Pärjääkö tällä koneella?

Jay_

Elikkäs... Olen hankkimassa uutta konetta ja olen päätymässä seuraavanlaiseen kokoonpanoon. Kertokaa te ketkä osaatte pystyykö tällä pelaamaan nykypelejä täysillä asetuksilla vai jääkö joku osa pullonkaulaksi.
emolevy: ASUS S775 IP965 DDR2 SATA2 RAID GLAN FW
prosessori: INTEL CORE 2 E6600 2.4GHZ 1066/4M S775
näytönohjain: CLUB 3D X1950 XT PCI-E 512MB GDDR-3 VIVO
muisti: 2GB 667MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM KIT
kovalevy: SEA DIAMONDMAX 320GB SATA 8MB 7200RPM
DVD-asema: LG DVD -RW DL 18 X BULK BLACK NO S/W
Kotelo: ENLIGHT GAMING CASE BLACK/RED CARD READE
Virtalähde: ENLIGHT PSU 450W ATX2.0 PFC CE 12CM FAN

Ja prosessori on lukemani mukaan helposti kellotettavissa 3 gigaiseksi. Elikkäs jääkö joku pullonkaulaksi? Käyttöjärjestelmäksi ajattelin Vistaa.

4

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo selvä puute jos ne pelit tärkeitä.Vistalla toimii DirectX10 mutta tuolla näytönohjaimella ei.Kohtahan niitä DirectX 10 pelejä kuitenkin löytyy.Näytönohjaimeksi DirectX 10 tukeva GF8800GTS.

      • Jay_

        Ostoslista on kokenut aika suuriakin muutoksia:

        emolevy: ASUS S775 IP35 DDR2 SATA2 GBLAN 8-CH HD
        prosessori: INTEL CORE 2 E6600 2.4GHZ 1066/4M S775
        näytönohjain: CLUB 3D HD 2900 XT PCIE 512MB 512BIT HDMI
        muisti: 2GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM KIT
        kovalevy: SMG T166 320GB 3.5" SATAII 7200RPM 16MB
        DVD-asema: LG DVD -RW DL 18 X BULK BLACK NO S/W
        Kotelo: ENLIGHT GAMING CASE BLACK/RED CARD READE
        Virtalähde: ENLIGHT PSU 450W ATX2.0 PFC CE 12CM FAN
        Käyttöjärjestelmä: VISTA HOME PREM 64-BIT, FI

        Toinen vaihtoehto näytönohjaimeksi on juuri tuo 320MB 8800GTS. Mitä mieltä olette kannattaako HD 2900 TX:stä maksaa 90€ enemmän?

        http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/270
        http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/251


      • Jay_ kirjoitti:

        Ostoslista on kokenut aika suuriakin muutoksia:

        emolevy: ASUS S775 IP35 DDR2 SATA2 GBLAN 8-CH HD
        prosessori: INTEL CORE 2 E6600 2.4GHZ 1066/4M S775
        näytönohjain: CLUB 3D HD 2900 XT PCIE 512MB 512BIT HDMI
        muisti: 2GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM KIT
        kovalevy: SMG T166 320GB 3.5" SATAII 7200RPM 16MB
        DVD-asema: LG DVD -RW DL 18 X BULK BLACK NO S/W
        Kotelo: ENLIGHT GAMING CASE BLACK/RED CARD READE
        Virtalähde: ENLIGHT PSU 450W ATX2.0 PFC CE 12CM FAN
        Käyttöjärjestelmä: VISTA HOME PREM 64-BIT, FI

        Toinen vaihtoehto näytönohjaimeksi on juuri tuo 320MB 8800GTS. Mitä mieltä olette kannattaako HD 2900 TX:stä maksaa 90€ enemmän?

        http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/270
        http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/251

        Ei kannata tuota ottaa:
        -Äänekäs
        -Virtasyöppö
        -Renderöintiongelmia
        -Tehoiltaan vain vähän tehokkaampi kuin 8800 GTS 320MB.

        ----
        Jos budjettisi kestää HD 2900XT:n, niin se kestää myös sitä halvemman Geforce 8800 GTS 640MB:n..mikä olisi mielestäni noista kolmesta se paras vaihtoehto.
        -----------

        Asus P5K P35 Sockel 775   135€
        Intel Core2 Duo E6600 2x 2.40GHz S775 Boxed 194,5€
        Zotac 8800 GTS 640   297€
        2048MB DDR2RAM Mushkin PC800 CL5 KIT   69€
        Cooler Master Elite RC-330 black   33,5€
        BQT E5-450W Straight Power   70€

        815€ postikuluineen http://www.e-bug.de

        Sitten jos budjettisi kestää, niin ostat tuolle prossulle jonkun järeämmän hyvän jäähyn.


      • Jay_
        Kimnice kirjoitti:

        Ei kannata tuota ottaa:
        -Äänekäs
        -Virtasyöppö
        -Renderöintiongelmia
        -Tehoiltaan vain vähän tehokkaampi kuin 8800 GTS 320MB.

        ----
        Jos budjettisi kestää HD 2900XT:n, niin se kestää myös sitä halvemman Geforce 8800 GTS 640MB:n..mikä olisi mielestäni noista kolmesta se paras vaihtoehto.
        -----------

        Asus P5K P35 Sockel 775   135€
        Intel Core2 Duo E6600 2x 2.40GHz S775 Boxed 194,5€
        Zotac 8800 GTS 640   297€
        2048MB DDR2RAM Mushkin PC800 CL5 KIT   69€
        Cooler Master Elite RC-330 black   33,5€
        BQT E5-450W Straight Power   70€

        815€ postikuluineen http://www.e-bug.de

        Sitten jos budjettisi kestää, niin ostat tuolle prossulle jonkun järeämmän hyvän jäähyn.

        Mitä itse olen testejä seurannut niin ei tuo prossu parempaa jäähyä kaipaa. hyvinkin alhaisena pysyy lämpö ainakin vakiona ja 3,3 gigaseksi vakiojäähyllä on saatu kellotettua ilman ongelmia. itse ajattelin jättää 2,8 gigaan. Ja mitä näytönohjaimeen tulee niin seuraan vielä muutamat testit uusilla ajureilla ennen kuin teen päätökseni. HD2900XT:n suorituskyky nousi roimasti jo ajurin pienessä päivityksessä catalyst 8,36:sta 8,37:aan... huomenna on luvattu tehdä uudet testit, joita odotan mielenkiinnolla :) http://www.vr-zone.com/index.php?t=4
        Näyttistä lukuunottamatta osat on jo tilattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe