kuukautiset + kortisoni(kortisoli)

kuuks

Jostain kuulin, että kortisoli olisi niinkuin hormoonien vasta-aina tavallaan.. tai jtn. Eli syökö joku tai on syönyt pitkään kortisolia sisältäviä lääkkeitä, kuten vaikka kortisonia (eiköhän sitä käytetä tulehduksiin..)? niin.. ja miten se on vaikuttanut kuukautiskiertoon.. onko jäänyt pois kuukautiset tai tulee harvoin tms.? jepss. Pohdiskelen tässä vaan.. omat kuukautiset ollu ihan sekasin ja poissa yms.. eli mäkin alan kohta oleen ihan sekasin tän asian kanssa. :/

5

5354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kokemus......

kortisonia jo kohta 14 vuotta ja menkat on edelleen säännölliset. Eli ei ainakaan ole mulla vaikuttanut yhtään mitään.

• kuuks

okei.. hhmm. no ehkä tää sitten johtuu jostakin muusta tai jotain.

• .....................
        kuuks kirjoitti:

okei.. hhmm. no ehkä tää sitten johtuu jostakin muusta tai jotain.

mä kans käytän kortisonia ja mulla tulee menkat liian usein, kierto on siis hyvin lyhyt..olen myös miettinyt kortisonin mahdollisuutta ongelmaan. Ehkä me reagoimme eri lailla, ihmiset ovat yksilöitä. Eli voisi olla syy? mene ja tiedä :)

• kuuks
        ..................... kirjoitti:

mä kans käytän kortisonia ja mulla tulee menkat liian usein, kierto on siis hyvin lyhyt..olen myös miettinyt kortisonin mahdollisuutta ongelmaan. Ehkä me reagoimme eri lailla, ihmiset ovat yksilöitä. Eli voisi olla syy? mene ja tiedä :)

niin.. hitto. ehkäpä. 50 päivää vaan ei tosiaankaan taida olla normaali väli.. :/

• Anonyymi

Luin, että kortisoni voi vaikuttaa veren hyytymiseen eli miten siis menstruaalivuotoon…

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      41
      4727
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3205
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      273
      2411
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2282
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2089
    6. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1671
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1671
    8. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    9. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1663
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1299
    Aihe