kuukautiset + kortisoni(kortisoli)

kuuks

Jostain kuulin, että kortisoli olisi niinkuin hormoonien vasta-aina tavallaan.. tai jtn. Eli syökö joku tai on syönyt pitkään kortisolia sisältäviä lääkkeitä, kuten vaikka kortisonia (eiköhän sitä käytetä tulehduksiin..)? niin.. ja miten se on vaikuttanut kuukautiskiertoon.. onko jäänyt pois kuukautiset tai tulee harvoin tms.? jepss. Pohdiskelen tässä vaan.. omat kuukautiset ollu ihan sekasin ja poissa yms.. eli mäkin alan kohta oleen ihan sekasin tän asian kanssa. :/

5

5395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kokemus......

kortisonia jo kohta 14 vuotta ja menkat on edelleen säännölliset. Eli ei ainakaan ole mulla vaikuttanut yhtään mitään.

• kuuks

okei.. hhmm. no ehkä tää sitten johtuu jostakin muusta tai jotain.

• .....................
        kuuks kirjoitti:

okei.. hhmm. no ehkä tää sitten johtuu jostakin muusta tai jotain.

mä kans käytän kortisonia ja mulla tulee menkat liian usein, kierto on siis hyvin lyhyt..olen myös miettinyt kortisonin mahdollisuutta ongelmaan. Ehkä me reagoimme eri lailla, ihmiset ovat yksilöitä. Eli voisi olla syy? mene ja tiedä :)

• kuuks
        ..................... kirjoitti:

mä kans käytän kortisonia ja mulla tulee menkat liian usein, kierto on siis hyvin lyhyt..olen myös miettinyt kortisonin mahdollisuutta ongelmaan. Ehkä me reagoimme eri lailla, ihmiset ovat yksilöitä. Eli voisi olla syy? mene ja tiedä :)

niin.. hitto. ehkäpä. 50 päivää vaan ei tosiaankaan taida olla normaali väli.. :/

• Anonyymi

Luin, että kortisoni voi vaikuttaa veren hyytymiseen eli miten siis menstruaalivuotoon…

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7544
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3183
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2456
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      7
      2080
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      33
      2022
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      21
      1950
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1887
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1663
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      60
      1609
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18