lcd:t: Philips, LG?

RrredHot

No niin. Elikkäs on tullut meidänkin huusholliin taulutöllöttimen laiton aika. Entisen kuvasta kun ei tahdo saada enää selevää..

Mutta nyt kun on alkanu perehtymään tähän aiheeseen, niin on vähän pihalla ku lumiukko. Telkkari pitäisi olla kohtuu kokoinen eli 37" olisi hyvä. Hinta ei saisi kovin älysti päätä huimata.. Mutta mitään paskaakaan en huoli.

KYSYMYS kuuluukin.. Tekeekö Philipsin telkkareilla mitään? Mikä on laatu? Yleensä ottaen Philipsin kamppeista kun ei ole ollut kuin sanottavaa.

LG:tä yleensä on kehuttu hinta/laatu suhteeltaan, kuinka on töllöttimien kohdalla?

Samsungista olen kuullut haukkuja, pitääkö paikkaansa että se ei toimiva juttu?

Sekasi ku seinäkello, lyhyesti sanottuna.. Ja olisinpas erittäin kiitollinen jos joku enemmän asioihin perehtynyt vastaisi, ja myös kenellä noita kyseisen merkkisiä härveleitä nyt sattuu olemaan, niin kokemuksia kuulisin mieluustikin.

Käyttöä tulisi joka saralla..

Tässä vielä kaksi merkkiä, minkä parissa olen paininut ja funtsinut:
Philips 37PFL5522D 37"
LG 37LC51 37"

=D Erittäin iloinen jo etukäteen vastauksista ;)

17

5879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13d13dd
    • RrredHot

Nyt hieman asioihin enemmän perehtyneenä, eipä tuota noita malleja kannattane edes haaveilla.. Jos kerta parin vuoden päästä joutaa nämä nykyiset kutakuinkin romukoppaan. Täytynee etsiä HD FULL töllötin. Ja tuo 37" on kyllä varmasti ihan tarpeeksi iso meidän huusholliin. En usko että isompaa tarvitaan tähän tarpeeseen. Ja näillä varoilla, ennenkaikkea.

Mutta kysymys edelleen kuuluukin, LG vai PHILIPS? Vai miten on Samsungien laita??

• Telkuntöllääjä

Noista kolmesta mä ottaisin Samsungin, Philipsiä nyt taas en ainakaan. LG:stä en osaa sanoa mitään.

Jos rahat on tiukalla, HD Readyllä pärjäät kyllä, Full HD -paneeli on nimittäin melkoisen hinnakas.

• RrredHot
        Telkuntöllääjä kirjoitti:

Noista kolmesta mä ottaisin Samsungin, Philipsiä nyt taas en ainakaan. LG:stä en osaa sanoa mitään.

Jos rahat on tiukalla, HD Readyllä pärjäät kyllä, Full HD -paneeli on nimittäin melkoisen hinnakas.

..mutta ku laitetaan niin laitetaan semmonen et ei tarvii olla heti päivittämässä. Osamaksut ja tämmöset on onneksi ihan hyviä juttuja. =) Ja nettohinnalla kaverilta..

Ja kun olen kuitenkin aika tarkka laatujutuista, niin yritän ettiä ja penkoa kyl viimeseen asti että se oikee löytyy ja osuu kohdalle. Hinnaltaankin.

• fullofshithd
        RrredHot kirjoitti:

..mutta ku laitetaan niin laitetaan semmonen et ei tarvii olla heti päivittämässä. Osamaksut ja tämmöset on onneksi ihan hyviä juttuja. =) Ja nettohinnalla kaverilta..

Ja kun olen kuitenkin aika tarkka laatujutuista, niin yritän ettiä ja penkoa kyl viimeseen asti että se oikee löytyy ja osuu kohdalle. Hinnaltaankin.

Tuosta Veikon mainoksesta kannattaisi soittaa kuluttajansuojavirastoon, jos nyt oikein katsoin tietoja. Hän väittää että telkku ON full-hd ja pystyy näyttämään 1080p signaalia! Ei jumalauta mitä kusetusta. Katsokaa itse teknisistä tiedoista.

• töllömies
        RrredHot kirjoitti:

Philipsiä osta.

Ostin juuri Samsungin 40" M86 mallin ja odotukset television suhteen ylittyivät kun tv:n kotiin sain. Kuva oli paljon parempi mitä odotin koska nykyinen digitv ei täydellisesti sovi tuohon fullHD resoluutioon.

Musta näyttää mustalta eikä harmaalta ja värit toistuu upeasti, digiviritin toimii hienosti, kaukosäätimellä pystyy ohjaamaan 4 muuta laitetta, jalusta on kääntyvä yms., en yhtään ihmettele miksi Samsung on maailman myydyin taulutelevisio merkki, suosittelen.

Samaa mallia saa myös 37 tuumaisena.

• RrredHot
        töllömies kirjoitti:

Philipsiä osta.

Ostin juuri Samsungin 40" M86 mallin ja odotukset television suhteen ylittyivät kun tv:n kotiin sain. Kuva oli paljon parempi mitä odotin koska nykyinen digitv ei täydellisesti sovi tuohon fullHD resoluutioon.

Musta näyttää mustalta eikä harmaalta ja värit toistuu upeasti, digiviritin toimii hienosti, kaukosäätimellä pystyy ohjaamaan 4 muuta laitetta, jalusta on kääntyvä yms., en yhtään ihmettele miksi Samsung on maailman myydyin taulutelevisio merkki, suosittelen.

Samaa mallia saa myös 37 tuumaisena.

Kyllä varmaan tuo Samnsungin malli olis hyvä, mutta on tuo hintakin vielä hyvä..
        Mutta. Jos nyt päädyn hommaamaan kuitenkin vielä tuon HD ready töllöttimen, niin teenkö minä sillä mitään viiden vuoden päästä? Paljonko niissä tulisi olla kontrasti, että kannattaa ostaa? .. edelleen taidan olla näistä asioista pihalla.. tai ainakin sekaisin.. =D
        Tätä ajattelin, harkitsin vakavasti seuraavaksi: LG 37LC2D. Tästä kuulisin kokemuksia mieluusti, jos jollakulla tämmönen on..

• sep
        RrredHot kirjoitti:

Kyllä varmaan tuo Samnsungin malli olis hyvä, mutta on tuo hintakin vielä hyvä..
        Mutta. Jos nyt päädyn hommaamaan kuitenkin vielä tuon HD ready töllöttimen, niin teenkö minä sillä mitään viiden vuoden päästä? Paljonko niissä tulisi olla kontrasti, että kannattaa ostaa? .. edelleen taidan olla näistä asioista pihalla.. tai ainakin sekaisin.. =D
        Tätä ajattelin, harkitsin vakavasti seuraavaksi: LG 37LC2D. Tästä kuulisin kokemuksia mieluusti, jos jollakulla tämmönen on..

Minulla on tämä 37LC2D töllötin ollut 4kk ja olen tyytyväinen.Kuva on terävä ja värit ok.

• RrredHot

Jos hommaa tuon Lg:n esim, niin mitenkäs sitten käy nauhoituksen laita.. Pitääkö tallentavalla dvd:llä viskata seuraavaa vastaan tulevaa vesilinnuksi luokiteltavaa siivekästä?

• sep

Telkkarin takana on liitäntä DTV OUT- lähtöliitäntä johon kytket dvd.

• RrredHot
        sep kirjoitti:

Telkkarin takana on liitäntä DTV OUT- lähtöliitäntä johon kytket dvd.

Hienompi homma! Kiitti vastauksistanne näissä pähkäilyissä! Kyllä se nyt sitten tuo lg kannetaan kotio, ehkäpä jopa jo viikonlopun aikaan. =) Saapi välttää sinne 2010 asti, sittenpähän kattoo niitä full hd toosia uudemman kerran, kun hinnat on tippuneet ja laitekanta alkaa olla kohdillaan.
        =D

• John_TD
        RrredHot kirjoitti:

Hienompi homma! Kiitti vastauksistanne näissä pähkäilyissä! Kyllä se nyt sitten tuo lg kannetaan kotio, ehkäpä jopa jo viikonlopun aikaan. =) Saapi välttää sinne 2010 asti, sittenpähän kattoo niitä full hd toosia uudemman kerran, kun hinnat on tippuneet ja laitekanta alkaa olla kohdillaan.
        =D

Nimittäin HDTV lähetystä katsellessasi Full HD (1080p) ja nykyisiä "HD ready" (720p) televisioita et normaalilla katseluetäisyydeltä erota toisistaan kuin arvaamalla. Et ainakaan jos telkkarin koko on alle 50 tuumaa.

Ja nykyiset "HD ready" telkkarit kyllä osaavat näyttää HDTV kuvaakin sitten tulevaisuudessa eli mikään pakko ei ole telkkaria päivittää. Toki nykyiset digivirittimet sitä eivät osaa vaan pitää ostaa erillinen HDTV boxi.

Tekniikkafriikit ovat sitten asia erikseen ja heille kajareiden johdotkin pitää olla pikkusormen paksuista monsteria ja ovat eron kuulevinaan.

• suositella
        John_TD kirjoitti:

Nimittäin HDTV lähetystä katsellessasi Full HD (1080p) ja nykyisiä "HD ready" (720p) televisioita et normaalilla katseluetäisyydeltä erota toisistaan kuin arvaamalla. Et ainakaan jos telkkarin koko on alle 50 tuumaa.

Ja nykyiset "HD ready" telkkarit kyllä osaavat näyttää HDTV kuvaakin sitten tulevaisuudessa eli mikään pakko ei ole telkkaria päivittää. Toki nykyiset digivirittimet sitä eivät osaa vaan pitää ostaa erillinen HDTV boxi.

Tekniikkafriikit ovat sitten asia erikseen ja heille kajareiden johdotkin pitää olla pikkusormen paksuista monsteria ja ovat eron kuulevinaan.

LG-telkkaria. K-Marketissa näyttää olevan 37" nyt tarjouksessa 899€.
        Ostin viime kesänä edellisen mallin ilman digiboxia ja kuva ja värit on erittäin hyvät.
        Olen oikein tyytyväinen.

• Melko hyvä

Mikäli haluat kohtuullisn hyvän Full HD telkun, niin Amoi 37" vois olla ykx vaihtoehto.

- Tosin muutaman satasen kalliinpi hinta ja heikohko saatuvuus Suomesta.

Kohtuulliset liitännän, laadukas vaihtoehto, ja mm digikameroiden kortit suoraan telkkuun, jota ite käytän jopa enempi, kuin PC:stä katseltuna. Kuvien tallennus sit asia erikseen.

Tämä siis vain yksi vaihtoehto, onhan niitä muitakin ja ehkä halvemmallakin...

• RrredHot

Nyt sitte olkkarissa nököttääpi Samsungin 40" mööpeli.. Malli LE40S73BD.. Joo, digiviritinhän siinä on, mutta ihan kiva ku tajus perehtyä tuohon digihommaan sitten tarkemmin, eikä kauppias sitte muistanu kysyä että kaapeliin vai antenniin.. Elikkä, DVB-T virittimellä ei just tee oikein mitään kaapelihuushollissa.. prkl..

Muuten kyllä vaikuttaa hyvältä peliltä. Kuva on ihan jees tuohon hintaan. Hintaahan tuolla ei ollu tosiaanku 1199. Siihen saatiin korttiadapteri samaan hintaan, langattomista kuulottimista melki parikymppiä alennusta vielä.. Ja korotonta maksuaikaa parisen vuotta. Että ei silleen huono kauppa.

Mutta jooh.. Esitänpäs nyt vielä yhden KYSYMYKSEN. Eli mitenkäs nuo ulkoiset antennit.. Tekkeekö niillä mittään, jos semmosen laittasi? Vai kannetaanko mööpeli kauppaan takasin?

• HenKKaZzZ

minun tietääkseen ei taida olla suomessa myytävissä telkkareissa kuin finnsateissa niin kaapeliviritintä, erillinen digiviritin vaan kiinni, osta samantien tallentava kun sulla tuota rahaa tuntuu olevan. Topfielddiä kehun vaikka moni sitä haukkuu.

• RrredHot
        HenKKaZzZ kirjoitti:

minun tietääkseen ei taida olla suomessa myytävissä telkkareissa kuin finnsateissa niin kaapeliviritintä, erillinen digiviritin vaan kiinni, osta samantien tallentava kun sulla tuota rahaa tuntuu olevan. Topfielddiä kehun vaikka moni sitä haukkuu.

Rahhaa tuntuu olevan? Jos sitä nyt olis, niin eiköhän tuo mööpeliki olis ostettu kertapierasulla eikä maksuajan turvin =D
        Tällä hetkellä on erillinen viritin kiinni, mutta se on tosi huono vehje, sillä tuota antennihommaa pohtinu.. Ja tallentavaa en osta. Maksavat niin paljon. Ei tuohon hommaan enää raski laittaa kovin montaa pennosta, saa välttää muutaman vuoden. Seuraavana hankintana jossain hamaassa tulevaisuudessa on uusi dvd soitin. Sitten jossain vaiheessa kun tuolle tekniikalle näkyy jonkinlainen selkee suunta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe