyt vielä pari viikkoa ja odotan jos luonto tekee omat "korjauksensa" ennenkuin ryhdyn tunkkia etsimään.


      • kuinka homma...
        Remontti-Raija kirjoitti:

        Kiitos neuvosta ja noin helposta vielä!

        Kuvittelin korjaushommaa paljon vaivalloisemmaksi.

        Katselen nyt vielä pari viikkoa ja odotan jos luonto tekee omat "korjauksensa" ennenkuin ryhdyn tunkkia etsimään.

        Kerrothan sitte myöhemmin, miten kuistin oikaisu onnistui!!!?.


      • irti ennen nostoa
        kuinka homma... kirjoitti:

        Kerrothan sitte myöhemmin, miten kuistin oikaisu onnistui!!!?.

        -Unohdin mainita tuossa aikaisemmassa neuvossani "vänkkyrällään" olevan terassin nostossa, joka koskee umpikuistia.
        -Tietysti ovi pitää avata ja ikkunan pokat irroittaa ennen sillä "kossupullon kokoisella" tunkilla nostoa. Tosiaan rutina on kova mutta ei saa nostaa liian äkkinäisesti, vaan pikku hiljaa.
        -Meillä esimerkiksi ulko-ovi ei mahtunut kiinni noston jälkeen, vaan siitä piti sahata max 25 millin kiilat pois kohden saranapuolta. Tuo pystypaneloitu ovi kun oli 60 vuodessa muotoutunut oviaukon muodonmuutoksen mukaiseksi.
        Syntyneet raot tikittiin kapealla listalla ja koko hoito maalattiin.
        -Samoin ovenpuoleisia ikkunanpokia jouduttiin höyläämään käsihöylällä vastapäisistä nurkista ylä ja alapäästä, että mahtuivat takaisin paikoilleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      137
      1337
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe