kuukautiset + kortisoni(kortisoli)

Jostain kuulin, että kortisoli olisi niinkuin hormoonien vasta-aina tavallaan.. tai jtn. Eli syökö joku tai on syönyt pitkään kortisolia sisältäviä lääkkeitä, kuten vaikka kortisonia (eiköhän sitä käytetä tulehduksiin..)? niin.. ja miten se on vaikuttanut kuukautiskiertoon.. onko jäänyt pois kuukautiset tai tulee harvoin tms.? jepss. Pohdiskelen tässä vaan.. omat kuukautiset ollu ihan sekasin ja poissa yms.. eli mäkin alan kohta oleen ihan sekasin tän asian kanssa. :/
56529
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

kortisonia jo kohta 14 vuotta ja menkat on edelleen säännölliset. Eli ei ainakaan ole mulla vaikuttanut yhtään mitään.

Äänestä
  • okei.. hhmm. no ehkä tää sitten johtuu jostakin muusta tai jotain.

    Äänestä

  • kuuks kirjoitti:

    okei.. hhmm. no ehkä tää sitten johtuu jostakin muusta tai jotain.

    mä kans käytän kortisonia ja mulla tulee menkat liian usein, kierto on siis hyvin lyhyt..olen myös miettinyt kortisonin mahdollisuutta ongelmaan. Ehkä me reagoimme eri lailla, ihmiset ovat yksilöitä. Eli voisi olla syy? mene ja tiedä :)

    Äänestä

  • ..................... kirjoitti:

    mä kans käytän kortisonia ja mulla tulee menkat liian usein, kierto on siis hyvin lyhyt..olen myös miettinyt kortisonin mahdollisuutta ongelmaan. Ehkä me reagoimme eri lailla, ihmiset ovat yksilöitä. Eli voisi olla syy? mene ja tiedä :)

    niin.. hitto. ehkäpä. 50 päivää vaan ei tosiaankaan taida olla normaali väli.. :/

    Äänestä

Luin, että kortisoni voi vaikuttaa veren hyytymiseen eli miten siis menstruaalivuotoon…

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kuuks kirjoitti:

Jostain kuulin, että kortisoli olisi niinkuin hormoonien vasta-aina tavallaan.. tai jtn. Eli syökö joku tai on syönyt pitkään kortisolia sisältäviä lääkkeitä, kuten vaikka kortisonia (eiköhän sitä käytetä tulehduksiin..)? niin.. ja miten se on vaikuttanut kuukautiskiertoon.. onko jäänyt pois kuukautiset tai tulee harvoin tms.? jepss. Pohdiskelen tässä vaan.. omat kuukautiset ollu ihan sekasin ja poissa yms.. eli mäkin alan kohta oleen ihan sekasin tän asian kanssa. :/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu